Ga naar inhoud

Jeugdsentiment - Waar keek jij vroeger naar?


Aanbevolen berichten

Natuurlijk keek iedereen als klein kind hier naar Bassie & Adriaan, maar welke programma's wilde jij ook voor geen goud missen?

Ik was vroeger helemaal verslaafd aan o.a Boes, Dommel, Ovide, Wicky de Vinking, Teddy Ruxpin, Telekids (Carlo & Irene: _O_ ), Power Rangers, Seabert, Emilie, Familie Sanders, Alfred J. Kwak, Barbapappa, Ducktales, Rescue Rangers, Darkwing Duck, Goof Troop, Niels Holgerson, Tom Sawyer, Pompy de Robodoll, Vrouwtje Theelepel en mijn old-time favorite 'Maple Town'. Veel van deze tekenfilms werden geregisseerd door Paul van Gorcum en/of deed hij de stemmen van de figuren.

(Hmm keek vroeger nogal veel tv :@ )

Anyway: Praat hier over jouw favo programma's uit je kinderjaren! :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 109
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik keek zoveel mogelijk Kindernet, en Telekids...

Tekenfilms van telekids vond ik doorgaans stom.. maar carlo en irene waren ^O^_O__O__O_ Mega Blubber Power Race _O_ Pittige tijden _O_ wooauw dat was echt cooooool

verder gewoon alle tekenfilms op kindernet: tom sawyer, dommel, barbapapa, enz enz enz. Alfred J Kwak niet te vergeten eerst op de vara voor lingo en superman op zaterdag avond, en later op kindernet... spannend was dat.

en natuurlijk Disneyfestifal op de BRT echt te gek vond ik dat... vet veel op video opgenomen daarvan...

Link naar bericht
Delen op andere sites
en natuurlijk Disneyfestifal op de BRT echt te gek vond ik dat... vet veel op video opgenomen daarvan...

Ik ook, dacht dat ik die video's kwijt was, maar vond ze laatst terug. Vroeger waren er zoveel leuke programma's op tv :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Jullie halen me de woorden uit de mond. :9~

Zelf wil ik dan nog ff Cartoon Network toevoegen, waar ik ook helemaal dol op was! Dè toppers waren bij mij altijd Dexter's Laboratory + The Powerpuff Girls, maar ik keek natuurlijk ook met net zo veel plezier naar = Cow & Chicken * Johnny Bravo * Thomas de Stoomlocomotief * Ed, Edd & Eddy * Scooby Doo * Courage the Cowardly Dog * enz, enz, enz, enz. ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik keek naast *bas* & *adriaan* heel graag naar: Merlina, Postbus X, Interflix, De smurfen, Disney Festival, Kulderzipken, en een hele ouwe serie: Axel Nord, of ik keek ook graag naar The simpsons. Als kind keek ik ook altijd naar Wonderland dat B&A presenteerden, dat was ook een tijdlang de donderdagavond... Er zijn zoveel goeie series, maar *bas* & *adriaan* waren en zijn the best ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind en vond carlo & irene walgelijk, veeeeel te druk etc.

Ik keek en kijk graag naar lucky luke (komt weer op Nickelodeon _O_ weekends 18.10u (dus NIET ipv bassie en adriaan!!)), en vroeger naast b&a verder: de bluffers, johan en pirrewiet, de smurven, rembo en rembo, mannetje en mannetje, purno de purno... ja ik was meer een VPRO kijker dan een RTL4 kijker! ... de freggels (NL versie!)...

eigenlijk keek ik bijna alles wel :P (alleen vond niet alles echt leuk :P )

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik keek naast *bas* & *adriaan* heel graag naar: ... ,Interflix, ...

Interflix, ja die was ik nog vergeten. Heb daar 2 videobanden van. Wat een leuke serie was dat met Poll, Albinus van Hoplinus, Katja, Felix en Victorine Kiekens. Super. ^O^ Weinig mensen zullen de serie kennen denk ik maar ik vond Interflix buitengewoon leuk. :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
rembo en rembo, mannetje en mannetje, purno de purno... ja ik was meer een VPRO kijker dan een RTL4 kijker!

