Ga naar inhoud

Welkom op Retroforum
Registreer je vandaag nog en doe mee in deze gezellige community die gaat over alles wat retro is. Heb je al een account? klik dan hier om in te loggen. - Heb je nog geen account? Waar wacht je nog op? Het is geheel gratis! Klik hier en maak een account aan.

Fotowedstrijd

Stem nu mee: welke ingezonden foto is de mooiste? Klik hier

RTS 04 - Commissaris Rex - Seizoen 1 (1994)

• Gesloten Topic Topic gesloten
22 replies to this topic

Poll: RTS 04 - Commissaris Rex - Seizoen 1 (1994) (6 gebruiker(s) hebben gestemd)

Geef je beoordeling voor Commissaris Rex - Seizoen 1

1. 0 (0 stemmen [0.00%])

Percentage: 0.00%

2. 1 (1 stemmen [16.67%])

Percentage: 16.67%

3. 2 (0 stemmen [0.00%])

4. 3 (0 stemmen [0.00%])

5. 4 (0 stemmen [0.00%])

6. 5 (0 stemmen [0.00%])

7. 6 (0 stemmen [0.00%])

8. 7 (0 stemmen [0.00%])

9. 8 (2 stemmen [33.33%])

Percentage: 33.33%

10. 9 (2 stemmen [33.33%])

Percentage: 33.33%

11. 10 (1 stemmen [16.67%])

Percentage: 16.67%

12. niet gezien (0 stemmen [0.00%])

Stem

randy_roes

• Forum admin
  • Forum admin

• 7981 posts
  • LocatieGent
  • Console:Sega MegaDrive

Commissaris Rex - Seizoen 1 (1994-1995)

Bijlage  8715664058138.jpg   32.08K   0 Aantal downloads

Plot

Hij is de trots van het Weense politiekorps: de trouwe politiehond Kommissar Rex, de speurneus die zich in elke zaak vastbijt. Nadat zijn baas bij een schietpartij om het leven komt, wordt Rex toegewezen aan rechercheur Richie Moser. Maar de dood van zijn baasje heeft Rex zwaar getraumatiseerd en Moser moet alles uit de kast trekken om de herdershond er weer bovenop te helpen. Wanneer dat eenmaal is gelukt, blijken Moser en Rex een effectief duo in de misdaadbestrijding. Rex helpt zijn baasje bij het opsporen van drugs, wapens, lijken en verdachten.

Overzicht afleveringen

1 - Endstation Wien
2 - Ein perfekter Mord
3 - Flucht in den Tod
4 - Der Tod der alten Damen
5 - Tanz auf dem Vulkan
6 - Die Tote von Schönbrunn
7 - Diagnose Mord
8 - Ein feines Haus
9 - Amok
10 - Der erste Preis
11 - Tödliche Teddys
12 - Bring mir den Kopf von Beethoven
13 - Unter den Straßen von Wien
14 - Schüsse auf Rex

Intro

Trust me, I'm a psycopath! (Jekyll)

djkoelkast

• Admin
  • Site Admin

• 11625 posts
  • LocatieDen Helder
  • Console:Amiga 4000
Hier is altijd deze intro gebruikt:

[17:05:09] Zipo - www.billboardproject.be -Missing The Times We Never Get To Share says:
gij bent mijn computer superhero :D

Hinse

• User
  • Frogger

• 3841 posts
  • LocatieUtrecht
  • Console:Gameboy

Ik heb seizoen 1 en 2 op dvd. Het is 1 van van favoriete series van vroeger. Natuurlijk, het zit qua niveau een beetje tussen een jeugdserie en volwassenenserie in vanwege Rex zelf, maar de sfeer van Wenen wordt altijd erg mooi neergezet en het plot is meestal ook in orde.

Van seizoen is de seizoensopener (Eindstation Wenen) de beste aflevering. Ein perfekter Mord is ook goed, evenals Tödliche Teddys.

De leukste scènes komen voor op het bureau zelf, meestal in combinatie met Rex en Moser's collega's (Stockinger en Höllerer, en later Böck) wat betreft de lunch, maar ook scènes bij Moser thuis die na een laat avondje 's ochtends moeite heeft als de telefoon gaat vanwege een moord.

Commissaris Rex is 1 van mijn all time favorites, als hele serie krijgt het van mij een 9. Alleen seizoen 1 en 2 zijn verreweg het beste, die krijgen een 10.

