Jelger_de_goochelaar, op 27-07-2011 - 13:54, zei:
Klopt helemaal. Maar los van die nostalgie... Als kind vond ik B&A het leukste wat er bestond (voordat ze gingen reizen;)) en als ik nu vraag naar favoriete programma's, komen ze met zoiets als "I Carly" aanzetten, wat inderdaad zo'n Amerikaanse serie is. Heel Nickelodeon zend maar bar weinig (volgens mij zelfs geen) Nederlandse series uit. Het is een beetje alsof je je kind elke dag patat voorzet, alsof gezond eten niet lekker kan zijn. Snapt iemand mijn beeldspraak? Wonderer, jij toch wel?
En het voorbeeld van Sam vind ik heel treffend, want we hebben het weer over iemand van heel jonge leeftijd, terwijl ik op m'n 8e nog steeds met een hele groep leeftijdsgenoten B&A zat te kijken. Die zie je nu minder en dat vind ik toch jammer.
Hoewel het wellicht teleurstellend is, zijn de dingen denk ik zelf niet zo zwart-wit als je schetst.
Het punt is en dat is ook wat Hinse bevestigde;
- Tijden veranderen. Er komen nieuwe series, series worden vlugger, kinderen besteden hun tijd anders en hebben minder geduld, enz.
- Je teleurstelling wordt versterkt door je eigen gevoel van nostalgie. Als jij zegt dat Floris, Johan en de Alverman en Catweazle saai zijn, schok je ook een oudere generatie...
Toch weet ik zeker dat veel mensen van onze generatie er niks mee hebben of er zelfs nog nooit van hebben gehoord

- Probeer het representatief te beoordelen. B&A is nog steeds geliefd en misschien waren de kids waar je het aan liet zien nét even niet in een B&A stemming...
En het belangrijkst; je komt altijd mensen tegen (jong en oud) die andere dingen leuk vinden dan jij. Er zijn ook véél mensen die hun oren niet zullen geloven als
je nu roept tegen een Harry Potter fan, dat Harry Potter flut is... maar geloof me... daar lopen er ook legio van en die zijn niet op 1 hand te tellen.
Maar ik begrijp wel het gevoel... het is zo'n "man, ben ik nou de enige die het ziet of wat is dit??!!" - gevoel.
ik zou zelf ook zo zeggen dat iemand naar de dokter moet als ie B&A ruk vindt... maar het zou aan de andere kant ook niet gezond
zijn als er niémand zou zijn die het ruk vond... Toch?