Ga naar inhoud

Welkom op Retroforum
Registreer je vandaag nog en doe mee in deze gezellige community die gaat over alles wat retro is. Heb je al een account? klik dan hier om in te loggen. - Heb je nog geen account? Waar wacht je nog op? Het is geheel gratis! Klik hier en maak een account aan.

Fotowedstrijd

Stem nu mee: welke ingezonden foto is de mooiste? Klik hier

RTM 100 - A Clockwork Orange (1971)

• Gesloten Topic Topic gesloten
14 replies to this topic

Poll: RTM 100 - A Clockwork Orange (1971) (4 gebruiker(s) hebben gestemd)

Geef je beoordeling voor "A Clockwork Orange"

1. 0 (0 stemmen [0.00%])

Percentage: 0.00%

2. 1 (0 stemmen [0.00%])

3. 2 (0 stemmen [0.00%])

4. 3 (0 stemmen [0.00%])

5. 4 (0 stemmen [0.00%])

6. 5 (2 stemmen [50.00%])

Percentage: 50.00%

7. 6 (0 stemmen [0.00%])

8. 7 (0 stemmen [0.00%])

9. 8 (0 stemmen [0.00%])

10. 9 (0 stemmen [0.00%])

11. 10 (1 stemmen [25.00%])

Percentage: 25.00%

12. niet gezien (1 stemmen [25.00%])

Percentage: 25.00%

Stem

randy_roes

• Forum admin
  • Forum admin

• 7981 posts
  • LocatieGent
  • Console:Sega MegaDrive

A Clockwork Orange (1971)

Bijlage  l_66921_6ce7659c.jpg   24.51K   0 Aantal downloads

Plot

Groot-Brittannië, de toekomst: een groep tieners gaat elke avond op stap om een spoor van vernieling achter te laten: ze slaan en verkrachten hulpeloze slachtoffers. Als één van de jongens opgepakt wordt, stemt hij toe om een speciale therapie te ondergaan. Als hij uiteindelijk vrijkomt heeft hij een hekel aan geweld, maar stapelen de problemen zich vervolgens op

Trailer

Trust me, I'm a psycopath! (Jekyll)

randy_roes

• Forum admin
  • Forum admin

• 7981 posts
  • LocatieGent

Deze film staat gedeeld op de eerste plaats op mijn lijstje van "beste films aller tijde".

Het is een klassieker, hij is alles behalve traag en het verhaal en acteerprestaties zijn subliem.

10/10

djkoelkast

• Admin
  • Site Admin

• 11625 posts
  • LocatieDen Helder
  • Console:Amiga 4000
Ik wacht met oordelen tot er wat meer zijn om compensatiestemmen te voorkomen :+
[17:05:09] Zipo - www.billboardproject.be -Missing The Times We Never Get To Share says:
gij bent mijn computer superhero :D

randy_roes

• Forum admin
  • Forum admin

• 7981 posts
  • LocatieGent

Bekijk Postdjkoelkast, op 29-08-2011 - 14:53, zei:

Ik wacht met oordelen tot er wat meer zijn om compensatiestemmen te voorkomen :+

Als je deze film een 0 durft geven tel ik die stem gewoon niet mee bij de totale score :P

djkoelkast

• Admin
  • Site Admin

• 11625 posts
  • LocatieDen Helder

Bekijk Postrandy_roes, op 29-08-2011 - 15:14, zei:

Als je deze film een 0 durft geven tel ik die stem gewoon niet mee bij de totale score :P

Geen 0, wees niet bang.
[17:05:09] Zipo - www.billboardproject.be -Missing The Times We Never Get To Share says:

djkoelkast

• Admin
  • Site Admin

• 11625 posts
  • LocatieDen Helder
Nou er wordt lekker gestemd ;(

TMP

• Moderator
  • Moderator

• 4888 posts
Zeer aparte film. Van het acteerwerk ben ik niet onder de indruk, overdreven theatraal. Visueel ziet het er niet geweldig uit, op enkele scenes uit het begin van de film na (bijv. die bar of de scene met de zwerver in het steegje). Het verhaal is nogal moralistisch en zeker in de tweede helft van de film zijn er toch wel enkele erg grote toevalligheden.
Spoiler

De film heeft een apart sfeertje en is mede daardoor nog wel even blijven hangen, maar ik ben er niet van onder de indruk.

