Ga naar inhoud

Detectives


Aanbevolen berichten

Ik vind eigenlijk alleen Baantjer en A touch of Frost en Flikken Maastricht leuk :P (en Monk ook nog wel grappig)

 

Maar ik vind wel, dat deze serie's niet met elkaar te vergelijken zijn. 

 

Van dat Bureau Raampoort heb ik gehoord, maar niet gezien, leek me niets. Vooral die Thomas Acda, wat is er zo goed aan hem, sinds wanneer is hij überhaupt acteur?

aangepast door Floris97
Link naar bericht
Delen op andere sites

Laatst was er een nieuwe (mini)serie: Bureau Raampoort. Gebaseerd op verhalen van Baantjer/de Waal.

Met Thomas Acda in de hoofdrol. Bestond uit 2 delen. Best aardig gemaakt (al ben ik niet zo kapot van het camerawerk, te vaak te veel onscherpte). Verhaal was niet het beste, maar op zich zit er wel potentie in.

 

Bij ITV (Engeland) is het 2e seizoen Broadchurch begonnen. Die zal over een tijd ook wel op RTL te zien zijn, is de moeite!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind eigenlijk alleen Baantjer en A touch of Frost en Flikken Maastricht leuk :P (en Monk ook nog wel grappig)

 

Maar ik vind wel, dat deze serie's niet met elkaar te vergelijken zijn. 

 

Van dat Bureau Raampoort heb ik gehoord, maar niet gezien, leek me niets. Vooral die Thomas Acda, wat is er zo goed aan hem, sinds wanneer is hij überhaupt acteur?

 

A touch of Frost kijk ik ook wel eens naar, alleen mis ik vaak het begin. Monk heb ik ook wel naar gekeken. De overeenkomst van deze series is dat ze allemaal detectives zijn. ;) Kun je best wel met elkaar vergelijken.

 

Hee, je bent een ziener en geeft al antwoord op de komende mail van DJKoelkast. O}

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hij heeft zijn bericht gewijzigd na mijn post :P

Inderdaad, mijn post was eigenlijk al klaar, maar toen ik over Bureau Raampoort las, moest ik gewoon even er iets over zeggen. 

A touch of Frost kijk ik ook wel eens naar, alleen mis ik vaak het begin. Monk heb ik ook wel naar gekeken. De overeenkomst van deze series is dat ze allemaal detectives zijn. ;) Kun je best wel met elkaar vergelijken.

 

Hee, je bent een ziener en geeft al antwoord op de komende mail van DJKoelkast. O}

Nou ja, deze bovengenoemde series hebben wel een heel andere verhaalsoort. Het zijn gewoon heel andere series. Flikken Maastricht is minder een detective, meer een 'gewone' politieserie. Het gaat meer over de politie dan over een individuele detective. 

Verder snap ik niet echt wat die smiley erbij betekent. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 5 months later...

KRO Detectivenacht 2015

 

Op zaterdag 27 juni zenden we als opmaat voor de KRO Detectivemaand weer een hele nacht detectives uit op NPO 1. Vanaf donderdag

11 juni (12.00 uur) t/m donderdag 25 juni (12.00 uur) kun je weer stemmen op vier steengoede afleveringen van KRO Detectives.

 

Het gaat om:

 

1-Midsomer Murders met de nieuwe Barnaby of Vera
2-George Gentley of Scott & Bailey
3-Undeniable of The Thirteenth Tale
4-Lewis of Foyle's War

 

De derde keuzes zeggen me niks en ik denk dat dat gewoon losse thrillers zijn, de andere zijn afleveringen van ...

 

aangepast door Keetie
Link naar bericht
Delen op andere sites

Precies wat je zegt. Meestal zijn het een paar voorvallen waar Frost naar toe gestuurd wordt en ik ben altijd nieuwsgierig wat deze met elkaar te maken hebben, meestal is er namelijk een verband. Het persoonlijke aspect vind ik ook geinig, het hoort er helemaal bij en is echt niet te "soaperig".

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

De afgelopen zaterdagmiddag, 15 augustus, is op België 1 een nieuwe serie Murdoch mysteries gestart. Ik heb (nog) geen flauw idee welk seizoen dit is. Deze aflevering ging over een tijdmachine. Wel frappant in deze is dat Murdoch er op zeker ogenblik ook in ging geloven ... ;)

 

Om weer even in de mysteries te komen, werd er afgelopen weken bijna iedere avond tegen 11 uur op België 1 een oude aflevering uitgezonden. Maar mij boeide dat niet zo voor de tweede keer.

