Ga naar inhoud

Wie is de Mol?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 281
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nog even en mijn gokje dat Pepijn de Mol is komt nog uit :P

Ik ben na de aflevering van vanavond in ieder geval wel overgestapt naar hem...

De mol zat voor mij zo goed als zeker in het groepje van de lezers, gezien ik geen moment heb gezien of gehoord dat iemand in het groepje van de schrijvers aan het mollen was (misschien Anna, omdat ze door wilde drukken voor "executie" te willen gaan)

In het groepje van de lezers zaten Art, Pepijn en Soundos.

Ze hebben er alle 3 gigantisch lang over gedaan om de route af te leggen, maar; Pepijn had als eerste de telefoon met opnemen (en hoorde ook dat ze maar een uur hadden.

Soundos is geen mol in mijn ogen. Als zij de mol was geweest dan had ze het woord "executie" niet uitgesproken

Art is het ook niet in mijn ogen. Ten eerste zou het er dik bovenop liggen en ten tweede deed hij met het spel "mastermind met de handdoeken" wel goed mee en opperde hij zelf dat hij op de hoek moest staan, wat ook zo bleek.

Pepijn is nu bij mij meer verdacht dan Anna, hoewel Anna in deze aflevering weer mensen op het vekeerde wilde zetten (per ongelijk, dan wel express).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn verdachtenclubje wordt steeds kleiner. Soundos kunnen we voorlopig schrappen, vanwege dat 'executie' en het feit dat ze echt haar best deed tijdens die opdracht met de planken en de pontons. Pepijn daarentegen is voortdurend bezig met dingen verstoren. Hij roept voortdurend op om tijdens de opdracht met de planken naar Soundos te luisteren en trekt vervolgens z'n eigen plan. Ik ben daarom ook geneigd om ook aan Pepijn als mol te denken, niet origineel gezien de posts voor mij :) maar hij is wel heel erg verdacht.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben na de aflevering van vanavond in ieder geval wel overgestapt naar hem...

De mol zat voor mij zo goed als zeker in het groepje van de lezers, gezien ik geen moment heb gezien of gehoord dat iemand in het groepje van de schrijvers aan het mollen was (misschien Anna, omdat ze door wilde drukken voor "executie" te willen gaan)

In het groepje van de lezers zaten Art, Pepijn en Soundos.

Ze hebben er alle 3 gigantisch lang over gedaan om de route af te leggen, maar; Pepijn had als eerste de telefoon met opnemen (en hoorde ook dat ze maar een uur hadden.

Soundos is geen mol in mijn ogen. Als zij de mol was geweest dan had ze het woord "executie" niet uitgesproken

Art is het ook niet in mijn ogen. Ten eerste zou het er dik bovenop liggen en ten tweede deed hij met het spel "mastermind met de handdoeken" wel goed mee en opperde hij zelf dat hij op de hoek moest staan, wat ook zo bleek.

Pepijn is nu bij mij meer verdacht dan Anna, hoewel Anna in deze aflevering weer mensen op het vekeerde wilde zetten (per ongelijk, dan wel express).

Wie was degene die zei: NEE we gaan voor mol.

Dat kan wel eens de mol zijn, was dat Art?

En Pepijn nog altijd ivm de hints.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn verdachtenclubje wordt steeds kleiner. Soundos kunnen we voorlopig schrappen, vanwege dat 'executie' en het feit dat ze echt haar best deed tijdens die opdracht met de planken en de pontons. Pepijn daarentegen is voortdurend bezig met dingen verstoren. Hij roept voortdurend op om tijdens de opdracht met de planken naar Soundos te luisteren en trekt vervolgens z'n eigen plan. Ik ben daarom ook geneigd om ook aan Pepijn als mol te denken, niet origineel gezien de posts voor mij :) maar hij is wel heel erg verdacht.

Die kon je al eerder schrappen: ze heeft een rood scherm gehad.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Die kon je al eerder schrappen: ze heeft een rood scherm gehad.

Doel je hiermee op de eerste aflevering?

Dan moet ik je teleurstellen...

Ze KAN een rood scherm gehad hebben gezien haar scherm als laatste getoond werd.

Dit had net zo goed iemand anders kunnen zijn.

Pepijn heeft namelijk al voordat het eerste scherm al in beeld kwam de beslissing moeten nemen dat er niemand naar huis gaat.

