Ga naar inhoud

Show je nieuwste aanwinst


Aanbevolen berichten

  • Reacties 105
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

En ja hoor, hij werkt. Tenmiste vaak na wat aandringen. Heb de connector iets strakker gezet en gereinigd in het ultrasoonbad. Hierna goed drooggeblazen met de compressor, en op goed geluk een game ingestoken. En ja hoor in een keer. Soms heeft de connector er nog moeite mee, maar wie weet vind ik voor een prikkie ooit nog een goedkope ;) Heb voor het eerst in mijn leven duckhunt gespeeld op een echte NES _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

geen drol? ik zie ze toch vaak voor 50+ te koop liggen...

Je moet ze ook niet bij verzamelaars kopen maar bij mensen bij wie dat ding al 15 jaar op zolder ligt.

Ik heb een hele CD-i collectie met 40 originele spellen en een peacemaker gun voor 4 tientjes gekocht, vragen ze nu ook zo 150 voor.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Je moet ze ook niet bij verzamelaars kopen maar bij mensen bij wie dat ding al 15 jaar op zolder ligt.

Ik heb een hele CD-i collectie met 40 originele spellen en een peacemaker gun voor 4 tientjes gekocht, vragen ze nu ook zo 150 voor.

maar veel mensen hebben internet en gaan eerst kijken op marktplaats wat ze daar ervoor vragen...

ik heb in 2008 150 nes spellen gekocht op de koninginne markt + nes voor 12,50 ;) heb nu 25 nes-sen staan :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

De slechtste CD-i op de 210 na dan.

Dit is een van de laatste modellen die op een gameconsole moest lijken.

Ik heb momenteel mijn CD-i 220 vast aangesloten staan.

Wel een goede prijs, 1 euro!

heb een andere die op een cdspeler lijkt en die pakt geen copytjes. deze wel ;)

dit is de 450 zeg ik ergens staan

maar ook de slechte moetten bewaard blijven ;)

aangepast door T42
Link naar bericht
Delen op andere sites

heb een andere die op een cdspeler lijkt en die pakt geen copytjes. deze wel ;)

dit is de 450 zeg ik ergens staan

maar ook de slechte moetten bewaard blijven ;)

Denk dat je de 210 hebt dan, die heeft ook vaak en veel problemen.

Het hele CD-i systeem kent geen kopiebeveiliging, dus het maakt wat dat betreft niet uit welke CD-i je hebt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Denk dat je de 210 hebt dan, die heeft ook vaak en veel problemen.

Het hele CD-i systeem kent geen kopiebeveiliging, dus het maakt wat dat betreft niet uit welke CD-i je hebt.

die andere die ik heb eject hem steeds met cdr. maar het is inderdaad uit de tijd dat een cd brander 1x had en als maat 19" had. over de prijs maar niet te beginnen :P

aangepast door T42
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 year later...

ik heb in 2008 150 nes spellen gekocht op de koninginne markt + nes voor 12,50 ;) heb nu 25 nes-sen staan :P

Wauwie! Dat was extreme mazzel. Ik struin die markten ook al jaren af en heb mooie dingen voor weinig kunnen kopen, maar dit is wel een bizar goede deal! _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

Recent gekocht: Een amiga 500 met scherm, joysticks, muis, een 200-tal diskettes met software, 400 diskettes met games.

Ondertussen zijn er zo'n 400 nieuwe diskettes bijgekomen met games. Deze Amiga 500 heeft: een harde schijf van 450 MB,

en wat nog toffer is, deze amiga 500 heeft 9MB RAM geheugen !!! Zo'n opgedreven Amiga's bestaan bijna niet meer.

Ik kan gemakkelijk: 8 ADF-bestanden versturen, naar mijn RAM-geheugen. En dan schrijven naar diskettes, ......

Ik zit nu over de 600 verschillende Amiga games.

aangepast door Jack10101
Link naar bericht
Delen op andere sites

Recent gekocht: Een amiga 500 met scherm, joysticks, muis, een 200-tal diskettes met software, 400 diskettes met games.

Ondertussen zijn er zo'n 400 nieuwe diskettes bijgekomen met games. Deze Amiga 500 heeft: een harde schijf van 450 MB,

en wat nog toffer is, deze amiga 500 heeft 9MB RAM geheugen !!! Zo'n opgedreven Amiga's bestaan bijna niet meer.

Ik kan gemakkelijk: 8 ADF-bestanden versturen, naar mijn RAM-geheugen. En dan schrijven naar diskettes, ......

Ik zit nu over de 600 verschillende Amiga games.

Ik heb 2 keer via ebay dozen met bij elkaar zo'n 500 5 1/4 floppy's gekocht. Als 20 het er deden... Jammer dat mensen die dingen zo slecht bewaren. Ik heb nog c64 tapes en floppy's van mezelf uit de jaren 80 en die werken nog prima. Het kan dus wel.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo allemaal, dit is mijn eerste post op dit forum. Gyruss, sind kort ook lid, heeft me op dit forum geattendeerd en aangezien ik als hobby heb 'retro arcade en console gamen' lijkt het me wel leuk om ook hier af en toe wat te posten en met anderen over deze hobby van gedachten te wisselen.

