Ga naar inhoud

Het goeie ouwe Cartoon Network topic


Aanbevolen berichten

post-39-127308889111.png

En dan bedoel ik natuurlijk ook echt het goeie ouwe Cartoon Network en niet die vage zender vol troep die je vandaag de dag bij sommige providers kunt ontvangen. :r

Nee, ik heb het over de zender met de Cartoon Cartoons: Dexter's Laboratory, Cow and Chicken, I Am Weasel, Courage the Cowardly Dog, Ed, Edd n Eddy, The Powerpuff Girls en Johnny Bravo. De zender met al die mooie classics als: The Flintstones, The Jetsons(favoriet van MarsM :P), Scooby Doo, Wacky Races, Tom and Jerry en Top Cat. Je had een handjevol NL gesproken series, zoals The Mask en Jonny Quest en verder die grappige "What a Cartoon!" filmpjes tussendoor. En natuurlijk de hitserie: Dragonball Z. _O_

Enige minpunt was misschien dat er erg veel reclameblokken tussen zaten, maar die duurden gelukkig nooit langer dan 2-3 minuten. Overigens waren ze toen ook een kei in maken van geweldige commercials:

_O_ _O_ _O_

Met de geweldige stem van Rinie van den Elzen als voice-over, ook bekend van Boobytrap. Ik vond het echt een heerlijke zender. 8-)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nee, ik heb het over de zender met de Cartoon Cartoons: Dexter's Laboratory, Cow and Chicken, I Am Weasel, Courage the Cowardly Dog, Ed, Edd n Eddy, The Powerpuff Girls en Johnny Bravo. De zender met al die mooie classics als: The Flintstones, The Jetsons(favoriet van MarsM :P), Scooby Doo, Wacky Races, Tom and Jerry en Top Cat. Je had een handjevol NL gesproken series, zoals The Mask en Jonny Quest en verder die grappige "What a Cartoon!" filmpjes tussendoor. En natuurlijk de hitserie: Dragonball Z. _O_

Weet je dit allemaal uit je hoofd :P?

Heb zelf Cartoon Network enkel een paar weken kunnen ontvangen jaren geleden in vakantiehuisjes :P. Met Bugs Bunny toen _O_. Verder vond ik er niet al te veel aan, maar het was ook niet ondertiteld daar, dus ik begreep er niks van.

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Het rare is dat wij die zender in z'n oude format nooit hebben kunnen ontvangen, de kabel bood het niet aan bij ons. *(*

Erg jammer. Wij kregen hem in 2000 geloof ik erbij en ik vond het meteen geweldig. In 2002 verdween hij weer en werd het vervangen door Animal Planet. Geen gemis eigenlijk, want vlak daarvoor zag je de boel al verslechteren... Maar dit gaat over het goeie ouwe Cartoon Network, dus daar wil ik hier niet teveel meer over zeggen. :)

Die series die je noemt zijn nog te volgen op Boomerang.

Cartoon Network is bij mij vooral bekend dankzij Cow & Chicken / I am Weasel, wat ik geweldig vind. In deze prefereer ik de originele Engelstalige stemmen en zonder ondertiteling.

Die oude series zijn inderdaad nog te volgen op Boomerang. Je had toen ook aparte Boomerang blokken op Cartoon Network. Bijna alles was toen ook nog gewoon Nederlands ondertiteld. Later kreeg je wel wat Nederlandse versies van de Cartoon Cartoons, maar die kwamen alleen in de middag. Een beetje zoals Nickelodeon later ook deed.

aangepast door Frey
Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Erg jammer. Wij kregen hem in 2000 geloof ik erbij en ik vond het meteen geweldig. In 2002 verdween hij weer en werd het vervangen door Animal Planet. Geen gemis eigenlijk, want vlak daarvoor zag je de boel al verslechteren... Maar dit gaat over het goeie ouwe Cartoon Network, dus daar wil ik hier niet teveel meer over zeggen. :)

2000-2001 was het 24 uur per dag met ALLE vormgevingen en alles in het volle Nederlands. Programma's Engels, zender Nederlands, 24/7. Vanaf eind 2001, begin 2002 werd alles ineens een Britse formatie met Engelse commercials, bumpers en leaders. De Nederlandse voice-over verdween, net als The Mask (Wat episch was in het Nederlands) en Paling en Co.

