Ga naar inhoud

Show hier je laatste retroaankoop


Aanbevolen berichten

  • Reacties 344
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

o.ó

Ik moet echt eens verder kijken dan mijn neus lang is denk ik.

Give me some steals people.

Hij wilde er eerst 75 voor hebben, maar toen ik geen interesse toonde mocht ik ze voor 20 hebben, ja toen kon ik ze natuurlijk niet laten liggen.

Maar op zich is Game & Watch helemaal mijn verzamelgebied niet. Leuk voor in de vitrine, maar ik heb liever die Sega Master System 1, want die had ik nog niet (de II wel, maar daar kunnen geen game cards in).

Link naar bericht
Delen op andere sites

post-8-0-40671600-1375205933.jpg

4 SuperVision spellen + 1 Gameboy spel (25ct/stuk bij de kringloop)

post-8-0-61085200-1375205935.jpg

post-8-0-21614500-1375205936.jpg

Lion King, Asterix and the great rescue en een 3rd party 2 in 1 (Funny World en Balloon Boy van Realtec) voor de Mega Drive (1 euro/stuk bij de kringloop)

post-8-0-93064100-1375205933.jpg

post-8-0-50143800-1375205934.jpg

Sony Mavica F73 (640x480 diskettecamera)

post-8-0-06827500-1375205935.jpg

Sony Hi8 camera, gratis op kunnen halen, om Video8 tapes te digitaliseren.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vanmiddag een ding gekocht:

scriber.jpg

Het ding was compleet met manual (staat ook als pdf op Internet), een Nederlandse handleiding en veel snoer, 2 meter netsnoer en 3 meter secundair 12volt .

post-598-0-15471700-1375367995.jpg

Het blijkt een tekentafel tekstplotter te zijn. De inktspetters, vingerafdrukken zaten er nog op. Het ding lijkt te werken. De pen die er in hoort (rotring / staedtler), had Man nog liggen en die past.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tof ''ding'' inderdaad :D

Ik heb vandaag een poging gedaan. Kringloop 1 was drama. NIETS van retro te vinden. Wel een epische Mew knuffel O+ ''Not for sale, only available in themeparks.'' Kringloop 2; ik liep naar binnen en zag een 6-jarige snotneus met een Pokémon map lopen. Toen wist ik al dat het niets zou worden. And indeed..it was shit.

Score: 1

Retro: 0

Edit: Wellicht pas dit beter in het kringloop topic :')

aangepast door Lt.Surge
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ziet er gaaf uit, nog niet helemaal wijs geworden wat je ermee kan doen maar zal zo eens wat googlen ;)

Edit: Wellicht pas dit beter in het kringloop topic :')

Deze stond daar ook eerst , maar volgens mij is het de bedoeling (corrigeer me als ik het fout heb) dat je in dat topic wat kiekjes zet van wat je bent tegen gekomen in de kringloopwinkel & hier foto's/uitleg van wat je gekocht heb, in 't kringloop topic benoemt Keetie ook al dat ze 'm eerst zagen staan en later pas gekocht hadden! ;)

EDIT: Och shit, nou ga ik zelf de fout in... dat ging over je eigen verhaaltje over de kringloopwinkels :') Achja de kop koffie nog niet gehad en het is vrijdagmorgen, laten we dat dan maar als slecht excuus beschouwen :P

aangepast door Logitech
Link naar bericht
Delen op andere sites

Een vriend van me is een paar dagen hier voor een retrogame-'weekend-doordeweeks', en gisteren hadden we het idee om een aantal kringloopwinkels in de regio op te zoeken. Uiteindelijk een stuk of 6 zaken bezocht in regio Helmond/Eindhoven, en toch het een en ander gekocht.

Voornamelijk veel originele DOS-spellen. Ik heb oa Crusader: No Regret gekocht (opmerking; het zat in een doosje van Crusader: No Remorse, wat ik al thuis had liggen, alleen de CD-ROM zelf gaf dus de andere titel aan. Ik wist niet meer zeker welke ik nu thuis had liggen, dus op goed geluk m toch maar gekocht!), en Command & Conquer For Windows '95 (oftewel C&C Gold, denk ik dan).. had het origineel al thuis liggen, samen met Covert Operations, maar de Gold-versie nooit eerder tegengekomen.

Verder nog een in het NL vertaalde editie van een Ren & Stimpy cartoon van JP Press / Marvel (?).. achteraf niet zo heel boeiend, maar toch wel grappig om te hebben.

