Ga naar inhoud

Welkom op Retroforum
Registreer je vandaag nog en doe mee in deze gezellige community die gaat over alles wat retro is. Heb je al een account? klik dan hier om in te loggen. - Heb je nog geen account? Waar wacht je nog op? Het is geheel gratis! Klik hier en maak een account aan.

Fotowedstrijd

Stem nu mee: welke ingezonden foto is de mooiste? Klik hier

RTS 05 - 24 - Seizoen 1 (2001)

• Gesloten Topic Topic gesloten
10 replies to this topic

Poll: RTS 05 - 24 - Seizoen 1 (2001) (3 gebruiker(s) hebben gestemd)

Geef je beoordeling voor 24 - Seizoen 1

1. 0 (0 stemmen [0.00%])

Percentage: 0.00%

2. 1 (0 stemmen [0.00%])

3. 2 (0 stemmen [0.00%])

4. 3 (0 stemmen [0.00%])

5. 4 (0 stemmen [0.00%])

6. 5 (0 stemmen [0.00%])

7. 6 (0 stemmen [0.00%])

8. 7 (0 stemmen [0.00%])

9. 8 (1 stemmen [33.33%])

Percentage: 33.33%

10. 9 (1 stemmen [33.33%])

11. 10 (0 stemmen [0.00%])

12. niet gezien (1 stemmen [33.33%])

Stem

randy_roes

• Forum admin
  • Forum admin

• 7981 posts
  • LocatieGent
  • Console:Sega MegaDrive

24 - Seizoen 1

Bijlage  24_season1_pack.jpg   19.53K   0 Aantal downloads

Plot

Senator David Palmer, krijgt te maken met verschillende aanslagen op zijn leven door een stel Servische terroristen. Hoofd van CTU Jack Bauer zet met zijn team alles op alles om Palmer te beschermen, maar hij blijkt zelf ook het doelwit te zijn van de dezelfde terroristen. Het wordt er niet makkelijker op wanneer het blijkt als er binnen CTU een mol zit die belangrijke informatie naar de terroristen doorspeelt. Tot overmaat van ramp worden de vrouw en dochter van Bauer ook nog ontvoerd om hem onder druk te zetten.

Overzicht Afleveringen

1 - 12:00 a.m.-1:00 a.m.
2 - 1:00 a.m.-2:00 a.m.
3 - 2:00 a.m.-3:00 a.m.
4 - 3:00 a.m.-4:00 a.m.
5 - 4:00 a.m.-5:00 a.m.
6 - 5:00 a.m.-6:00 a.m.
7 - 6:00 a.m.-7:00 a.m.
8 - 7:00 a.m.-8:00 a.m.
9 - 8:00 a.m.-9:00 a.m.
10 - 9:00 a.m.-10:00 a.m.
11 - 10:00 a.m.-11:00 a.m.
12 - 11:00 a.m.-12:00 p.m.
13 - 12:00 p.m.-1:00 p.m.
14 - 1:00 p.m.-2:00 p.m.
15 - 2:00 p.m.-3:00 p.m.
16 - 3:00 p.m.-4:00 p.m.
17 - 4:00 p.m.-5:00 p.m.
18 - 5:00 p.m.-6:00 p.m.
19 - 6:00 p.m.-7:00 p.m.
20 - 7:00 p.m.-8:00 p.m.
21 - 8:00 p.m.-9:00 p.m.
22 - 9:00 p.m.-10:00 p.m.
23 - 10:00 p.m.-11:00 p.m.
24 - 11:00 p.m.-12:00 a.m.

Trailer

Trust me, I'm a psycopath! (Jekyll)

Hinse

• User
  • Frogger

• 3841 posts
  • LocatieUtrecht
  • Console:Gameboy

Alweer even geleden dat ik deze serie heb gezien. Ik weet nog goed dat toen het begon, dit echt een nieuw soort serie uit de 21ste eeuw was met een hoog budget en een Hollywoordachtig benadering (maar dan beter :P). Enkel seizoen 1 en 2 heb ik gezien, daarna verloor ik de serie wat uit het oog. Seizoen 1 vond ik het sterkste. Het is echt een tof seizoen waarbij je constant op het verkeerde been wordt gezet. Ook is het acteerwerk puik. Een 8,5, dus een 9. :)

MarsM

• Patatkoning
  • Patatkoning

• 3311 posts
Hoewel elk 24 seizoen een eigen verhaal heeft loopt er door de gehele serie een rode draad. Personages ontwikkelen zich t.o.v. wat
in eerdere seizoenen gebeurt en het is ieder seizoen weer de overtreffende trap.

