Ga naar inhoud

Complete facelift Retroforum?


Aanbevolen berichten

Beste users,

Retroforum draait al enkele jaren geheel zonder enige vorm van reclame. Zonder inkomsten. Gewoon omdat het zo leuk is.

Maar Retroforum moet wel vooruit gaan en dat gaat het momenteel niet.

De huidige skin vodoet niet meer aan de moderne eisen, de forumsoftware loopt achter, kortom: een complete facelift zou de oplossing zijn.

Dit houdt in:

Nieuw uiterlijk (er wordt een nieuwe skin aangekocht)

Nieuw innerlijk (er wordt een nieuwe versie van de forumsoftware aangekocht)

Nieuwe vertaling (er wordt een bestaande vertaling geplaatst die moet worden aangepast naar onze maatstaven)

Dit is echter helaas niet gratis en daarom wil ik eerst onderzoeken of er draagvlak voor is.

Ik wil de samenwerking met Retrokings.nl intensiveren, meer bezoekers naar het forum halen en alles in een fris jasje steken.

Kosten die dit met zich meebrengt zijn te overzien, € 50,= en een heleboel tijd is de investering.

Zijn er mensen die mee zouden willen doen met het dragen van deze kosten, immers, als 9 anderen 5 euro toezeggen (ik draag natuurlijk ook mijn deel bij) dan zijn we er al. Als 19 mensen 2,50 toezeggen ook.

Het zijn dus absoluut geen wereldbedragen, maar ik heb na de start (waar er ook een kleine donatieronde is geweest) alle kosten zelf gedragen, ik hoop dat dit nu gedeeld kan worden.

Met dank voor jullie aandacht en eventuele medewerking ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op de donatie zeg ik volmondig "Ja!". Ik zat er al een tijd aan te denken, en nu zie ik dat het ook gewoon met PayPal mogelijk is in plaats van creditcard :D

Retroforum blijft wel gewoon soeverein? Dat er nog steeds ruimte voor o.a. achtergrondmuziek blijft :P

Op mij kan je rekenen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op de donatie zeg ik volmondig "Ja!". Ik zat er al een tijd aan te denken, en nu zie ik dat het ook gewoon met PayPal mogelijk is in plaats van creditcard :D

Retroforum blijft wel gewoon soeverein? Dat er nog steeds ruimte voor o.a. achtergrondmuziek blijft :P

Op mij kan je rekenen ;)

Dit staat even los van de donatiefunctie, die wil ik sowieso veranderen.

Het enige wat ik wil veranderen is een nieuwe skin die 100% klopt (er zitten te veel fouten in deze versie)

Idee van hoe het er uit zou moeten zien ongeveer (dit is gewoon een Engelse demo van de skin met het RF logo er in geplakt, dus even een simpel voorbeeld)

post-8-0-04864100-1394546977.jpg

Even een frissere look die ook lekkerder werkt. Beetje moderne look, ook al zijn we retro ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Netjes :D Ziet er heel strak uit.

Maar over mijn vraag; Wat gaat de nauwere samenwerking met Retrokings betekenen?

Retrokings heeft een nieuwe beheerder, met hem heb ik eerder al gesproken over het delen van content.

Dus artikelen van hun hier, topics van ons daar. De kings zelf kunnen hier een eigen forumonderdeel krijgen zodat er ook een discussieplatform komt voor retrokings. Bij hun gaat het wel voornamelijk over games en consoles, dus het zal voor ons een klein deel zijn.

Qua inhoud zal er op RF in elk geval niets verdwijnen, hooguit bij komen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

EUR 10 is prima. Graag een PM voor het PayPal en/of IBAN adres. Ik zou het aantal onderwerpen / sub fora wel enorm inperken trouwens. De meeste informatie is erg oud en het is erg lastig te navigeren vind ik. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik sta altijd open voor suggesties, dus als je iets concreter kunt zijn kunnen we misschien de bezem er door halen.

Ik heb momenteel nog wat dingen lopen, ik denk dat we volgende maand kunnen starten met de facelift, dan zal ik ook iedereen die heeft gereageerd per PM benaderen, dus nu nog niet ;)

Mocht er meer gedoneerd worden dan nu direct nodig dan kunnen we dat gebruiken om of extra functies aan te kopen (bijvoorbeeld een trading-gedeelte) of om de licentie de eerstvolgende keer direct te verlengen. Ik moet nog even kijken wat voor functies op dit moment interessant zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

We zijn een samenwerking aangegaan met Catawiki (er zijn een aantal topics en kalenderitems aangemaakt) en we hebben hier nu dus ook een officiëel Catawiki-account actief.

In ruil hiervoor zullen zij de volledgie donatie doen die nodig is om de complete update + facelift te financieren.

Als het succes heeft zullen we opnieuw om tafel gaan, dus kijk ook even in de topics allemaal en natuurlijk op de veilingen, er zit echt voor iedereen wel wat tussen.

Het is niet bedoeld als reclame, maar als 'wij helpen hun, zij helpen ons' samenwerking. Dus geen lelijke krijsende banners, maar gewoon binnen het forum een aantal officiële aankondigingen. Normaal doen we dat in ruil voor een link, dat was niet mogelijk, maar deze constructie wel.

Ik hoop dat jullie het ook leuk vinden en het betekent nu sowieso dat de facelift door gaat, het plan is om in april er mee te beginnen :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Ik denk dat we volgende week kunnen beginnen met de grote verbouwing.

Omdat er een donatie is gedaan die alle kosten dekt is een donatie in de zin van geld op dit moment niet meer nodig, maar ik zou wel wat hulp kunnen gebruiken. Bijvoorbeeld bij het opnieuw vertalen van sommige zaken, het checken van de werking, misschien het maken van nieuwe afbeeldingen.

Als je zou willen helpen meld het dan hier, ook wat je zou kunnen doen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...