Die vriend van me had nog wat meer spellen gekocht, oa 10 years anniversary van Westwood Studio's, zon 8 spellen in 1.. Sam & Max Hit The Road, en nog wat meer spellen.. en ook een Sensible Soccer-shirt, wat ik had gevonden :D

Foto's ontbreken, dus jullie zullen me maar moeten geloven ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb juist het idee dat je steeds vaker oudere spellen ziet, omdat veel gamebedrijven hun spellen nu via bijv Steam of GOG aanbieden, en mensen het oude origineel dus wegdoen.. of dat ze van die compilatie/collector editions uitbrengen, met allerlei oudere spellen op 1 schijfje (en ook meteen compatible met de nieuwere besturingssystemen)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik bedoel bij kringloopwinkels zie je steeds minder vaak de mooie grote dozen met een stapel diskettes er in: de oude DOS spellen.

Mijn laatste retro-aankoop:

6x Paling & Ko

1x LP

CD-ROMs:

Fort Boyard de uitdaging

Quake Team Arena (incl CD-key)

Microsoft 98 PLUS!

Gex 3D (speciaal voor 3dfx)

Vakantieracer

CD-i:

Philips Media interactive encyclopedie (volgens mij heb ik er inmiddels 10, maar kan dat dan niet laten liggen :P )

Compton's Interactive Encyclopedia (idem)

CD:

2x Veronica 1996 (die illegale uit de reeks van Braun MTV, HiteXplosion etc.)

CD-single: Die Fantastischen Vier - Die da!?

Videoband: Telekids gratis promo video Shiribi (Nederlands gesproken)

2x Donkey Konga bongo's boxed

Schade voor al het bovenstaande bij elkaar: 10 euro.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nouja, in dit geval waren het ook alleen maar de CD-ROMs in de kleine cd-doosjes zelf, geen grote kartonnen doos oid erbij.. had er wel 1 gezien ergens, maar dat spel had niet onze interesse.

Had ook her en der nog wat B&A-spul gezien, toen moest k ook wel denken aan dit topic.. maar er verder geen aandacht aan besteed, want mij boeit het weer totaal niet :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nouja, in dit geval waren het ook alleen maar de CD-ROMs in de kleine cd-doosjes zelf, geen grote kartonnen doos oid erbij.. had er wel 1 gezien ergens, maar dat spel had niet onze interesse.

Had ook her en der nog wat B&A-spul gezien, toen moest k ook wel denken aan dit topic.. maar er verder geen aandacht aan besteed, want mij boeit het weer totaal niet :)

De meeste B&A collectors hier zullen zowat alles al hebben wat er in de doosnee kringloop ligt. Als het nou zeer oud is (maar ben ik in kringlopen nog nooit tegengekomen) kan het de moeite zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ziet er inderdaad tof uit! Wat staat er nou precies op het einde? Het merk + typenummer? Ik kan het niet goed ontcijferen. :P

Ziet er inderdaad tof uit! Wat staat er nou precies op het einde? Het merk + typenummer? Ik kan het niet goed ontcijferen. :P

Er staat 'Dit is een test met de' en daarna zie je een paar speciale tekens (karakters) die zich op het toetsenbord bevinden.

Wat een tof ding! Ik had de werking iets anders in gedachten, dit is gewoonweg briljant :D

Dit is de werking via het geheugen, je tikt een regel in, zet het in het geheugen en het wordt naderhand afgedrukt, de andere manier is letter voor letter.

Er komt nog een stukje aan met meer informatie over deze scriber.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nette prijs, voor een spel dat nog zo compleet is en er (op het eerste oog) zo in goede staat uitziet. Heb m zelf volgens mij ook liggen, cartridge only :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vandaag bij de kringloop een portable cassette speler gekocht:

oN5uYMIs.jpg ocaJJR7s.jpg TZnMMBis.jpg RPg1IOys.jpg

Hij werkt alleen met een koptelefoon en doet het perfect :)

Het enige nadeel, er zate gebruikte oordopjes bij, verdere details bespaar ik jullie :P

aangepast door Samsonfan101
Link naar bericht
Delen op andere sites

Damn, die Street Fighter o.ó

Stiekem verzamel ik dat ook een beetje lmao.

Ik heb te veel ;_;

Binnenkort eens een uitverkoopje houden. Het is 1 chaos.