Tenslotte kwam de doodsteek, het afsluiten van de zender iedere avond om 22:00. Ik heb toevallig nog 1 band liggen met 8 uur Cartoon Network uit de NL-periode (Was een "Zeep"-marathon, met Flintstones en Jetsons plus diverse films die dat weekend werden uitgezonden) en een band met een fragment ten tijde van het Engelse Cartoon Network. Nou echt, je merkt het verschil. Om 22:00 ging op het kanaal TCM van start, maar na 1 of 2 minuten werd het signaal al afgesloten.

Wat pas echt erg is, was dat CN bij ons ook werd vervangen door Animal Planet... Maar wij hadden die zender al op kanaal 29, 1 kanaal na CN. Gevolg: op 28 en op 29 Animal Planet, totaal onnodige zender _O-

En gisteren kwam ik er achter dat het digitale CN van nu tegenwoordig ook weer 24/7 uitzendt. Maar zo goed als het toen was, wordt het nooit meer.

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

"Je kijkt naar zeep", dat weet ik nog ja. Flintstones, Addams Family en Jetsons. _O_

Op het eind was het vaag ja met al die Engelse reclames en Nederlands gesproken programma's. De ondertiteling liep ook niet meer synchroon. Ik vind het toch jammer dat het alweer zo lang geleden was. Heb nooit de kans gekregen om tot diep in de nacht te kijken naar het goeie Cartoon Network. Wel een paar keer tot vlak na middernacht en toen was er geen ondertiteling meer. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dan heb ik dus toch met een hele andere Cartoon Network te maken gehad dan jullie :P. Ik zag Cartoon Network (zonder ondertiteling) al ergens in de jaren 90 (1997 of iets later) toen we met de familie in een vakantiehuisje zaten. Ik meen me te herinneren dat het bij een ander vakantiehuisje later ook het geval was, maar misschien is dat mijn vage geheugen. Maar daar had je Johnny Bravo, Cow and Chicken en vooral, en dat wilde ik toen graag zien, veel Bugs Bunny. De rest interesseerde me echt totaal niet en ik vond er niks aan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, die kwamen destijds ook allemaal voorbij. Dexter, Cow en Chicken, Johnny Bravo, etcetera. Vooral die Engelse Johnny Bravo kan ik me nog verdomd goed herinneren. Wel allemaal ondertiteld, dat is dan het enige verschil. Ach en natuurlijk bakken aan Looney Tunes en Tom en Jerry.

Over Tom en Jerry gesproken, wat ik mij ook nog heel goed kan herinneren is een 24 uurs-marathon Tom en Jerry op 1 januari, 2001/2002 misschien? Ik heb echt uren gekeken en waarschijnlijk zijn alle filmpjes 4 keer langsgekomen, maar het was wel gaaf als ik er zo aan terugdenk. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Die series die je noemt zijn nog te volgen op Boomerang.

Cartoon Network is bij mij vooral bekend dankzij Cow & Chicken / I am Weasel, wat ik geweldig vind. In deze prefereer ik de originele Engelstalige stemmen en zonder ondertiteling.

Ik zag het laatst ook nog in het ziekenhuis, dat Boomerang. Enig idee bij welke provider(s) je dit kanaal kunt ontvangen? Zou ik namelijk wel graag willen ontvangen...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vooral DragonBall Z keek ik, en dan in de avonduren, dat maakte het spannender. Ik weet nog heel goed dat de eerste aflevering die ik zag de training was van de vrienden van Goku in zo'n simulatie-omgeving tegenover twee Saiyans. Vanaf dat moment was ik verslaafd. Helaas werd die serie, na de Frieza Saga, ook voorspelbaar.

Wel mis ik het oude Cartoon Network, er was altijd wel iets vets op. _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 6 years later...
gepost (aangepast)

Ze hebben nu werkelijk alle series van toen in het Nederlands ingesproken, hè? Ik zag net zelfs op Boomerang De Jetsons in het Nederlands voorbij komen... Een paar jaar geleden kon je daar nog alles in het Engels zien. :(

Zonde allemaal...

