Ga naar inhoud

Welkom op Retroforum
Registreer je vandaag nog en doe mee in deze gezellige community die gaat over alles wat retro is. Heb je al een account? klik dan hier om in te loggen. - Heb je nog geen account? Waar wacht je nog op? Het is geheel gratis! Klik hier en maak een account aan.

Rate The Movie 40 - Avatar (2009)

• Gesloten Topic Topic gesloten
29 replies to this topic

Poll: Rate The Movie 40 - Avatar (2009) (7 gebruiker(s) hebben gestemd)

Geef je beoordeling voor "Avatar"

1. 0 (0 stemmen [0.00%])

Percentage: 0.00%

2. 1 (2 stemmen [28.57%])

Percentage: 28.57%

3. 2 (1 stemmen [14.29%])

Percentage: 14.29%

4. 3 (1 stemmen [14.29%])

5. 4 (1 stemmen [14.29%])

6. 5 (0 stemmen [0.00%])

7. 6 (1 stemmen [14.29%])

8. 7 (0 stemmen [0.00%])

9. 8 (0 stemmen [0.00%])

10. 9 (0 stemmen [0.00%])

11. 10 (0 stemmen [0.00%])

12. niet gezien (1 stemmen [14.29%])

Stem

randy_roes

• Forum admin
  • Forum admin

• 7680 posts
  • LocatieGent
  • Console:Sega MegaDrive

Bijlage  l_499549_cd69e2ea.jpg   18.75K   0 Aantal downloads

Plot:

Jake Sully (Sam Worthington) is een verlamde oorlogsveteraan in de toekomst, die met enkele anderen naar de maan Pandora wordt gebracht. De mensheid wil daar waardevolle grondstoffen uit de grond halen. Deze planeet wordt echter bewoond door de Na'vi, een mens-achtig ras met hun eigen taal en cultuur. De Na'vi doen er alles aan zich te beschermen tegen de mensen. Sully raakt betrokken bij hun vrijheidsstrijd, en wordt ook verliefd op één van hen...

Trailer:

Imdb-pagina
Trust me, I'm a psycopath! (Jekyll)

Frey

• User
  • Pac-Man

• 2038 posts
  • LocatieVenlo
  • Console:Super Nintendo
Deze komt helaas nog te vroeg voor mij, want ik heb hem nog niet gezien. Ik ben wel van plan om deze op mijn lijstje voor de kerst te zetten dit jaar. :P
De Rode Vos

djkoelkast

• Admin
  • Site Admin

• 11022 posts
  • LocatieDen Helder
  • Console:Amiga 4000
Dit is echt één van de domste films ooit. Een 2 voor de moeite.
[17:05:09] Zipo - www.billboardproject.be -Missing The Times We Never Get To Share says:
gij bent mijn computer superhero :D

Frey

• User
  • Pac-Man

• 2038 posts
  • LocatieVenlo
  • Console:Super Nintendo

Bekijk Postdjkoelkast, op 24-07-2010 - 18:51, zei:

Dit is echt één van de domste films ooit. Een 2 voor de moeite.
Als jij het niks vindt dan vind ik het meestal wel leuk, dus nu komtie zeker op mijn lijstje. :P
De Rode Vos

djkoelkast

• Admin
  • Site Admin

• 11022 posts
  • LocatieDen Helder

Bekijk PostFrey, op 24-07-2010 - 19:06, zei:

Als jij het niks vindt dan vind ik het meestal wel leuk, dus nu komtie zeker op mijn lijstje. :P

Je hoeft je niet te schamen voor je wansmaak hoor ;)
[17:05:09] Zipo - www.billboardproject.be -Missing The Times We Never Get To Share says:

samba-boy

• User
  • Frogger

• 2602 posts
  • LocatieDen Bosch
  • Console:SNES
Walgelijke film. Ik heb hem gezien en vond het echt de saaiste en meest belachelijke film die ik ooit heb gezien. Waar DJ een 2 geeft geef ik een 1, en ik wil de uren terug die ik heb besteed aan het kijken van deze film.
Doei :P

TMP

• Moderator
  • Moderator

• 4782 posts
Ik kan niet anders dan me aansluiten bij dj en samba-boy.

Ik kon hem echt maar met moeite uitkijken. Het ziet er wel goed uit, maar het verhaal is wel echt zo slecht. Ik kon me ook totaal niet inleven in welk personage dan ook.