villa achterwerk _O_ zoooo cool Buurman & Buurman zijn nogsteeds m'n helden... Van iets later maar toch cool: "Wat zie ik" oid... super cool gewoon een foto of filmpje van iets normaals met een mafkees die dan een vaag verhaal daarover begint. En de zevensprong die nu nog steeds herhaald wordt zoooooo slecht geacteerd maar wel reuze spannend.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

villa achterwerk _O_ zoooo cool Buurman & Buurman zijn nogsteeds m'n helden... Van iets later maar toch cool: "Wat zie ik" oid... super cool gewoon een foto of filmpje van iets normaals met een mafkees die dan een vaag verhaal daarover begint. En de zevensprong die nu nog steeds herhaald wordt zoooooo slecht geacteerd maar wel reuze spannend.

jaaa buurman en buurman (zoals de tsjechen zeggen ajeto!)

lachen :P

en mevrouw ten kate, ook zo slecht, dus leuk ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik keek bijna alles wat hierboven al genoemd is, plus: Mask, He-Man, Floris (_O_) en de zondagochtend bij de VPRO (eerst met de Dikke Dames, toen met Trud en Pee).

Shit. Ik keek best veel TV, maar eigenlijk alleen 's morgens in het weekend en tussen de middag. Hoe kan dat nou?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik had vroeger werkelijk een hekel aan tekenfilmpjes!

Op kindernet keek ik dus alleen naar Bassie & Adriaan!

Verder keek naar het klokhuis, Alles Kits en zorro.

Zorro! Shit, hoe kon ik die nou vergeten! Duncan Regher _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

komen mijn jeugdsentimenten:

GiJoe, Transformers, Johan & Pierewiet, Smurfen, Ovide, Ducktales, Pittige Tijden, Turtles, Boes, Dommel, He-Man, Mask en nog veel en veeel meer :Y

*zucht* goeie oude tijd..

Link naar bericht
Delen op andere sites
komen mijn jeugdsentimenten:

GiJoe, Transformers, Johan & Pierewiet, Smurfen, Ovide, Ducktales, Pittige Tijden, Turtles, Boes, Dommel, He-Man, Mask en nog veel en veeel meer :Y

*zucht* goeie oude tijd..

dikgedrukt vond ik altijd vreselijk :P

waren altijd die stoere jochies die daar naar keken

en ik was niet 'stoer' :P

het is overigens Pirrewiet, al zeg je wèl Pierewiet ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
De "oude" Turtles afleveringen (ui de jaren '80 en begin jaren '90) komen binnenkort uit op DVD, dat komt mooi naast mijn B&A collectie te staan :D

die zijn ook elke ochtend op BBC1 of 2 :) tegen 1100uur maar dat zal ik even na moeten kijken

edit: ze hebben ze uit de programmering gehaald bij BBC2 }:|

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik keek naast *bas* & *adriaan* heel graag naar: Merlina, Postbus X, Interflix, De smurfen, Disney Festival, Kulderzipken, en een hele ouwe serie: Axel Nord, of ik keek ook graag naar The simpsons. Als kind keek ik ook altijd naar Wonderland dat B&A presenteerden, dat was ook een tijdlang de donderdagavond... Er zijn zoveel goeie series, maar *bas* & *adriaan* waren en zijn the best ^O^

Wel Bassiefan, ik schrok toen ik dit berichtje van je las ;) Bij mij is het PRECIES maar dan ook precies hetzelfde waar ik vroeger graag naar keek (ook b&a hé) (nu kijk ik er nog steeds naar op Ketnet hoor), Merlina is nu elke zaterdag om 17u15 op KetNet, en Postbus X elke zaterdagochtend.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

dikgedrukt vond ik altijd vreselijk :P

waren altijd die stoere jochies die daar naar keken

en ik was niet 'stoer' :P

het is overigens Pirrewiet, al zeg je wèl Pierewiet ;)

*grijnst* Wat toevallig. Die vetgedrukte programma's waren nou juist mijn favorieten >:)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oh ja, voor de Belgen, kennen jullie het programma Zeppelin of zo? En in welk programma kwam een "Felix" voor? Dat was vroeger mijn held maar ik zou echt niet meer weten waar hij uit is...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vergeet helemaal mijn favoriete tekenfilm 8)7

Dat is Beestenbos is Boos. Ik vind dit gewoon een geweldige tekenfilm serie, al die dieren. Eindelijk eens de natuur en geen dieren in kleren ^O^

dat vindt ik niet een leuk programma

lara er op af! *lara* waf,waf :P

*japie* wagwezen!!!

