Ga naar inhoud

Welkom op Retroforum
Registreer je vandaag nog en doe mee in deze gezellige community die gaat over alles wat retro is. Heb je al een account? klik dan hier om in te loggen. - Heb je nog geen account? Waar wacht je nog op? Het is geheel gratis! Klik hier en maak een account aan.

Fotowedstrijd

Stem nu mee: welke ingezonden foto is de mooiste? Klik hier

Billie Turf

• Op dit topic mag je niet antwoorden.
4 replies to this topic

djkoelkast

• Admin
  • Site Admin

• 11623 posts
  • LocatieDen Helder
  • Console:Amiga 4000
Dat vond ik altijd leuk, ik moet echt weer eens wat strips opzoeken:

Bijlage  billie%204.jpg   24.29K   1 Aantal downloads

Er zijn zelfs 3 speelfilms van gemaakt, voorbeeldje:

Dit is de eerste film.

De strip vond ik echter veel leuker. Voor wie het niet kent:
Billie Turf is het dikste studentje ter wereld en denkt alleen maar aan eten. Hij komt hierdoor steeds in de problemen met meester Kwel.

In de eerste film (het dikste studentje ter wereld) wordt Billie gespeeld door Tom Jansen, onder andere bekend als "Brie" in Filmpje!
[17:05:09] Zipo - www.billboardproject.be -Missing The Times We Never Get To Share says:
gij bent mijn computer superhero :D

Y J

• User
  • Pac-Man

• 1921 posts
  • Console:Nintendo 64
Billie Turf was altijd lachen ja. Ik heb twee van die films op video en ook nog een aantal stripboeken, ook een paar echt hele oude toen gekocht op de zwarte markt :P. Moet ze maar eens op gaan zoeken en kijken wat ik allemaal heb. Vond van die films trouwens de laatste twee het leukst, die met Raymond van Haaf als Billie. Jan Kruyk was volgens mij Kwel en die zat ook als veldwachter Flipse in de laatste Dik Trom films :P. Wel vreselijk slecht nagesynchroniseerd trouwens, ik hoorde dat ze opgenomen zijn met een zwaar dialect en later door de acteurs zelf nagesynchroniseerd waren. Valt me in die filmpjes trouwens nu veel beter op dan vroeger toen ik het keek op video.
Coming Up!

MarsM

• Patatkoning
  • Patatkoning

• 3311 posts
De films zijn echt geweldig en zo nu en dan bekijk ik ze nog steeds wel eens terug :D . Ik heb alleen "Dikste studentje ter wereld" en "Haantje de voorste" nog op video... ik hoop nog altijd dat deel 3 "Contra Kwel" nog eens langskomt op tv. Die heb ik nog nooit gezien... maar dat zal vast niet meer gaan gebeuren :P

Jelger_de_goochelaar

• User
  • Space Invader

Pip Pip Pip Pip Pip
  • 711 posts
  • LocatieGorinchem

Bekijk PostMarsM, op 29-04-2010 - 14:23, zei:

De films zijn echt geweldig en zo nu en dan bekijk ik ze nog steeds wel eens terug :D . Ik heb alleen "Dikste studentje ter wereld" en "Haantje de voorste" nog op video... ik hoop nog altijd dat deel 3 "Contra Kwel" nog eens langskomt op tv. Die heb ik nog nooit gezien... maar dat zal vast niet meer gaan gebeuren :P

Dat is de beste. Hierin krijgt Billie Turf het hele lerarencorps achter zich aan, erg leuk om te zien.

MichaelB

• User
  • Breakout

Pip Pip
  • 94 posts
  • Console:Windows XP
Turf je maakt me gek! TURFSTEKERRRRRR! hahaha

Tweetbox