Met een weekje ofzo grote vlooienmarkt hier in de buurt, hopelijk kan ik daar los gaan :D En op de Retrobeurs de 15e..dure maand al.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Damn, die Street Fighter o.ó

Stiekem verzamel ik dat ook een beetje lmao.

Ik heb te veel ;_;

Binnenkort eens een uitverkoopje houden. Het is 1 chaos.

Met een weekje ofzo grote vlooienmarkt hier in de buurt, hopelijk kan ik daar los gaan :D En op de Retrobeurs de 15e..dure maand al.

50 cent was 'ie :9 Dat zijn de prijsjes!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Net weer naar de plaatselijke kringloop geweest, samen met steefie.. en weer heleboel toffe dingen gezien (geen foto's helaas).. oa meerdere oldskool laptops van Toshiba van tig kilo, met diskettedrives, en een soort van rolwiel-muis.. allerlei oude analoge videocamera's, ook film-bewerkingsmateriaal..

En wat ik gekocht heb (misschien dat ik er later nog foto's van maak).. een reis-editie van 4 op een rij (altijd leuk om mee te hebben in je auto of rugzak, als je je verveelt met een vriend).. en.. een heuse Oddysey 2001, in doos (redelijk goede staat ook, die doos)! :D Alleen zitten er helaas niet de gekleurde vellen bij die je op je tv moet plakken, maar voor de rest is ie wel compleet volgens mij.. stroomadapter, en zo'n RF-kabel voor in antenne, 2 controllers en het gevaarte zelf dus.

Ik zag m ook puur toevallig staan, stond ergens op de kledingafdeling boven op een kledingrek, terwijl speelgoed / apparatuur op een heel andere afdeling staat.

(PS, Weevil, dit was dus de reden waarom je tiental gemiste oproepen op je mobiel hebt staan, in combinatie met dat ik een ander spel had zien liggen, Atmosfear, bordspel met een VHS-video erbij, of dat misschien iets voor jou zou zijn :) )

Link naar bericht
Delen op andere sites

De philips odyssey 2001 is een veredelde pongmachine met tig pongversies, daar hoort geen overlay bij hoor.

Er is ook een 2100.

Je ziet ze vrij weinig, zeker in doos. Ik heb hem ook boxed staan en ik vind het een heel toffe machine. Echt een heel toffe vondst!

Ook die laptops, meenemen joh!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik was ondertussen zelf aan het Googlen geslagen, en idd, ik zat zeker aan die oudere versies van de Odyssey te denken, daar heb je wel van die overlays bij. Op zich is het dus toch wel een complete set, alleen zitten niet alle handleidingen erbij.. Maar blijkbaar is dit model toch redelijk veel voorkomend, zie m ook voor niet al te hoge prijzen staan op marktplaats (biedingen van mensen)..

En wat betreft die andere apparatuur.. leuk en aardig om te zien, maar wat moet ik er verder mee? Ik ben niet zo thuis in die apparaten, zoals jullie dat klaarblijkelijk wel meer zijn.. Zo heel erg technisch of software-matig ben ik ook weer niet ingesteld.. Plus het waren alleen de losse laptops, verder geen kabels of weet ik veel wat erbij..

Al ben je altijd vrij om zelf eens te komen kijken hier in mn dorp ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vandaag ook paar kringloopwinkels aangedaan, in Helmond en Eindhoven.. uiteindelijk naar huis gegaan met 1 cd, Robert Miles - Dreamland, en een DOS-adventure voor Weevil, genaamd Touché :)

Oa ook een Gameboy in koffertje (ook in de vorm van een Gameboy) met 6 spellen en boekjes etc gezien, voor 50 euro.. vond ik veel te prijzig.. 2 van de spellen had ik al, en de andere 4 spellen waren niet echt de moeite waard..

Link naar bericht
Delen op andere sites

Is zo'n kringloopwinkel waar overal al prijskaartjes opzitten. Ik zei t ook tegen die kerel van de apparatuur-afdeling.. wel leuk, maar voor die prijs neem ik t niet mee.. en toen zei hij zelf ook dat ie al vaker aan had gegeven dat het veel te duur was, dat niemand het zo zou kopen..

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, zo'n kringloop hebben wij ook.

Gisteren kwamen we langs een "brokante" kringloop, Paling & Ko strip en een videoband met een opname van BNN Mirror Mission meegenomen, bij elkaar 2 euro. Redelijk te doen.

Gisteren ook nog een DIN toetsenbord en een complete P2 350 MMX gescoord mèt sollicitatiebrief voor de Jumbo Almere _O-

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...