 

Die Dragon Ball Z promo's van toen. _O_ _O_ _O_

aangepast door Frey
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ze hebben nu werkelijk alle series van toen in het Nederlands ingesproken, hè? Ik zag net zelfs op Boomerang De Jetsons in het Nederlands voorbij komen... Een paar jaar geleden kon je daar nog alles in het Engels zien. :(

Zonde allemaal...

 

Die Dragon Ball Z promo's van toen. _O_ _O_ _O_

Geen zorgen, je kunt ze nog steeds Engels zien. Druk op de audioknop op je afstandsbediening en zet het geluid op English. Er zou zelfs als het goed is Nederlandse instelbare ondertiteling moeten zijn.

Maandje geleden toonden ze de grote bioscoopfilm 'A man called Flintstone' in het Nederlands :') Snel omgezet naar Engels en genoten. Maar ik stoorde me meer aan hun irritant grote kijkwijzersymbool wat na ieder reclameblok prominent (meer dan 25% van het scherm innemend) in beeld verschijnt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Geen zorgen, je kunt ze nog steeds Engels zien. Druk op de audioknop op je afstandsbediening en zet het geluid op English. Er zou zelfs als het goed is Nederlandse instelbare ondertiteling moeten zijn.

 

Dank! :D

Heb alleen de ondertiteling nog niet aan de praat gekregen, al kan ik het ook prima volgen zonder.

Jammer dat er nu veel matige programma's in de programmering zitten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Audiostreams wijzigen kan niet bij alle aanbieders toch (alleen Ziggo?) Heb er ook wel eens naar gekeken, maar Dieter Jansen en co. blijven gewoon ingeburgerd doorkakelen. Al zijn er zoals Frey zegt ook steeds minder klassieke cartoons op Boomerang.

Daar noem je ook een naam; dacht ik op Netflix van die scherpe stem af te zijn, zet ik één aflevering van The Mr. Peabody & Sherman Show aan in de origineel gesproken versie... Blijkt hij daarin een rol te hebben ingesproken. FML :')
Link naar bericht
Delen op andere sites

Daar noem je ook een naam; dacht ik op Netflix van die scherpe stem af te zijn, zet ik één aflevering van The Mr. Peabody & Sherman Show aan in de origineel gesproken versie... Blijkt hij daarin een rol te hebben ingesproken. FML :')

Verschrikkelijk gewoon... en deze meneer is wel het boegbeeld van deze tijd. Komt nog niet in de schaduw van de Paul van Gorcums en Arnold Geldermannen van vroeger.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Verschrikkelijk gewoon... en deze meneer is wel het boegbeeld van deze tijd. Komt nog niet in de schaduw van de Paul van Gorcums en Arnold Geldermannen van vroeger.

Hij was goed als de promo voice-over van Kindernet/Nickelodeon for the time being (2003), maar daar bleef het ook bij. Stemmen dubben moet 'ie niet doen, hij heeft één stemgeluid en dat is het dan. Het is een beetje als de 'Donkey monkey laughtrack' die al die Amerikaanse sitcoms al 20 jaar gebruiken. Als je die eenmaal een keer goed gehoord hebt, dan stoor je je er steevast aan als je 'm weer eens hoort.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hahaha! Die sitcoms zijn meestal geen bal aan, maar dit is dan weer hilarisch... wel erg dat je dat zo achter elkaar kunt plakken.

Vooral dat hoge lachje aan het eind dat steeds terkeert _O-

Dit is maar van één seizoen. Er zijn er 9 gemaakt. :O Het lachje (ha-haaaa! ~ Hiii-hii-hii!) kwam ik verder tegen in Everybody loves Raymond, The king of Queens, maar ook in Victorious, iCarly en ik geloof zelfs een enkele keer in Friends (daar zaten ze ook extreem te mixen met de 'live studio audience'-opnamen zodat het spontane er ook wel uit was).

We dwalen wel compleet af verder :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...