Ga naar inhoud

[NL] Bassie & Adriaan: De Verzonken Stad


Aanbevolen berichten

Bij deze prachtige serie is wel heel veel sfeer verloren gegaan bij de nabewerking helaas. Maar wat ze bij de poppenscène op het eind hebben gedaan is natuurlijk te erg: het grappige Klaris muziekje vervangen door een achtervolgingstune. ;(

Link naar bericht
Delen op andere sites

Deze serie is na de verdwenen kroon met afstand mijn favoriet :Y . Geweldige locaties,

mysterieus/geheimzinnig raadsel wat als schaduw boven de afleveringen hangt, schitterende

dialogen (voornamelijk van het leukste boeventrio _O_ ) en een briljante ontknoping -0-

Toch net iets minder dan de kroon, omdat er toch wel een aantal niet-uitgewerkte plotgaatjes

overblijven na het zien van de laatste aflevering..... ;)

Smorenburg heeft de verzonken stad in de huidige versie trouwens onvergeeflijk verkloot.

En dit is eigenlijk toch wel de enige serie waar de muziek van Klaris zo onmisbaar

sfeerbepalend is... :{

Link naar bericht
Delen op andere sites

Verzonken stad heeft hands down de beste boevenmomenten (telefoongesprek met B2, KROKET (_O_) etc). Maar dat moralistische einde met die steen vind ik weer een beetje suf.

Link naar bericht
Delen op andere sites

En de boeven in een BX, de scènes in de bus, de speciale intro O+ en ook die heel toffe droomwereld dat alles in goud verandert. Ik heb de series al zeker 5 jaar niet meer gezien, maar die dingen blijven wel hangen. In die droomwereld zeker de manier waarop het gedaan is met die gouden overlays, hulde! Ik vind het nog steeds knap. De geluidjes die daar onder zitten zijn ook magnefiek.

Dergelijke geluidjes hoorde je ook in de Kroon.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Deze serie is al een tijdje mijn favoriet, maar ik sluit me wel aan bij degenen die beweren dat de nabewerking de serie geen goed gedaan heeft. De kleuren zijn wel fraai opgefrist, maar de muziek was inderdaad in de eerste versie beter. Wel apart dat er nog een stukje Child of the Sea te horen is.

Wat ik ook nog steeds erg jammer vind is de vervanging van het 'boevenmuziekje' bij het inzoomen op het huis van de boeven. Het originele muziekje paste perfect bij dit inzoomen. De Smorenburg versie heeft dit mooie effect helaas verloren doen gaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook mijn favoriete serie. De Griekse sfeer, het beste boeventrio (hier helemaal op elkaar ingespeeld) en de geweldige muziek (in de originele Klaris-versie, uiteraard) zorgen daar wel voor.

De nabewerking was was dat laatste betreft inderdaad geen vooruitgang. Het gemis van Arpegiator en Magnetic Fields wordt in de DVD-versie wel veel beter opgevangen dan in de eerste bewerking van eind jaren '90, maar het is dan ook vooral het verwijderen van Clannad en de muziek van Klaris zelf dat een grote leegte achterlaat.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is een prima verhaal en zeker een van mijn favorieten... Maar ook ik vind die nabewerking van Smorenburg om te janken. Al vind ik de eindscene ook niet echt om over naar huis te schrijven. Ze hadden gewoon iets anders kunnen verzinnen dan zo lui even snel een eind breien aan een terrasje in Belgie, terwijl de totale serie vanaf de eerste aflevering al in Griekenland afspeelde.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben echt blij dat ik de meeste series op dvd heb staan in originele versies van Kindernet of de Tros.

Kwaliteit is misschien niet altijd even goed, maar wat geniaal is het toch.

Alles nog in afleveringen opgedeeld i.p.v. een lange film en de originele achtergrondmuziek.

Ik heb de Stad en de Kroon bijvoorbeeld met veel meer plezier bekeken dan toen ik hem de afgelopen jaren op dvd zag.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb de Stad en de Kroon bijvoorbeeld met veel meer plezier bekeken dan toen ik hem de afgelopen jaren op dvd zag.

Ik zal je nog beter vertellen, ik had totdat ik de Kroon bij jou heb zitten kijken de serie echt al JAREN niet meer gezien, omdat ik geen zin had om die lange film-banden aan te moeten zetten :P

Het is jammer dat met die speelfilm-boxen de series nu zo goed als films worden beschouwd, een seizoensbox voor de series had zeker niet misgestaan, zelfs als het dan Smoormuziek had.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 year later...

