Content: Slate Blackcurrant Watermelon Strawberry Orange Banana Apple Emerald Chocolate Marble
Background: Slate Blackcurrant Watermelon Strawberry Orange Banana Apple Emerald Chocolate Marble
Pattern: Blank Waves Notes Sharp Wood Rockface Leather Honey Vertical Triangles
TMP

Voetbal: Speculatie en discussie #9

119 posts in this topic

Voetbal is compleet verziekt omdat het alleen maar om het geld gaat.

- Organisaties liggen constant onder vuur door corruptieschandalen

- Altijd dezelfde 'grote' clubs staan in CL eindrondes omdat ze 500 miljoen schuld mogen staan en dat niet in alle landen mag (NL clubs sowieso niet). Eventuele concurrentie of talenten bij kleinere clubs worden gewoon opgekocht door diezelfde grote clubs, dus dat blijft in stand.

- Mannetjes vinden hun ego, auto's en bankrekeningen belangrijker dan presteren.

Dat aangevuld met dat een figuur als Bert Oostveen veel te lang is blijven zitten, Danny Blind veel te lang is blijven zitten en dat de oud-internationals zoals van Persie veel te ruw zijn vervangen door bijv. jongens van 17 vanuit een club die al moeite heeft te winnen uit bij Excelsior maakt dit niet zo bijzonder. Ja ik weet het 17 miljoen coaches, maar iedere idioot ziet wat er niet goed gaat.

Ik denk op diplomatiek gebied dat het niet zo'n ramp is dat Nederland niet deelneemt aan een toernooi in Rusland. Scheelt een hoop gezeik om hele andere onderwerpen dan voetbal.

Iedereen moet ermee leren leven dat het niveau misschien wat lager is dan vroeger, maar niet kwalificeren voor 2 opeenvolgende toernooien en plek 32 op de FIFA-ranglijst, kom op hee. :{ 

Ja en dan te bedenken dat Nederland lang tweede en zelfs enkele dagen op plek 1 heeft gestaan...

Het Nederlands elftal anno 2017 :')

Je wil toch niet met zo'n team de selectie überhaupt halen? Krijgen we eenzelfde situatie als het... EK van 2012  (ik moest even denken), toen we ook al best wel het lachertje waren. Valt me op; per zoveel jaar is er weer gezeik. 2010 sta je goddomme in de finale, in 2012 ben je de free pass-verzorger voor de tegenstander. In 2014 wordt je derde, absoluut een pluim waard. Maar dan 2016... Toen zijn we niet eens gekwalificeerd. En... Oh, wacht, we spelen dus gewoon NOG STEEDS kut.

Sjongejongejonge.

Feyenoord is er bijna, het is ze gegund na al die jaren.

Op 23 april 2017 at 09:47, Frey zei:

Feyenoord is er bijna, het is ze gegund na al die jaren.

"Bijna"... ;) 

Wat denken jullie, los van de 'gun-factor'? Feyenoord of Ajax?

Ik ben zelf altijd een Ajax-liefhebber geweest, met name omdat ze toch ook net iets meer ervaring / volwassenheid hebben op Europees niveau. Dat maakt het altijd voor het Nederlandse voetbal net wat interessanter, zoals nu ook met de prestaties in de Europa League waar stiekem heel voetbal liefhebbend-Nederland toch wel van geniet.

Neutraal gezien zou het echt heel zuur zijn voor Feyenoord als ze het alsnog niet gaan halen, gezien hun constante voorsprong over het hele seizoen. Ze zouden het toch niet meer weg moeten geven en hun verdiende buit moeten binnenhalen. Echter Heracles is een stugge tegenstander op de momenten dat het er toe doet... veel meer dan Willem II. Maar Ajax moet ook nog die belangrijke pot tegen Lyon tussendoor spelen...

M'n geweten zegt Feyenoord, m'n gevoel zegt Ajax... ;) 

Wat een deceptie voor Feyenoord was dat zeg...

Maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat ze het nu nog gaan verspelen, zeker niet in De Kuip.

Mocht het wel nog misgaan, dan kun je jezelf echt afvragen of het ooit nog gaat gebeuren. Hele seizoen bovenaan gestaan en het kampioenschap werd ze enkele weken geleden gewoon in de schoot geworpen...

