Ga naar inhoud

Wat voor onzin "spaarde" jij vroeger allemaal?


Aanbevolen berichten

Edah! _O_

Deed ik ook boodschappen en aan het einde van elk jaar pikten ze je niet gebruikte spaarpunten in die nog op je spaarkaart stonden. Grrr.

post-598-0-66161900-1374839795.jpg

Sterker nog, ik heb zelf ruim 5 jaar bij de Edah gewerkt ;) Niet in de winkels zelf, maar bij Distributiecentrum in Someren. Dat waren echt gouden tijden! :D Jammer dat de boel failliet is gegaan, maar ik ben gelukkig wel goed terechtgekomen :) En over retro gesproken.. er is in Helmond (daar stond het hoofdkantoor van Edah) ook een Edah-museum, mochten er mensen interesse hebben ;) Ben er zelf overigens nog nooit geweest..

http://www.edahmuseum.nl/

Link naar bericht
Delen op andere sites

En over retro gesproken.. er is in Helmond (daar stond het hoofdkantoor van Edah) ook een Edah-museum, mochten er mensen interesse hebben ;) Ben er zelf overigens nog nooit geweest..

http://www.edahmuseum.nl/

Net dat jij dit schreef was mijn man dit ook tegengekomen, omdat ik opeens met een Edah-C1000 link zat. (Hij had even voor mij onderzocht hoe het kwam dat mijn oorspronkelijke mailtje met Edah begon en met C1000 eindigde). ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Edah en C1000 hebben toch vrij weinig met elkaar te maken, dacht ik zo? Nouja, alleen op wat indirecte manier dan.. aangezien in eerste instantie alles van Edah is overgenomen door zowel Sperwer (Plus) als Sligro / Emté. En die hebben vervolgens weer enkele filialen doorverkocht aan oa Jumbo en AH. En van Jumbo naar C1000 is de link dan ook weer snel gemaakt, na hun 'recente' overname :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Je ziet ook steeds minder C1000 winkels, zijn allemaal Jumbo's aan het worden.

C1000 is een Nederlandse supermarktorganisatie' date=' die zich positioneert in het middensegment van de supermarktbranche. De winkelformule was eigendom van Schuitema, dat in 2010 zijn naam veranderde in C1000 BV. In 2012 is het bedrijf verkocht aan Jumbo Supermarkten, dat een groot deel van de vestigingen gaat ombouwen naar eigen formule. Een ander deel is verkocht aan Ahold en Coop. Volgens de planning zal C1000 in 2015 helemaal verdwenen zijn.[/quote']

Aldus Wikipedia.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben aan het wachten tot ze de C1000 bij mij omtoveren tot een Jumbo.

Wat een onding is dat zeg. En die vakkenvullers O}

Maaaar on-topic:

Zijn er nog mensen die kindersurprise dingen spaarden/sparen?

Ik had vroeger heel veel van die happy hippo's. Wat een bazen dingen waren dat zeg :7

Link naar bericht
Delen op andere sites

Sparen heb ik het nooit gedaan.. maar als je het mij vraagt, had ik liever juist van die speeltjes die je zelf in elkaar moest knutselen. Veel leuker en vermakelijker dan die 'saaie' beeldjes waar je verder niks mee kon.

Wel leuk eigenlijk.. ik heb al vanaf mijn 4e een bril. En toen kon je nog niet zomaar bij een opticien binnenlopen om je ogen te laten testen, dus moest je naar het ziekenhuis. Ik moest om de zoveel maanden op controle komen, en elke keer als de controle er op zat, kreeg ik een Kinder Surprise :D Dus meerdere jaren lang, om de zoveel maanden daar een Kinder Surprise gehad. Volgens mij ook daar dat ik zo'n ding voor het eerst had gekregen :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

En zo stierf ook Twin Peaks een stille dood. :P

Maar nee, je hebt best gelijk. Toen ik een jaar of 8-9 was kocht ik voor 1 euro wel een collectie Flippo's (2 mappen met nagenoeg alles erin), al deed ik dat vooral vanwege de leuke tijdsaanduiding (écht 90s :D) en de geinige Looney Tunes-plaatjes op de flippo's :P Ik ben rond 2000 wel met de Pokémon-flippo's begonnen en had reeks 1 compleet, maar toen Smiths een faal had gemaakt bij het uitdelen van de verzamelvellen van reeks 2 (er miste een vel waardoor ik onmogelijk kon weten welke ik nou eigenlijk nog zocht) heb ik die maar gelaten voor wat het is. Toen kwamen al snel de Beyblade Spinners. En de Yu-Gi-Oh Chaps. En de Mega Man-magneetdoppen. En de Rocket Power diskjes.

...En de Nederlandse regering maar afvragen hoe overgewicht bij kinderen ontstaat. Ik heb de meeste van de opgenoemde verzamelingen destijds compleet gekregen door te verzamelen. En dat betekent dus ook... Om nom nom nom nom. :')

Ik bedacht me ineens, hier kan ik dus nog iets aan toevoegen.

Ik spaarde kilo's. :')

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...
  • 5 weeks later...

Ik spaarde Pokémonstickers. Had het album bijna (maar dan ook écht bijna) vol, maar toen verkochten ze de stickers niet meer :'(

Ook flippo's, had alle albums (ook voetbalflippo's) vol. Daarna ook nog van die voetbalstickers van de Looney Tunes.

Heb een periode gehad dat ik kattenbeeldjes verzamelde. Zijn ook spoorloos verdwenen.

Pokémonflippo's, alles wat bij Lays/Smiths kwam verzamelde ik wel.