 

Edit: ik heb het opgezocht en de timemachine-aflevering is de laatste van seizoen 5.

aangepast door Keetie
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...
  • 1 month later...

Het lijkt een heel gewone huis-, tuin- en keukenserie te zijn, de afgelopen maandag begonnen detectiveserie Partners in Crime in 6 afleveringen, gebaseerd op de verhalen van Agatha Christie, over het echtpaar Tommy (gespeeld door David Walliams) en Tuppence (gespeeld door Jessica Raine) Beresford, dat in de jaren '50 in de wereld van de spionage terecht komt.

post-598-0-45515400-1450970032_thumb.jpg

Alleen het tijdstip van uitzending is heel ongewoon. Weliswaar iedere dag, maar het begint tussen 6 uur en half zeven, telkens verschillend, tijdens etenstijd dus. Geen tijd om te kijken. Daar hebben ze wat op gevonden: je kunt na de uitzending de desbetreffende aflevering op Internet bekijken. Zie hun website.

http://partnersincrime.kro.nl/

Kijkt er iemand van jullie naar? Wij hebben 2 afleveringen van de 6 gezien en tja, wat moet je hier nu over zeggen...?

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Murdoch Mysteries

post-598-0-79172100-1456073220_thumb.jpg

Op België 1 is de afgelopen week, 16 februari 2016 's middags om 14:45 het zesde seizoen van Murdoch Mysteries begonnen.

Aflevering 01 ging over

Een vliegende machine stort neer en doodt een man op de grond. Murdoch gaat op onderzoek uit en ontdekt dat er sabotage en een complot in het spel zijn bij de race naar de eerste door een mens gecontroleerde vlucht van een vliegtuig.

Er stond geen titel van deze en de volgende aflevering vermeld, dus even verder gezocht op Internet:
 
Murdoch Air
When a flying machine crashes, killing a man on the ground, Murdoch's investigation uncovers high-level conspiracy and sabotage in the race to achieve the first human-controlled flight....

Aflevering 02 is op vrijdagmiddag, 19 februari 2016 geweest.
 

Een veteraan van een bloedige strijd in Noord-Afrika wordt vermoord teruggevonden. Het moordwapen blijkt een zwaard. Detective Murdoch is een belangrijke verdachte op het spoor, een soldaat die goed bevriend was met het slachtoffer. Die soldaat is niemand minder dan Winston Churchill.

 

Winston’s Lost Night
After a veteran of a brutal North African battle is slain by a sword, Detective Murdoch's prime suspect is the victim's fellow soldier, who is none other than Winston Churchill....

 

Meer uitzendingen van Murdoch Mysteries op België 1:

Ma 22 februari 2016 - 14:45
Di 23 februari 2016 - 14:45
Vr 26 februari 2016 - 14:50
Ma 29 februari 2016 - 14:45
Di 1 maart 2016 - 14:45

 

aangepast door Keetie
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 months later...

The five

 

post-598-0-13835200-1466621940_thumb.jpg

 

Hebben jullie tijdens het EK voetballen nog wel tijd om weer eens een detective te bekijken?

Op Nederland2 (NPO2) is met ingang van zondag 12 juni 2016 21:00 uur 's avonds een nieuwe engelse detectiveserie begonnen en op 19 juni verscheen de 2e aflevering. Bij elkaar bestaat de serie uit 10 afleveringen in 1 seizoen, waarbij geen cliffhanger, maar een hele volledige afgesloten serie. Echter, er worden 5 afleveringen uitgezonden. Bij het bekijken van de inhoud zag ik dat ik de 1e 4 gezien heb in 2 keer. Telkens een dubbele aflevering dus.

In de eerste aflevering maken we kennis met de club van 5, bestaande uit 4 tieners: 3 jongens, 1 meisje en een broertje, de 5-jarige Jesse. Zoals tieners zijn, zijn ze het kleine broertje zat tijdens het spelen in het bos en ze sturen hem alleen naar huis, want hij weet de weg wel. Daar komt hij nooit aan en is sindsdien vermist.
Twintig jaar later wordt bij het onderzoek naar de moord op Alice Green Jesse's DNA op de plaatst delict gevonden.

Het verhaal is geschreven door de succesvolle Amerikaanse thrillerschrijver Harlan Coben.