4,5/10

Post bewerkt door: TMP op: 04-09-2011 - 17:11

randy_roes

• Forum admin
  • Forum admin

• 7981 posts
  • LocatieGent

Zoals gebruikelijk bij de meer "cult" films staan TMP en ik lijnrecht tegenover elkaar :P

Ik vind het visueel een van de beste films ooit gemaakt, alles in beeld is er met een reden.
Het theatrale is bewust omwille van de extreme aard van het verhaal en de toevalligheden zijn allemaal overgenomen uit het boek.

Enkel het einde is anders: want in het boek geeft Alex aan dat het een fase in zijn leven was die nu voorbij is.

Laat allen trouwens nog snel jullie stem gelden, volgende week komen er nieuwe RTM topics!

djkoelkast

• Admin
  • Site Admin

• 11625 posts
  • LocatieDen Helder
Ja dit is echt een achterlijke film. Ik heb hem echt wel begrepen (want dat zeggen ze dan he: je snapt hem niet) maar de film zelf raakt kant noch wal.
De muziek is briljant (Walter/Wendy Carlos) en daarom krijgt deze film een 5, anders was het een 1.

TMP

• Moderator
  • Moderator

• 4888 posts

Bekijk Postrandy_roes, op 17-09-2011 - 15:37, zei:

Zoals gebruikelijk bij de meer "cult" films staan TMP en ik lijnrecht tegenover elkaar :P

Ja, ik ben inderdaad niet bepaald een fan van dit soort films. Wat ik van Kubrick heb gezien tot nu toe, vind ik niet bepaald geweldig. Ook niet ontzettend slecht trouwens.

djkoelkast

• Admin
  • Site Admin

• 11625 posts
  • LocatieDen Helder

Bekijk PostTMP, op 18-09-2011 - 10:01, zei:

Ja, ik ben inderdaad niet bepaald een fan van dit soort films. Wat ik van Kubrick heb gezien tot nu toe, vind ik niet bepaald geweldig. Ook niet ontzettend slecht trouwens.

Ik heb ook een hele rij Kubrick gezien en ik vond ze allemaal vaag. The Shining was wel aardig en die heeft vooral briljant camerawerk, maar voor de rest kan het mij niet boeien.

randy_roes

• Forum admin
  • Forum admin

• 7981 posts
  • LocatieGent

Jah, het is wel een feit dat vooral filmmensen van Kubrick houden.

Op sommige momenten is het veel meer stijl over inhoud, maar het is steeds de bedoeling.
Daarom kan ik zijn films steeds bekijken, na 20 keer een film gezien te hebben, let je niet meer op het verhaal maar op de details,het camerawerk, de achtergronden.

djkoelkast

• Admin
  • Site Admin

• 11625 posts
  • LocatieDen Helder

Bekijk Postrandy_roes, op 18-09-2011 - 14:45, zei:

Jah, het is wel een feit dat vooral filmmensen van Kubrick houden.

Op sommige momenten is het veel meer stijl over inhoud, maar het is steeds de bedoeling.
Daarom kan ik zijn films steeds bekijken, na 20 keer een film gezien te hebben, let je niet meer op het verhaal maar op de details,het camerawerk, de achtergronden.

Hij heeft niet gefilmd dus dan vind ik niet dat je alleen de regisseur moet prijzen, maar juist ook de cameraman.

randy_roes

• Forum admin
  • Forum admin

• 7981 posts
  • LocatieGent

Ok, je hebt gelijk op het punt dat hij niet constant achter de camera stond, maar hij is van "opleiding" fotograaf, dus elk beeld in de film is zoals hij het wilde, met de lens die hij koos en de hoek die hij zei.

randy_roes

• Forum admin
  • Forum admin

• 7981 posts
  • LocatieGent

A Clockwork Orange krijgt 6,67/10

Tweetbox