Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Sinds de Perfekt cola van de Boni in een nieuwe fles zit, kan ik 'm niet zo gemakkelijk meer openen. Moet je zien wat een klein doppie .... en wat een bovenste bol.

Nou smaakt de cola ook weer anders.

Waarom moeten fabrikanten toch altijd alles vernieuwen? Ik heb er niet om gevraagd!

post-598-0-52568300-1341425935.jpg

voor

post-598-0-98225500-1341425906.jpg

na (even neergelegd)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Die werkt niet, even plaatje downloaden en hier uploaden via de volledige editor ;)

Ik vind cola nog steeds het lekkerste uit glazen 25cl flesjes. Die haal ik wel eens bij de groothandel.

Sowieso glazen flessen boven alles, maar de 1L glazen flessen zijn ook amper nog te krijgen.

Nu ben ik niet zo'n frisdrankdrinker, maar als ik het drink is het wel altijd degene die ik het lekkerste vind en niet welke het voordeligste is ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Waarschijnlijk is de fabrikant van Perfekt niet aan het vernieuwen. Maar waarschijnlijk heeft Superunie een totaal andere Fabrikant voor de Perfekt cola gevonden. Het grote publieke geheim in de voedingsmiddelen industrie is namelijk dat de huismerken vaak van dezelfde productielijnen afrollen als de A-merken. Wat overigens niet wil zeggen dat alle ingrediënten overeen komen met de A-merken.

Voor huismerken (wat Perfekt van Superunie is) wordt vaak gekeken wie het goedkoopst wil produceren. En dat houdt soms in dat er op sommige dingen bespaart moet worden. Dan krijg je bijvoorbeeld een dunnere, slappere verpakking, waar minder materiaal voor nodig is. En een kleinere dop.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor huismerken (wat Perfekt van Superunie is) wordt vaak gekeken wie het goedkoopst wil produceren. En dat houdt soms in dat er op sommige dingen bespaart moet worden. Dan krijg je bijvoorbeeld een dunnere, slappere verpakking, waar minder materiaal voor nodig is. En een kleinere dop.

Je zou weleens gelijk kunnen hebben. Maar dat zou dus betekenen dat het niets met merken te doen heeft, want de eerste fles met bolle bovenkant die ik zag was die van Bar le Duc, het mineraalwater.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Die PET flessen worden allemaal door 1 fabrikant gemaakt in de regel, het lijken dan reageerbuisjes.

Pas door de frisdrankenvuller worden ze op maat geblazen en dat gaat gewoon met een standaardmal.

De nieuwe flessen worden dan geproduceerd met minder materiaal dat, als het uitgeblazen wordt in de mal, een dunnere fles oplevert.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat betekent dus dat alle frisdrankflessen er zo raar uit gaan zien en dat meer mensen problemen zullen krijgen met het openen van die te kleine dop, waar maar weinig grip op zit.

Nee, want elke frisdrankvuller heeft zijn eigen mal, er zijn een paar universele. Prijsverschil moet ergens gemaakt worden, dus als ze 5 gram PET kunnen besparen per fles is er na een miljoen flessen 5 ton plastic bespaard.

Je kunt gewoon een mal bestellen voor je "spuitplastic machine".

Coca Cola heeft zelfs meerder mallen, de Coca Cola fles is bijvoorbeeld anders dan de Fanta fles.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Volgens mij staat de oude Perfekt fles nog in het Deen krantje:

post-8-0-80819200-1341602395.jpg

(wat niet wil zeggen dat ze de oude nog hebben, kan gewoon een stockfoto zijn)

Maar cola voor 50 cent per 1,5L ik weet niet hoor...

Was dan een aanbieding, 2 flessen voor 1 euro. Normaal 65 eurocent of zoiets bij de Boni.

Ik las dat de doppen van de flessen apart besteld moeten worden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

De nieuwste klacht (Massimo uit nl.culinair) is dat bepaalde wijnflessen niet meer zo gemakkelijk open kunnen.

<quote>

Enige tijd geleden al weer, besloot de importeur of wie dan ook

beslist over hoe deze wijn verpakt wordt, om de kleur van het etiket

te wijzigen en de kurk te vervangen door een metalen dop die deel

uitmaakt van een metalen kap die ook de hals van de fles bedekt. Niets

ongewoons tegenwoordig en misschien is ook de wijze waarop het

eigenlijke dopgedeelte verankerd zit aan het metalen laagje op de hals

wel heel gewoon, maar het is een feit dat ik, die ooit bekend stond om

mijn 'ijzeren handjes' de dop niet los kan draaien van de metalen

flesbedekking waar deze deel van uitmaakt.

Als je goed kijkt zie je dat het eigenlijke dopdeel aan het

halsbedekkende deel daar beneden vast zit zodanig dat er als het ware

een lijn om de hals getrokken wordt, een stippellijn, want daar zitten

de delen aan elkaar met regelmatige gleufvormige gaatjes erin.

</quote>

Men raadde hem aan een zijkniptang te gaan gebruiken en dat gaat hij proberen. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...