Ga naar inhoud

Welkom op Retroforum
Registreer je vandaag nog en doe mee in deze gezellige community die gaat over alles wat retro is. Heb je al een account? klik dan hier om in te loggen. - Heb je nog geen account? Waar wacht je nog op? Het is geheel gratis! Klik hier en maak een account aan.

Fotowedstrijd

Stem nu mee: welke ingezonden foto is de mooiste? Klik hier

RTM 104 - Gladiator (2000)

• Gesloten Topic Topic gesloten
5 replies to this topic

Poll: RTM 104 - Gladiator (2000) (4 gebruiker(s) hebben gestemd)

Geef je beoordeling voor Gladiator

1. 0 (0 stemmen [0.00%])

Percentage: 0.00%

2. 1 (0 stemmen [0.00%])

3. 2 (0 stemmen [0.00%])

4. 3 (0 stemmen [0.00%])

5. 4 (0 stemmen [0.00%])

6. 5 (0 stemmen [0.00%])

7. 6 (1 stemmen [25.00%])

Percentage: 25.00%

8. 7 (0 stemmen [0.00%])

9. 8 (0 stemmen [0.00%])

10. 9 (1 stemmen [25.00%])

11. 10 (1 stemmen [25.00%])

12. niet gezien (1 stemmen [25.00%])

Stem

randy_roes

• Forum admin
  • Forum admin

• 7981 posts
  • LocatieGent
  • Console:Sega MegaDrive

Gladiator (2000)

Bijlage  l_4958_0172495_dc90f770.jpg   23.52K   0 Aantal downloads

Plot

De Romeinse generaal Maximus wordt ter dood veroordeeld door Commodus, de boosaardige troonopvolger van Marcus Aurelius. Maximus kan op het nippertje ontsnappen, maar zijn vrouw en zoon worden bruut vermoord. Als hij uitgeput hun zielloze lichamen heeft begraven, wordt hij gevonden door slavenhandelaren die hem doorverkopen aan de gladiatorenmeester Proximo. Proximo weet Maximus aan het vechten te krijgen in het Colosseum als gladiator, en al snel begint Maximus te beseffen dat dit wellicht de enige kans is om zich te wreken op de keizer.

Trailer

Trust me, I'm a psycopath! (Jekyll)

TMP

• Moderator
  • Moderator

• 4888 posts
Staat net als 'Saving Private Ryan' in mijn persoonlijke top-10.

Prachtige film. De mooie veldslag waarmee de film begint is al indrukwekkend, maar zijn gladiatorengevechten vind ik toch het mooiste van de film. Crowe acteert goed als Maximus, maar ook Phoenix doet het prima als tegenspeler Commodus.

10/10

Hinse

• User
  • Frogger

• 3841 posts
  • LocatieUtrecht
  • Console:Gameboy

Erg gave film inderdaad. Gladiator was denk ik de herbeleving van het epos-genre en werd gevolgd door veel andere historische films (Troy, The Last Samurai, etc.), maar deze eerste was het beste. 9/10

randy_roes

• Forum admin
  • Forum admin

• 7981 posts
  • LocatieGent

Ik vond Gladiator eigenlijk niet zo goed.

Ik had bij het bekijken steeds het gevoel dat ik deze film al had gezien, en als je reeds "The Fall of the Roman Empire", "Ben Hur" en "Spartacus" hebt gezien is dat ook zo.
Het verhaal is gewoon een grote mix-up van deze films (nuja en vele gelijkaardige films uit de jaren '50 en '60 erbij) en daardoor kwam het voor mij niet als zo speciaal over.

Het acteerwerk vind ik persoonlijk ook niet zo spectaculair, Phoenix was te "over the top" en Crowe was net het tegenovergestelde.

Maar de eigenlijke reden voor mijn lage score was het moralistische van de film (iets wat vele van dit type films hebben), waarbij 1 man het opneemt tegen het hele keizerrijk en door iedereen als de grote held wordt gezien. Terwijl Commodus in mijn ogen toch niet zoveel heeft misdaan, behalve het vermoorden van zijn vader heeft hij enkel de bedreigingen tegen hemzelve afgeweerd)
De scene die het voor mij volledig verpest was het einde waarbij Lucilla die speech gaf over "Rome is worth this man's life". Zo'n cliché einde was voor mij de druppel en het toonde voor mij dat Ridley Scott gewoon voor de tranen ging op het einde.

De gevechten zijn wel indrukwekkend, daarom toch nog een 6/10 (anders was het zeker een onvoldoende geweest)

samba-boy

• User
  • Frogger

• 2897 posts
  • LocatieDen Bosch
  • Console:SNES

Ongeveer hetzelfde als wat ik zei bij Saving Private Ryan, maar toen heb ik hem wel compleet gezien. Echter te lang geleden om er nog iets van te herinneren, haha.
Doei Afbeelding

randy_roes

• Forum admin
  • Forum admin

• 7981 posts
  • LocatieGent

Gladiator krijgt 8,33/10

Tweetbox