Ga naar inhoud

Wie is de Mol?


Aanbevolen berichten

@djkoelkast; ik snap je écht... en je hebt gelijk over dat het een kleine moeite is... maar anno 2014 ben je echt Fred Flintstone als je verwacht dat je niet/nergens gespoilerd wordt. En zéker met dit soort programma's series die notabene van Nederlandse bodem zijn. Dat is helaas geweest, en het wordt met alle technologie alleen maar erger. 'Internet' is precies ook de reden waarom Wie is de Mol? steeds slechter wordt ;-).

Nogmaals: waar ligt dan de grens? Zie mijn vorige uitgebreidere bericht?

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 281
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 1 year later...

Ja, een van de slechtste mollen weer want eigenlijk direct al ontdekt.

 

Ja of slecht (of juist goed?) gemonteerd, want in eerdere jaren was het door de montage soms heel moeilijk te achterhalen wie de mol was, terwijl (bijna) alle kandidaten het al lang wisten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja of slecht (of juist goed?) gemonteerd, want in eerdere jaren was het door de montage soms heel moeilijk te achterhalen wie de mol was, terwijl (bijna) alle kandidaten het al lang wisten.

 

Vanaf afl. 1 was hij al verdacht, waardoor je misschien had kunnen 'andersomdenken' van: het ligt er te dik op, hij is het niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vanaf afl. 1 was hij al verdacht, waardoor je misschien had kunnen 'andersomdenken' van: het ligt er te dik op, hij is het niet.

Daar hadden ze dan in moeten doorgaan; door de titel 'Het laatste woord, letterlijk' en dan alle laatste woorden van de adviezen (hele, hele rare woorden overigens... Contra?), daar weer de laatste letters van en dat schreef dan... Nee, niet KLAAS, maar LKAAS. Tenminste, overal online waar ik kijk staan de woorden in DIE VOLGORDE vermeld.

 

Fuck de montage. :')

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Ben er na Jan-Willem Roodbeen niet meer ingestonken.

Mol-jr. had ik direct door.

Margriet had ik ook vanaf aflevering 1. En iedereen om me heen maar Chris Rik Chris Rik Rik Chris Rik. Leuk was dat :)

Klaas was m'n hoofdverdachte toen de kandidaten bekend werden gemaakt 1,5 maand voor de eerste aflevering. Ik ging op voorhand de 10 kandidaten langs (kende ze allemaal, dat was voor mijn omgeving al wonderbaarlijk) en dacht: van de mannen hooguit Klaas of Rop en van de vrouwen alleen Annemieke. Na aflevering 1 was het wel duidelijk dat het def. Klaas moest zijn. Kandidaten-selectie was ook best ruk. Ze selecteren geen cecile narinx, gtst-figuren, harpisten, hockeyers of shownieuws-tiepjes als Mol. En Ellie Lust was nu al een maatschappelijke discussie.

Ze moeten stoppen met die kansloze 'hints'. Het is veel leuker als we kunnen kijken naar gedrag van de spelers, zoals dat oorspronkelijk was. Nu zit iedereen alleen maar gefocust op afleveringtitels of dat er overdadig vissen, margrieten en kruizen in beeld komen. Daarnaast moet de kracht van social media serieuzer worden genomen. Niet alleen zijn de deelnemers te volgen en zijn voortijdige afvallers voorspelbaar, maar worden ook 'molcfklaas' hints kinderlijk eenvoudig gedeeld.

Het was een teleurstelling voor iedereen. Lullig voor Klaas, dat wel. Volgend jaar hopelijk beter.

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

De Mol België was wel enorm goed. Daar zaten ook wel verborgen hints in, maar die waren lang niet zo obvious.

Ook zaten daar geen achteraf opgenomen stukjes tussen waarin een kandidaat uitlegt dat ze in een hotel zaten (nee echt?) etc. etc.

En bovenal: het was met onbekende Vlamingen _O_ 

Link naar bericht
Delen op andere sites

De Mol België was wel enorm goed. Daar zaten ook wel verborgen hints in, maar die waren lang niet zo obvious.

Ook zaten daar geen achteraf opgenomen stukjes tussen waarin een kandidaat uitlegt dat ze in een hotel zaten (nee echt?) etc. etc.

En bovenal: het was met onbekende Vlamingen _O_

Wat ik daarvan gezien heb (niet volledig gevolgd) was inderdaad heel goed! :) De onbekende mensen maken sowieso dat je niet op voorhand al cecile narinxen en taeke taekema's kan wegstrepen, omdat je ze gewoon niet kent. De executies zijn wel iets minder spannend... Groen groen rood en wegwezen ;). Heb wel hard gelachen om Marc Marie Huijbrechts bij DWDD die met Vlaams accent afvaller 1 toelichtte die nog terug kon komen, maar de andere kandidaten wilden dat niet... dat liep ook mooi af _O-. Zou je bij de NL versie dus nooit meemaken... zal je altijd zien dat ze voor heel veel potgeld kandidaten terugkopen, omdat het zo zielig is (terwijl ze uiteindelijk toch moeten afvallen).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Jep en dat is wel beter. Dat maakt dat iedereen het spel keihard speelt en dat het geen gezellig reisje is.

