Ga naar inhoud

Orphan Black (TV Serie)


Aanbevolen berichten

De zaterdagse AD maakte mij attent op het uitkomen van een DVD met Orphan Black, een Canadese sciencefiction serie over clones, meerdere clones, en niet zoals in Never let me go bedoeld als reserve voor het leveren van organen, nee, het zijn allemaal aparte individuen met eigen levens, zoals daar zijn een oplichtster, een politie-agente, een voetbalvrouw, een studente, maar ook een killer. Daar ze allen één en dezelfde basispersoon hebben, lijken ze allemaal op elkaar. Al deze klonen worden gespeeld door dezelfde actrice, Tatiana Maslany.

post-598-0-97456100-1392380779.jpg

De site Season1.be beschrijft Orphan Black als volgt::

Orphan Black is één van die series die je na de tweede/derde aflevering volledig in zijn greep heeft: je bent zo nieuwsgierig naar wat komen gaat dat je de andere afleveringen in één ruk wil uitkijken. Elke aflevering geeft je meer informatie en achtergrond over de personages, maar ontrafelt tegelijkertijd ook het achterliggende mysterie. En dan hebben we het nog niet eens over de nodige verhaalwendingen en cliffhangers.

Het begint allemaal met Sarah, de oplichtster, die een zelfmoord ziet gebeuren.

De eerste serie bestaat uit 10 afleveringen van 60 minuten elk.

Episode 1: uitgezonden op 30 Mar. 2013 met de titel Natural Selection

Episode 2: uitgezonden op 26 Apr. 2013 met de titel Instinct

Episode 3: uitgezonden op 13 Apr. 2013 met de titel Variation Under Nature

Episode 4: uitgezonden op 20 Apr. 2013 met de titel Effects of External Conditions

Episode 5: uitgezonden op 27 Apr. 2013 met de titel Conditions of Existence

Episode 6: uitgezonden op 4 May 2013 met de titel Variations Under Domestication

Episode 7: uitgezonden op 11 May 2013 met de titel Parts Developed in an Unusual Manner

Episode 8: uitgezonden op 18 May 2013 met de titel Entangled Bank

Episode 9: uitgezonden op 25 May 2013 met de titel Unconscious Selection

Episode 10: uitgezonden op 1 Jun. 2013 met de titel Endless Forms Most Beautiful

Het tweede seizoen gaat van start op 19 april 2014, met als titel Nature Under Constraint and Vexed voor de eerste episode.

Hoofdrollen

Tatiana Maslany.

Jordan Gavaris als Felix 'Fee' Dawkins.

Dylan Bruce als Paul Dierden.

Michael Mando als Vic.

Kevin Hanchard als detective Arthur 'Art' Bell.

Maria Doyle Kennedy als Siobhan Sadler.

Gastrollen

Inga Cadranel als detective Angela Deangelis.

Kristian Bruun als Donnie Hendrix.

Skyler Wexler als Kira.

Matt Fewer als Dr. Aldous Leekie.

Évelyn Brochu als Delphine Cormier.

Deze tv-serie werd en wordt uitgezonden in Amerika.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 6 months later...

Ik begon met kijken vanwege Felix, maar inderdaad, na drie afleveringen was ik hooked. Wow, wat een serie. Er zitten wat dingen in die me iets te vergezocht zijn, vooral hoe Helena steeds weer terug komt, maar ik vind hem verder echt geniaal. Vooral omdat je echt nooit weet wie je nu kunt vertrouwen, en wat de motieven zijn van de personages. Kan niet wachten op het derde seizoen!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 7 months later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...