Ga naar inhoud

Club van Sinterklaas achtergrondmuziek


Aanbevolen berichten

Ik weet niet zeker of dit topic al retro genoeg is. Maar ik gok het erop...

Naast B&A freak ben ik ook Sinterklaasgek. De club van Sinterklaas series op Foxkids waren altijd vaste prik om te kijken.

In de series is verschillende achtergrondmuziek gebruikt van verschillende soundtracks. En sommige muziekjes zijn zo geniaal, die wil ik gewoon hebben.

Ik heb al een klein lijstje van soundtracks die gebruikt zijn:

- Finding Nemo

- Ratrace

- The Cat in the Hat

- Harry Potter, the chamber of secrets

- 101 dalmatians (met echte acteurs)

Nu is de vraag: kunnen jullie dit lijstje nog aanvullen? Weten jullie ervan of schiet jullie iets te binnen als jullie ernaar kijken?

Ik hoor het graag!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Haha, nee hoor :P Gewoon Shazam (Ik ga er binnenkort wel een Youtube video van maken, hoe ik het gevonden heb :') :') )

Wel grappig dat dat in Shazaam staat.

Jij bent toch into programmeren, kun jij niet een musical fingerprint reader compilen? Dan kan ik zo alle muziek die we zoeken door mijn librarybibliotheek trekken (die is echt huge) en wie weet vinden we iets :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wel grappig dat dat in Shazaam staat.

Jij bent toch into programmeren, kun jij niet een musical fingerprint reader compilen? Dan kan ik zo alle muziek die we zoeken door mijn librarybibliotheek trekken (die is echt huge) en wie weet vinden we iets :D

Alles op z'n tijd. Eerst wil ik via Youtube te weten komen hoe Deemster dat muziekje van een acetaat uit een kringloopwinkel, danwel via Atari-diskettes heeft verkregen. :+

Link naar bericht
Delen op andere sites

Aah, wat een timing voor dit topic, ik had het laatst met djkoelkast over achtergrondmuziek uit het eerste seizoen (1999/2000) wat niet op DVD is verschenen. Daar zit pas een berg aan achtergrondmuziek in, inclusief André Hazes - Leef je uit (Seriously? Ja, Wegwijspiet zit wat Nederlandse muziek te luisteren _O-) en, wanneer Chefpiet op weg is naar Nederland, onder andere Moby - Why does my hart feel so bad _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben ook wel benieuwd naar de muziekjes. Was echt dol op De Club van Sinterklaas. _O_

Ik vond vooral dat muziekje goed dat je hoort als Tante Toets uit de kelder wordt bevrijd en weg wordt gebracht door de Pieten. Dat muziekje hoorde je ook in de seizoenen ervoor. Ben wel benieuwd welke dat is. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vond vooral dat muziekje goed dat je hoort als Tante Toets uit de kelder wordt bevrijd en weg wordt gebracht door de Pieten.

Kan je misschien een filmpje van deze scene plaatsen, dan kunnen we meezoeken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Ik heb de Dvd's aangeschaft, en wat een nostalgie :D Er zit inderdaad briljante muziek in. Ik herkende in seizoen 2 meteen 'Abeltje en Laura' van Hennie Vrienten toen de Hogehoogtepiet en Testpiet verliefd waren. In seizoen 3 hoor ik trouwens regelmatig het Spaanse dreigingsthema uit Bassie & Adriaan en de Geheimzinnige Opdracht! Zal ook wel van KPM Music zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Danku! Het muziekje uit de Reis door Europa, Spaanse aflevering (Rondleiding Sinaasappelfabriek, B100 vast in de koelcel, Baron is Boos) :P

Edit: Volgens mij is dit een spanningsmuziekje uit De Club van Sinterklaas:

http://www1.playkpmmusic.com/pages/viewcd/viewcd.cfm?cdnum=6151 (Race Against Time)

aangepast door Deemster
Link naar bericht
Delen op andere sites

Wil wel weten of 2 emotionele muziekjes ook bestaande muziekjes zijn. De eerste is te horen in seizoen 1 en 2 als Wegwijspiet terugdenkt aan Rosita.

