Ga naar inhoud

Het grote Punk topic


Aanbevolen berichten

Laat me beginnen door te zeggen dat ik niet 's werelds grootste punk-fan ben, maar sommige van de groepen die in de jaren 70 als rebellen tegen het establishment nummers maakten zijn echt wel zeer goed én ze hebben enorm catchy liedjes.

De bekendste zijn waarschijnlijk The Sex Pistols, en God Save The Queen als hun meesterwerk tegen alles wat misging in de jaren '70:

In Amerika had je een ander soort punk, dat vooral op snelheid teerde.

Hier zijn The Ramones met Blitzkrieg Bop misschien wel de bekendsten van:

http://www.youtube.com/watch?v=G7FdJajqxmU

Later werd punk wat melodischer en kreeg je een afwisseling tussen meer politiek en meer pop-achtig.

Het politieke zie je vooral bij The Clash met London Calling

Het meer pop-achtige kwam door The Buzzcocks met Ever Fallen In Love (dit lied is in essentie nog steeds punk, maar is ook wel een van de bekendste snellere liefdesliedjes)

In de latere jaren van de opkomst van punk, gingen sommige groepen meer de humoristische toer op. Hier krijg je dan The Toy Dolls met Nelly The Elephant:

Wat vinden jullie van het originele punk-fenomeen? Wil je nog iets toevoegen?

Doe dit gerust in het topic!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Punk *O*

Heb het in mijn puberteit veel gedraaid, maar dan wel met name de nieuwere punk (The Offspring, Green Day, NOFX, Millencolin, Lagwagon, etc.). Momenteel kan ik de eerder genoemde artiesten (Ramons/Sex Pistols) ook wel waarderen, maar mijn grootste interesse is altijd uitgegaan naar Bad Religion. Niet alleen vanwege de kritiek richting religie en politiek, maar ook omdat die heren al > 30 jaar generaties weten te prikkelen. Ze zijn onder de jongeren nog immer populair. :)

De reden om van punk te houden is de snelheid en de inhoud van de nummers.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wel, tof dat jij meer voor de nieuwere punk bent, toen ik puberde heb werd ik eerst aan de oudere punk voorgesteld en ik heb eigenlijk bijna onmiddellijk de sprong naar heavy metal gemaakt.

Dus eigenlijk is nieuwe punk aan me voorbij gegaan, wil wel eens een paar hints van je horen waar ik moet naar luisteren. (eigenlijk zijn The Offspring en Pennywise de enige bands uit dit genre dat ik echt ken)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 7 months later...

Ik ga over 2 weken naar een revival concert van Millencolin, een zweedse Punkband die 11 jaar geleden met Pennybridge Pioneers een heel lekkere plaat maakte. Omdat het 10 jaar geleden is dat de plaat werd uitgebracht, gaan ze hem nogmaals van a tot z spelen. Kwalitatief is het niet altijd even goed, maar het is wel altijd 1 groot feest zo'n concert. Bovendien is het vrij uniek dat een band een plaat volledig speelt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 year later...

Ik vind nieuwe punk eigenlijk geen punk meer, naar mijn idee zijn het allemaal posers die over nutteloze onderwerpen zingen. Zelf neig ik naar meer naar oude bands als Killing time, The Exploited, Heideroosjes, Mekons en The Ex (Nederlands!).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...