Ga naar inhoud

Welkom op Retroforum
Registreer je vandaag nog en doe mee in deze gezellige community die gaat over alles wat retro is. Heb je al een account? klik dan hier om in te loggen. - Heb je nog geen account? Waar wacht je nog op? Het is geheel gratis! Klik hier en maak een account aan.

Fotowedstrijd

Stem nu mee: welke ingezonden foto is de mooiste? Klik hier

RTM 105 - Saving Private Ryan (1998)

• Gesloten Topic Topic gesloten
6 replies to this topic

Poll: RTM 105 - Saving Private Ryan (1998) (5 gebruiker(s) hebben gestemd)

Geef je beoordeling voor Saving Private Ryan

1. 0 (0 stemmen [0.00%])

Percentage: 0.00%

2. 1 (0 stemmen [0.00%])

3. 2 (0 stemmen [0.00%])

4. 3 (0 stemmen [0.00%])

5. 4 (0 stemmen [0.00%])

6. 5 (0 stemmen [0.00%])

7. 6 (0 stemmen [0.00%])

8. 7 (1 stemmen [20.00%])

Percentage: 20.00%

9. 8 (1 stemmen [20.00%])

10. 9 (0 stemmen [0.00%])

11. 10 (1 stemmen [20.00%])

12. niet gezien (2 stemmen [40.00%])

Percentage: 40.00%

Stem

randy_roes

• Forum admin
  • Forum admin

• 7981 posts
  • LocatieGent
  • Console:Sega MegaDrive

Saving Private Ryan (1998)

Bijlage  l_120815_e70398d8.jpg   23.07K   0 Aantal downloads

Plot

Tijdens de invasie van de Geallieerden in Normandië sterven twee broers. Een derde broer sterft gelijktijdig in Nieuw Guinea, bij het vechten tegen de Japanners. Als bekend wordt dat een vierde broer vermist is geraakt op het Franse platteland, wordt een missie gestart om hem veilig thuis te krijgen.

Trailer

Trust me, I'm a psycopath! (Jekyll)

TMP

• Moderator
  • Moderator

• 4888 posts
Prachtige oorlogsfilm, een van mijn favorieten.

Sterk acteerwerk van Tom Hanks. Sterke actiescenes, zeker de aankomst op het Normandische strand is zeer indrukwekkend. Verhaal zit goed in elkaar, met een leuke rol ook voor Matt Damon.

10/10

Hinse

• User
  • Frogger

• 3841 posts
  • LocatieUtrecht
  • Console:Gameboy

Zeker een mooie oorlogsfilm, waarbij de gruwelijkheden van D-Day zeer adequaat zijn neergezet. Het verhaal dat er achter zit is ook interessant, en vooral triest. Minpunt vind ik de patriotistische inslag van de film, met als hoogtepunt het einde wanneer je 1 minuut lang de Amerikaanse vlag ziet wapperen.

Saving Private Ryan is niet mijn favoriete, maar wel een mooie oorlogsfilm. 8/10.

randy_roes

• Forum admin
  • Forum admin

• 7981 posts
  • LocatieGent

Wederom een film die ik enorm overschat vind.

Ik wou deze film zooo graag fenomenaal vinden, maar (net als bij Gladiator) had ik het gevoel dat ik deze film al eerder had gezien.
Ik zag tijdens de film zoveel gelijkenissen met scènes uit The Longest Day, Full Metal Jacket, Platoon, Apocalypse Now en A Bridge Too Far dat ik niet begrijp waarom iedereen deze film zo geniaal vindt.

Toegegeven de openingscène is enorm krachtig en ik was klaar voor het rauwe WO II-film, maar nadat de adrenaline van het begin weg was vond ik het moeilijk om écht mee te voelen met de personages.
Hierdoor vond ik het hoofddeel van de film (het vinden van Ryan) niet zo interessant en in plaats van me in de plaats van de personages te stellen begon ik te kijken hoe lang de film nog duurde.

Het einde is ook weer indrukwekkend, maar door het trage midden van de film was mijn interesse in de film bijna weg en kon het mij bijna niet meer schelen of ze allemaal zouden sterven of niet.

Al bij al had deze film een goed begin en een goed einde, maar door het zwakke midden van de film krijgt Saving Private Ryan een 7 van mij

samba-boy

• User
  • Frogger

• 2897 posts
  • LocatieDen Bosch
  • Console:SNES

Ooit het begin van gezien op het VMBO-T, maar te lang geleden en te weinig om een oordeel over te vellen.
Doei Afbeelding

djkoelkast

• Admin
  • Site Admin

• 11625 posts
  • LocatieDen Helder
  • Console:Amiga 4000
Deze heb ik niet gezien
[17:05:09] Zipo - www.billboardproject.be -Missing The Times We Never Get To Share says:
gij bent mijn computer superhero :D

randy_roes

• Forum admin
  • Forum admin

• 7981 posts
  • LocatieGent

Saving Private Ryan krijgt 8,33/10

Tweetbox