Ga naar inhoud

Bespeel jij een muziekinstrument?


Aanbevolen berichten

Topictitel zegt het al.;)

Ik heb er hier verder nog nooit iets over gelezen dus ik ben wel eens benieuwd of er hier veel leden zijn die zelf een muziekinstrument bespelen of hebben geprobeerd te bespelen.

Zoals ik zelf vandaag al aangaf heb ik kort geleden een keyboard gekocht en ben ik begonnen met keyboardlessen. Keyboard spelen leek me altijd al heel leuk en nu is het er dan toch eindelijk van gekomen en het gaat tot nu toe ook erg goed.

Verder heb ik vroeger ook wel eens viool en later blokfluit proberen te bespelen maar dat lag me allebei niet zo heel erg dus daar ben ik dan ook vrij snel mee gestopt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zeker als je een vrijstaand huis hebt :+

Ik bespeel trouwens geen instrument. Maar ik heb wel diepe respect voor degene die durft toe te geven dat ie een triangel bespeelt -0-

Ik ken iemand die dat dus doet bij een fanfare, is altijd hilarisch om ze voorbij te zien lopen en hij loopt met z'n triangeltje tussen de xylofoons en vibrafoons :P (en je moet dan je proberen in te houden om niet te lachen)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik speel ook keyboard. We hebben een draadloze Kensington :')

Djembe is een Afrikaanse trommel en didgeridoo is een aboriginal "blaas"instrument (een holle boomstam waar je dan voornamelijk met je stem en lippen geluid uit haalt).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik speel ook keybord, en dan wel in de vorm van een Yamaha grand dgx 205, waarvan de dgx220 (het keybord van sam) de opvolger van is. Verder heb ik 'n tijdje piano en later orgel geprobeerd, maar dat was geen succes. Ik wil na de vakantie weer pianoles gaan nemen, dat lijkt me persoonlijk beter dan keybordles.

Link naar bericht
Delen op andere sites

piano (keyboard), ik heb dan ook een Yamaha DJX, Yamaha PSR-K1, Yamaha RM1x en een Korg Microkorg en niet te vergeten muziekmodules met volledige keyboards voor de MSX/MSX2 en de C64/C128 :D

ohja, ik weet ook hoe je blokfluit speelt, ik heb alleen geen blokfluit. Ooit op school geleerd, zo moeilijk is het niet :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

ohja, ik weet ook hoe je blokfluit speelt, ik heb alleen geen blokfluit. Ooit op school geleerd, zo moeilijk is het niet :P

Ik heb het niet op school geleerd, maar het is inderdaad niet zo moeilijk. Ik ben totaal niet muzikaal dus ik heb dat ding ook al een eeuwigheid niet meer aangeraakt. Verder dan de verplichte muzieklessen op de middelbare school ben ik niet gekomen. Een beetje keyboard en xylofoon (:P).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb een paar maand geleden een gitaar aangeschaft. Ik heb via verschillende sites wat basisvaardigheden geleerd, maar met ontzettend veel moeite, omdat de meerderheid van die sites alleen maar uit tekst en foto's bestaan. Daarom wil ik nog eens daar lessen voor nemen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb in het verleden blokfluit gespeeld. Na 3 jaar wilde ik iets anders en koos ik voor trompet. Toen dat te moeilijk werd, na 4 jaar. Daarna ben ik gitaar gaan spelen, omdat ik daarbij kan zingen (wat niet kan bij blaasinstrumenten). Daar ben ik ook piano naast gaan doen, waar ik alleen akkoorden op kan spelen, ter begeleiding van de zang.

Hier kun je een aantal van mijn eigen liedjes horen. En hier valt informatie over mijn muziek te lezen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 8 years later...

(Tijd voor een nieuwe post :P )

 

Ik speel geen instrument momenteel, hoewel ik wel piano zou willen spelen. Verder heb ik thuis een Didgeridoo staan, maar daar heb ik alleen maar meegespeeld.

Verder speelde vroeger alleen wat op mijn opa's keyboard. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nah, wat een diversiteit aan muzikaliteit in dit ancient topic! Ik hou erg van muziek maken, maar dan hopeloos amateuristisch allemaal; folk/country gitaar, elektrische gitaar, bariton ukelele, concert ukulele, autoharp (Richwood chromaharp) en akkoord-citer ('70s Jübeltone). 

 

Met kerst heb ik FruityLoops aangeschaft om wat retro-videogame geluid te gaan produceren, dit was mn eerste probeersel (geen samples getrokken van het origineel, alleen maar eigen  stock samples gebruikt en eigen ocarina samples gemaakt);

https://www.youtube.com/watch?v=A4-DaaM67Yw

 

en hier een voorbeeld van hoe ik "St. George's Bookstore" uit Gabriel Knight speel op autoharp (met elektrische versterking).

https://www.youtube.com/watch?v=rNFjBUnKwj0

aangepast door Spikey
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...