 

Ik vond het erg moeilijk het begin te begrijpen en te volgen wat er allemaal gebeurde. Je wordt overstelpt met namen van kinderen en die moet je dan weer 'terugkoppelen' naar de volwassenen die je ziet, met een stukje jeugd en een stukje nu. Dat gaat van zoef-zoef. Ik heb deze 1e aflevering daarom nog eens bekeken na het zien van de tweede.

aangepast door Keetie
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

De Fjällbacka Murders
 

post-598-0-70230900-1469974918_thumb.png

 

Hebben jullie ooit naar Zweedse detectives danwel misdaadseries gekeken? Op Kro-NCRV wordt op het ogenblik elke maandagavond een aflevering van de Fjällbacka Murders uitgezonden,  waarvan de officiële titel luidt: Camilla Läckberg's Fjällbacka Murders, een 6-delige Zweedse misdaadserie over een echtpaar dat moorden onderzoekt. Maar zo zit het niet helemaal.

Aanstaande maandagavond, 1 aug. 2016, om 22:15 uur, op nederland1, is de laatste aflevering van de serie te zien. Een aardige wel, over wat we hier noemen 'Tussen kunst en kitsch', met daarbij getoonde voorbereidingen voor de eigenlijke opnames, een beetje een ogen-opener.

De hoofdrol is inderdaad weggelegd voor een echtpaar, waarvan zij Erika Falck (Elisabet Carlsson), de schrijfster van misdaadromans is en hij Patrik Hedström (Niklas Hjulström), politieagent. Een ideale combinatie omdat zij, als bekende schrijfster, onbevangen met de mensen kan praten en hij op zijn beurt onderzoek kan plegen. Een beetje te vergelijken met de serie over Jessica Fletcher, alleen anders. Overal waar Jessica Fletcher gaat logeren of uitgenodigd is voor een bezoek, wordt er een moord gepleegd, de Zweedse schrijfster in de serie trekt zelf geen moorden aan, ze speurt wel in haar eentje mee.

post-598-0-32220700-1469975019_thumb.png

 

De diverse afleveringen zijn hier terug te zien:

http://www.npo.nl/camilla-lackberg-s-fjallbacka-murders/POW_00848081

Vier boeken van Camilla Läckberg zijn verfilmd: IJsprinses (2007), Predikant (2007), Steenhouwer (2009) en Zusje (2009). In 2013 volgde de zesdelige serie de Fjällbacka Murders, die gebaseerd zijn op de personages uit de boeken van Läckberg en zich ook afspelen in het plaatsje Fjällbacka.
 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Op zich is de setting heel tof, alleen het was nu vooral rechtszaak en dat maakte het een stuk minder.

Een 3e seizoen zou dus heel goed kunnen.

 

Overigens heeft FOX onlangs de laatste reeks britse Wallander uitgezonden, ik moet die nog kijken, de voorgaande (volgens mij 3) series vond ik erg goed.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 3 months later...
On ‎21‎-‎9‎-‎2016 at 9:33 AM, djkoelkast said:

Broadchurch S2 vond ik wel een stuk minder dan S1.

 

Ik ben eergisteren begonnen aan de eerste aflevering van het derde - en naar ik begreep laatste - seizoen van Broadchurch. Benieuwd wat ze ervan weten te maken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Al enige weken geleden is op België 1 het zevende seizoen van de Murdoch Mysteries begonnen. Ook  weer 's middags. Deze week, de 19e week, werd het programma 3x uitgezonden - op ma, di en vrij, de volgende week 2x - op ma en vrij, volgens de gids.

Het zevende seizoen bestaat uit 18 afleveringen, waarvan ik het nog steeds leuk vind om de ontwikkeling van de diverse ontdekkingen mee te maken.  Zo vindt de eerste aflevering plaats op een schip:

 

seizoen7-afl1.jpg.a65d23b9d965d767d74aedf675f3a67b.jpg

Murdoch onderzoekt de verdwijning van de dochter van een scheepsmagnaat en de vondst van een lijk aan boord van een schip dat net feestelijk ingehuldigd zou worden.

Voor het onderzoek is het nodig om contact met de basis aan wal te houden en dat gaat door gebruik van Morse met een ouderwetse seinsleutel.. Verbazing alom: draadloos!

Over het algemeen is een aflevering met oplossing wel te volgen, maar dit keer worstel ik met de gedachte: kan dit wel? De aflevering waar ik moeite mee heb is aflevering 6, die gaat over de dood van een fobie-patiënte, zij is bang voor spinnen.

Het betreffende fragment kan ik niet op youtube zetten vanwege copyrights. Mocht je de aflevering zelf kunnen vinden, het stukje staat ongeveer na 30 minuten.

