Ga naar inhoud

Welkom op Retroforum
Registreer je vandaag nog en doe mee in deze gezellige community die gaat over alles wat retro is. Heb je al een account? klik dan hier om in te loggen. - Heb je nog geen account? Waar wacht je nog op? Het is geheel gratis! Klik hier en maak een account aan.

Fotowedstrijd

Stem nu mee: welke ingezonden foto is de mooiste? Klik hier

RTM 106 - North by Northwest (1959)

• Gesloten Topic Topic gesloten
4 replies to this topic

Poll: RTM 106 - North by Northwest (1959) (4 gebruiker(s) hebben gestemd)

Geef je beoordeling voor North by Northwest

1. 0 (0 stemmen [0.00%])

Percentage: 0.00%

2. 1 (0 stemmen [0.00%])

3. 2 (0 stemmen [0.00%])

4. 3 (0 stemmen [0.00%])

5. 4 (0 stemmen [0.00%])

6. 5 (0 stemmen [0.00%])

7. 6 (0 stemmen [0.00%])

8. 7 (1 stemmen [25.00%])

Percentage: 25.00%

9. 8 (0 stemmen [0.00%])

10. 9 (2 stemmen [50.00%])

Percentage: 50.00%

11. 10 (0 stemmen [0.00%])

12. niet gezien (1 stemmen [25.00%])

Percentage: 25.00%

Stem

randy_roes

• Forum admin
  • Forum admin

• 7981 posts
  • LocatieGent
  • Console:Sega MegaDrive

North by Northwest (1959)

Bijlage  north.jpg   32.45K   0 Aantal downloads

Plot

Roger Thornhill, een zakenman van middelbare leeftijd, wordt ontvoerd door twee mannen die hem als George Kaplan aanspreken en hem naar een verlaten landhuis brengen. Daar wordt hij stomdronken gevoerd en vervolgens in een auto gezet. Hij wordt gearresteerd door de politie, die hem vervolgens verhoort. Als hij dan zijn verhaal doet is er niemand die hem gelooft. Dan vlucht hij, waarna hij zowel door bad guys als door de politie wordt gezocht.

Trailer

Trust me, I'm a psycopath! (Jekyll)

Keetie

• User
  • Space Invader

Pip Pip Pip Pip Pip
  • 556 posts
  • Console:bbc
Hoe vaak je deze Hitchcock ook ziet, hij blijft spannend. Vooral de veiling scene vind ik grandioos.

9/10

TMP

• Moderator
  • Moderator

• 4888 posts
Prima film van Hitchcock. Het ziet er allemaal zeer goed uit voor die tijd, ook de actiescenes. Het verhaal steekt prima in elkaar, en er zit zelfs redelijk wat humor in. De veilingscène (erg grappig) en de actiescènes met het vliegtuig en op Mount Rushmore waren toch wel de hoogtepunten van de film.

Sterk acteerwerk van Grant, die zijn personage prima neerzette. Ook Saint speelde goed. Ook weer een paar sterke plottwists, die er voor zorgen dat je ruim twee uur lang geboeid blijft. Absoluut een aanrader!

9/10

randy_roes

• Forum admin
  • Forum admin

• 7981 posts
  • LocatieGent

Ik ga zeker niet ontkennen dat dit een goede film is, maar ik heb bij zowel deze film als bijna alle Hitchcock-films het probleem dat ik ze niet zo'n grote herbekijk-waarde hebben.

Inderdaad de acteerprestaties zijn goed en het verhaal boeit, maar slecht de eerste keer dat je de film bekijkt. Daarna zijn er maar heel weinig subtiele zaken die je kan ontdekken.
Ook vind ik dat de film enorm gedateert begint te raken, ik heb geen enkel probleem met een periode-film, maar vind dat dit enkel werkt bij bepaalde types van films: historische (of historisch getinte) films, biografische films of oorlogsfilms.

Daarom slechts een 7 voor mij

randy_roes

• Forum admin
  • Forum admin

• 7981 posts
  • LocatieGent

North by Northwest krijgt 8,33/10

Tweetbox