3/10.

samba-boy

• User
  • Frogger

• 2602 posts
  • LocatieDen Bosch
Die film is gewoon totaal overhyped omdat hij van dezelfde regisseur was als die van T2 en Titanic. Iedereen vind hem, samen met het 3D-effect erin helemaal awesome... Maar ik vond het gewoon stront. Nog steeds, trouwens.

Post bewerkt door: samba-boy op: 25-07-2010 - 22:47

TMP

• Moderator
  • Moderator

• 4782 posts
Hard op weg naar de laagste beoordeling ooit in RTM. Had toch verwacht dat er mensen hem wel goed zouden vinden...

samba-boy

• User
  • Frogger

• 2602 posts
  • LocatieDen Bosch

Bekijk PostTMP, op 27-07-2010 - 22:44, zei:

Had toch verwacht dat er mensen hem wel goed zouden vinden...
Zie mijn vorige bericht. Iedereen denkt dat iedereen die film goed vind omdat iedereen die film zo overhyped heeft.

randy_roes

• Forum admin
  • Forum admin

• 7680 posts
  • LocatieGent
Over de hype spreek ik mij niet uit, maar het was bij momenten gewoon belachelijk. In recente jaren kan ik enkel Dark Knight voor de geest halen die een grote hype had (je moet al naar Titanic terug gaan voor een gelijkaardige hype).

Maargoed, ik ben wel naar de bioscoop geweest en ik moet zeggen dat ik wel mee was met het verhaal, ondanks de lange duur van de film.
Ik werd wel wat lastig tegen het einde, want ik krijg na een tijdje het op mijn heupen van die 3D-bril (mijn limiet is een dik anderhalf uur).

Het verhaal is vrij dun, maar toch heeft het iets. Het lijkt op een modernere en volwassenere versie van Fernguli, en ik zeg dit niet als iets positiefs.

Al bij al vind ik dit een matige film, maar om hem slecht te noemen, dat gaat er over. Ik heb al VEEEEEL slechtere films gezien hoor (shot on video, nazi-sploitation, etc.)

6/10

djkoelkast

• Admin
  • Site Admin

• 11022 posts
  • LocatieDen Helder
Een matige film een voldoende geven? Een 5 is matig, dat hoort er dan bij ;)

randy_roes

• Forum admin
  • Forum admin

• 7680 posts
  • LocatieGent
Geloof me vrij, als je sommige van de films die ik al heb gezien bekeken hebt, dan begrijp je waarom bij mij matig tussen 4 en 6 ligt, 7 en 8 is goed, 9 is zeer goed en 10en zijn enkel voor mijn favoriete films ooit ;)

djkoelkast

• Admin
  • Site Admin

• 11022 posts
  • LocatieDen Helder
5 = matig
6 = voldoende
7 = ruim voldoende
8 = goed
9 = zeer goed
10 = fantastisch

randy_roes

• Forum admin
  • Forum admin

• 7680 posts
  • LocatieGent
Mijn waardeschaal ligt nu eenmaal anders.

Ik snap op dat vlak een resolute 1,2 of 3 niet bij een film die over het algemeen "te doen" is.
Ik zal eens zoeken of ik een film kan vinden die écht slecht is én in public domain zit zodat de gehele film legaal via youtube te bekijken is.

djkoelkast

• Admin
  • Site Admin

• 11022 posts
  • LocatieDen Helder
Bullshit natuurlijk.
We hebben dit met elkaar afgesproken. Net zoals dat het nu 0:35 uur is (0:39 op de server), hebben we zo afgesproken. En dan het 31 juli is ook.
"ja, mijn datum en tijdnotatie is nu eenmaal anders, het is 1 december 12 uur in de middag"

We hebben ook afgesproken dat 5x5 25 is "ja ik vermenigvuldig nu eenmaal anders, 5x5 = 861"

Hinse

• User
  • Frogger

• 3726 posts
  • LocatieUtrecht
  • Console:Gameboy
Tjongejonge wat een niveautje :')

In Nederland ben je snel geneigd om op rapportcijfers van school (1-10) te anticiperen, maar in veel landen bestaat zo'n systeem niet waardoor bijvoorbeeld het getal 5 als 'gemiddeld'/average/mediocre/whatsoever wordt gezien. Het is dus des Nederlands om een 6 als eikpunt voor een voldoende te hanteren. Maar wellicht niets des Vlaams. ;)

Post bewerkt door: Hinse op: 30-07-2010 - 23:50

Hinse

• User
  • Frogger

• 3726 posts
  • LocatieUtrecht
Ontopic: een typische hollywoodproductie: je wordt overdonderd met special effects, een uniek geschreven taal van die smurfkleurige bewoners en een hoop bombarie wat betreft commercie. Dat het inhoudelijk daadwerkelijk niets voorstelt doet dan niet terzake, terwijl dat in essentie ervoor zorgt dat het een zwakke film is. Een 4 voor de moeite.