Ik doelde vooral op de snelheid.. geen echte spannende muziek en de schermen worden vrij snel achter elkaar getoond, dus geen echte spanningsopbouw ;)

 

Heb je wel een echte aflevering gezien of alleen fragmenten via dwdd?

Want ik heb dat niet zo ervaren, dat het te snel ging.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb je wel een echte aflevering gezien of alleen fragmenten via dwdd?

Want ik heb dat niet zo ervaren, dat het te snel ging.

Hele afleveringen (je kan ze allemaal gewoon ook bekijken via de website van vier.be).

Maar de executies uit deze serie waren vergelijkbaar met de eerste seizoenen in NL, dus zoals Angela Groothuizen het ook deed. Geen spannende muziek, maar hooguit een klikgeluid en vrij rap in vergelijking met de Art-methode. Kwestie van voorkeur denk ik :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hele afleveringen (je kan ze allemaal gewoon ook bekijken via de website van vier.be).

Maar de executies uit deze serie waren vergelijkbaar met de eerste seizoenen in NL, dus zoals Angela Groothuizen het ook deed. Geen spannende muziek, maar hooguit een klikgeluid en vrij rap in vergelijking met de Art-methode. Kwestie van voorkeur denk ik :)

 

Bij de NL vond ik de methode van een paar jaar geleden het beste (die van voor de laatste muziekwijziging). De laatste paar jaar rekken ze het wel heel erg lang en is de muziek echt minder geworden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij de NL vond ik de methode van een paar jaar geleden het beste (die van voor de laatste muziekwijziging). De laatste paar jaar rekken ze het wel heel erg lang en is de muziek echt minder geworden.

De Pieter Jan Hagens tijd vond ik het best. Daar zat ook de goede muziek nog in. En naar mijn mening goede mollen (Dennis Weening sowieso).

Link naar bericht
Delen op andere sites

De Pieter Jan Hagens tijd vond ik het best. Daar zat ook de goede muziek nog in. En naar mijn mening goede mollen (Dennis Weening sowieso).

 

Ik kan me niet meer alle mollen voor de geest halen (maakt het ook leuker om het later nog eens te zien) maar ook de Karel vd Graaf-tijd ben ik wel van gecharmeerd.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik kan me niet meer alle mollen voor de geest halen (maakt het ook leuker om het later nog eens te zien) maar ook de Karel vd Graaf-tijd ben ik wel van gecharmeerd.

Karel vd Graaf vond ik zelf dan weer de minste presentator ;). Maar de series waren qua inhoud en muziek wel beter dan de huidige.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Karel vd Graaf vond ik zelf dan weer de minste presentator ;). Maar de series waren qua inhoud en muziek wel beter dan de huidige.

 

1 seizoen staat me heel erg bij, dat was met Karel, vond dat heel goed. Alleen weet even niet meer welk seizoen, lekker handig :P 

Ook de eerste 4 Australische seizoenen vind ik echt heel erg goed. 5e en 6e nooit afgekeken, al had de 5e wel weer iets heel tofs: de mol zou al het geld krijgen wat uit de pot gehouden bleef, tot dat de mol ontdekt zou worden door een kandidaat.

Link naar bericht
Delen op andere sites

1 seizoen staat me heel erg bij, dat was met Karel, vond dat heel goed. Alleen weet even niet meer welk seizoen, lekker handig :P

Ook de eerste 4 Australische seizoenen vind ik echt heel erg goed. 5e en 6e nooit afgekeken, al had de 5e wel weer iets heel tofs: de mol zou al het geld krijgen wat uit de pot gehouden bleef, tot dat de mol ontdekt zou worden door een kandidaat.

 

Karel heeft slechts 2 seizoenen gepresenteerd; Seizoen 6 en 7.

Moet dus 1 van die 2 zijn ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

1 seizoen staat me heel erg bij, dat was met Karel, vond dat heel goed. Alleen weet even niet meer welk seizoen, lekker handig :P 

Ook de eerste 4 Australische seizoenen vind ik echt heel erg goed. 5e en 6e nooit afgekeken, al had de 5e wel weer iets heel tofs: de mol zou al het geld krijgen wat uit de pot gehouden bleef, tot dat de mol ontdekt zou worden door een kandidaat.

De Australische variant heb ik nooit gezien... maar klinkt wel goed dat de Mol echt een extra motivatie krijgt om niet te worden ontdekt ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Karel heeft slechts 2 seizoenen gepresenteerd; Seizoen 6 en 7.

Moet dus 1 van die 2 zijn ;)

 

Ik denk het laatste dan, maar ik ben niet 100% zeker, ik vergeet zulke dingen gewoon.

 

De Australische variant heb ik nooit gezien... maar klinkt wel goed dat de Mol echt een extra motivatie krijgt om niet te worden ontdekt ;).

 

Ja, alleen de rest van het seizoen vond ik weer minder, daar gingen ze live in de studio kandidaten elimineren.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 6 months later...
  • 1 month later...
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...