Ga naar inhoud

[centraal]Wat is je muzieksmaak/zijn je muzikale voorkeuren?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 155
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

[..]

Hier kan ik me helemaal bij aansluiten. Eén van Nederlands grootste artiesten en in combinatie met de prachtige teksten van Lennaert Nijgh helemaal geweldig.

"Onder de groene hemel, in de bruine zon, speelt nog steeds het harmonie orkest in een grote regenton" _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dvorak rocks. Vooral de 9e Symfonie. Heb ik live gezien, echt mooi was dat.

Was ik even vergeten in mijn eerste lijst, ik luister ook regelmatig naar klassiek.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...

Ik luister naar hardcore, Masters of Hardcore rulez. Van de meeste andere muziekstijlen houd ik niet van. Hardhouse, trance... Ik vind het niks, om maar te zwijgen over R&B/hiphop. Hardcore 4 life!

En natuurlijk radio B&A.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik luister erg vaak naar de achtergrondmuziek van Clannad, Vangelis etc. uit de B&A series.

Verder vind ik -net zoals Frey- Nintendo-muziek geweldig, omdat ik vroeger altijd die muziekjes na ging doen 8)7 . En heel af en toe luister ik naar popmuziek als toevallig de radio aanstaat.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het enige wat ik jammer vind van hardcore is dat er een directe link wordt gelegd naar racisme. Men denkt dat gabbers pillenslikkende neonazis zijn, terwijl dit helemaal niet zo is! Ze zitten er zeker tussen maar dat zijn er maar weinig. Wat vinden jullie hiervan?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het enige wat ik jammer vind van hardcore is dat er een directe link wordt gelegd naar racisme. Men denkt dat gabbers pillenslikkende neonazis zijn, terwijl dit helemaal niet zo is! Ze zitten er zeker tussen maar dat zijn er maar weinig. Wat vinden jullie hiervan?

Mensen zijn stom, ze denken niet na en hebben veel te snel hun oordeel klaar, dat vind ik er van.

Electronische muziek als Hardcore vind ik bagger, maar ik ga niet de mensen die er wel van houden uitmaken voor neonazi.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Twee nieuwe dubbelcd's in mijn bezit, Rock in Rio van Iron Maiden en The Fragile van Nine Inch Nails. Allebei geweldig, vooral die laatste ben ik heel blij mee, zo melancholisch, bloedmooi en inderdaad fragiel.

NIN heeft voor mij datzelfde grote, maar tegelijk fragiele geluid dat The White Stripes soms hebben, maar dan nog veel mooier. De enige band waarbij ik ooit letterlijk gehuild heb omdat de muziek zo prachtig was.

Ik ben de laatste tijd ook erg into jazz en blues, wat een beetje een link legt met mijn Black Sabbath adoratie.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind Muse echt een van de beste bands allertijden, verder vind ik Coldplay en Foo Fighters ook erg goed, Blof trouwens ook (past misschien niet helemaal in het rijtje, maar goed). Verder luister ik op de computer vaak naar filmmuziek, bijv. van Bassie en Adriaan, Reservoir Dogs en Pulp Fiction.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind Muse echt een van de beste bands allertijden, verder vind ik Coldplay en Foo Fighters ook erg goed, Blof trouwens ook (past misschien niet helemaal in het rijtje, maar goed). Verder luister ik op de computer vaak naar filmmuziek, bijv. van Bassie en Adriaan, Reservoir Dogs en Pulp Fiction.

HELEMAAL MEE EENS, MUSE is egt super en life zijn ze helemaal niet te verslaaN_O_ _O_ , foo figter zijn ook super ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Jij hebt dus duidelijk geen idee waar je het over hebt.

Muse de nummer één live band van deze aardbodem? HAHA.

Goeie grap joh.

Ok ik pas me aan, IK VIND: dat muse live niet te verslaan zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Mooi.