Dit is altijd mijn favoriete serie geweest. Alleen helaas in de huidige nabewerking hebben ze zoals velen al aangaven in dit topic, heel veel mooie achtergrondmuziek verwijderd en vervangen voor nieuwe. En wat ik al helemaal maf vind, is die scène in Rhodos, dat is de scène waarin Adriaan roept: Bassie bukken! Daar komen de boeven, en ineens hoor je dan de huidige achtergrondmuziek, en daar dwars doorheen, speelt nog het oude muziekje van Aad Klaris. En dan denk ik bij mezelf: Als het toch niet mogelijk was om de orginele soundtrack te verwijderen, dan hadden ze net zo goed in die scène de oude achtergrond muziek kunnen laten zitten, en in de volgende shot, de muziek kunnen over laten gaan in dreiging kroon. Dat zou beter zijn geweest, dan de nieuwe muziek over de oude heen plakken. Dat hebben ze namelijk weer wel gedaan, in die scène waarin B&A de boeven on opvallend achtervolgen. Dan hoor je eerst Child of the sea, en daarna gaat het over in dreigende tubbler.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat klopt over de 2 muziekjes bij de brug. Wat ze hebben gedaan en dat kan je ook goed horen is dat ze de stem van japie van de originele versie tussen hebben gemonteerd ipv opnieuw ingesproken of gebruikt gemaakt van de geluidsopname van toen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Zijn er nog mensen die deze steen willen hebben? ik ben momenteel in Chersonissos, jaja de plek waar bassie en adriaan ook zijn geweest.

Ben je te laat met vragen, wees niet getreurd ik ga begin augustus terug... eventuele vragen kun je pmen...

Prijs i dont know. laat maar weten.

Ze zijn in verschillende maten en kleuren en prijzen te koop vandaar.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat klopt over de 2 muziekjes bij de brug. Wat ze hebben gedaan en dat kan je ook goed horen is dat ze de stem van japie van de originele versie tussen hebben gemonteerd ipv opnieuw ingesproken of gebruikt gemaakt van de geluidsopname van toen.

Ik heb net nog de serie op DVD gekeken, en het klopt helemaal wat je zegt. Pas op het moment dat Vlugge Japie tegen de baron praat, hoor je de oude achtergrondmuziek door de nieuwe spelen. Maar niet als de baron spreekt. Dan hadden ze veel beter de stem van Japie opnieuw moeten inspreken. Want nou is die scène een beetje rommelig.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 6 months later...

Om even te reageren op de steen....Weet iemand hier of je deze ook via internet kan bestellen? Lijkt me wel een mooie aanvulling op mn verzameling! :)

Hij is in ieder geval wel te koop in Griekenland. Ik heb geprobeerd om op google te zoeken naar de verzonken stad steen te koop, maar helaas. Anders zoek je even op google?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hij is in ieder geval wel te koop in Griekenland. Ik heb geprobeerd om op google te zoeken naar de verzonken stad steen te koop, maar helaas. Anders zoek je even op google?

Ja dat heb ik ook al gedaan, alleen zonder resultaat helaas. Ik heb zo'n beetje alle mogelijke zoekcombinaties geprobeerd.

Ziet er naar uit dat ik dan toch nog een keer naar Griekenland moet om zo'n steen te bemachtigen ;-)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 years later...

Op zich leuke serie, maar te kort (de steen wordt eigenlijk wel snel ontcijferd) en het einde vind ik leuk wel leuk, maar dat had leuker kunnen zijn (een ontvoering, vinden van de verzonken stad) Dat Griekse thema vind ik wel leuk, ik herkende zelf een vakantieplaats (Fira, niet Thira). 

 

Eigenlijk is de titel verkeerd gekozen, er wordt maar twee keer over de verzonken stad verteld en er wordt een beetje heel spannend gesuggereerd. Maar uiteindelijk heeft de stad er zelf niks mee te maken. Als het toch zo noemt, doe dan iets met een onderwaterontdekking of zo. Waar de boefjes op af komen. 

 

Ik snap nog steeds Robin niet, hij is gegroeid (?) en heeft een best wel creepy gezicht.. (excuus om Robin niet mee te nemen?) 

aangepast door Floris97
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...