In het geval Pepijn niet de mol zou zijn dan zou hij anders ook weten niet op Soundos te hoeven stemmen (geldt trouwens ook voor de rest).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doel je hiermee op de eerste aflevering?

Dan moet ik je teleurstellen...

Ze KAN een rood scherm gehad hebben gezien haar scherm als laatste getoond werd.

Dit had net zo goed iemand anders kunnen zijn.

Pepijn heeft namelijk al voordat het eerste scherm al in beeld kwam de beslissing moeten nemen dat er niemand naar huis gaat.

In het geval Pepijn niet de mol zou zijn dan zou hij anders ook weten niet op Soundos te hoeven stemmen (geldt trouwens ook voor de rest).

Rood scherm is rood scherm.

Link naar bericht
Delen op andere sites

In alle mollen die ik gezien heb was de uitleg altijd dat als er een rood scherm was diegene nooit de mol kon zijn, dus daar hou ik aan vast.

Ja wat jij zegt klopt ook, echter Soundos kreeg als laatste een scherm te zien en die was groen.

Pepijn had namelijk besloten dat iedereen naar aflevering 2 zou gaan.

Doordat Soundos als laatste een groen scherm kreeg ZOU het kunnen zijn dat dit scherm rood zou zijn, maar dat hoeft dus niet.

Pieter-Jan zegt het ook heel duidelijk. 1 van jullie mag Pepijn heel erg danken...

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja wat jij zegt klopt ook, echter Soundos kreeg als laatste een scherm te zien en die was groen.

Pepijn had namelijk besloten dat iedereen naar aflevering 2 zou gaan.

Doordat Soundos als laatste een groen scherm kreeg ZOU het kunnen zijn dat dit scherm rood zou zijn, maar dat hoeft dus niet.

Pieter-Jan zegt het ook heel duidelijk. 1 van jullie mag Pepijn heel erg danken...

Oh dan heb ik niet goed opgelet, mijn fout. Ik dacht dat ze rood kreeg maar toch mocht blijven. Ik had die aflevering erg last van mijn rug dus heb niet met volle aandacht kunnen kijken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Pepijn bleek dus niet de mol...

Wel jammer dat hij eruit ligt, ik vond hem wel op een leuke en fanatieke manier het spel spelen (vooral de laatste aflevering).

Nu hij eruit ligt zit ik echter wel weer op de mol waar ik al eerder op zat; Anna.

Waarom speelde zij niet mee met het jokerspel?

Waarom heeft zij geen enkele gelddiskette uit het water gevist?

Anna is in mijn ogen nu degene die het meest verdacht is (Art ligt te voor de hand)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Door het vertrek van Pepijn kunnen veel molfans weer opnieuw beginnen :), maar dat is wel wat dit spel zo boeiend maakt.

Zelf ga ik weer voor Patrick, aangezien ik hem samen met Pepijn verdacht. Toch begint Anna ook steeds verdachter te worden. Bij haar heb ik zo'n idee van 'of ze is de mol, of ze vliegt er in de komende aflevering uit'.

Mooie aflevering die zevende trouwens, spektakel in zee en een fantastische locatie voor de kisten opdracht. Ook leuk vond ik de locatie waar de test gemaakt werd, gewoon op straat, op een markt tussen de menigte. Dat zie je niet vaak, meestal zitten ze ergens binnen of op een stille plek buiten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Helaas Anna eruit. Uiteindelijk was ze het dus toch niet. Het wordt wel heel spannend nu.

Qua molkeuze blijf ik bij Patrick, eigenlijk omdat hij in de opdrachten niet echt veel scoort. De anderen zijn veel fanatieker, zeker Soundos die nu ook weer uit alle macht geld probeerde te verdienen in de opdracht in het oude ziekenhuis.

Ik ben ook wel heel benieuwd hoe het contact met De Mol moet zijn geweest voor de kandidaten die er een joker voor hebben ingeleverd. Voor hetzelfde geld krijgen ze alleen een vage boodschap en verspelen ze er een joker mee.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Had Anna als afvaller niet verwacht, alhoewel zij de enige overgebleven kandidaat was die ik totaal niet als Mol-verdachte zag.

Dat had ik nou ook. De overgebleven kandidaten zijn (op de mol na natuurlijk) qua spelinzicht dusdanig slecht/verdacht bezig dat je niet goed het mollen kunt onderscheiden van falen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat had ik nou ook. De overgebleven kandidaten zijn (op de mol na natuurlijk) qua spelinzicht dusdanig slecht/verdacht bezig dat je niet goed het mollen kunt onderscheiden van falen.