Het gaat hierom: een prisma

 

prisma.jpg.433589bb6a4a2d6d79099ad7006435c4.jpg

 

En hier het resultaat :
 

spinnen.jpg.3f24632fc506ef97bd2b33fb09f9eb48.jpg

 

Nu dan mijn  vraag: Kunnen er met behulp van deze prisma en een levende spin in een jampotje inderdaad vele spinnen op de muur en een kamerscherm in dit geval, verschijnen?

Graag jullie mening, eventueel met uitleg.

 

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Volgens mij een creatief elementje in het plot ;) . Je kunt op de wijze zoals hier wordt getoond naar mijn weten geen objecten in meervoud 'projecteren' op bijv. een muur. Het licht valt zo niet van meerdere kanten op de prisma.

 

Een prisma werkt over het algemeen als spiegelreflex (afhankelijk van het aantal vlakken dat de betreffende prisma heeft) en verder voornamelijk als object waarmee je licht kunt breken (oorspronkelijk ontdekt door Newton met het standaard 3-vlaks prisma). Van deze techniek wordt tegenwoordig ook veelal gebruik gemaakt in moderne camera's.

 

Ik zou er overigens zelf ook niet vrolijk van worden... ik háát spinnen :X

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit is zeker een creatief element in het plot;

 

a) Het gebeurt zo te zien 's nachts, dus is er weinig tot geen licht en voor het projecteren van voorwerpen op muren is er toch echt een lichtbron nodig

b) Het gaat hier om spinnen en dat zijn levende wezens, dus dat is ook lastig

 

Licht plant zich rechtlijnig voort en wij kunnen voorwerpen zien doordat het zonlicht de voorwerpen terugkaatst; Voorwerpen zenden zelf geen licht uit.

Er zijn diverse soorten van terugkaatsing van licht mogelijk en 1 daarvan (en dat geldt voor de prisma) om diffuse terugkaatsing.

Diffuse terugkaatsing is dat het licht na de terugkaatsing alle mogelijke kanten op kunnen worden gestuurd.

Het breken en het terugkaatsen van licht is afhankelijk van de invalshoek(en) van het licht.

Prisma's zijn van glas en dus wordt het licht ook gebroken, doordat glas een andere optische dichtheid heeft dan lucht.

 

Als de invalshoek van een lichtstraal groter is dan de grenshoek (de hoek waar het licht wordt gebroken) dan wordt al het licht teruggekaatst.

Dit wordt volledige terugkaatsing of totale reflectie genoemd.

Hiervan kan gebruik worden gemaakt in situaties waarbij zeer hoge eisen gesteld worden aan een spiegel (denk bijvoorbeeld aan een periscoop van een onderzeeër of een fototoestel).

Hiervoor worden volledig reflecterende prisma's gebruikt en op deze manier ontstaan er geen dubbele beelden, zoals dat wel bij een spiegel is (je ziet jezelf in de spiegel).

 

Daarnaast geeft een prisma als gevolg van lichtbreking diverse kleuren (het kleurenspectrum) en niet zoals in de serie, alleen groen licht.

Het is wel mogelijk om 1 kleur te verkrijgen, maar dan moeten de andere kleuren uit het kleurenspectrum worden afgedekt.

Dit kan bijvoorbeeld een een plaat te gebruiken met een spleet, waarin alleen die ene kleur (groen) in dit geval doorgelaten kan worden.

Een andere mogelijkheid is het gebruik van een kwiklamp, gezien die vaak maar 1 kleur licht uitzenden (groen, geel of violet).

Ik denk alleen niet dat in de serie de dader gebruik maakt van zo'n lamp.

 

En dan hebben we nog het soort lens dat wordt gebruikt;

Om een beeld te projecteren hebben we altijd een lichtbron (zonlicht of een lamp), een voorwerp (hier de spin) een lens en een scherm (hier de muren en het plafond) nodig.

De lens is benodigd om het licht te breken en de projectie mogelijk te maken.

Er zijn verschillende soorten lenzen, bijvoorbeeld een holle en een bolle lens; Hoe sterker een lens is, hoe korter de brandpuntsafstand is.

 

Ik neem aan dat we allemaal wel eens met een loep hebben gespeeld vroeger en dat we met behulp van de zon wel eens hebben geprobeerd om bijvoorbeeld een blaadje te branden met behulp van die loep;

Dat geconcentreerde bundeltje licht (dat heel heet is), dat is het punt waar alle lichtstralen bij elkaar komen en dat is het brandpunt.

