Ga naar inhoud

Welkom op Retroforum
Registreer je vandaag nog en doe mee in deze gezellige community die gaat over alles wat retro is. Heb je al een account? klik dan hier om in te loggen. - Heb je nog geen account? Waar wacht je nog op? Het is geheel gratis! Klik hier en maak een account aan.

Fotowedstrijd

Stem nu mee: welke ingezonden foto is de mooiste? Klik hier

RTS 02 - Spring - Seizoen 1 (2002)

• Gesloten Topic Topic gesloten
11 replies to this topic

Poll: RTS 02 - Spring - Seizoen 1 (2002) (5 gebruiker(s) hebben gestemd)

Geef jouw beoordeling voor Spring - Seizoen 1

1. 0 (0 stemmen [0.00%])

Percentage: 0.00%

2. 1 (1 stemmen [20.00%])

Percentage: 20.00%

3. 2 (0 stemmen [0.00%])

4. 3 (0 stemmen [0.00%])

5. 4 (0 stemmen [0.00%])

6. 5 (0 stemmen [0.00%])

7. 6 (0 stemmen [0.00%])

8. 7 (0 stemmen [0.00%])

9. 8 (0 stemmen [0.00%])

10. 9 (2 stemmen [40.00%])

Percentage: 40.00%

11. 10 (0 stemmen [0.00%])

12. niet gezien (2 stemmen [40.00%])

Percentage: 40.00%

Stem

randy_roes

• Forum admin
  • Forum admin

• 7981 posts
  • LocatieGent
  • Console:Sega MegaDrive

Spring - Seizoen 1 (2002-2003)

Bijlage  spring_reeks1.1.jpg   32.63K   0 Aantal downloads

Plot

Spring speelt zich af in de zomer van 2002. We maken kennis met de balletschool Spring waarvan Maggy Lejeune eigenares en danslerares is. Ze geeft les aan een tiental meisjes waaronder Katrijn Van Asten, nieuwkomer Chantal Goegebuer en Evi De Bie. Zij besluiten om deel te nemen aan een danswedstrijd, maar dan is de vraag wie van de meisjes de solo zal dansen... Want Katrijn heeft aan Chantal een gevaarlijke concurrente.

De dansschool is ook een plaats waar jongeren samenkomen. Er repeteert ook een muziekgroepje die de naam Spring draagt. De vier oorspronkelijke bandleden waren Evert Van Bellum (gitaar), Pieter Van Asten (basgitaar), Thomas Desmyter (drum) en Xavier Lejeune (key-board), de jongere broer van Maggy. Deze laatste is vaak niet aanwezig op repetities (wegens te veel sharken) en wordt op aandringen van Evert uit de groep gegooid. Xavier wordt vervangen door Everts neef Jonas, die in zijn vrije tijd ook nog eens een succesvol dj is.

Alles gaat goed tot Katrijn haar "dreamboy", Arne, leert kennen. Zij beginnen een relatie waardoor Evert, die heimelijk verliefd is op Katrijn, ontzettend jaloers wordt. Arne blijkt een drugsdealer te zijn met een slecht karakter en al gauw verkoopt hij pillen aan Jonas, die zo zijn drukke dagen denkt te kunnen rondkomen.

En alsof dat nog niet genoeg is, wordt Jonas ook bijna de aanleiding voor het einde van de band Spring. Hij begint namelijk een relatie met Evi, die daarvoor nog samen was met Thomas. Thomas kan dit niet verkroppen en stapt uit de groep omdat "de key-boardspeler niet met zijn poten van mijn lief kan blijven". Uiteindelijk komt alles toch goed: Arne mag nooit meer in Spring komen, Thomas komt terug en de band krijgt een platencontract én de meisjes winnen de danswedstrijd door een solo van Katrijn én Chantal.