Het meest rare was wel dat ik puntenslijpsel verzamelde. De rest van mn klasgenoten verzamelden potloodpunten... :')

EDIT: Nog wat vergeten. Heb ook nog buskaartjes verzameld. Met eentje, zo'n nachtnetkaartje van Busjockey ofzo _O- Was vet pissig op mn moeder toen zij alles had weggegooid. Telefoonkaarten, was vet trots op mijn telefoonkaart met een katje erop. Ook weggegooid. :P

Mijn grootste verzameling en obsessie was toch echt voor het automerk Nissan. Ik had ALLES. Zelfs miniatuurmodelletjes die alleen aan garages werden gegeven. Of van die grote borden voor in de showroom.

Vliegtuigen had ik ook veel van. Heel veel. Weet ik niet zo veel meer van, behalve dat ze overal in mijn kamer lagen en ik er telkens op stapte. :P

aangepast door steefie
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 11 months later...

Postzegels, Flippo's, kindersurpise speeltjes, VHS koopvideo's/opgenomen afleveringen van Bassie & Adriaan en Samson & Gert en later Pokemon kaarten en South Park artikelen. :P

 

EDIT: En CD singles en CD Maxi's waar ik nog steeds een flinke collectie van heb! Eerste single die ik kocht was Aqua - Barbie Girl. :+ 

aangepast door Epic90ies
Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog iets dat ik trouwens vroeger spaarde waren de wekelijkse uitgaven van het blad Megacharts en de voorlopers hiervan genaamd Charts en Mega Top 100.

Zo'n uitgave bevatte alle hitlijsten, wat informatie over nieuwe releases en popnieuws en kon wekelijks gratis afgehaald worden in de platenzaak. :)

aangepast door Epic90ies
Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog iets dat ik trouwens vroeger spaarde waren de wekelijkse uitgaven van het blad Megacharts en de voorlopers hiervan genaamd Charts en Mega Top 100.

Zo'n uitgave bevatte alle hitlijsten, wat informatie over nieuwe releases en popnieuws en kon wekelijks gratis afgehaald worden in de platenzaak. :)

 

Die heb ik vroeger ook wel regelmatig gelezen geloof ik, echt verzamelen deed ik dan weer niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Postzegels, munten, telefoonkaarten, waren mijn meer gangbare verzamelingen.

Daarnaast een tijdje starwars movieshots verzameld. Deze heb ik uiteindelijk geruild met een americaanse verzamelaar voor een aantal gameboy spellen.

Verder had ik een collectie processoren, maar deze heb ik jaren geleden bij een verhuizing weggedaan, waren enkele 8088, 8086 en 8087, 286 en 386 processors.

Nu heb ik een kleine collectie datamedia, datasettes, mini cassettes (p2000), minidisc, vhs, video2000, 3", 3 1/4" , 5 1/4", zip en jazz.

Mijn huidige hobby is voornamelijk computer/consoles verzamelen met de musthave games voor die systemen. Daarnaast nog een kleine collectie laserdisc, (te gaaf om weg te doen) en bordspellen van 999games.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Daar heb ik ook nog een stapel van liggen.

En wie herinnert zich nog de illegale Braun Hitexplosion serie?

De cd's met hitparademuziek die altijd op schoolpleinen verkocht werden. :P

Braun MTV Eurocharts! _O_ Later bleek inderdaad dat HiteXplosion van dezelfde makers waren. Meesterlijke geschiedenis heeft die bootlegreeks, er zijn echt miljoenen in die productie rondgegaan. _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zat volgens mij destijds dicht bij de bron, want hoe meer tussen personen hoe duurder ze werden.

Jup, de eerste kocht STAPELS in voor 5 gulden per stuk, deelde dat in kleinere brokken en verkocht die kleinere oplages door voor pak 'um beet een tientje per stuk, die verkocht ze dan weer los voor 15 gulden. Zo zat dat geloof ik. They all benefit. :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...

Nou, ik spaarde vroeger wel meerdere dingen, vooral speelgoed. Maar met één verzameling ben ik (helaas) nooit ver gekomen: Donald Duck pockets.

Een keer kreeg zo'n pocket en omdat als je ze allemaal van die serie had, je een volledige afbeelding kreeg op de rug van de pockets.

 

Ik wilde graag alle van die serie hebben. Maar mijn ouders gaven me altijd eentje van een andere serie. :{  

Nu ik dus allemaal losse pockets liggen met aparte afbeeldingen.. Maar nu ik deze dingen niet meer lees, hoef ik ze ook niet meer te hebben. 

 

Zou had het er uit kunnen zien.

post-1055-0-78285900-1420544904_thumb.jpg

aangepast door Floris97
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Haalde onlangs een doos van de plank, met drie zaken erin die belangrijk waren voor me vroeger;

 

1. Jurassic Park speelgoed. Ik had aanvankelijk bijna alles, maar heb het meeste aan een liefhebber gedoneerd. De diecasts heb ik nog wel;

 

JP-KennerAFGuide5.jpg

 

 

2. Exogini's. Poppetjes van plastic met intens veel weekmakers.

 

 

Exogini.jpg

 

 

3. Kindersurprise poppetjes. Enorme. Verzameling.

aangepast door Spikey
Link naar bericht
Delen op andere sites

 

3. Kindersurprise poppetjes. Enorme. Verzameling.

 

 

Ach, ja. Mijn broertje spaarde die altijd. Ik vond het zelf altijd al troep  :P . Hoewel ik wel moet toegeven dat die dingen vroeger leuker waren. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...