Ik hoop voor jou dat als je wat betere bands leert kennen, je deze mening komt herzien.

JIJ vind die bands beter, en dat is jouw probleem dat ik die minder vind dan muse, en als je toch zo bezig bent noem er dan een paar !!!!!!!!!

ik vind MXPX cool maar ook metalica en andere hardcore of alternatieve rock bands,

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er zijn honderden, misschien zelfs duizenden bands die live, telentvol, technish, tekstueel veel beter in elkaar zitten dan muse.

Dat is dan geen kwestie van smaak hoor.

Niet dat ik zeg van, o die band vind ik niets dús live zijn ze slecht. Dat zeg ik niet. Heb ze live wel gezien, vind het ook wel aardig maar ook erg eentonig. Zal weer eens een cdtje ervan luisteren.(ik heb ze wel...)

Zal ik je eens even een paar bands geven die zo meteen al beter zijn dan Muse. Ik doe er niet teveel anders word ik moe. Dat mag niet hé.

Iron Maiden

Judas Priest

Dream Theater

Symphony X

Metallica

Slayer

Iced Earth

Saxon

Machine Head

Rammstein

Pantera

Kiss

Golden Earring

Soulfly

Stone Sour.

Nu stop ik, ik ga eten.

De groeten

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

HELEMAAL MEE EENS, MUSE is egt super en life zijn ze helemaal niet te verslaaN_O_ _O_ , foo figter zijn ook super ^O^

Kijk, met jou kan ik praten :), ben het alleen niet met je eens dat Muse live niet te verslaan is, zanger Matthew Bellamy is vaak gewoon te druk en dat komt z'n zangprestaties niet helemaal ten goede (ach, wat zeur ik eigenlijk, hij zingt beter dan ik :P)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Mooi.

Ik hoop voor jou dat als je wat betere bands leert kennen, je deze mening komt herzien.

Laat mensen even in hun waarde, wil je? Deze reactie slaat weer eens helemaal nergens op. Nog zo'n geintje en je mag een tijdje afkoelen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Kijk, met jou kan ik praten :), ben het alleen niet met je eens dat Muse live niet te verslaan is, zanger Matthew Bellamy is vaak gewoon te druk en dat komt z'n zangprestaties niet helemaal ten goede (ach, wat zeur ik eigenlijk, hij zingt beter dan ik :P)

Ik vind het wel meevallen, maar hij heeft het idd erg druk, maar gelukkig is dat niet zo erg dat dat het zijn zangprestaties erg in de weg staat(mijn mening).

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Laat mensen even in hun waarde, wil je? Deze reactie slaat weer eens helemaal nergens op. Nog zo'n geintje en je mag een tijdje afkoelen.

ik word volgens mij steeds verkeerd begrepen hierzo.

Dat slaat wel degelijk ergens op.

Het was totaal niet negatief bedoelt, eerder een soort tip om niet enkel en alleen naar een klein groepje overbekende bands te luisteren maar je muziekkennis ook uit te breiden.

Paar jaar geleden had ik dat ook, dat dat die bandjes waar ik naar luisterde het beste van alles was maar ik had geen flauw idee waar ik het over had. Als je in aanraking komt met meer verschillende(en niet alleen overbekende(dat lijstje waren dan wel bekende)) bands komt hij er snel achter dat ik gelijk heb.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

ik word volgens mij steeds verkeerd begrepen hierzo.

Dat slaat wel degelijk ergens op.

Het was totaal niet negatief bedoelt, eerder een soort tip om niet enkel en alleen naar een klein groepje overbekende bands te luisteren maar je muziekkennis ook uit te breiden.

Paar jaar geleden had ik dat ook, dat dat die bandjes waar ik naar luisterde het beste van alles was maar ik had geen flauw idee waar ik het over had. Als je in aanraking komt met meer verschillende(en niet alleen overbekende(dat lijstje waren dan wel bekende)) bands komt hij er snel achter dat ik gelijk heb.

