Content: Slate Blackcurrant Watermelon Strawberry Orange Banana Apple Emerald Chocolate Marble
Background: Slate Blackcurrant Watermelon Strawberry Orange Banana Apple Emerald Chocolate Marble
Pattern: Blank Waves Notes Sharp Wood Rockface Leather Honey Vertical Triangles
Sign in to follow this  
Followers 0
Hinse

[NL] Boes (1987)

post-11-0-89159500-1301954056.jpg

Het verhaal

Wie laat zich niet koeieneren!. Wie kent 'm niet? Boes, de oer-Hollandse os die zijn huisje op de Savanne woont. Samen met zijn vriendin Dollie de schildpad en zijn hond Saffie beleven ze de meest gestoorde, gekke en grappige avonturen. Vaak krijgen ze het te doen met andere dieren van de wildernis, waaronder Shampoo de gorilla en Tumtum de olifant.

post-11-0-50393700-1301954960.jpg

De serie

Boes werd in Japan geproduceerd naar aanleiding van een succesvolle stripreeks van Wil Raymakers en Thijs Wilms. Er zijn 101 afleveringen gemaakt, elk van 12 minuten. De stem van Boes werd ingesproken door Guido Jonckers

De complete cast

Guido Jonckers - Boes

Gerry Middelburg - Dolly

Koos van der Knaap - Diverse dieren

Beatrijs Sluijter - Diverse vogels

Jody Pijper - Titellied

post-11-0-94871800-1301954960.jpg

In de serie gebeuren vaak de gekste dingen. Zo kunnen de strepen van een zebra afvallen, valt Dollie haar schild veelal uit elkaar en wordt er met de natuurwetten gespot. In bepaalde afleveringen is het zo heet dat er nergens meer water is, terwijl in andere afleveringen alles bevroren is.

http://www.zideo.nl/index.php?playzideo=6c3471526f6c593d&zideo=6c4969576e773d3d

Intro + aflevering van Boes

Boes werd vroeger door de Vara en BRT uitgezonden, later door Kindernet en sinds 4 april 2011 opnieuw op Kindernet. Doordeweeks van 12.00 uur tot 12.30 uur en het weekend van 10.55 uur tot 11.25 uur.

Edited by Hinse

Alweer een geweldige serie. _O_

Vooral ook met die heerlijk droge stemmen. :D

Eigenlijk een best uitzonderlijke vorm van anime. Meestal is anime vooral goed geschikt om emoties weer te geven, maar droge humor kan blijkbaar ook. :)

Nooit heel veel naar gekeken eigenlijk...

Deze serie heb ik wel vaak bekeken, vond het niet altijd even grappig, maar toch een geslaagde reeks

Vandaag weer eens bekeken. Met name bepaalde getekende animaties zijn erg grappig en de stem van Guido Jonckers, maar ik erger me wel veelvuldig aan dat gekrijs van die boerderijdieren (hond, kip + mollen) en hele matige woordgrappen. Tot nu toe vind ik dat van alle Kindernet series Sindbad de tand des tijds het beste heeft doorstaan.

Wat ik me vooral herinner is dat ik bij god niet wist hoe ik "Guido" moest uitspreken :')

Ik had altijd zo'n medelijden met die andere dieren. Boes kon af en toe lekker bot zijn en die dieren voor alles en nog wat gebruiken :)

Ik vond er na de intro niks meer aan. Volgens mij vindt ook iedereen eigenliijk stiekem alleen de intro leuk.

Ik had de serie net op de achtergrond aan staan en wat me opviel is dat Boes af en toe het intro van een andere tekenfilmserie, De Tovenaar van Oz, aan het neuriën is. Dat is niet toevallig, want beide series werden eind jaren '80 door de VARA uitgezonden. :)

Ah, het was jou dus ook opgevallen. :D

Wel grappig. :P

Boes vind ik altijd wel leuk om te kijken. Leuke jeugdherinneringen :)

Tegenwoordig kun je deze serie van Netflix plukken op Netflix bekijken in hele goede kwaliteit (en geschaald naar 16:9, dat is niet per se een voordeel natuurlijk).