De brandpuntsafstand is de afstand tot die plek en de lens.

 

De brandpuntsafstand en de voorwerpsafstand (de afstand tussen het voorwerp en de lens) zijn zeer bepalend (en dus heel belangrijk) voor het uiteindelijke beeld wat ontstaat (en het beste kan voor het projecteren een bolle lens worden gebruikt).

Er zijn 3 mogelijkheden;

  • De brandpuntsafstand is groter dan de voorwerpsafstand; In dit geval wordt het verkregen beeld op zijn kop geprojecteerd en wordt een reeel beeld (net echt) verkregen
  • De brandpuntsafstand is gelijk aan de voorwerpsafstand; In dit geval wordt er geen beeld verkregen (de lichtbundels lopen na het breken evenwijdig verder en komen niet bij elkaar)
  • De brandpuntsafstand is kleiner dan de voorwerpsafstand; In dit geval staat het beeld rechtop en is het verkregen beeld virtueel (lijkt alsof het niet echt is)

In het geval van spinnen als voorwerp zal dus het beeld steeds veranderen, omdat de spinnen blijven bewegen (tenzij de spinnen natuurlijk dood zijn).

 

Maar in meerdere gevallen is dit dus niet mogelijk ;)

 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

De spin in het jampotje leefde nog, daardoor zag je bewegende spinnen op de muur. Geen wonder dat de fobie-patiente uit het raam sprong van schrik.

 

Het licht was inderdaad groen vanwege het donker. Overdag bij het uitzoeken van het hoe en wat was het gewoon wit. Ik heb geen flauw idee wat voor een lichtbron er werd gebruikt; je hoorde een klik en er was licht.

 

Bedankt voor de reacties. Ik ben blij dat jullie het met me eens zijn dat dit in het echt niet kan. Hoewel zo af en toe zou ik het graag geloven want deze prisma heeft wel facetten.  Deed me ook aan een discolamp denken, echter dan wordt alles gereflecteerd dmv spiegeltjes. Maar dan zie je wel wat je ziet.

 

Nou ben ik een heel klein beetje benieuwd of de schrijfster Maureen Jennings dit zo verzonnen heeft of dat het inderdaad een aangepaste versie van het script is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...
On 28-3-2017 at 10:42 PM, TMP said:

 

Vanavond heb ik aflevering 2 en 3 gekeken. Niet onaardig tot nu toe, maar het lijkt het niet te halen bij seizoen 1.

 

De 3 seizoenen van Broadchurch heb ik nu ook bekeken. Ik kende de serie niet, maar de vrouwelijke hoofdrolspeelster 'Ellie Miller' had ik net -weliswaar wat ouder- in een aflevering van The Accused gezien.

 

Het eerste seizoen en de helft van het 2e seizoen van Broadchurch vond ik ook goed, maar de rest ontaardde in een soap. En nu zullen we nooit weten of  ze elkaar krijgen of  niet...   ;(

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
10 uren geleden, Keetie zei:

 

De 3 seizoenen van Broadchurch heb ik nu ook bekeken. Ik kende de serie niet, maar de vrouwelijke hoofdrolspeelster 'Ellie Miller' had ik net -weliswaar wat ouder- in een aflevering van The Accused gezien.

 

Het eerste seizoen en de helft van het 2e seizoen van Broadchurch vond ik ook goed, maar de rest ontaardde in een soap. En nu zullen we nooit weten of  ze elkaar krijgen of  niet...   ;(

 

 

 

Het laatste shot van de laatste serie van Broadchurch was echt heel erg raar gedaan, alsof dat in een greenscreenstudio is opgenomen en als de hoofdrolspelers uit beeld gaan dat de studiobeelden dan overgaan in echte beelden met een drone ofzo, maar zo lelijk gedaan...

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 5 months later...
10 uur geleden, TMP zei:

Onlangs in korte tijd drie seizoenen van The Bridge (Bron/Broen) gekeken, zeer behoorlijke serie. In januari begint het vierde (en laatste) seizoen, ben benieuwd!

