Ga naar inhoud

Tank Game 1994-1998 - PC


Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een zeer obscure tank game.

Clues

- Stond op een Twilight CD (waarschijnlijk #1 t/m #15 max)

- Het was denk ik een Dos of Win95 game.

- Het ziet er zeer futuristisch uit. (veel paars, blauwe kleuren)

- Erg basic.

Heb het al een beetje ge-researched, en het moet een Battle Zone clone zijn. Maar het is een zeer vreemde game. Niet van een bekend label. Niet van Electronic Arts. Er zit geen verhaal in.

Het lijkt dus op Battlezone uit 1987.

PCP296.feat3.battlezone-420-90.jpg

Maar mijn game komt uit 1994-1998 denk ik. Had betere 3d effecten. En veel mooiere kleuren. Allemaal paars en zo.

Andere mensen zijn er ook naar op zoek. [zie link]. Jobriath beschrijft dezelfde game. Maar niemand weet het!!!!

Ik heb even snel iets in Inkscape gemaakt, het zag er ongeveer zo uit. Maar nog iets gelikter uiteraard.

194hup.jpg

aangepast door Mack
Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Ik ben bang dat ik er nooit achter ga komen. (tenzij ik al die twilight cds koop, en ze 1 voor 1 afwerk.). Ik ben al een tijdje bezig ermee. En af-en-toe kom een titel tegen die het misschien is.

Astro 3D ??????? (twilight 21) - geen screenshots online

Reloaded W95 (twilight 23) - ook geen screenshots

Het is echt een obscure game. Toen ik het speelde zat er geloof ik ook geen goed menu in. Het is meer een soort 'developer tryout'. Ik denk niet dat ie veel reviews heeft gekregen.

Ik vermoed dat een een on-officiele Battle zone clone is voor Dos/Win95. Of een Spectre clone, die niet veel aandacht van de pers heeft gekregen.

Qua looks lijkt het op Star Fox (SNES). Maar dan een tank game!!

star-fox.jpg

aangepast door Mack
Link naar bericht
Delen op andere sites

Op mijn Acorn BBC computer heb ik ook wel eens zo'n spel met groene tekeningen tanks gespeeld, dat heette gewoon TANKS. Ook het CHOLO spel was met dergelijke groene tekeningen. Niet dat het lijkt op wat je vraagt, denk ik, alleen een herinnering voor mij. Vooral CHOLO was spannend en die is later naar PC overgezet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

METAL RAGE - 1996 - Titus Software - DOS

Heb het te pakken, het speel het blijkbaar METAL RAGE. Ik had hem net opeens zo gevonden, door goed te zoeken op TANK GAME DOS. Hij doet het ook meteen goed op Windows 7, door een installer met dosbox erbij. Metal Rage staat ook op Twilight #6, dus dit moet hem echt zijn.

Gaaf! Dank voor alle tips.

Screenshots

Download - met dosbox

http://www.abandonwa...jeu.php?id=1170

Video

post-976-0-03079000-1396983125.png

post-976-0-28340000-1396983128.png

aangepast door Mack
Link naar bericht
Delen op andere sites

Tof dat je hem gevonden hebt en tof dat je het met ons deelt :D

ps: je kunt via 'gebruik volledige editor' ook plaatjes op het forum zelf uploaden, dan verdwijnen ze nooit ;)

Heb ik gedaan! :)

Er staat op die Twilight CDs echt erg vreemde games. Je hebt ook een spel "Natural Fawn Killers", waar je op het laatste een dinosauriër moet uitschakelen. Kwam ik ook weer tegen met me zoektocht.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...