Intro

http://www.zideo.nl/...c5971596e46343d
(deze intro is eigenlijk van reeks 2)
Trust me, I'm a psycopath! (Jekyll)

samba-boy

• User
  • Frogger

• 2897 posts
  • LocatieDen Bosch
  • Console:SNES

Had anders even gevraagd om de intro, ik heb het complete eerste seizoen op DVD :P Niet dat het veel verschilt, enkel de muziek is anders (Andere themesong, namelijk gewoon 'Spring'), maargoed. Ik heb het complete eerste seizoen pasgeleden teruggezien en eerlijk gezegd moet ik bekennen dat het niet echt iets aan glans is verloren. Xavier is nog altijd een etter, Evert vind het nog altijd 'Om te rotten', nieuweling Chantal kan het nog altijd niet vinden met Katrijn (Die al een paar jaar bij Maggy danst), Arne probeert nog altijd te dealen en Jonas gaat er nog altijd aan onderdoor. Het is een snel seizoen met gewoon een echt spannend verhaal, met komische momentjes... En nog mooi gefilmd ook. :)
Doei Afbeelding

djkoelkast

• Admin
  • Site Admin

• 11625 posts
  • LocatieDen Helder
  • Console:Amiga 4000
Een van mijn favoriete Vlaamse series als je het over Spring hebt. Dan wel de eerdere seizoenen, de laatste paar heb ik zelf niet meer gezien.
Dit eerste seizoen heeft alles wat een soap zou moeten hebben. Ok, de decors zijn wel erg kleurrijk en de acteerprestaties zijn niet altijd even spectaculair, maar dat heeft ook zo z'n charmes.
Ik heb natuurlijk ook een zwak voor Katrijn, dus dan is het al snel goed he :+
Het einde is nog steeds het zieligste einde ooit. Punt.

Een 8,5 maar dat kan niet dus afgerond naar een 9.
[17:05:09] Zipo - www.billboardproject.be -Missing The Times We Never Get To Share says:
gij bent mijn computer superhero :D

samba-boy

• User
  • Frogger

• 2897 posts
  • LocatieDen Bosch

Bekijk Postdjkoelkast, op 16-09-2011 - 10:15, zei:

Het einde is nog steeds het zieligste einde ooit. Punt.
Bedoel je daarmee het einde van de complete serie of het einde van dit seizoen?

Overigens heb ook ik een 9 gegeven voor dit seizoen.

Post bewerkt door: samba-boy op: 17-09-2011 - 12:47

Doei Afbeelding

djkoelkast

• Admin
  • Site Admin

• 11625 posts
  • LocatieDen Helder
Einde van dit seizoen want zoals je hebt kunnen lezen heb ik niet de hele serie gezien ;)
[17:05:09] Zipo - www.billboardproject.be -Missing The Times We Never Get To Share says:

samba-boy

• User
  • Frogger

• 2897 posts
  • LocatieDen Bosch

Aaah zo. Maar het einde van het seizoen is toch niet zo zielig?

Spoiler

Doei Afbeelding

randy_roes

• Forum admin
  • Forum admin

• 7981 posts
  • LocatieGent

Niet mijn ding, heb naar sommige afleveringen gekeken toen ik moest babysitten, maar ik vond het gewoon belachelijk.

djkoelkast

• Admin
  • Site Admin

• 11625 posts
  • LocatieDen Helder

Bekijk Postsamba-boy, op 17-09-2011 - 14:08, zei:

Aaah zo. Maar het einde van het seizoen is toch niet zo zielig?

Spoiler

Spoiler

djkoelkast

• Admin
  • Site Admin

• 11625 posts
  • LocatieDen Helder

Bekijk Postrandy_roes, op 17-09-2011 - 14:12, zei:

Niet mijn ding, heb naar sommige afleveringen gekeken toen ik moest babysitten, maar ik vond het gewoon belachelijk.

Belachelijk goed _O_

randy_roes

• Forum admin
  • Forum admin

• 7981 posts
  • LocatieGent

Bekijk Postdjkoelkast, op 17-09-2011 - 14:17, zei:

Belachelijk goed _O_

Sorry, voor mij behoort deze reeks niet tot de categorie "zo slecht dat het goed is".

samba-boy

• User
  • Frogger

• 2897 posts
  • LocatieDen Bosch

Bekijk Postdjkoelkast, op 17-09-2011 - 14:16, zei:

Spoiler
Dat vond ik ook wel sneu, ja. Lul. :P
Doei Afbeelding

randy_roes