*b2* wat zeggie?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Oh ja, voor de Belgen, kennen jullie het programma Zeppelin of zo? En in welk programma kwam een "Felix" voor? Dat was vroeger mijn held maar ik zou echt niet meer weten waar hij uit is...

Felix (Felix Felicine Haentjes) komt uit de serie 'Interflix' en 'Postbus X', gespeeld door Ludo Hellinx (o.a bekend van Flikken)

In 'Interflix' had hij een intern bureau en gaf hij van die dozen weg waar een kip uit tevoor schijn kwam.

Blijf er niet over uitgepraat hoe leuk ik Interflix vind/vond en dat terwijl ik Postbus X en Merlina echt ongelofelijk saai vind...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Felix (Felix Felicine Haentjes) komt uit de serie 'Interflix' en 'Postbus X', gespeeld door Ludo Hellinx (o.a bekend van Flikken)

In 'Interflix' had hij een intern bureau en gaf hij van die dozen weg waar een kip uit tevoor schijn kwam.

Blijf er niet over uitgepraat hoe leuk ik Interflix vind/vond en dat terwijl ik Postbus X en Merlina echt ongelofelijk saai vind...

Nee... dat kan hem haast niet zijn. Dat keek ik echt niet toen ik vier was (da's 18 jaar geleden, volgens mij bestond Interflix toen nog helemaal niet).

Postbus X en Merlina en zo vond ik wel koel, vooral die Pol figuur en "Q". Ooh! En Sardonis, die was echt vet eng met dat baby-masker.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nee... dat kan hem haast niet zijn. Dat keek ik echt niet toen ik vier was (da's 18 jaar geleden, volgens mij bestond Interflix toen nog helemaal niet).

Postbus X en Merlina en zo vond ik wel koel, vooral die Pol figuur en "Q". Ooh! En Sardonis, die was echt vet eng met dat baby-masker.

BOB DAVIDSE STELT VOOR :

'Merlina'

Geschreven door Dick Durver in een produktie van Lambert van der Sijpe.

Hier heb je Merlina, het brein. Haar codenaam is Merlina en als beroep detective natuurlijk.

En hier hebben we An, het nichtje van Merlina. Haar codenaam is boogschutter en als beroep detective.

En hier hebben we (haha) hum, Polikarpus Tak, alias Pol de Matroos, zijn codenaam is waterman en zijn beroep,... nuja ook detective !

En hier hebben we Napoleon, de geniale uitvinder van vanalles en nog wat.

Samen vormen zij Merlina.

Want al is het raadsel toch zo groot,

Merlina legt de waarheid bloot !

Ik ken dat voorlied nog helemaal vanbuiten, va toen ik klein was.

Ook heel leuk was Postbux X, met Hiks, de leider van de geheime POSTBUS X. En dat was Pol en Jessy zeker die kwamen soliciteren bij de Ravenburgse Krant, toen Hiks ze in het geheim aanstelde om mee te doen met Postbus X, en juffrouw Pluym moest dat niet weten zeker. Zo was het toch, maar tis al te lang geleden dak er nog naar gekeken heb dus ik weet het niet zo goed meer.

En Interflix, met Victorine Kiekens, die heel de tijd door dat schilderij met dat gat keek !

dat zijn enkele herrineringen van mij van vroeger!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oh ja, Napoleon heette die figuur. Ik weet nog wel dat ik Haentjes een eikel vond. Speelde die Pol niet in alledrie de series? En ze hadden ook zo'n vage auto, een mini met stippen?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Oh ja, Napoleon heette die figuur. Ik weet nog wel dat ik Haentjes een eikel vond. Speelde die Pol niet in alledrie de series? En ze hadden ook zo'n vage auto, een mini met stippen?

Pol speelde inderdaad in alledrie de series, en voor mij was Haentjes een ware held ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik vond die van Hoplinus of zoiets wel cool. Jammer dat die in de laatste afleveringen werd vervangen door een nieuwe }:|

In de eerste helft van de reeks van Interflix was Vanhoplinus de klusjes man, de naam van die acteur weet ik niet meer maar ik vond die acteur dacht ik toch niet zo goed hoor.

Maar de tweede helft van de reeks van Interflix heet de acteur die Vanhoplinus speelt 'Chris van den Durpel', die kan je nog steeds zien op tv (de Belgische zender VT4, maar ik weet niet of jullie dat in Holland kunnen ontvangen :{ .) Dat programma heet Chris & Co, hij speelt heel veel zelf uitgevonden typetjes zoals Kamiel Spiessens, Snellen Eddy, Fermen Krets de bokser, Jymmy BIII en ook ARNO de slechte zanger, en Philip Mars etc.