MarsM

• Patatkoning
  • Patatkoning

• 3311 posts
Haha niet dus... ;) Het "A good friend" theme is de Rex-intro die bij vrijwel iedereen bekend is... maar de intro die Randy plaatst is echt het origineel.
De intro van Randy werd overigens origineel gebruikt voor seizoen 1 en 2 en is destijds ook zo door RTL4 uitgezonden. E.e.a. is nabewerkt en gewijzigd toen Stocki er uit ging.

Anyway geweldige feel-good serie en de meesten hier zullen ook wel weten dat ik deze waardeer. Is alleen lastig beoordelen... seizoen 1 was top,
maar eigenlijk alle eps met Moser. Toen hij dood ging in seizoen 4 ging het snel bergafwaarts... die met Brandtner waren nog wel te pruimen, maar
ze zijn veel te lang doorgegaan, zoals met zoveel series ;) .

Ik wacht nog steeds op de dvd's... ze hebben seizoen 1 en 2 mooi en snel achter elkaar uitgebracht, maar de rest is nooit meer gekomen :( . Weet
wel dat vanaf seizoen 3 een andere regisseur was en dat daar rechtengeneuzel over was... die afleveringen werden op tv ook altijd overgeslagen toen Yorin ze ging uitzenden...

TMP

• Moderator
  • Moderator

• 4888 posts
Ik heb eigenlijk voornamelijk losse afleveringen gekeken, dus per seizoen kan ik het niet zo goed beoordelen. Al waren de oudere seizoenen, vooral die met Moser, sowieso beter dan de latere.

djkoelkast

• Admin
  • Site Admin

• 11625 posts
  • LocatieDen Helder
Ik heb nergens iets gezegd over origineel of niet he ;)
[17:05:09] Zipo - www.billboardproject.be -Missing The Times We Never Get To Share says:

Hinse

• User
  • Frogger

• 3841 posts
  • LocatieUtrecht

Bekijk PostMarsM, op 08-09-2011 - 21:46, zei:

Ik wacht nog steeds op de dvd's... ze hebben seizoen 1 en 2 mooi en snel achter elkaar uitgebracht, maar de rest is nooit meer gekomen :( . Weet
wel dat vanaf seizoen 3 een andere regisseur was en dat daar rechtengeneuzel over was... die afleveringen werden op tv ook altijd overgeslagen toen Yorin ze ging uitzenden...
Ik denk niet dat er ooit nog nieuwe dvd's komen. :{

djkoelkast

• Admin
  • Site Admin

• 11625 posts
  • LocatieDen Helder
Er is toch ook een film gemaakt? Die is volgens mij wel weer los op dvd verschenen.

Hinse

• User
  • Frogger

• 3841 posts
  • LocatieUtrecht

Ik denk dat je de pilotaflevering bedoelt (dubbele aflevering, dus totaal anderhalf uur) en de kerstaflevering (ook een dubbele aflevering). Die is inderdaad ook op dvd verschenen. Het is een wat vreemde versie met hardcoded subs.

djkoelkast

• Admin
  • Site Admin

• 11625 posts
  • LocatieDen Helder
Is seizoen 3 dan wel op dvd verschenen in Duitsland of Oostenrijk? Ik heb zelf seizoen 3 niet gezien de afgelopen jaren, ook niet op Sat1 die ze nog wel uitzond, dat was allemaal seizoen 1 en 2.

Hinse

• User
  • Frogger

• 3841 posts
  • LocatieUtrecht

Ja

djkoelkast

• Admin
  • Site Admin

• 11625 posts
  • LocatieDen Helder
Dan maar zonder subs ^O^

wonderer

• Moderator
  • Moderator Forumschorum

• 8296 posts
  • LocatieFrankfurt, Duitsland
  • Console:Gamecube
Rex O+ Vette serie en Tobias Moretti was echt tof, eindelijk eens een politieman die niet zijn pensioen nadert en vooral nors is :Y
You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking.

Frey

• User
  • Pac-Man

• 2079 posts
  • LocatieVenlo
  • Console:Super Nintendo

Geweldige serie vond ik dit. _O_
Ik ben gestopt met kijken toen ineens de halve cast verdwenen was. *(*

Een 9 gegeven voor seizoen 1. :P
De Rode Vos

MarsM

• Patatkoning
  • Patatkoning

• 3311 posts

Bekijk PostHinse, op 09-09-2011 - 11:54, zei:

Ik denk dat je de pilotaflevering bedoelt (dubbele aflevering, dus totaal anderhalf uur) en de kerstaflevering (ook een dubbele aflevering). Die is inderdaad ook op dvd verschenen. Het is een wat vreemde versie met hardcoded subs.