De tweede hoor je bij de laatste scène met Sinterklaas en Wegwijspiet in De Streken van Tante Toets. Mooiste stukje van allemaal trouwens. ;(

Wegwijspiet en Sinterbram, wat een helden. _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog wat muziekjes gevonden op het album Beyond Spain: Noche Arabe en Cancion Del Sol :)

Bij de 'inbraak' bij Fox Kids worden deze muziekjes gebruikt:

Drive - Burkhard Dallwitz

Clues - Jan Hammer ( Van de Miami Vice soundtrack! )

Ik heb ergens ook deze voorbij horen komen:

Ik zou zelf graag het muziekje willen als de Directeur zijn intrude maakt in seizoen 3. Het is een rustige horrordrone, beetje ambiemt-achtig zelfs. (Als de Directeur inbreekt in de wagen en de pieten ontvoert)

aangepast door Deemster
Link naar bericht
Delen op andere sites

Aah, heel fijn dit topic, alvast dank voor de eerdere ontdekkingen... Iemand in voor een chocolade CD-soundtrack? _O_ _O_ _O_

Tijd om het feit dat ik dat eerste seizoen in bezit heb eens aan te prijzen. Moment hoor.

http://www63.zippyshare.com/v/70368761/file.html

Een idee welke theme dit is? Dit is wanneer de Wegwijspiet de Spaanse heuvels afvliegt met zijn fiets, op weg naar Hoofdpiet... En gewoon weer bij zijn restaurantje uitkomt. :')

En in navolging daarop: even snel een track gemaakt met nagenoeg álle muziekjes die zich in dat allereerste seizoen bevinden, op de bekendere stukken na (lees: Moby - Why does my heart feel so bad, de Nederlandstalige zangnummers en ik geloof een tweetal al bekend geworden muziekjes inclusief het muziekje wat ik hierboven al los heb staan :P), waarvan het nummer op 12:16 één van mijn favorieten is (Chefpiet rijdt mee naar Nederland). Deemster, knock yourself out bro :D_O_ Het viel me bij het terugluisteren ook hoe geweldig deze reeks als hoorspel zou zijn met al die muziekjes _O-

Zie hier:

http://www35.zippyshare.com/v/34517091/file.html

EDIT: en bij het bekijken van de eerste reeks zie ik gewoon dat ze de beelden die ze al eerder in 1995 hadden geschoten, van de pieten die op het kasteelterrein rondrennen (Geschoten voor de Telekidsfilm Pepernoten voor Sinterklaas, daarna gebruikt voor de intro's van Pittige Pepernoten en toen wéér gebruikt voor 'Lang leve Sinterklaas' in 1997) gewoon voor de vierde keer gebruikten. :')

Link naar bericht
Delen op andere sites

Samba-boy! Wat een fantastische combi van muziekjes zeg! Hoe leuk om dit terug te luisteren?! Vooral dat tweede nummer, GENIAAL! Heel lang geleden dat ik dat eerste seizoen heb gezien.

Ik hoor in je compilatie in ieder geval een stukje uit de tarzan soundtrack: A woundrous place. En ook heel duidelijk de Abeltje soundtrack van Henny Vrienten. Verder heb ik het idee dat alle spaanse tracks bij KPM vandaan komen. Oowja en 101 dalmatiërs OST wordt ook gebruikt, luister maar:

Heeft iemand inmiddels al dit muziekje kunnen vinden?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zal vanmiddag weer eens wat muziekjes proberen te identificeren :P Kennen jullie trouwens dat prachtige opgeluchte thema? Het komt uit 'De Brieven van Jacob', en je hoort hem als Amerigo teruggevonden wordt. Is deze bekend bij jullie?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...