Seizoen 1 was het origineel, ik kon niet stoppen met kijken, goed verhaal, goede actie, goede acteurs... lijkt gewoon perfect.
Ook het tijd-aspect werd in dit seizoen imo als enige van alle seizoen écht realistisch aangehouden. In alle andere seizoenen lijkt het wel of
alles op 15min. afstand van CTU plaatsvindt...

Als ik dit seizoen over de hele serie bekijk zijn er ook weer minpunten;

- We leren Jack Bauer net kennen... in seizoen 1 is hij nog echt een "softy"... wat er gaandeweg in de serie gebeurt maakt hem harder. Het personage zoals in s01 lijkt in veel opzichten niet op het karakter waarin hij evolueert...
- Nog knullige verhaallijntjes... bijv. het geheugenverlies en een slotaflevering vol met plotholes.
- Na het eerste stuk (vs Gaines) kende dit seizoen een enorm sterke dip die wel 6 afleveringen aanhield totdat Dennis Hopper je weer wakkerschudt ;)

Conclusie; niet mijn favoriete seizoen, maar staat zeker tussen mijn favorieten en steeg 10 jaar geleden ver boven de gemiddelde serie op dat moment ui..
Leuk detail overigens ook wel bij deze serie is dat de "oneven" seizoenen vaak ook een stuk beter wordne bevonden dan de "even" seizoenen

djkoelkast

• Admin
  • Site Admin

• 11625 posts
  • LocatieDen Helder
  • Console:Amiga 4000
Totaal buiten mijn straatje dus ik beoordeel het niet, anders zou ik het een zeer laag cijfer moeten geven.
[17:05:09] Zipo - www.billboardproject.be -Missing The Times We Never Get To Share says:
gij bent mijn computer superhero :D

Hinse

• User
  • Frogger

• 3841 posts
  • LocatieUtrecht

MarsM, mooie uiteenzetting, maar wat is je eindoordeel?

MarsM

• Patatkoning
  • Patatkoning

• 3311 posts

Bekijk PostHinse, op 09-09-2011 - 08:38, zei:

MarsM, mooie uiteenzetting, maar wat is je eindoordeel?

Ik druk mijn eindoordeel bewust niet uit in een cijfer, omdat ik van mening ben dat dit geen realistisch beeld geeft.
Hier geef ik 2 redenen;

1. Zoals ik zei is het bij series vaak zo dat er verhaallijnen over meerdere seizoenen lopen (zeker bij 24!). Personages leren elkaar in de serie
beter kennen, achtergronden worden naar verloop van tijd duidelijker, acteurs groeien in hun rol, budgetten nemen toe als series succesvol blijken te zijn, waardoor het allemaal steeds mooier wordt, enz. Daarom beoordeel ik het liever als geheel, anders vergelijk ik appels met peren.

2. Toevallig een mooi voorbeeld bij 24... deze reeks heeft uiteindelijk 8 seizoenen gelopen. Je kunt daarbij altijd aangeven dat je "dit" seizoen beter
vindt dan "dat" seizoen. Zou dus betekenen als ik deze op een rijtje zou zetten van goed naar slecht en dat komt uit op bijv. 2,3,4,5,6,7,8,1 en ik geef
seizoen 2 daarbij een cijfer 10... dan zou ik seizoen 1 minimaal een 3 of lager moeten geven. Terwijl ik het als los seizoen misschien wel
een 8 waard
vind. Zo zou ik seizoen 3 dan weer geen 10 kunnen geven, want ik zou tenslotte vinden dat seizoen 2 beter is... dan kan seizoen 3 niet een
perfecte 10 krijgen, want er is er één nog perfecter.

Dat is een nadeel van op deze manier series beoordelen. Neemt niet weg dat het wel leuk is om over de inhoud van de series te discussiëren ;)

Hinse

• User
  • Frogger

• 3841 posts
  • LocatieUtrecht

Waarom kun je niet 2x een 10 uitdelen? Tussen verschillende series kun je toch ook meerdere zelfde beoordelingen geven? :P Ik vroeg het meer, zodat Randy achteraf wat meer cijfers heeft om een fatsoenlijk gemiddelde uit te halen. :P

samba-boy

• User
  • Frogger

• 2897 posts
  • LocatieDen Bosch
  • Console:SNES

Bekijk PostMarsM, op 10-09-2011 - 00:08, zei:

Ik druk mijn eindoordeel bewust niet uit in een cijfer, omdat ik van mening ben dat dit geen realistisch beeld geeft.
Hier geef ik 2 redenen;

1. Zoals ik zei is het bij series vaak zo dat er verhaallijnen over meerdere seizoenen lopen (zeker bij 24!). Personages leren elkaar in de serie
beter kennen, achtergronden worden naar verloop van tijd duidelijker, acteurs groeien in hun rol, budgetten nemen toe als series succesvol blijken te zijn, waardoor het allemaal steeds mooier wordt, enz. Daarom beoordeel ik het liever als geheel, anders vergelijk ik appels met peren.