Nu Anna uit het spel ligt (en de week ervoor Pepijn) zijn mijn mollen eruit...

Van de overgebleven vier zie ik nu als eerste Soundos vertrekken. Die is het overduidelijk niet, gezien haar fantiekheid en de drang om geld binnen te halen. En dan zou ze ook niet het woord executie eruit flappen bij die opdracht met de lezers en de schrijvers.

Karin is het naar mijn idee ook niet. Als je de mol bent en je hebt hoogtevrees dan ga je lijkt mij niet voor 200 Euro een vulkaan afrennen...

Blijven Art en Patrick dus over. Art molt wel overduidelijk, maar voor hetzelfde geld heeft de AVRO ervoor gekozen om juist wel om die reden voor Art te gaan... Tenzij Pieter-Jan zich hefet versproken op de conferentie (de mol bevindt zich in ons midden, nou ja waarschijnlijk, want Patrick en Anna waren er niet bij) is hij nog de enige "logische mol" die over is.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat ook wel leuk is, is die opdracht met die bussenrace.

De mol moest in de verliezende bus zitten en de groep zou 3000 Euro krijgen.

Zou de mol in de winnende bus zitten dan zou de groep 3000 Euro verliezen.

Van de winnende bus zijn Patrick en Karin nog over

Van de verliezende bus zijn dat Soundos en Art

De stand is nog 2-2 :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Spannend tot het einde... :P

Soundos en Karin vallen nu voor mij definitief af als mol.

In het beeld wat je als laatste zag (het rode scherm dat werd getoond) zag je vluchtig de gezichten.

Soundos en Patrick zaten er relaxed bij, Karin en Art waren gespannen.

Daardoor ga ik ervan uit dat 1 van de 2 de finale niet haalt. Mijn gevoel zegt dat Karin degene is die afvalt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Dat vond ik niet. De opdrachten waren leuk en de mol heeft het goed gedaan als Patrick het is. Dan is hij de op één na 'beste' mol, de pot is dan op één keer na het laagst.

Ik heb me in ieder geval weer flink vermaakt dit seizoen en vond het eigenlijk nooit saai worden. Had wel liever gezien dat Anna en Pepijn er wat langer in hadden gezeten, die speelden het spel veel leuker dan Art. Art kan ook de mol zijn, maar ook dan vind ik hem geen leuke mol.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Grappige aflevering die laatste, maar jammer dat de finale behoorlijk snel voorbij was. Wel opvallend dat dit keer de verliezer als eerste bekend werd gemaakt, maar dat zal wel komen omdat je als kijker het idee hebt dat Art en Patrick op elkaar gestemd hebben en het op die manier spannend blijft.

Zelf houd ik het nog steeds op Patrick, ook omdat er meerdere afvallers op Art hebben gestemd, maar echt goed in het ontmaskeren van de mol ben ik nooit geweest (heb het geloof ik maar 2x goed gehad :))

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog even een laatste woord over dit seizoen van Wie is de Mol?. Ik vond Patrick achteraf toch wel een leuke mol. Zijn strategie als grote knuffelpapa binnen de groep heeft hem goed geholpen. Helaas was ook vooral het molgedrag van anderen erg handig voor hem.

Leuk seizoen weer :) Blijft een ontzettend tof programma.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Uiteindelijk zat ik dan toch op de juiste mol, maar zoals altijd bleef ik lang meerdere kandidaten verdenken. Nadat Pepijn eruit ging werd het voor mij echter wel duidelijk dat alleen Patrick het kon zijn.

Wel een leuke mol trouwens en de serie is mij achteraf zeer meegevallen. Minpunt blijft het vervangen van de test en executiemuziek, maar gelukkig zaten ze er op andere plekken toch in. Tijdens de finale was bijvoorbeeld doorlopend 'Gehn speak' te horen en 'Looking for clues' kwam weer tijdens een babbeltje van PJ terug. Hopelijk zitten de muziekjes volgend seizoen weer waar ze horen, maar als ik af ga op datgene wat er tijdens de molfandag is gezegd (er schijnen nog meer vernieuwingen te gaan komen), verwacht ik dat niet overigens.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 9 months later...

