Ga naar inhoud

Buma/Stemra en Librarymuziek


Aanbevolen berichten

Ik heb net Buma/Stemra aan de telefoon gehad, en die vertelden mij dat je voor het gebruik rechtenvrije lp's zoals die van Parry en De Wolfe, ALSNOG per nummer geld moet afdragen aan Buma/Stemra :S Nu ben ik wel een beetje in de war...

Kan iemand mij opheldering geven? DJ?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Je vergist je, de LP's zijn niet rechtenvrij. Het is librarymuziek en daar moet je voor betalen, en flink ook.

Met de aankoop van de LP alleen ben je er nog niet, er hangt meestal een contract aan vast. Je kunt het hoe dan ook niet zomaar gebruiken (al kom je er meestal wel mee weg omdat niemand er over gaat klagen).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat verklaart dan ook waarom Bas en Aad ook de Schatkaart hebben nabewerkt... Library is dus niet gelijk aan rechtenvrij. Jammer :) Ik dacht, één keer de plaat kopen, vrij gebruiken. Na wat lezen blijkt dat je tegenwoordig ook 'True Royalty Free' hebt, maar deze vind ik kwalitatief wat minder.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Je vergist je, de LP's zijn niet rechtenvrij. Het is librarymuziek en daar moet je voor betalen, en flink ook.

Met de aankoop van de LP alleen ben je er nog niet, er hangt meestal een contract aan vast. Je kunt het hoe dan ook niet zomaar gebruiken (al kom je er meestal wel mee weg omdat niemand er over gaat klagen).

Wat ook meestal de reden is dat die muziekjes uit de eerdere series onvindbaar waren; Aad 'liet er door iemand wat onder zetten' maar die droegen niets af. Als ze het wel legaal gedaan hadden was er sowieso een lijst met contracten beschikbaar geweest van de nummers die in de oudere series (lees: metname die honkie tonkie-muziek uit de plaaggeest) gebruikt zijn.

Conclusie: Bas en Aad waren/zijn zelf illegaal bezig met muziek. :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kijk voor meer informatie over echte en gedeeltelijke rechtenvrije muziek op:

Die info mag je gewoon in het topic zetten, het komt nu een beetje spammerig over. Je registreert je onder de naam van je site en gaat daar vervolgens naar linken. Retroforum is vrij van reclame, dus ook vrij van gratis reclame.

De enige vorm van linkruil die we toelaten is bij de evenementen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben rechtenvrij componist met een Buma/Stemra-verleden en weet veel van de materie. Ik heb me eerlijk met m'n site geregistreerd omdat ik er niet stiekum over wilde doen.

Ik had 3 links naar blog artikelen met duizenden woorden opgenomen. Die ga ik hier niet allemaal posten.

Ik biedt de info gratis aan op mijn blog, jammer dat degenen die dit interessant vinden dit nu niet kunnen lezen ...

aangepast door rfmcomposer
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben rechtenvrij componist met een Buma/Stemra-verleden en weet veel van de materie. Ik heb me eerlijk met m'n site geregistreerd omdat ik er niet stiekum over wilde doen.

Ik had 3 links naar blog artikelen met duizenden woorden opgenomen. Die ga ik hier niet allemaal posten.

Ik biedt de info gratis aan op mijn blog, jammer dat degenen die dit interessant vinden dit nu niet kunnen lezen ...

Retroforum is een gratis, reclamevrije community. Als jij iets meer tijd steekt in je profiel, je even in het daarvoor bestemde topic voorstelt en gewoon meedoet op Retroforum mag je gerust wat linkjes dumpen.

Als je hier alleen komt om je eigen site te promoten en vervolgens horen we nooit meer wat van je wat is dan voor Retroforum de meerwaarde?

Link naar bericht
Delen op andere sites

De meerwaarde is een aantal links met een inhoudelijke reactie op de oorspronkelijke vraag. Maar ik zal het niet meer doen. En jullie zullen inderdaad nooit meer wat van me horen ...

Jammer, maar dit is een community, die moet het van z'n users hebben en niet van hit & run personen.

Je had de betreffende persoon ook een PM kunnen sturen met je links, die had misschien jouw links interessant gevonden en gepost.

Zo zijn er honderden manieren om het anders te doen dan in je 1e post meteen links neer te dumpen zonder enige vorm van uitleg en zonder dat je je even voorstelt of ook maar iets van een profiel invult. Zonde.

Link naar bericht
Delen op andere sites

En nog zielig doen ook :')

Ik heb trouwens een heel pakket van Buma/Stemra gekregen met informatie.

Onder andere:

- Stemra informatie en tarieven boekje 2011

- Overzicht van platenmaatschappijen namens welke door Stemra vertegenwoordigd worden.

- De onder voorbehoud lijst met daarop de werken die niet tegen de reguliere voorwaarden gebruikt kunnen worden

- Lijst met Library uitgevers

- Een aanvraagformulier voor audiovisuele producties

Zie bijgevoegd zip-bestandje :)

Informatie muziek in audiovisuele producties.zip

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...