Ga naar inhoud

Welkom op Retroforum
Registreer je vandaag nog en doe mee in deze gezellige community die gaat over alles wat retro is. Heb je al een account? klik dan hier om in te loggen. - Heb je nog geen account? Waar wacht je nog op? Het is geheel gratis! Klik hier en maak een account aan.

Fotowedstrijd

Stem nu mee: welke ingezonden foto is de mooiste? Klik hier

Wat voor onzin "spaarde" jij vroeger allemaal?

• Op dit topic mag je niet antwoorden.
20 replies to this topic

djkoelkast

• Admin
  • Site Admin

• 11623 posts
  • LocatieDen Helder
  • Console:Amiga 4000
In je jeugd zeg je al snel "ja, dat spaar ik", maar uiteindelijk slaat het dan nergens op en komt je verzameling ook niet echt van de grond. Ik ben in dit topic dus echt op zoek naar mislukte verzamelingen, dingen waarvan je vroeger dacht "wow, dat ga ik sparen!".

Ik spaarde bijvoorbeeld frisdrankblikjes, ik had er een heleboel, allemaal "unieke" modellen uit het buitenland enzo. Deze heb ik allemaal weggegooid uiteindelijk :P
Ik spaare ook cassettebandjes, als ik een bandje zag wat ik nog niet had moest ik het hebben. Ik had echt alle kleuren. Ik heb er nog wel een aantal overigens.
Ik heb een blauwe maandag suikerzakjes gespaard, maar ben nooit verder dan 10 ofzo gekomen :P
Petjes heb ik ook verzameld, ik had er een stuk of 15. Zelfs een Samson pet met enorm lange klep ;) Mijn favoriete pet was mijn "Chicago Bulls" pet. Omdat iedereen die had. Heb nooit wat met basketball gehad. Nu heb ik nog 2 petten, nieuwere, die oude zijn allemaal weg.
Mijn grootste verzameling was varkens. Pluche, geluksvarken, varkensglazen, bekers, spaarpotten, ik had ze allemaal. Nu heb ik alleen nog de leukste knuffel en een houten varken van de kunstmarkt.

Wat waren jouw verzamelingen?
[17:05:09] Zipo - www.billboardproject.be -Missing The Times We Never Get To Share says:
gij bent mijn computer superhero :D

Niveath

• User
  • Asteroid

• 1381 posts
  • LocatieMilheeze
  • Console:Onze oude Medion ;)
Hmm petten zijn wel herkenbaar, wilde er altijd zo veel mogelijk hebben, maar een echte verzameling kwam niet echt van de grond.

Verder spaarde ik eigenlijk niets, behalve dingen die ik nog spaar namelijk films en lego :P Over lego ga ik ook zeker nog een topic maken ;) eerst ff denken over een OP.

Post bewerkt door: Niveath op: 27-04-2010 - 20:27

Frey

• User
  • Pac-Man

• 2079 posts
  • LocatieVenlo
  • Console:Super Nintendo

Ik heb niet echt een mislukte verzameling gehad. Als ik iets wilde, dan ging ik er ook echt voor. En anders begon ik er niet eens aan. :P
De Rode Vos

wonderer

• Moderator
  • Moderator Forumschorum

• 8296 posts
  • LocatieFrankfurt, Duitsland
  • Console:Gamecube
Stenen. Echt heel lang en heel intensief. Heb er nog de krant mee gehaald :D Later nog een poosje koeien, maar dat was al snel over.

Verder had ik veel knuffels, maar da's niet echt sparen.

Mijn moeder spaart al dertig jaar miniaturen van lelijke eenden, da's echt vet :D
You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking.

randy_roes

• Forum admin
  • Forum admin

• 7981 posts
  • LocatieGent
  • Console:Sega MegaDrive

Zelf een aantal "domme" verzamelingen gehad.

Kroonkurken, daar had ik er massa's van. (bier, limonade, fruitsap, water, alles was voor mij goed)

Toen ook een periode vingerhoeden gespaard, maar dat was meer om nog wat tijd met mijn overgrootmoeder door te brengen, zij vond dat namelijk super.

Ook een grote collectie plastic figuurtjes bijeen gespaard (zoals alle figuren uit kuifje, suske en wiske, power rangers,...)

O ja, ook nog snowglobes verzameld, maar na een tijdje werd ik da beu en heb ik het opgegegeven.
Trust me, I'm a psycopath! (Jekyll)

PAV

• User
  • Space Invader

Pip Pip Pip Pip Pip
  • 569 posts
  • LocatieDen Haag
  • Console:geen specifieke
In groep 8 (inmiddels alweer zo'n 9 jaar geleden) spaarde veel mensen Dragon Ball Z-kaarten, ik ook. Je had ook kaarten van verschillende 'saga's' (seizoenen van de serie) en als er een nieuwe serie uitwas werd daar volop in geruild. Heb mijn kaarten nog steeds, gewoon omdat ik het geinig vind. Staan verder wel te verstoffen in de kast. Ervoor en ook tegelijkertijd had je ook de Pokémon-kaarten. Die spaarde ik niet, want die vond ik stom.

Heb momenteel een verzameling OV-spul (kaartjes, dienstregelingboekjes, promotiemateriaal etc.), dat zo'n beetje door elkaar in dozen ligt. Ook daar wordt weinig mee gedaan en er zit ook verder geen structuur in. Vanuit mijn opleiding (museologie) hebben we het over verzamelbeleid gehad. Daarom heb ik zelf ook geprobeerd een eigen verzamelbeleid te maken, maar dat is nooit van de grond gekomen.