djkoelkast

• Admin
  • Site Admin

• 11022 posts
  • LocatieDen Helder

Bekijk PostHinse, op 30-07-2010 - 23:49, zei:

Tjongejonge wat een niveautje :')

In Nederland ben je snel geneigd om op rapportcijfers van school (1-10) te anticiperen, maar in veel landen bestaat zo'n systeem niet waardoor bijvoorbeeld het getal 5 als 'gemiddeld'/average/mediocre/whatsoever wordt gezien. Het is dus des Nederlands om een 6 als eikpunt voor een voldoende te hanteren. Maar wellicht niets des Vlaams. ;)

"We zijn hier in Nederland, dus moeten de mensen maar gewoon Nederlands praten" aldus een bekende clown.
En als we de Amerikaanse maatstaven nemen en een 5 is "average" had hij een 4 moeten geven voor een matige film, matig is minder dan "average", ook dat hebben we afgesproken, ja {|

Y J

• User
  • Pac-Man

• 1921 posts
  • Console:Nintendo 64
Een 1. Compleet waardeloze 'hype' film die alleen maar bijzonder is vanwege de 3D-hype en niet vanwege de film zelf. Ik heb moeite me te identificeren met mensen gemaakt van visuele effecten, dat lukt nooit, de oprechte emotie ontbreekt.
Coming Up!

Hinse

• User
  • Frogger

• 3726 posts
  • LocatieUtrecht
Hoe undo ik mijn stem? Ik klikte scheel op 6 volgens mij. :P

djkoelkast

• Admin
  • Site Admin

• 11022 posts
  • LocatieDen Helder
Ik heb het voor je aangepast.

samba-boy

• User
  • Frogger

• 2602 posts
  • LocatieDen Bosch
Randy wilt gewoon niet dat deze film een TOTALE afgang krijgt in Rate the movie, dat is het :')

djkoelkast

• Admin
  • Site Admin

• 11022 posts
  • LocatieDen Helder

Bekijk Postsamba-boy, op 31-07-2010 - 00:16, zei:

Randy wilt gewoon niet dat deze film een TOTALE afgang krijgt in Rate the movie, dat is het :')

"wilt" = royal :')

Voor wie het niet snapt:

Spoiler

Hinse

• User
  • Frogger

• 3726 posts
  • LocatieUtrecht
Hij volgt netjes de regel stam + t hoor O-)

Post bewerkt door: Hinse op: 31-07-2010 - 00:23

djkoelkast

• Admin
  • Site Admin

• 11022 posts
  • LocatieDen Helder

Bekijk PostHinse, op 31-07-2010 - 00:23, zei:

Hij volgt netjes de regel stam + t hoor O-)

Bij wil niet ;)

Ik wil
Hij/zij/het wil
Wij willen
U wilt

samba-boy

• User
  • Frogger

• 2602 posts
  • LocatieDen Bosch
Ik weet niet wat triester is. De film Avatar, ik die misschien een fout maakt of DJ die er altijd zo overheen valt. O-)

Post bewerkt door: samba-boy op: 31-07-2010 - 01:33

djkoelkast

• Admin
  • Site Admin

• 11022 posts
  • LocatieDen Helder

Bekijk Postsamba-boy, op 31-07-2010 - 01:32, zei:

Ik weet niet wat triester is. De film Avatar, ik die misschien een fout maakt of DJ die er altijd zo overheen valt. O-)

Toch de film hoor :P

randy_roes

• Forum admin
  • Forum admin

• 7680 posts
  • LocatieGent

Bekijk Postdjkoelkast, op 30-07-2010 - 23:39, zei:

Bullshit natuurlijk.
We hebben dit met elkaar afgesproken. Net zoals dat het nu 0:35 uur is (0:39 op de server), hebben we zo afgesproken. En dan het 31 juli is ook.
"ja, mijn datum en tijdnotatie is nu eenmaal anders, het is 1 december 12 uur in de middag"

We hebben ook afgesproken dat 5x5 25 is "ja ik vermenigvuldig nu eenmaal anders, 5x5 = 861"

Is geen bullshit en Hinse had het eigenlijk juist.

Hier bij ons is een 5 voldoende, met als gevolg dat de 6 ook nog steeds een matig resultaat is.

randy_roes

• Forum admin
  • Forum admin

• 7680 posts
  • LocatieGent

Tweetbox