Ga naar inhoud

Blurred Lines


Aanbevolen berichten

Voor de mensen die dit nummer niet kennen (Prijs je gelukkig) :

******** wat erger ik me eraan dat je dit nummer OVERAL hoort. Het nummer is zo slecht in elk opzicht en ik krijg moordneigingen van dat "hey hey hey". Echt kwaad word ik er gewoon van... :P Fijn dat ik hier even mijn gal kan spuwen want mijn vriendin slaapt.
Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat geldt toch voor nagenoeg elk top40-nummer? (lees; wegwerpmuziek).

Ik kan hier zoveel argumenten bij opnoemen (door de jaren heen al vaak discussies gehad over dit soort zaken), dat ik het hier maar allemaal neer knal, wat me zo snel te binnen schiet.

- Naar mijn idee stoppen ze naakte madammen (om het maar even netjes te houden) in de clip, om zo de aandacht te trekken van met name puberende mannen. Die hebben vrij vaak een nog niet echt ontwikkelde muzieksmaak, of zijn nog zoekende. Door al die stuiterende melkfabriekjes in beeld, is het uitnodigend om de clip vaker te gaan bekijken / op te zoeken. In de hoop (van de producenten) dat het bijgeleverde 'muziek'stuk ook onbewust wordt opgeslagen in het achterhoofd, zodat ze het stiekem toch wel leuk gaan vinden, omdat ze dan meteen weer de betreffende beelden voor zich zien. Want puur de muziek (sorry dat ik de term muziek nu beledig) kan naar mijn idee niemand dan ook maar een tiende seconde boeien.

- Er wordt zoveel gezeurd over teruglopende cd-verkopen, en dat zou vooral liggen aan het illegaal downloaden van veel muziek. Maar natuurlijk, daar ligt het ook echt aan he? Wat dacht je misschien van het feit dat de 'populaire' nummers je 250 x per dag door de strot worden gedrukt op allerlei radiozenders (nee ik luister privé nooit radio, maar op mn werk heb ik geen keus, en in veel winkels etc word je er ook aan blootgesteld), en dat gedurende enkele weken? Dat nodigt niet echt meer uit tot het kopen van die cd's... En dan heb ik het nog niet eens over de crappy kwaliteit van de muziek. Misschien wil men er ook gewoon geen geld aan uit geven, aan die nietszeggende uitbraaksels van je speakers. Steek de hand eens in eigen boezem, en lever eens gewoon MUZIEK af! Als men je werk goed genoeg vind, dan kopen ze de albums echt wel vanzelf! Er zijn genoeg mensen die ook eerst een album downloaden, om hem vervolgens alsnog origineel te kopen, omdat ze het album zo goed vinden.

- Muziek maken omdat je er geld mee kan verdienen is per definitie geen muziek. (heeeeeeeeeeeel misschien enkele uitzonderingen daargelaten)

Verder kan ik eventjes niets meer bedenken, maar voel je vrij om toevoegingen te doen :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Klopt ook wel, maar sommige nummertjes vind ik alsnog "wel lekker", zoals Diamonds van Rihanna. Dit nummer is gewoon echt héél irritant. In de zin van, een café die hem draait loop ik omheen :') Ik mis alleen inderdaad kwalitatief goede muziek, zoals mijn favoriete band allertijden de Beatles die maakte :9~

Link naar bericht
Delen op andere sites

Diamonds 'wel lekker' noemen.. :X Naja, smaken verschillen, maar bij mij moet je echt niet aankomen met dat soort 'muziek'.

En ik had het er ook al wel vaker over.. wat is er in godsnaam met MTV gebeurd door de jaren heen, dat het zo ver is gekomen dat ze uitzenden wat ze tegenwoordig uitzenden? Waar is in godsnaam die omslag gemaakt? Begin jaren 90 waren ze nog lekker rebels, meer de alternatieve muziek.. en nu mag je allang blij zijn als er uberhaupt iets wordt uitgezonden wat voor muziek door moet gaan.. alleen maar series over van alles en vooral NIKS. Zelfs een zwart gat heeft meer inhoud (bij wijze van spreken dan, nu even niet wetenschappelijk gaan doen over hoe zwaar zo'n ding wel niet is etc ;) dan die ethervervuiling die je daar voorgeschoteld krijgt. Hoe heeft MTV ooit zo diep kunnen zinken? Snap trouwens ook niet waarom het nog steeds Mtv heet?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Helemaal mee eens. Alleen maar totale shit over tienermoeders enzo :') Nog erger (Ja, het kan!) is de zender TLC. Naar deze vreselijke wijvenzender kijkt mijn vriendin altijd. Bruiloften cijfers geven :') Trouwjurken uitzoeken :') Make-overs... Alles komt langs.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ben ik niet helemaal met je eens. Ofja, ik heb ook wel eens TLC moeten aanzien, maar die zender doet toch ook gewoon waar het voor staat? Dat is ook gewoon de doelgroep. Of je het nu leuk vind of niet, is een ander verhaal.

MTV heeft toch helemaal niets meer met muziek te maken? En ik snap ook niet precies wat uberhaupt de doelgroep zou moeten zijn van dat wangedrocht.. Ooit was het toonaangevend, vernieuwend, rebels.. maar nu.. :X

Zoek voor de gein maar eens wat oude MTV-shows op, voor zover die te vinden zijn op youtube ofzo. Jammer dat dat vervangen is geworden door die troep van nu..

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...