Ga naar inhoud

[NL] Wickie de Viking (1975)


Aanbevolen berichten

post-11-0-40421300-1302078261.jpg

Het verhaal

Wickie de Viking is Japans-Duitse tekenfilmserie, dat gaat over de avonturen van Wickie, de slimme en klein uitgevallen zoon van Halvar, die met zijn mannen allerlei avonturen en reizen beleeft. Halvar neemt Wickie mee op reis om hem een echte viking te maken. Daar waar Halvar meestal de oplossing zoekt in brute kracht, komt Wickie vaak met vernuftige en minder gewelddadige oplossingen om problemen op te lossen. Sommige afleveringen spelen zich af rond hun thuisbasis Flake, waar vooral de wolven een plaag kunnen zijn. Daarnaast hebben de mannen van Halvar ook te vrezen van Hagar de Verschrikkelijke, die met zijn snelle schepen en brute wapens zijn vijanden probeert te overvallen. Samen met zijn dappere bemanning, lukt het Halvar keer op keer om te ontsnappen aan alle gevaren. Naast Wickie wordt hij daarin bijgestaan door o.a. Oele, Sven en Lars.

post-11-0-63816200-1302078260.png

Hagar de Verschrikkelijke

De uitzendingen

Oorspronkelijk zou de serie bestaan uit 26 afleveringen, maar vanwege het succes werden het er uiteindelijk 78. In Nederland werd de serie uitgezonden door de KRO, later door Kindernet en sinds 2011 opnieuw op deze laatste zender.

post-11-0-05555900-1302078260.png

De bemanning van Halvar

De complete cast

Marianne Rector - Wickie

Dick Scheffer - Halvar

Maria Lindes - Ylva

Peter Piekos - Oele

Henk Molenberg - Lars

Dick Scheffer - Sven

Maria Lindes - Ylvie

Peter Piekos - Knud

Henk Molenberg - Bengt

Peter Piekos - Helar

Maria Lindes - Gilby

Peter Piekos - Hagar de Verschrikkelijke

Dick Scheffer - Verteller

Kindernet

Sinds 4 april 2011 wordt Wickie weer uitgezonden op Kindernet. Doordeweeks is de serie te zien tussen 10.30 uur en 11.15 uur en in het weekend van 10.05 uur tot 10.55 uur.

Intro + deel van aflevering

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het verhaal van How to train your dragon, dus eigenlijk :D

Ik geloof niet dat ik dit keek. Op Fok komt regelmatig langs dat mensen dachten dat het een meisje was.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wel eens gekeken vroeger, maar niet heel vaak. Verhaal zegt me dan ook niet zo veel. Ik dacht eigenlijk ook dat Wickie een meisje was :P.

De stem was ingesproken door een meisje en hij heeft een aantal eigenschappen van een meisje (houdt niet van geweld, is voor alles bang, etc.) :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 11 years later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...