Hoe dan ook, vandaag heb ik een holy grail aan mijn arcade verzameling toegevoegd, namelijk het spel Gyruss. hoewel ik het spel vroeger nooit in de arcadehallen heb gespeeld, speel ik het de laatste jaren vaak, op retro game evenementen of via Mame. Topspel.

gyruss1_zps20e256c8.jpg

gyruss5_zps17098c63.jpg

En hier de origienele flyer

27199402.jpg

De kast is 30 jaar oud, maar hij ziet er nog erg goed uit. En technisch is de kast perfect.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit is een Quote bericht + vervolg ....

snapback.pngJack10101, op 29-03-2013 - 02:59, zei:

Recent gekocht: Een amiga 500 met scherm, joysticks, muis, een 200-tal diskettes met software, 400 diskettes met games.

Ondertussen zijn er zo'n 400 nieuwe diskettes bijgekomen met games. Deze Amiga 500 heeft: een harde schijf van 450 MB,

en wat nog toffer is, deze amiga 500 heeft 9MB RAM geheugen !!! Zo'n opgedreven Amiga's bestaan bijna niet meer.

Ik kan gemakkelijk: 8 ADF-bestanden versturen, naar mijn RAM-geheugen. En dan schrijven naar diskettes, ......

Ik zit nu over de 600 verschillende Amiga games.

-----------------------------------------------------------------------

"De Tegenpartij": vertelde:

Ik heb 2 keer via ebay dozen met bij elkaar zo'n 500 5 1/4 floppy's gekocht. Als 20 het er deden... Jammer dat mensen die dingen zo slecht bewaren. Ik heb nog c64 tapes en floppy's van mezelf uit de jaren 80 en die werken nog prima. Het kan dus wel.

----------------------------------------------------------------------

Vervolg commentaar:

En waarom zou het niet gaan ?

Je moet wel zien dat je nieuwe diskettes koopt en dan is alles prima.

Ik neem een nieuwe dos-diskette en plak een stukje plakband over het tweede gaatje.

(het gaatje dat geen klepje heeft (schrijfbeveiliging)

De plakband moet over het gaatje zitten (zowel boven- als onder-kant)

Daarna steek je de diskette in de Amiga en Formatteren maar. En klaar is kees, voor gebruik.

Ineens blijkt hij een Amiga diskette te zijn. Werkt prima zover.

*P* *P* *P*

aangepast door Jack10101
Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit is een Quote bericht + vervolg ....

snapback.pngJack10101, op 29-03-2013 - 02:59, zei:

Recent gekocht: Een amiga 500 met scherm, joysticks, muis, een 200-tal diskettes met software, 400 diskettes met games.

Ondertussen zijn er zo'n 400 nieuwe diskettes bijgekomen met games. Deze Amiga 500 heeft: een harde schijf van 450 MB,

en wat nog toffer is, deze amiga 500 heeft 9MB RAM geheugen !!! Zo'n opgedreven Amiga's bestaan bijna niet meer.

Ik kan gemakkelijk: 8 ADF-bestanden versturen, naar mijn RAM-geheugen. En dan schrijven naar diskettes, ......

Ik zit nu over de 600 verschillende Amiga games.

-----------------------------------------------------------------------

"De Tegenpartij": vertelde:

Ik heb 2 keer via ebay dozen met bij elkaar zo'n 500 5 1/4 floppy's gekocht. Als 20 het er deden... Jammer dat mensen die dingen zo slecht bewaren. Ik heb nog c64 tapes en floppy's van mezelf uit de jaren 80 en die werken nog prima. Het kan dus wel.

----------------------------------------------------------------------

Vervolg commentaar:

En waarom zou het niet gaan ?

Je moet wel zien dat je nieuwe diskettes koopt en dan is alles prima.

Ik neem een nieuwe dos-diskette en plak een stukje plakband over het tweede gaatje.

(het gaatje dat geen klepje heeft (schrijfbeveiliging)

De plakband moet over het gaatje zitten (zowel boven- als onder-kant)

Daarna steek je de diskette in de Amiga en Formatteren maar. En klaar is kees, voor gebruik.

Ineens blijkt hij een Amiga diskette te zijn. Werkt prima zover.

*P* *P* *P*

Ik bedoelde dat de programma's die op de disks stonden over het algemeen niet meer werkten. Ik kan ze vast wel hergebruiken, maar daar had ik ze natuurlijk niet voor gekocht, wat moet ik met tig lege floppy's. ;-)

edit: @ djkoelkast: pak ff een mame emulator oid en speel gyruss een keer, is echt een aparte game, zker voor die tijd!

aangepast door De Tegenpartij
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik bedoelde dat de programma's die op de disks stonden over het algemeen niet meer werkten. Ik kan ze vast wel hergebruiken, maar daar had ik ze natuurlijk niet voor gekocht, wat moet ik met tig lege floppy's. ;-)

Hoezo werken ze niet? Wat zijn dat dan voor programma's? Zitten er ook nederlandse tekstadventures bij, evt. grafisch?

