Ga naar inhoud

[NL] Remi: Alleen op de Wereld (1977)


Aanbevolen berichten

post-39-0-95001200-1362271709.png

Het verhaal

Het verhaal gaat over Remi, die opgroeit bij de familie Barbarin en dol is op zijn pleegmoeder. Maar als zijn pleegvader werkloos wordt, verkoopt hij de dan 8-jarige Remi aan Vitalis. Deze straatmuzikant verdient zijn geld door in dorpen op het platteland op te treden met zijn dieren. In het begin is Remi ontroostbaar omdat hij bij zijn geliefde pleegmoeder is weggehaald.

Maar geleidelijk aan onstaat er een hechte band met Vitalis en de dieren: de honden Capi, Zerbino en Dolce en het aapje Joli-Coeur. Met hen trekt Remi door heel Frankrijk en geven ze overal voorstellingen. Na vele gebeurtenissen besluit Remi op zoek te gaan naar zijn pleegmoeder èn zijn echte ouders en daarbij krijgt hij hulp van Mattia, ook een jonge straatmuzikant. Hun zoektocht brengt hen zelfs naar Engeland.

Info

Aantal afleveringen: 51

Uitgezonden door:

AVRO (7 oktober 1979 - 11 augustus 1980)

EO (15 april 1996 - 26 augustus 1997)

Stemmen (AVRO):

Verteller - Pieter Lutz

Remi - Maarten

Vitalis - Joop Doderer

Moeder Barbarin - Els Buitendijk

Jerome Barbarin - Cor Witschge

Grace - Linda

Arthur - Monique

Jean met de kraai - Jaap Stobbe

Herbergier - Wim Wama

Mattia - Jody Pijper

Mevrouw Millegan - Meta de Vries

Stemmen (EO):

Verteller - Bob van der Houven

Remi - Jurriën Haverlag

Vitalis - Jan Anne Drenth

Moeder Barbarin - Beatrijs Sluijter

Arthur - Dustin Haverlag

Agent - Mike Kuyt

Overige - Sander Meester

Overige - Simone Delorme

Overige - Edward Reekers

Intro (audio)

Met dank aan: KinderTV

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ligt eraan of je van dit soort dingen houdt, zoals ik. Ik vind het verhaal prachtig en er zitten ook enkele zeer aangrijpende en treurige momenten in. Ik wist dat die gingen komen, omdat ik de enorm ingekorte film al eens had gezien. Maar als je dan de hele serie ziet, dan zie je pas echt hoe mooi het eigenlijk in beeld was gebracht. En zoals velen misschien al weten, ben ik sowieso al een erg gevoelig persoon. Ogen zijn dan ook niet droog gebleven. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...