2. Toevallig een mooi voorbeeld bij 24... deze reeks heeft uiteindelijk 8 seizoenen gelopen. Je kunt daarbij altijd aangeven dat je "dit" seizoen beter
vindt dan "dat" seizoen. Zou dus betekenen als ik deze op een rijtje zou zetten van goed naar slecht en dat komt uit op bijv. 2,3,4,5,6,7,8,1 en ik geef
seizoen 2 daarbij een cijfer 10... dan zou ik seizoen 1 minimaal een 3 of lager moeten geven. Terwijl ik het als los seizoen misschien wel
een 8 waard
vind. Zo zou ik seizoen 3 dan weer geen 10 kunnen geven, want ik zou tenslotte vinden dat seizoen 2 beter is... dan kan seizoen 3 niet een
perfecte 10 krijgen, want er is er één nog perfecter.

Dat is een nadeel van op deze manier series beoordelen. Neemt niet weg dat het wel leuk is om over de inhoud van de series te discussiëren ;)
Zo heb ik heel lang beoordelingen gedaan (En zo heb ik dus ook heel vaak vanalles niet kunnen beoordelen omdat ik nooit wist wat ik echt perfect vond), maar uiteindelijk ben ik maar gewoon gaan kijken naar wat ik van het losse ding vond. En het een cijfer gegeven. In general. Ik begrijp als jij het niet echt een cijfer kan geven, maar mijn advies is, denk er niet te moeilijk over na. Het zijn en blijven maar een paar cijfers. :)
Doei Afbeelding

MarsM

• Patatkoning
  • Patatkoning

• 3311 posts

Bekijk Postsamba-boy, op 10-09-2011 - 21:17, zei:

Zo heb ik heel lang beoordelingen gedaan (En zo heb ik dus ook heel vaak vanalles niet kunnen beoordelen omdat ik nooit wist wat ik echt perfect vond), maar uiteindelijk ben ik maar gewoon gaan kijken naar wat ik van het losse ding vond. En het een cijfer gegeven. In general. Ik begrijp als jij het niet echt een cijfer kan geven, maar mijn advies is, denk er niet te moeilijk over na. Het zijn en blijven maar een paar cijfers. :)

Daarom ga ik voor het lekker ouwehoeren over de serie; die cijfers zijn toch relatief. ;)
Anders zouden er sowieso enkel series voor beoordeling langs moeten komen die al afgelopen zijn, want op het moment dat
een serie nog loopt kan je mening over een eerder seizoen in de loop van de tijd ineens heel anders worden.
Is toch anders dan bij films...

Maar goed, dit seizoen zou imo dan denk ik rond een 8 uitkomen. :')

randy_roes

• Forum admin
  • Forum admin

• 7981 posts
  • LocatieGent

Sluit me grotendeels aan mij Mars' uiteenzetting.

Het is natuurlijk logisch dat er nog veel plotholes zijn bij een beginnende reeks en ook enorm saaie afleveringen.
Mijn grootste probleem lag altijd bij de Bauer familie: Terry's rol gedurende het gehele seizoen is er om op mijn zenuwen te werken en ik was zeker niet aangedaan door de laatste aflevering.
Hetzelfde kan je zeggen voor Kim, want zij is niets meer dan een veredelde "damsell in distress", in latere seizoenen is dit wat anders.

Het plot zelf is natuurlijk niet zo grootschalig als dat van latere seizoenen, maar het is op zich wel een vermakelijk plot, én revolutionair met een zwarte presidentskandidaat.

Een van de beste zaken in dit seizoen, tegenover latere seizoenen is het slaaptekort bij Jack; later zijn er reeksen die om 9.00 beginnen en dan is het niet zo zwaar op hem als hier waar hij bijna 48u wakker is.

Ik ga voor een 8

randy_roes

• Forum admin
  • Forum admin

• 7981 posts
  • LocatieGent

24 - seizoen 1 krijgt 8,5/10

Tweetbox