Ga naar inhoud

Modelbouw: Honda Prelude 1:24 model


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ten eerste: De beste wensen voor 2012 allemaal!

Ik heb hier nog niet zo vaak gepost, maar dit kan ik jullie mede-B&Afans toch niet onthouden:

Ik ben een echte autofreak en was dus ook gek op de auto's die B&A hebben gebruikt: De Rancho en de Prelude. Daarom waren de achtervolgingsscenes ook altijd het hoogtepunt van de series voor mij. Als kind heb ik altijd al een speelgoedautootje en caravan willen hebben.

Nu zijn we zo'n 15 a 20 jaar verder en die wens had ik diep van binnen nog steeds. Samen met een vriend ben ik een project gestart en het eerste gedeelte is afgerond. Wij hebben ieder, na lang zoeken, een zeldzaam Honda Prelude bouwpakket gekocht en zijn deze gaan bouwen. Ondertussen gele stickers laten maken en natuurlijk ook de oogstickers. En een aantal tandenborstels gesloopt voor de wimpers. Bloed zweet en tranen, een beetje lijm, veel creativiteit en een hoop gezelligheid later is hij daar: De eerste 1:24 authentieke Bassie & Adriaan Prelude. Ik zou zeggen: geniet van het resultaat! (zie foto's)

Volgend project: de caravan. Het juiste model is er al, nu alles nog ombouwen en in de goede kleuren spuiten. Ik houd jullie op de hoogte!

Groetjes,

Ben

post-487-0-04901500-1325422869.jpg

post-487-0-97402300-1325422906.jpg

post-487-0-49802400-1325422950.jpg

post-487-0-12718800-1325422986.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 111
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

@ Hinse Deze Prelude heeft ook een dakraam :) De antenne mist inderdaad en B&A hadden ook nog een soort van zwarte spoiler op de achterklep zitten. Daar ga ik nog een oplossing voor bedenken.

Of foto 1 zie je inderdaad vaag het dakraam, maar ik baseerde m'n opmerking op foto 3. Daar lijkt ie ineens non-existent. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

Net nieuw op dit forum, en wil even een compliment geven aan Ben_B&A voor een hele mooie replica op de Honda Prelude.

Nou lijkt het mij ook leuk om zoiets te realiseren en ik vroeg me af welke sites je hiervoor bezocht heb (voor de aankoop van de Prelude) en hoe je de ogen/gele 'stickers' hebt gemaakt.

Alvast bedankt en kijk al uit naar je volgende project!

Guy

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoi Guy!

Bedankt voor je leuke reactie! De basis voor de auto is het TAMIYA bouwpakket HONDA PRELUDE XX. Deze is zeer zeldzaam. Zie de foto. Probeer die eerst te vinden, het is mij gelukt op eBay.

Daarna ben ik naar stickerkoning.nl gegaan en daar heb ik gele stickers laten maken van 3 mm doorsnede. En op stickerpapier heb ik de afbeelding van de ogen en het nummerbord geprint, zie andere foto. Die heb ik zelf gemaakt. Ik heb voor het nummerbord JX-74-NB gekozen omdat de velgen die bij die auto horen in het bouwpakket zitten.

Ik heb tandenborstelhaartjes gebruikt voor de wimpers.

Succes!

Ben

post-487-0-53919700-1325543175.jpg

post-487-0-69681900-1325543682.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bedankt voor je bericht Ben. Ik ga eens op onderzoek uit. En keep up the good work.

Trouwens, welk type caravan ga je gebruiken voor je project, aangezien er in hun series verschillende type caravans de revue hebben gepasseerd. En is/wordt dit dan ook een bouwpakket of een kant en klaar model die je gaat bewerken tot de B&A caravan.

Ben erg benieuwd naar je resultaat.

Groetjes, Guy

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Bedankt voor alle super reacties! Keep them coming, haha! Het heeft een hoop zenuwen gekost, maar het resultaat is helemaal top!

@ Guy: Het is ontzettend moeilijk om een goede caravan te vinden. De B&A caravan is namelijk redelijk klein in vergelijking met de beschikbare caravans. Ik heb niet gezocht naar een specifiek merk o.i.d. want die zijn gewoon niet te vinden. Hij zal dus een beetje afwijken van het origineel. Ik vond een goed gelijkende caravan (met deur rechts en 1 raam links), deze is van het merk Barlux. De 1:25 Roller caravan. Ik vond hem gelijk fantastisch! En hij is ook ook nog hier en daar verkrijgbaar op eBay/marktplaats. Zie plaatje.

Dan is het nog een kwestie van je creativiteit en de goede spullen gebruiken. En natuurlijk goede plaatjes van de originele caravan zoeken zodat hij zo goed mogelijk lijkt op het origineel.

Ik ben trouwens uit gegaan van de caravan die B&A gebruikten tijdens de shorties en Het geheim van de schatkaart. Vooral omdat ik het formaat en de afbeeldingen van B&A daarop het mooist vind. Heb dat plaatje trouwens van een screenshot nagemaakt, zie hieronder het resultaat. Hier heb ik weer stickers van laten maken.

bxSRd.jpg

@ Keetie: Lijm zoeken is erg moeilijk er is veel lijm beschikbaar maar een hoop lijm lijmt niet alleen, het bijt ook in het plastic van het model. Het is dus de truc om zo min mogelijk lijm te gebruiken. De lijm die ik heb gebruikt is Revell Contacta Professional G1/29.

