Ga naar inhoud

Show hier je Stereo installatie


Aanbevolen berichten

Doet het altijd goed op andere fora! TS begint:

*Linksboven: Philips 212 (Platenspeler, snaaraangedreven, magnetodynamisch element GP400)

Rechtsboven

*Akai Tuner AT-S06 (1982) Digital Quartz Synthesizer Tuner staat erop, 10 presets en aardig FM mutingstrappen en optionele noise reduction regeling erin.

*Sony Versterker TA-1010(1973)(slechts 2 x 15 watt nominaal, meer dan genoeg voor in een huiskamer, om hard te knallen heb ik een andere.

*Akai Stereo Cassette Deck GX-F35 (1982)Bevat alle gebruikelijke opties voor die tijd (Dolby B, Ferro, Chroomdioxide en Metal en een redelijk futuristisch zoeksysteem) is voorzien van de beroemde AKAI GX-koppen die voorzien waren van een glas en kristallaag en praktisch niet slijten of vuil worden.

Linksonder:

*Philips VR6860 Hifi Stereo VHS videorecorder (eerste VHS Hifi van eigen hand uit 1986, kent geen macrovision was in het verleden zeer handig).

*Philips CD Speler CD682 (jaren '80) Bevat naar wat ik heb gehoord een Marantz loopwerk en electronica.

*Philips CD Recorder CDR 760 (medio '90) Een korte trend voor de computerbranders de markt veroverden, echter zeer handig om van alles zonder een computer direct op een CD-RW te zetten en vervolgens digitaal via je computer te kopieëren.

Rechtsonder:

*Akai GX 625 4 Sporen Stereo Tape Deck (eind jaren '70) 2 Snelheden en 4 Sporen, digitale bandteller met functies, ook geschikt voor grotere spoelen.

post-20-127241910945.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Zó, dat is een mooie boel op de bovenste foto! :P Buiten het feit dat ik nauwelijks een installatie heb (enkel een vrij nieuwe versterker als 'doorgeefluik'), heb ik nog wel boxen uit de 80's: Wharfedale Delta 70.

post-11-127274009091.jpg

Deze, maar dan 1 slag groter.

aangepast door Hinse
Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Zó, dat is een mooie boel op de bovenste foto! :P Buiten het feit dat ik nauwelijks een installatie heb (enkel een vrij nieuwe versterker als 'doorgeefluik'), heb ik nog wel boxen uit de 80's: Wharfedale Delta 70.

post-11-127274009091.jpg

Deze, maar dan 1 slag groter.

Ah Wharfedale, engelse speakers, klinkt meestal wel aardig goed, ik heb jarenlang naar een stel Magnats geluisterd (duits), die zijn op zich fenomenaal in het laag en hoog (All-Ribbon serie), maar bevatten geen mooi middengebied. Ze staan nu in mijn berging en ik heb bij die set van mijn foto een stel B&W speakers (DM4), hoog is veel fijner (minder schel), midden is zeer gedetailleerd en prettig, laag is minder boemerig maar een stuk gecontroleerder.

b&wdm4.JPG

Afbeelding is van internet, ik heb er gelukkig frontjes voor

Die Magnats zijn leuk om met een versterker met veel vermogen een feestje te bouwen, maar voor gewoon luisteren prefereer ik deze juweeltjes echter ;)

aangepast door Heer_van_Bartolhoven
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb mijn Inifinity speakers (van die dingen van meer dan een meter hoog) enige tijd geleden in de kast gezet om burenruzies te voorkomen en heb nu ook nieuwe Wharfdales staan. Bi-wired, al heb ik ze zo niet aangesloten. Zijn echt meestelijk goeie speakers. Heb ze op een Yamaha versterker, die is wel ok, maar zeker geen audiofiel-model.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb mijn Inifinity speakers (van die dingen van meer dan een meter hoog) enige tijd geleden in de kast gezet om burenruzies te voorkomen en heb nu ook nieuwe Wharfdales staan. Bi-wired, al heb ik ze zo niet aangesloten. Zijn echt meestelijk goeie speakers. Heb ze op een Yamaha versterker, die is wel ok, maar zeker geen audiofiel-model.

Infinity's zijn zeer goede, maar redelijke kostbare speakers net zoals eigenlijk geldt voor Yamaha en versterkers, hoezo zou die niet audiofiel zijn? Yamaha maakt doorgaans alleen maar goede versterkers ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Infinity's zijn zeer goede, maar redelijke kostbare speakers net zoals eigenlijk geldt voor Yamaha en versterkers, hoezo zou die niet audiofiel zijn? Yamaha maakt doorgaans alleen maar goede versterkers ;)

Dit is meer een consumentenmodelletje ;)

Die Infinity heb ik ooit gekocht voor 800 gulden voor de hele set, was echt een super koopje. Dingen zijn echt gigantisch groot.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 7 months later...

Heb zowaar uit het oude huis van mijn opa de stereo gekregen. Hij is naar schatting een jaar of 6 oud en zelden gebruik. Echt een beest voor op mijn kleine kamer. Zal straks eens een foto'tje maken, maar het is een Philips die toendertijd volgens mij ontzettend modern uitgerust was :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...