Coy

• User
  • Pong

Pip
  • 12 posts
  • LocatieDen Haag
  • Console:Nintendo
Aanstekers (honderden en een flink aantal echte zippo's ook), maar ja stoppen met roken en daarna gestopt met verzamelen.
Geen idee eigelijk wat er met ze gebeurd is :-).
If you are a minority of one, the truth is the truth.

djkoelkast

• Admin
  • Site Admin

• 11623 posts
  • LocatieDen Helder
Ik kwam onlangs suikerzakjes tegen uit 1989, ik ben na 1,5 blaadje (van een schrift) gestopt. Denk dat er 10 zakjes suiker ofzo in het schrift zitten, de meeste van de Hema :P
[17:05:09] Zipo - www.billboardproject.be -Missing The Times We Never Get To Share says:

Joost

• User
  • Frogger

• 2530 posts
Kan eigenlijk alleen de voetbalplaatjes nog herinneren, al ben ik, nadat ik eindelijk één boek (seizoen 1980 - 1981) vol had meteen maar gestopt :)

Ohja en ik bedoel dus de plaatjes van Panini, hadden eigenlijk toch meer stijl dan de huidige voetbalstickers.
V.A.A.A.

Logitech

• User
  • Space War

Pip Pip Pip
  • 196 posts
  • LocatieVarsseveld - Oude ijsselstreek - Achterhoek - Gelderland - Nederland
  • Console:Nintendo GameCube & Windows 3.11
Flippo's (van pokemon) wie we trouwens nog steeds in 'n grote pot hebben staan, verder niet eigenlijk, momenteel spaar ik lege sigaretten/shag pakjes :')
Waarom weet ik zelf nog niet eigenlijk :')

samba-boy

• User
  • Frogger

• 2897 posts
  • LocatieDen Bosch
  • Console:SNES

Maand of twee geleden mijn 5 Pringles-kokers vol knikkers weggedaan. De 10 mooiste bewaard (meeste vooral uit jeugdnostalgie :P), weet alleen begod niet hoe ik ze wil bewaren :')
Doei Afbeelding

RM

• User
  • Pac-Man

• 1943 posts
  • Console:NES en Wii
Ik verzamelde vroeger bierdopjes van verschillende merken.
Ik heb geen idee wat ik er in zag, maar ik had er op een gegeven meer dan 100
...

Hinse

• User
  • Frogger

• 3841 posts
  • LocatieUtrecht
  • Console:Gameboy

Dat is juist het mooie van sparen/verzamelen: het heeft allemaal vrij weinig nut, maar toch is het om het moment zelf leuk tijdverdrijf.

Ik spaarde vroeger Flippo's (eerste reeks), Topshots (+ Oranje Topshots) en postzegels. Ook had ik heel veel cd-singletjes, omdat mijn oom er voor zijn radioprogramma elke week 50 kreeg en het merendeel bij mij dumpte.

djkoelkast

• Admin
  • Site Admin

• 11623 posts
  • LocatieDen Helder
Ik heb ook nog cassettebandjes gespaard: alle soorten, merken, types en kleuren had ik.
Ook diskettes (3,5" verschillende kleuren) ben ik ooit aan begonnen.

samba-boy

• User
  • Frogger

• 2897 posts
  • LocatieDen Bosch
  • Console:SNES

Eigenlijk gek dat ik mijn verzameling 'TV-programma's' nog niet heb genoemd :') Maar ja, dat doe ik nu nog dus dat telt niet echt :P
Doei Afbeelding

djkoelkast

• Admin
  • Site Admin

• 11623 posts
  • LocatieDen Helder
Oh ik zie dat ik ook weer eens in herhaling gevallen ben _O-
Naja, ik kan niet alles onthouden :+

Keetie

• User
  • Space Invader

Pip Pip Pip Pip Pip
  • 556 posts
  • Console:bbc

Bekijk Postdjkoelkast, op 25-02-2012 - 19:24, zei:

Ik heb ook nog cassettebandjes gespaard: alle soorten, merken, types en kleuren had ik.
Ook diskettes (3,5" verschillende kleuren) ben ik ooit aan begonnen.

Die gekleurde diskettes had ik in 5 1/4 ;)

djkoelkast

• Admin
  • Site Admin

• 11623 posts
  • LocatieDen Helder
Ik heb hier een hele stapel blauwe, met hoesjes gemaakt van stripboeken. Ik heb die niet zelf gemaakt maar ooit samen met een commodore 64 overgekocht van iemand. Verder zitten er weinig gekleurde 5,25" diskettes tussen.

T42

• User
  • Breakout

Pip Pip
  • 74 posts
  • LocatieHelmond
  • Console:NES tot Wii
aanstekers, postzegels, blikjes cola, lampen, vast nogveel meer :P
meeste ligt nog ergens te kijken ;)

Ross

• Moderator Retroforum
  • Asteroid

• 1465 posts
  • LocatieTubbergen
  • Console:Amiga 500
Computers, en ik spaar ze nog steeds. Losse electronicameuk, ook nog steeds, en ik heb er te veel van. Als ik weer wat sloop en er zit een motortje of een stappenmotortje in, dan kan ik het gewoon niet laten om die te bewaren.

RM

• User
  • Pac-Man

• 1943 posts
  • Console:NES en Wii
Ik heb ook nog een hele verzameling (mappen vol) met oude magazines en weekbladen. :P

- Donald Duck (vanaf nr. 37, 1991 tot ergens in het jaar 2000
- Break Out! (van 1996 tot ergens in 2004)
- Top 40 lijsten
- De Top 100 lijsten
...

Tweetbox