Groetjes!

post-487-0-00253700-1325611140.jpg

aangepast door Ben_B&A
Afbeelding geupload waarbij de rechten bij Bassie en/of Adrina liggen. Die mogen hier niet worden geupload.
Link naar bericht
Delen op andere sites

@djkoelkast Ik begrijp dat ik geen afbeeldingen mag uploaden met de beeltenis van Bassie en Adriaan? Het plaatje dat ik had geupload is vanaf de eerste lijn tot de inkleuring gemaakt door mijzelf. Ik heb het nagemaakt van een screenshot, behalve hun beeltenissen is er dus niets wat van hun is. Is het dan alsnog een schending van de rechten van Bassie en/of Adrina Produkties?

Begrijp mij goed, ik wil niet vervelend zijn hoor, ik vraag alleen naar duidelijkheid.

Link naar bericht
Delen op andere sites

@djkoelkast Ik begrijp dat ik geen afbeeldingen mag uploaden met de beeltenis van Bassie en Adriaan? Het plaatje dat ik had geupload is vanaf de eerste lijn tot de inkleuring gemaakt door mijzelf. Ik heb het nagemaakt van een screenshot, behalve hun beeltenissen is er dus niets wat van hun is. Is het dan alsnog een schending van de rechten van Bassie en/of Adrina Produkties?

Begrijp mij goed, ik wil niet vervelend zijn hoor, ik vraag alleen naar duidelijkheid.

In het verleden hebben we problemen gehad met B&A copyrights, tot advocatenbrieven aan toe. Daarom hebben we besloten helemaal geen B&A afbeeldingen meer toe te laten op onze server. Als je het plaatje toch wil gebruiken kan dit, mits het extern gehost wordt, bijvoorbeeld via www.imgur.com en dan met de [ img ] tags. Hoe de tags werken vind je hier: http://www.retroforu...s-op-het-forum/

Het is dus niet dat wij zo lullig zijn, we hebben gewoon geen zin meer in gezeur met Bassie danwel Adrina produkties want die zijn helaas niet voor rede vatbaar als het op hun copyright aankomt.

Zolang wij de afbeelding niet hosten (door het te uploaden op het forum als bijlage hosten wij het bestand) zijn wij niet aansprakelijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Ben_B&A Echt helemaal te gek! Ook ik wilde in mijn kinderjaren altijd al een Bassie & Adriaan auto met caravan. Op den duur kwam er dus de auto met caravan die gebruikt werd in de serie van De Huilende Proffessor en De Diamant, maar dat was voor mij niet de B&A auto. (en ook echt gemaakt voor kleine kids)

Hopelijk dat ik alsnog via deze manier m'n eigen Bassie & Adriaan auto kan verwezelijken incl. caravan.

Ik ben wat dit betreft (modelbouw) echt een beginneling, en ben ook benieuwd hoe het verven van de caravan en de Prelude in zn werk gaat.(met paintbrush o.i.d.?)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Goh, ik vind die honda goed nagebouwd zeg, sprekend de honda die Bassie en Adriaan gebruikt hebben. Die vind ik zou goed, die foto's zou je naar Aad van Toor moeten mailen Ben_B&A, zodat deze bij foto's van de fans kunnen worden geplaatst.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo allemaal!

Het is weer even geleden dat ik gepost heb, maar ik heb een kleine update. Ik heb namelijk de spoiler op de Honda Prelude gemaakt. Bij het originele bouwpakket zit de spoiler die B&A op hun auto hadden niet inbegrepen, deze heb ik dus zelf gemaakt. In de modelbouwshop hier in de buurt echt het perfecte materiaal gevonden: L-profieltjes in alle verschillende soorten en maten. Even zwart verven en plakken. Hij wordt steeds beter!

Enjoy!

p9MEO.jpg

JRhrT.jpg

Oohja! En kijk ook even op het 1:24 caravan topic, vanaf nu zal ik daar updates plaatsen m.b.t. de B&A caravan die ik aan het bouwen ben.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

@ Tieckie : Ik zou zeggen ga hem zelf maken ;-)

Zoals je kan zien wordt hierboven vermeld welk merk/model bouwpakket het is (even speuren op ebay/marktplaats/google)

Ik heb laatst op ebay hetzelfde bouwpakket gevonden en binnenkort ga ik er een start mee maken om mn eigen Bassie & Adriaan Honda Prelude te realiseren.

Het enige wat ik nog niet ben tegen gekomen (en denk ik wat vrij zeldzaam is) is het model van de caravan. Maar zoekt en gij zult vinden luidt volgens mij het spreekwoord.

Succes ermee!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat moet ik doen om ook zo exemplaar te krijgen? Geef je twintig euro voor autotje en caravan.

Gozer, denk je nou echt dat deze jongen een unieke Honda Prelude 1:24 model in Bassie en Adriaan stijl gaat verkopen, die ook nog eens op de site van Aad heeft gestaan? Dacht het niet he. :+

Link naar bericht
Delen op andere sites

Sinds deze post heb ik je niet meer teruggezien. Beetje jammer, want Retroforum bestaat uit veel meer dan alleen schaalmodellen van auto's en caravans van bekende clowns of acrobaten.

Dat is ook de enige post die hij tot nu toe heeft.. Inderdaad beetje jammer.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Ziet er zeer mooi uit, mijn complimenten.

Grtz,

Daniel.

On topic: Weet iemand toevallig een Kartonnen bouwplaat van de Prelude 1986 ? (Ik kwam op internet wel een verdachte Toyota tegen die er veel van weg had. ( Even verbouwd ;-) )

post-152-0-61222000-1329408178.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ziet er zeer mooi uit, mijn complimenten.

Grtz,

Daniel.

On topic: Weet iemand toevallig een Kartonnen bouwplaat van de Prelude 1986 ? (Ik kwam op internet wel een verdachte Toyota tegen die er veel van weg had. ( Even verbouwd ;-) )

Heeft er idd wel iets van weg, alleen is de orginele prelude iets langer & lijkt dit model (misschien omdat die korter is?) hoger te staan

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...