Komt een beetje arrogant over op mij... maar ik moet toegeven, je hebt een punt. Er zijn gewoon bands waarvan je objectief kan zeggen dat ze beter zijn dan anderen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

ik word volgens mij steeds verkeerd begrepen hierzo.

Dat slaat wel degelijk ergens op.

Het was totaal niet negatief bedoelt, eerder een soort tip om niet enkel en alleen naar een klein groepje overbekende bands te luisteren maar je muziekkennis ook uit te breiden.

Paar jaar geleden had ik dat ook, dat dat die bandjes waar ik naar luisterde het beste van alles was maar ik had geen flauw idee waar ik het over had. Als je in aanraking komt met meer verschillende(en niet alleen overbekende(dat lijstje waren dan wel bekende)) bands komt hij er snel achter dat ik gelijk heb.

Let dan een beetje op hoe je je zinnen formuleert. Je komt inderdaad ontzettend arrogant over op deze manier. Ik hou niet van Frans Bauer maar ik ga niet tegen iemand zeggen "ik hoop dat je er snel achterkomt dat hij bagger is!"

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zoals ik zei: Ik ben weer verkeerd begrepen.

Ik zeg toch niet dat muse bagger is of iets in die richting?

Ik zei dat ik hoop dat hij snel kennis maakt met betere bands. Want ik vind muse totaal geen slechte band. MAAR ik kan er niet tegen dat het beste live band ofzo word genoemt. Ik zal dat NOOIT op een bepaalde band plakken. Helemaal niet als je er niet zoveel kent. Of alleen een paar bekende.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Ik hou van nederlanstalig.

Zoals van Marco Borsato en Acda en de Munnik.

Maar ook oudere muziek als Boudewijn de Groot vind ik mooi.

Ik hou niet echt van smartlappen zoals Andre Hazes.

Het moet van mij niet te zeurderig worden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het klinkt misschien een beetje vreemd maar de enige muziek waar ik van hou is Games (nintendo (vooral Zelda, mario, Super Metroid, Final Fantasy 6)) en Bassie en Adriaan :P

ik heb ook 6 verschillende mario liedjes -o- best leuk afentoe

verder luister ik naar bassie en adriaan, techno, en (hard)trance.

mn favo dj`s:

trance, Johan Gielen

techno ed, Jeff Mills en Carl Cox

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Tjah, mijn muzieksmaak is erg breed, ik zal een paar fijne artiesten noemen om naar te luisteren:

Beegees

Robbie Williams

Frans Bauer

Bob Marley / UB40

Queen

Trance - Hardstyle. Goede artiesten hierin vind ik Tiësto / Deepack / Luna / Dana

:Y

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Kijk, Dat is wat je noemt Muziek! ;)

Sorry hoor... dat is wat je NIET noemt muziek. Antimuziek. Een zooi ritmes aan elkaar gemixt met een computer. Komt geen snaar of klankgat aan te pas. Het enige wat ze kunnen is bestaande muziek verkrachten. Gatver.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Sorry hoor... dat is wat je NIET noemt muziek. Antimuziek. Een zooi ritmes aan elkaar gemixt met een computer. Komt geen snaar of klankgat aan te pas. Het enige wat ze kunnen is bestaande muziek verkrachten. Gatver.

Ik vind het ook geen leuke muziek, zijn inderdaad alleen maar ritmes aan elkaar gemixt. Snap niet wat er leuk aan is.. 8)7

Geef mij maar Rock, of Bob Marley-achtige muziek.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik wilde me erbuiten houden, maar nu Wonderer gesproken heeft, volg ik haar. Alles wat enkel met een computertje gemaakt is is GEEN muziek, dat is gepruts.

Voor zoiets moet je met een pc kunnen werken, moet je niet eens een instrument kunnen bespelen.

Geef mij toch maar ierts waar er mooi in wordt gezongen gesoleerd of gedrumd.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 5 months later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...