Space Racer op de Amstrad PPC512. Een IBM compatible laptop pc met volwaardig toetsenbord, 2 720kb diskdrives (dit is de D-versie, er is ook een S-versie met maar één diskdrive), 512KB geheugen en een Nec V30 cpu op 8MHz (qua prestatie een soort 80186, dus beter dan de Intel 8086). Er is geen harddisk aanwezig, deze is door Amstrad nooit uitgebracht, later wel door andere fabrikanten.
Het scherm is een 9" zwart op groen LCD met 320x200 pixels.
De machine werkt nu op het lichtnet, maar kan ook op 10 C-batterijen werken, de werkelijke gebruiksduur met batterijen is ongeveer een uur.
Deze PPC512 draait MS-DOS 3.30.
De machine is uit 1988 en zoals het hoort bij een pc heeft hij alleen een 'piepjes' speaker en één enkel geluidkanaal. De makers van Space Racer zijn er echter in geslaagd een behoorlijk moppie muziek uit de speaker te laten komen. Het spel is net iets groter dan 320KB in zijn totaliteit.

Als ik binnenkort weer wat meer tijd heb zal ik een uitgebreider item maken over de klassieke laptops die ik heb, want ik heb nog wat pareltjes staan.
Link naar bericht
Delen op andere sites

Grappig dingetje! En laptop op 10 batterijen, gvd! :D Zal aardig zwaar ding zijn dan!

Mijn laatste aanwinst is Shadow Warriors (aka Ninja Gaiden) op de NES :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

post-8-0-12598700-1381671598.jpg

Vandaag gekocht:

Amiga 500 + Gigatron geheugenuitbreiding en een kickstart switch + kick 2.04 er extra bij

Bakken vol diskettes voor de Amiga (niet op de foto)

Muis in de vorm van een muis (Logitech)

SNES (kaal)

Dreamcast + spellen + dreamkey + 2 controllers + 1 VMU

iMac G3 met 2 toetsenborden en 2 muizen

Ook nog een Video 2000 stereo/longplay model videorecorder, maar die moet ik nog krijgen, die heeft iemand anders voor me opgehaald en die is dinsdag hier.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...

Vandaag voor het eerst in lange tijd (na een mislukte pilot in 2003 waar ik op Ebay een paar banden net wel maar toch niet helemaal) meegedaan aan een online veiling. Een online stripboekenwinkel hield zijn jaarlijke stripveiling en er waren (en zijn) een paar dingen die ik écht wilde hebben. Enkele deluxe uitgaves van Urbanus, een paar van Kiekeboe... Vooral Kiekeboe, de Vlaamse reeks van Merho leek me wel grijpbaar... Dus daar gingen we voor!

Nadat de Urbanus-kavel eindigde met 51 euro op de teller (hello!) was het de beurt aan de Kiekeboe-kavels. 2 kavels, 1 met de 2 luxe uitgaves 'De Comeback van Dede' en 'Witter dan wit'. Allebei in een mooie hardcover en Witter dan Wit gewoon ala The Beatles' white album een compleet witte kaft met een covertje van Marcel Kiekeboe in het midden :) De hele dag stond ik bovenaan de biedingen en in de laatste 30 seconden kwam in beide kavels oorlog in de tent... En toen... Allebei voor de prijs van 38 euro each (what are the odds?), was ik winnaar van:

WZ7CQbx.jpglxvHN43.jpg

De comeback van Dede & Witter dan Wit (Witter dan wit ook voorzien van een Wasserijboekje _O_)

en...

K7GQBw1.jpg

Het Zipan-Project, weliswaar geopend maar nog in de originele folie! (Zie ook de originele adviesprijs!)

Ik ben een gelukkig man. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mooie aankopen! Als je ze zo houdt kan het alleen maar een goede investering zijn, want minder worden ze niet waard.

Dank! Ik ga héél erg aso klinken, maar na de aankoop bedacht ik me dat ik van De Comeback van Dede al een exemplaar in handen heb :') Witter dan wit had ik echter nog niet dus alleen al daarvoor is de aankoop zeker meer dan waard; ik ga gewoon kijken welk exemplaar van de twee Dede-deluxes (hehe) in de beste staat is, die hou ik dan voor mezelf en het andere exemplaar verkoop ik weer door voor een goede prijs. Met een beetje mazzel heb ik zo de kosten van één van de kavels in ieder geval weer terug :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...