Ga naar inhoud

[FOTO]wedstrijd - algemeen


Aanbevolen berichten

Iedereen heeft in zijn fotocollectie vast wel een foto zitten waarvan hzij denkt dat het een meesterwerk is, gemaakt op het juiste ogenblik met de juiste camera op de juiste plaats. Laat zien en stuur op! Het onderwerp is vrij. Het zou leuk zijn als je vermeldt met welke camera de foto gemaakt is. Of misschien een anekdote erbij?

Weet je niet hoe je een foto moet uploaden? Zie de uitleg op:

http://www.retroforu...s-op-het-forum/

- De forumregels zijn van toepassing, dus hou het netjes

- Het moet een foto zijn die jij zelf hebt gemaakt

- De foto mag niet worden nabewerkt (behalve verkleinen/bijsnijden)

- Je mag meerdere keren inzenden, maar alleen je laatste inzending blijft staan

- Voor deze keer hoeft de foto niet tijdens de wedstrijdperiode gemaakt te zijn (dat mag natuurlijk wel), kies de mooiste uit je fotoarchief en zend in.

Looptijd: de maand augustus 2013

edit: op verzoek extra regel toegevoegd.

aangepast door Keetie
Link naar bericht
Delen op andere sites

Deze zo snel maar gekozen.. Echt meesterwerk wil ik het niet noemen, maar gaat meer om wat er op de foto zelf staat. Heb wel wat meer foto's op deze manier, van combinatie van opmerkelijke dingen.. Wat mij betreft wil ik er nog wel meer plaatsen hier, maar nja, dan is het nog maar de vraag welke ik uiteindelijk mee wil laten doen voor de wedstrijd.. (zijn btw allemaal foto's met mn mobiel, aangezien k verder geen camera heb)

Paar jaar terug op een verjaardag bij vrienden gemaakt. Ze hebben bij een coffeeshop/growshop gewerkt, vandaar die lichtbak. En ze hadden ook een Mario-knuffel staan. 1 + 1 = deze foto :) Gewoon gemaakt met mn mobiel, met 2 megapixelcamera dus, vandaar de lousy kwaliteit.

Past ook nog eens mooi bij het retroforum ;)

2CxpoB7.jpg

aangepast door VR!DZ
Link naar bericht
Delen op andere sites

Normaal hadden we altijd de regel 'moet gemaakt zijn binnen de looptijd van de contest', maar dat zie ik er nu niet bij staan, wat mij betreft mag Keetie bepalen hoe we dat doen.

Iedereen heeft in zijn fotocollectie vast wel een foto zitten waarvan hzij denkt dat het een meesterwerk is...
Link naar bericht
Delen op andere sites

Normaal hadden we altijd de regel 'moet gemaakt zijn binnen de looptijd van de contest', maar dat zie ik er nu niet bij staan, wat mij betreft mag Keetie bepalen hoe we dat doen.

Die regel had ik er uit gehaald omdat die nu niet van toepassing is. Men mag een foto uit eigen archief kiezen, moet natuurlijk wel zelf gemaakt zijn. Als er nog meer niet duidelijk is, lees ik het wel.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Die regel had ik er uit gehaald omdat die nu niet van toepassing is. Men mag een foto uit eigen archief kiezen, moet natuurlijk wel zelf gemaakt zijn. Als er nog meer niet duidelijk is, lees ik het wel.

Ik zet het er even expliciet bij, dat er geen vergissingen ontstaan ;)

edit - heb jij al gedaan, ok game on!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zou hem geen stuiver geven die kat :P

Hij zal ook niets aan geld hebben, aangezien wij alles betalen :*

En het heet; Eevee! O+

Ennnnnnn back OT :P

aangepast door Lt.Surge
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Shit, toch niet te laat hoop ik? Heel de week bezig geweest om mijn zus haar nieuwe huis in te helpen en nu pas echt de tijd gevonden om een mooie foto te vinden... ;(

post-116-0-87188600-1378047084.jpg

Bij deze genoemd 'De kat van de buren', dit is een foto van anderhalf jaar geleden. Het ultieme bewijs dat een mooie foto niet verder gemaakt hoeft te worden dan bij jezelf voor de deur! Ik keek wat door mijn eerste fotofolder van de smartphone en tussen alle ruizige, lelijke, quick snapshots en foto's met vage onderwerpen, kwam ik ineens op deze uit, Lichtval, contrast, scherpte op de voorgrond, blur in de achtergrond... Naar mijn mening misschien niet de mooiste foto die ik ooit gemaakt heb (de mooiste moet nog komen) maar toch wel zeker een toppertje.

En zie ook de slee van de buren! Het was maart! :O

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

Toch wel weer zowel grappig als interessant, dat iedereen 'meesterwerk' of 'mooi' op een andere manier interpreteert.. De een heeft het over de kwaliteit van de foto, op technisch gebied (resolutie, lichtinval, focus etc), de ander gaat het weer puur over de foto zelf, hetgeen er afgebeeld staat, wat daarmee bedoeld wordt..

Maar goed dat er hier geen jury aan te pas komt ;) (of juist niet? :X )

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...