Voor de volledigheid; er zijn over de hele serie 4 afleveringen gemaakt van 90 min.
Deze zijn bij de eerste uitzending volledig uitgezonden als zgn Pilotfilms / Tv Films.
Op de Ned. tv werden deze altijd uitgezonden in 2 delen.

In 2004 heeft Bridge Entertainment 2 dvd's uitgebracht;

Rex - De speelfilms deel 1 - Deze bevat de afleveringen 'Endstation Wien' (seizoen 1, aflevering 1 en 2) en 'Ein Engel auf 4 Pfoten' (seizoen 3, aflevering 10 en 11)
Rex - De speelfilms deel 2 - Deze bevat de afleveringen 'Mosers Tod' (seizoen 4, aflevering 4 en 5) en 'Der Neue' (seizoen 4, aflevering 6 en 7)

Dutch Filmworks heeft een jaar of 2 geleden ook dvd's uitgebracht;

- Het volledige seizoen 1 - Deze bevat de afleveringen seizoen 1, aflevering 3 t/m seizoen 1, aflevering 15)
- Het volledige seizoen 2 - Deze bevat alle 15 afleveringen van seizoen 2

Voor de duidelijkheid; Endstation Wien staat dus niet op de box van Dutch Filmworks - seizoen 1.
Een medewerker van DFW heeft mij verteld dat ze hier de rechten niet voor hadden (logisch, die liggen bij Bridge...)

Het wachten en hopen is dus op het uitbrengen van seizoen 3 door DFW... mja, zoals ik zei is daar rechtengezanik mee vanwege andere regisseur e.d.
en het feit dat Bridge van de 13 afleveringen uit dit seizoen nog de rechten bezit van de TV-film zal hier niet veel bij helpen... :{

MarsM

• Patatkoning
  • Patatkoning

• 3311 posts

Bekijk Postdjkoelkast, op 08-09-2011 - 22:42, zei:

Ik heb nergens iets gezegd over origineel of niet he ;)

Nee, je zei 'hier werd altijd deze uitgezonden + clip'... maar in het begin heeft RTL4 dus wel die andere leader uitgezonden ;)

Hinse

• User
  • Frogger

• 3841 posts
  • LocatieUtrecht

Ohja, je hebt gelijk MarsM. Het zijn inderdaad 2 dvd's met elk 2 speelfilms.

djkoelkast

• Admin
  • Site Admin

• 11625 posts
  • LocatieDen Helder
Ik moet nog wel even oordelen natuurlijk. Dit was dè politieserie van de 90's. Terwijl andere series lekker doorkabbelden (Derrick, der Alte, Tatort) werd Rex direct een hit. Vooral de eerdere seizoenen vind ik prachtig, toen Stockinger weg ging werd het al minder, maar seizoen 1 is echt een topper en geef ik een 9.

Frey

• User
  • Pac-Man

• 2079 posts
  • LocatieVenlo
  • Console:Super Nintendo

Ik loop wat achter. Had geen idee dat Gerhard Zemann al overleden was. :O
De Rode Vos

djkoelkast

• Admin
  • Site Admin

• 11625 posts
  • LocatieDen Helder
Ik bleek toch nog 2 afleveringen opgenomen te hebben van seizoen 3, uitgezonden op Sat1 eind 2009

Bijlage  vlcsnap-2011-10-02-17h04m59s98.png   468.54K   0 Aantal downloads

Bijlage  vlcsnap-2011-10-02-17h05m24s88.png   586K   0 Aantal downloads

Het zijn afleveringen 2 en 3.

randy_roes

• Forum admin
  • Forum admin

• 7981 posts
  • LocatieGent

Commissaris Rex - seizoen 1 krijgt 7,5/10

djkoelkast

• Admin
  • Site Admin

• 11625 posts
  • LocatieDen Helder
Wacht even: wie heeft die 1 gegeven? Zonder motivatie geldt het niet.

En 8+8+9+9+10+1 = 45, delen door 6 = 7,5

randy_roes

• Forum admin
  • Forum admin

• 7981 posts
  • LocatieGent

Bekijk Postdjkoelkast, op 27-11-2011 - 12:40, zei:

Wacht even: wie heeft die 1 gegeven? Zonder motivatie geldt het niet.

En 8+8+9+9+10+1 = 45, delen door 6 = 7,5

Neen, enkel 0 zonder motivatie telt niet, heb me er al aantal keer aan geërgerd dat mensen lage scores geven zonder motivatie.

De score is aangepast, had me mistypt

Tweetbox