Ik hoor zojuist dat het kampioensfeest voor Feyenoord compleet is uitverkocht.

Ik deel dezelfde mening als MarsM qua Ajax en Feyenoord;

Ik ben ook Ajax aanhanger, maar het zou wel heel sneu voor Feyenoord zijn als ze dit weg gaan geven.

9 uren geleden, Frey zei:

Mocht het wel nog misgaan, dan kun je jezelf echt afvragen of het ooit nog gaat gebeuren. Hele seizoen bovenaan gestaan en het kampioenschap werd ze enkele weken geleden gewoon in de schoot geworpen...

Inderdaad, dat zou echt enorm doorwerken bij iedereen rondom en bij de club.

34 minuten geleden, TMP zei:

Inderdaad, dat zou echt enorm doorwerken bij iedereen rondom en bij de club.

Om nog maar te zwijgen over de rellen die je gaat krijgen...

Denk dat ze in Rotterdam sowieso hun hart vasthouden nu.

Toch Feyenoord dus ;) 

3 uren geleden, RM zei:

Toch Feyenoord dus ;) 

Verdiend kampioen geworden, van dag 1 tot en met de laatste dag bovenaan.

Ajax is zeker niet kansloos tegen dit Manchester United, ben benieuwd naar de Europa League finale.

8 uren geleden, TMP zei:

Verdiend kampioen geworden, van dag 1 tot en met de laatste dag bovenaan.

Ajax is zeker niet kansloos tegen dit Manchester United, ben benieuwd naar de Europa League finale.

:Y

On 14-5-2017 at 4:23 PM, RM said:

Toch Feyenoord dus ;) 

Wij kregen een klein meisje op rolschaatsen aan de deur, mijn man deed open en zei:'Hallo.' Waarop het meisje vroeg:'Bent u voor Feyenoord?' 'Jazeker', antwoordde mijn man.  'Gefeliciteerd', kreeg hij als antwoord en ze schaatste weg. :)

Mocht iemand het nog van plan zijn, stel je treinreis in de omgeving Amsterdam vooral even uit -0-

Wat een zootje :P . K stond overal bij groepen schreeuwende supporters met sixpacks onder de arm. De vloeren van de treinen soppen her-en-der van het bier met bijbehorende meur, omdat de meesten al zijn begonnen hun hersenen in de Heineken-marinade te planten. Gezellig!

Als het zo blijft dan zullen die gasten morgen een gigantische kater hebben, letterlijk en figuurlijk..}:|

Edited by RM

21 minuten geleden, RM zei:

Als het zo blijft dan zullen die gasten morgen een gigantische kater hebben, letterlijk en figuurlijk..}:|

0-2 nu, dat gaat niets meer worden...

Kan mij voorstellen dat het voor de Ajax fans een behoorlijke tijd spannend was, al zal er na de 0-2 niet veel vertrouwen meer zijn geweest, maar het was eigenlijk een vrij waardeloze wedstrijd...

11 uren geleden, TMP zei:

Kan mij voorstellen dat het voor de Ajax fans een behoorlijke tijd spannend was, al zal er na de 0-2 niet veel vertrouwen meer zijn geweest, maar het was eigenlijk een vrij waardeloze wedstrijd...

Typische wedstrijd 'X vs. de Mourinho-filosofie'; erg saai, verdedigend, lange ballen naar voren, de mazzeltjes meepakken en winnen.

Zonde dat Ajax het niet heeft gehaald, maar ze werden ook wel op alle vlakken overklast (was eigenlijk geen moment spannend...). Er werd voorin totaal niet creatief omgegaan met de situatie (als het over de grond niet lukt, waarom dan letterlijk nog niet één keer proberen via de flanken hoog voor te zetten? Dan kom je tenminste nog een kéér binnen het 25-meter gebied met een kop-kans...).

Zat me trouwens na afloop wel behoorlijk te 'ergeren' aan die Zlatan-show zeg... de camera was alleen maar op hem gericht, alsof hij al jaren bij de club is en dit even in z'n eentje heeft gedaan. Amper beelden van het gezamenlijke team van Man United met de beker (waar hij dus ook niet bij bleef "rondhangen'). Echt sneu :|Y

Edited by MarsM