Misschien kun je van die disks diskimages maken voor gebruik in een emulator, dan gaan ze ook niet verloren.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Mijn nieuwste game, ``Banjo Tooie`` voor de N64. Compleet in doos, met handleiding en een affiche met wat Pokemon reclame. Voor maar €10,- op de markt *)

Banjo Kazooie had ik al, zo`n toffe game vind ik dat. Helemaal blij nu ik het vervolg heb weten te vinden :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dan heb je een UK toetsenbord, bij het voor Nederland standaard US toetsenbord zit hij twee plekken rechts van de L en moet je hem met shift gebruiken. Boven de 2 zit de @ bij US toetsenborden.

Op mijn Win95 PC wel een UK toetsenbord, dit vanwege de BBC emulatoren, op mijn IBM Thinkpad laptop niet, dat heet NL te zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb een aardige verzameling Nintendo-spellen voor allerlei consoles, en blijf om de zoveel weken / maanden wel weer wat bij kopen (nu het spelen nog :X)..

Mn laatste aanwinst was Megaman 4 en 5 voor de Gameboy, Wario Land 2 (ook GB), en Luigi's Mansion voor de GC.

Ik zit pas sinds vandaag op dit forum.. geen idee of er ook een topic is waar iedereen kan 'opscheppen' over zijn verzameling aan spellen/consoles? :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb een aardige verzameling Nintendo-spellen voor allerlei consoles, en blijf om de zoveel weken / maanden wel weer wat bij kopen (nu het spelen nog :X)..

Mn laatste aanwinst was Megaman 4 en 5 voor de Gameboy, Wario Land 2 (ook GB), en Luigi's Mansion voor de GC.

Ik zit pas sinds vandaag op dit forum.. geen idee of er ook een topic is waar iedereen kan 'opscheppen' over zijn verzameling aan spellen/consoles? :P

http://www.retroforu...sole-collectie/

In dit topic kun je posten welke games je allemaal hebt. Zal wel een flinke lijst worden. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Welkom op Retroforum!

Er is wel een opscheptopic ja, maar als je heel veel hebt maak je gewoon een eigen topic zoals:

http://www.retroforum.nl/topic/3942-dr-retros-video-game-collectie/

http://www.retroforum.nl/topic/3937-behind-the-scenes-betamax-collection/

Hier is het algemene opscheptopic :Phttp://www.retroforum.nl/topic/1336-jullie-gamesconsole-collectie/

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zo grote collectie als die 2 heb ik ook weer niet, ben maar een 'amateur' hoor ;) Plus het gaat mij meer om de spellen zelf, niet zozeer het boekje of doosje.. leuk als het erbij zit, maar hoeft voor mij niet per se. Maar bedankt voor de links!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zo grote collectie als die 2 heb ik ook weer niet, ben maar een 'amateur' hoor ;) Plus het gaat mij meer om de spellen zelf, niet zozeer het boekje of doosje.. leuk als het erbij zit, maar hoeft voor mij niet per se. Maar bedankt voor de links!

Ik wil zelf zo veel mogelijk consoles in werkende staat. Boxed is leuk, maar hoeft niet (meestal hou ik ze dan in de doos ook :P). Als ik voor elk spel een handjevol games heb is het ook wel zat.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor elk spel een handjevol games? Zodat de spellen zelf ook kunnen gaan gamen zeker? ;)

Heb btw gisteren op de zwarte markt Beverwijk nog Metroid Zero Mission voor de GBA gekocht, met doosje en boekje, voor maar 15 euro! Er stond nog een exemplaar meer, dus als je m zoekt.. ;)

Op Marktplaats heb ik het spel zien staan voor 20 euro ofzo, en dat is dan alleen de losse cartridge..

aangepast door VR!DZ
Link naar bericht
Delen op andere sites

Zo zie je maar dat binnen een bepaalde 'groep', je ook weer verschillende manieren van verzamelen hebt, maar net wat je zelf wil :) Heb ook een tijdje bepaalde cd's verzameld, maar werd me toch iets te gortig met die prijzen.. en dan zie je dat er ook verzamelaars tussen zitten die echt elke versie van een cd willen hebben, als er bijv 1 cijfertje anders is, of weet ik veel wat voor detail.. Nee dank je, het moet wel leuk blijven!

En btw, ik ben dus genept met dat Metroid Zero Mission.. had het er over op een ander forum, en werd er al meteen op gewezen dat men daar vaker fake GBA-games heeft gekocht.. ik dus de mijne beter bekeken, en idd.. godver! En dat terwijl ik al eens had gelezen over hoe je fake GBA-spellen kon herkennen.. :X|:(

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...