Vanavond de start van het twaalfde seizoen. Met Art Rooijackers als nieuwe presentator en als locatie IJsland.

Deelnemers: Anne-Marie Jung, Dio, Frits Huffnagel, Hadewych Minis, Liesbeth Staats, Maarten van der Weijden, Marion Pauw, Marit van Bohemen, Tim Kamps en William Spaaij.

Dit jaar ook een tweede scherm: http://avro.nl/wieisdemol/info/tweede_scherm.aspx

Benieuwd hoe alle nieuweigheden gaan uitpakken. Duidelijk is wel dat ze De Mol maar blijven 'veranderen'.

Link naar bericht
Delen op andere sites

* Muziek is veranderd bij de vragen en de uitslag, te voorspelbaar geworden

* Steeds weer die stukjes later in de studio opgenomen. Zie je iemand over een brug lopen, daarna zie je diegene "ik liep op een brug"... Stop daar toch eens mee. We ZIEN namelijk dat je op een brug loopt.

Maar die studiostukjes (in moltaal ook wel biechten genoemd) zitten er al vanaf het begin in.

Jammer inderdaad dat de muziek van David Arnold tijdens de test en van Riven tijdens de executie wederom niet i teruggekeerd. Gelukkig wel The Bone Collector aan het einde. Verder zitten Spiderbots en Oratio er ook nog in gelukkig.

De eerste aflevering vond ik aardig, maar de opdrachten vielen me wat tegen. De eerste opdracht ging nog wel (een beetje in de trand van 'wees op tijd en zoek het verder maar uit'), maar de tweede en derde vond ik matig. Ik haal na deze aflevering nog niet echt een mol uit deze groep. Het blunderen van sommige kandidaten vond ik daarvoor te opzichtig.

aangepast door Joost
Link naar bericht
Delen op andere sites

Die berichten waren volgens mij veel minder prominent aanwezig.

Het wordt tegenwoordig ook overal gebruikt (en zo is o.a. Fort Boyard verkracht) en ik word er behoorlijk moe van.

Is ook. Herinnert mij nogal van de dagboekkamers uit Big Brother maar zag het voor het eerst echt veel gebruikt worden in wedstrijd-realityshows als Hell's Kitchen en sindsdien wel in zowat íeder Amerikaans of Nederlands spelprogramma wel.

Link naar bericht
Delen op andere sites

De dagboekkamer was live, op dat moment. Niet achteraf elke scheet beschrijven, want dat is wat er nu gebeurt.

Je ziet iemand lopen

"ja ik liep daar dus en toen gaf ik een kaart aan piet"

Je ziet iemand een kaart aan piet geven

Piet zegt: "ik heb al een kaart"

"weet ik veel dat piet al een kaart had"

etc.

Link naar bericht
Delen op andere sites

De dagboekkamer was live, op dat moment. Niet achteraf elke scheet beschrijven, want dat is wat er nu gebeurt.

Je ziet iemand lopen

"ja ik liep daar dus en toen gaf ik een kaart aan piet"

Je ziet iemand een kaart aan piet geven

Piet zegt: "ik heb al een kaart"

"weet ik veel dat piet al een kaart had"

etc.

Bwhehehe, dat is ook waar ja :P Metname Marit die haar handen omhoog deed bij dat paintballspel.

"Ja, en toen deed Marit ineens haar handen omhoog."

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als ik nu mijn geld moest inzetten zou ik 100% voor Tim Kamps gaan. Hij brengt totaal geen geld in of houdt het er juist uit. Daarnaast is hij in de spellen vaak een persoon die gewoon niet zichtbaar zn best doet...

- Trapspel; makkelijk te verkloten, hij bleef zonder veel tegenslag na Dio ook onderaan de trap achter, alsof het m niet boeide wat de rest van de groep onderling bekokstooft.

- Hij heeft samen met Dio het rooksignaal spel verkloot... liep wel in die aflevering op Dio in te praten, alsof hij 'm als 'dekmantel wilde gebruiken. Hij had daar ook dat deksel van Dio kunnen overpakken, maar nee hoor... hij had commentaar op dat Dio onduidelijk het spel uitvoerde.

- Telefoonspel. Eerst deed ie of ie Marit niet verstond. Toen William weer paranoia in twijfel trok of ze niet toch die toren in moesten liet ie zich heel makkelijk overhalen en stond ie al met 1 been in dat gebouw. Stond later ook niet te juichen toen het geld binnen was. Hij als 'aannemer' van het bericht zou de groep moeten overtuigen.

