Ga naar inhoud

Beeld en Geluid op zoek naar oude videobanden


Aanbevolen berichten

De meeste mensen hebben de videorecorder al lang geleden verbannen naar de zolder. Daarbij ook de videobanden natuurlijk. Om die videobanden gaat het! Er zijn ontelbare video-opnamen gemaakt van sportwedstrijden, huwelijksfeesten, diplomauitreikingen, krakersrellen, dance events, verjaardagen, begrafenissen en kermissen. Die liggen nu allemaal te verstoffen op zolders. Het Instituut Beeld en Geluid wil daar graag iets mee doen. Tom de Smet is hoofd collecties en beschrijvingen van het Instituut Beeld en Geluid.

Bron: Radio 1

Helaas kan ik niet mijn TV-verzameling indienen als ik het zo hoor, maar wel interesting om Beeld & Geluid zo 'Brits' te werk zien gaan door het publiek om beelden te vragen, zoals de BBC dat ook destijds deed met hun treasurehunting, zoekende naar hun gewiste programma's (Daarom ook 'Brits' te werk gaan).

Vraag me alleen af wat men precies krijgt als iemand iets inlevert, naast een 'vriendelijke dank'.

Link naar bericht
Delen op andere sites

En daarna ons 40 euro per aflevering vragen voor een matige transfer...

Precies, het verschil met de BBC was dat de BBC alles netjes oppoetste en op DVD uitbracht en, volgens bronnen, de leveraars van materiaal een speciaal gratis exemplaar van de vondsten op digitaal formaat (c.q. DVD, file, whatever) toezonden. Zie ik Beeld & Geluid gewoon niet doen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maar hoezo kun je jouw collectie niet indienen eigenlijk?

Omdat ze, zoals ik het bericht lees, enkel op zoek zijn naar home-video's van evenementen. En zover ik weet heb ik één video met home-video's bestaande uit mij als een baby. :)

De rest hebben ze toch al in hun verzameling, me dunkt. Overigens redelijk bizar; Ze vragen nu het publiek om beelden maar een paar jaar geleden hebben ze besloten alle opnamebanden van Samson, zoals gemonteerd voor uitzending op Veronica, te wissen. :') Misschien omdat ze dachten dat het niet Nederlands was (Al was Samson in die seizoenen een CO-PRODUCTIE tussen de BRTN en Veronica :')). Ik dacht dat wissen niet meer gebeurde sinds de 70s maar dit bewijst maar weer eens anderzijds.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 year later...

Hee een Eumig RS-3000

Daar heb ik er ook nog 2 van.

Fijne machines :)

ben alleen plastic dopje kwijt waar de spoel aan zit.

heb ook nog normale projectors en in een doos nog een oude 35mm met koolstaaf lamp maar die ligt in 1000 en 1 onderdelen...

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 5 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...