Wel leuk anders *kapitein*

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Pol speelde inderdaad in alledrie de series, en voor mij was Haentjes een ware held ^O^

jaaah Haantjes was leuk ! en Willem en juffrouw Pluym, die met haar vreselijk zwart raar kapsel ! 8)7

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...

Ik keek vroeger barbapappa boes teletubbies (geintje!) de moomins ratjetoe telekids dommels.

Ik keek vroeger ook montana en een programma met een panda en 2 wezels ik kom ff niet op de naam.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Naast Bassie en Adriaan keek ik naar veel tv, de toppers waren toch

*Beestenbos is Boos ( reeks 1 )

*TMN Turtles

*De bokkenrijders

*Junglebook ( die theatershow die op VTM is uitgeoznden )

*PLONS

*Kabouter David en Dokter David

*Alfred Jodocus Kwak

en ja, vanaf 1993 (vanaf mijn 8 jaar ) kijk ik al naar de Formule 1.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Naast Bassie en Adriaan keek ik naar veel tv, de toppers waren toch

*Beestenbos is Boos ( reeks 1 )

*TMN Turtles

*De bokkenrijders

*Junglebook ( die theatershow die op VTM is uitgeoznden )

*PLONS

*Kabouter David en Dokter David

*Alfred Jodocus Kwak

en ja, vanaf 1993 (vanaf mijn 8 jaar ) kijk ik al naar de Formule 1.

De bokkenrijders _O_ Doter Kirchoffs O+

Moeten ze op DVD uitbrengen. NU.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...
Prachtig jeugdsentiment inderdaad

Jammer dat de zender nu volledig verdwenen is, die nieuwe Nick toons zijn echt 3 x niks.

Ik vond die oude tekenfilms op kindernet (Neverending story, Alfred J. Kwak) echt helemaal niks :{ . Daarom ben ik nu blij dat er nieuwe nicktoons zijn. Al vind ik CatDog en Rugrats erg saai.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vond die oude tekenfilms op kindernet (Neverending story, Alfred J. Kwak) echt helemaal niks :{ . Daarom ben ik nu blij dat er nieuwe nicktoons zijn. Al vind ik CatDog en Rugrats erg saai.

Hallo hé: Kindernet had Budgie, Teddy Ruxpin, Maple Town, Ovide, Dommel, Boes en zo kan ik nog wel ff door gaan en dat is echt 10 x beter dan al die nieuwe tekenfilms, al da computer prut, geen respect voor het echte tekenfilm tekenen. }:|

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hallo hé: Kindernet had Budgie, Teddy Ruxpin, Maple Town, Ovide, Dommel, Boes en zo kan ik nog wel ff door gaan en dat is echt 10 x beter dan al die nieuwe tekenfilms, al da computer prut, geen respect voor het echte tekenfilm tekenen. }:|

Dit argument steun ik! :Y

Heb je trouwens ook wel eens gehoord wat voor taal de huidige tekenfilm-stemmen onze jeugd aanleren?

Vooral bij dat programma ''Rocket Power'' =

Hey, eikel!

Loop niet zo te zeiken!

En dat mensen, waaronder mijn ouders, het dan nòg raar vinden als ze om de dag bij de leraar moeten komen,

omdat mijn 7-jarige broertje lelijke woorden gebruikt, dat vind ik bizar. Rara hoe zou dat komen? |:(

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dit argument steun ik! :Y

Heb je trouwens ook wel eens gehoord wat voor taal de huidige tekenfilm-stemmen onze jeugd aanleren?

Vooral bij dat programma ''Rocket Power'' =

Hey, eikel!

Loop niet zo te zeiken!

En dat mensen, waaronder mijn ouders, het dan nòg raar vinden als ze om de dag bij de leraar moeten komen,

omdat mijn 7-jarige broertje lelijke woorden gebruikt, dat vind ik bizar. Rara hoe zou dat komen? |:(

Pcies, da gebeurde vroeger nooit. Toen kwam er al een hele rel op gang toen de Power Rangers op tv kwamen (waar ik overigens ongelofelijk fan van was :? ) Ik heb overigens veel meer respect voor de tekenfilms op Fox-Kids, weet niet hoe dat komt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...