- Tegen het onderonsje met Frits in in pakt ie zonder twijfel de joker en niet de envelop (duh, dat is geld voor de pot) en daarna pakt ie ook niet Frits zn joker aan. Net als met zn vrijstelling in de eerste aflevering binnenhalen, is wel lekker maar zijn koppie was wel 1000 euro waard.

- Stelt voor om zijn mollenboekje in te laten zien en ruilt met Liesbeth... kan lekker voor verwarring zorgen als ie er troep in schrijft + hij is kennelijk heel zeker van zn zaak.

- Bij het eerste spel in aflevering 1 was ie heel 'verbaasd' over dat die foto op zijn kaartje iets betekende ('ik dacht dat het een ansichtkaart was'.)

En let ook op dit soort geintjes;

Het zegt misschien niks, maar er lijkt iets met het getal 5 te zijn en dat blijkt steeds heel opmerkelijk bij Tim aan te sluiten

- Op de castfoto staat hij heel sneaky 5e van links (op een rij gezien) achteraan, amper zichtbaar

- De code uit aflevering 2; 4263... zit geen 5 in

- Tim staat dat gesprek met Dio toch wel voor huisnummertje 5 te voeren.

- Tim's 5e cabaretshow is voor hem een vernieuwing. Het wordt nu Kamps vs Kamps ... voorheen was het Kamps vs ROOIJAKKERS.

- Tim's achternaam heeft 5 letters.

- En dan terugkomend op die code 4263 ... Liesbeth was jarig in aflevering 3. Ze is geboren op 23 maart 1974. Waarom roept Tim dan in die aflevering 'We vierden die dag haar 26e verjaardag' ... ze werd 38???. Sluit dat aan bij; "Wij 4den die dag haar 26e verjaardag en dat was in aflevering 3"? 4263?? Vergezocht... maar toch weer een verband met Tim.

Ik kan bij geen enkele andere kandidaat zoveel dingen zien. Maar goed, je kan tig voorbeelden noemen, maar uiteindelijk zie je het vanzelf over 7 weekjes. Als iedereen nou ns een naam noemt... kijken over 7 weken wie er het dichtst bij zat!! ;-)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik volg het ook wel dit jaar, maar ik vind dat er niet echt veel leuke personalities in zitten. Na gisteren id de enige overgebleven gast eruit die ik een beetje boeiend vond. Ok, Frits blijft nog over. De vrouwen zijn stuk voor stuk eenheidsworst. De opdrachten gisteren waren wel ok, maar het kan me allemaal een stuk minder boeien dan in voorgaande jaren.

En MarsM, indrukwekkend lijstje. Wat nou als Tim het niet is? :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik let tijdens het kijken ook wel op de andere kandidaten en bij de meesten is wel 'wat' te zeggen... maar tot nu toe zie ik bij Tim gewoon de meeste vreemdigheden ;-) . De kans is nooit groot dat je eerste ingeving vanaf aflevering 1 de juiste is, maar het maakt het altijd leuk als jouw 'hoofdverdachte' in het spel blijft, hehe. Vorig jaar zat ik vanaf aflevering 3 / 4 op Art als Mol... misschien is Tim wel wéér de Art van dit jaar... ;-)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben na het kijken van de eerste aflevering afgehaakt. Ik vind de deelnemersgroep echt totaal niet interessant. De opdrachten uit aflevering 1 sloegen ook nergens op en de presentatie van Art was erg mager. Hij heeft geen overwicht op de kandidaten zoals bijvoorbeeld Karel of Pieter-Jan. Kon mezelf er niet meer toe zetten om de tweede en derde aflevering te gaan kijken...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Eens met TMP, maar dus nog wel voldoende animo om te kijken. Art doet z'n best, maar hij is verreweg de slechtste presentator van Wie is de mol. Hij mist de charismatische uitstraling die je pas op latere leeftijd echt kunt bereiken.

Iets waar ik me elk jaar aan erger is de beperkte informatie die je als kijker krijgt. Ze monteren het altijd zo dat je het toch nooit zeker kunt weten. Alle hints zijn vaak zo vaag dat je bij iedere kandidaat wel iets kunt verzinnen. Ik begrijp wel waarom ze het zo doen, anders is de uitslag al te vroeg in het spel bekend.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...