Typisch Scandinavisch sfeertje en interessante serie inderdaad. Wel zoals bij zoveel series draaide seizoen 1 écht rond het concept (zijn ook verschillende belabberde remakes van gemaakt in andere landen) en zijn de vervolgen eigenlijk al een stuk minder sterk. Het hielp ook niet dat die Deense rechercheur stopte als main cast ;)

 

Evengoed een must see voor detective liefhebbers en zeker als je fan bent van de Scandinavische / Deense detectives. En als je van lezen houdt, haal dan zeker ook de vervolgseries van Wallander (Mankell), Morck / Department Q (Adler Olsen) en Harry Hole (Nesbo) in huis! ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uur geleden, MarsM zei:

Typisch Scandinavisch sfeertje en interessante serie inderdaad. Wel zoals bij zoveel series draaide seizoen 1 écht rond het concept (zijn ook verschillende belabberde remakes van gemaakt in andere landen) en zijn de vervolgen eigenlijk al een stuk minder sterk. Het hielp ook niet dat die Deense rechercheur stopte als main cast ;)

 

Zijn (eveneens Deense) vervanger vond ik op zich ook wel interessant. Heb nog weinig Scandinavische series gekeken, dus daar valt wellicht nog wat in te halen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
44 minuten geleden, TMP zei:

 

Zijn (eveneens Deense) vervanger vond ik op zich ook wel interessant. Heb nog weinig Scandinavische series gekeken, dus daar valt wellicht nog wat in te halen.

Zitten een hoop mooie verrassingen tussen. De originele versie van The Killing krijgt ook overwegend positieve beoordelingen ;)

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 months later...

Op België2 (Canvas) zag ik een aankondiging van Jordskort, ook iets Noors, Zweeds, bestaande uit 8 afleveringen. Na onderzoek bleek het om seizoen 2 te gaan. Inmiddels heb ik het begin van de 1e aflevering gezien, en daar gebeurt wat je niet meteen verwacht, een man die een kind onder schot houdt, de vrouw die hem aanspoort om in plaats van het kind haar maar neer te schieten, iets wat hij toch niet durft, zei ze, maar hij deed dat wel.

 

Is deze serie bij iemand bekend? Is het wat?

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uur geleden, Keetie zei:

Op België2 (Canvas) zag ik een aankondiging van Jordskort, ook iets Noors, Zweeds, bestaande uit 8 afleveringen. Na onderzoek bleek het om seizoen 2 te gaan. Inmiddels heb ik het begin van de 1e aflevering gezien, en daar gebeurt wat je niet meteen verwacht, een man die een kind onder schot houdt, de vrouw die hem aanspoort om in plaats van het kind haar maar neer te schieten, iets wat hij toch niet durft, zei ze, maar hij deed dat wel.

 

Is deze serie bij iemand bekend? Is het wat?

 

Nee, nooit van gehoord...

Maar wat je beschrijft klinkt eerlijk gezegd toch juist niét heel verrassend? Het zou omstreden zijn als hij op tv een kind neerschiet (zeker als entertainment-serie) dus schiet hij die vrouw neer? :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
17 hours ago, MarsM said:

Nee, nooit van gehoord...

Maar wat je beschrijft klinkt eerlijk gezegd toch juist niét heel verrassend? Het zou omstreden zijn als hij op tv een kind neerschiet (zeker als entertainment-serie) dus schiet hij die vrouw neer? :)

Als je het schieten op zich bedoelt, nee, maar dan verwacht je dat de vrouw een kogelvrij iets onder haar kleren zou dragen en dat bleek niet zo te zijn: ze had een schotwond.

 

Inmiddels weet ik meer na de opzoek.

 

jordskot.jpg.eecbe95a2874cffd24ea2766b50ee59a.jpg

 

Bol.com beschrijft de serie zo:

 

Jordskott is een ijzingwekkende Scandinavische thriller met een bovennatuurlijk tintje.

 

Zeven jaar geleden is Josefin, het dochtertje van rechercheur Eva Thörnblad, op mysterieuze wijze verdwenen. Eva lijdt nog steeds zwaar onder het verlies en heeft zich helemaal op haar werk gestort. Hoewel alles er destijds op wees dat Josefin was verdronken in het Silverhöjdmeer, heeft Eva nog steeds het gevoel dat iemand het kind die fatale dag heeft ontvoerd. Dus als er een jongetje vermist raakt in dezelfde omgeving, besluit Eva zelf te gaan onderzoeken of er een verband is met de verdwijning van Josefin.

 

Naarmate het onderzoek vordert, begint Eva in te zien dat er in de duistere bossen van Silverhöjd oeroude krachten huizen die elk begrip te boven gaan. En dan komt ze voor een duivels dilemma te staan: is ze bereid andermans kind op te offeren om haar eigen dochter te redden?

 

Ja, het lijkt me wel wat, ik ga kijken.

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...