Ga naar inhoud

[Film] Somewhere


Aanbevolen berichten

Somewhere is een Amerikaanse dramafilm uit 2010 onder regie van Sofia Coppola; zij is tevens de schrijfster en inderdaad: dochter van.. Zij won met deze film de Gouden Leeuw op het Filmfestival van Venetië.

post-598-0-26312700-1404475161_thumb.jpg

 

After withdrawing to the Chateau Marmont, a passionless Hollywood actor re-examines his life when his eleven-year-old daughter surprises him with a visit.

Wat een nietszeggende film, dacht ik bij het zien van de film Somewhere die door de VPRO op zaterdagavond, 24 juni 2014, werd uitgezonden. En ik vond dat nog steeds op het einde. Maar daarna bedacht ik, dat dat nu juist de kracht van de film is, het tonen van het nietszeggende leven van een filmster gedurende de tijd dat hij niet de filmster is wiens leven geleid wordt door volgens bepaalde voorschriften te leven. Het leven getoond buiten dit geregisseerde leven om. Dat is zo niets.



Alleen... hij heeft dat zelf niet door, totdat hij een paar weken voor zijn dochter moet zorgen van zijn ex en zijn dagen met totaal andere bezigheden gevuld ziet worden dan met drank, seks en autoracen. Dat beseft hij pas wanneer zijn dochter op kamp is en hij weer alleen. Het niets slaat totaal toe!

Rolverdeling
Stephen Dorff: Johnny Marco
Elle Fanning: Cleo
Chris Pontius: Sammy
Laura Chiatti: Sylvia
Lala Sloatman: Layla
Ellie Kemper: Claire
Michelle Monaghan: Rebecca

Dorff als Marco is goed, Fanning als zijn dochter is nog beter, schrijft de filmrecensent op de filmselectie pagina als slot in zijn beschrijving.


 
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...