Ga naar inhoud

Onze muziek-setup


Aanbevolen berichten

Hoe luistert Retroforum muziek?

 

Ik gebruik nu:

 

DAC

AudioQuest Dragonfly 2.1

 

Koptelefoon

Devine Pro 2000

 

Player

Foobar2000

 

Driver

WASAPI

 

DSP

Milli Vinylli

 

Alles bij elkaar heeft dit me slechts € 163 gekost!!!

 

Het zaakje aangesloten op mijn laptop en het klinkt ontzettend hi-fi. Ik had geen idee dat een nieuwe DAC zo'n enorm verschil kon maken.

 

Ik luister meestal needle-drops (vinyl opnames) in 24/96 flac.

 

10378083_691003417644592_151872543973247

10603491_691003497644584_592450295036536

aangepast door Deemster
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb aan mijn pc een Terratec DMX 6fire hangen (geluidskaart)

post-8-0-59101300-1410197227_thumb.jpg

 

 

Die is aangesloten op een Behringer DDM4000 (mengpaneel)

post-8-0-83957000-1410197268_thumb.jpg

 

Die is aangesloten op een Yamaha AX-396 (versterker)

post-8-0-96325100-1410197293_thumb.jpg

 

Daarop heb ik 2 Wharfedale speakers (alleen heb ik er de frontjes gewoon nog voor)

post-8-0-95014700-1410197350_thumb.jpg

 

Dat is de main-setup hier ;)

Als speler gebruik ik XMPlay voorzien van alle mogelijke plugins die me het leven makkelijker maken, want hij speelt nagenoeg alles en plaatst ook alles op last.fm

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik draai een Creative X-Fi Xtreme PCI-E,

post-446-0-94044200-1410209594_thumb.jpg

 

en een Sennheiser HD202 hoofdtelefoon.

post-446-0-16207200-1410209679_thumb.jpg

 

 

 

Voor mijn home cinemaset heb ik het "iets" anders.

 

TV: Panasonic Viera ET5 series, digitaal via Ziggo. Audio wordt optisch naar mijn receiver gestuurd

Blue-Ray: Een of ander goedkoop Samsung ding, Audio wordt ook optisch naar mijn receiver gestuurd

 

Tevens speel ik muziek en films via mijn TV, live gestreamed via mijn NAS, een Synology DS214SE (geen transcoding)

 

Receiver: Harman-Kardon AVR270

post-446-0-80533900-1410209741_thumb.jpg

 

Speakers: Fronts en Backs: Kef 104aB,

post-446-0-77240100-1410209770_thumb.jpg

 

Center: Kef Q9c, geen subwoofer, de 104aB pakken dit erg goed op.

post-446-0-00424900-1410209822_thumb.jpg

aangepast door Ross
Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit topic kwam me al zo bekend voor, we hadden al een dergelijk topic lopen:

 

http://www.retroforum.nl/topic/2742-show-hier-je-stereo-installatie/

 

Mijn installatie is nog steeds hetzelfde: Wharfedale Delta 70 (oude meuk maar het klinkt nog steeds acceptabel) en een inmiddels 10 jaar oude versterker (Yamaha RX-420 RDS). De enige reden waarom die laatste nog goed z'n werk mag doen is dat ie een optische geluidsaansluiting heeft, maar eigenlijk wil ik een nieuwe versterker met DLNA / UPnP en veel HDMI pass through mogelijkheden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb ook een HTPC met optisch geluid naar de receiver (dat woord bedoelde ik ook ipv versterker, ik haal ze nog wel eens door de war).

 

Dat gaat bij mij via HDMI, maar voorheen ook optisch inderdaad. Die receiver met optisch en tig analoge aansluitingen (van VGA tot RGB en van S-video tot composite) staat op mijn retrozolder gekoppeld aan de beamer aldaar.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is inderdaad leuker als we het hier puur bij audio houden  :Y  Ik heb trouwens mijn DSP, die ik al een behoorlijke tijd gebruik,  nu ook toegevoegd aan mijn lijstje in de OP. 

 

Ja, ik ben zo'n kuthipster die platenruis toevoegt aan zijn audio :') Maakt voor mij albums meer klinken als één geheel, en ik zit meer 'in de muziek'.

Deze specifieke platenruis op de preset 'somewhat old vinyl' vind ik toch de lekkerste, en ik heb veel geprobeerd. 

 

Over dat ik platenruis prefereer: Het is kennelijk toch niet heel gek. Ik vond gister toevallig dit filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=0y_f62Mh0ug

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 years later...
  • 5 months later...

Zo.... druk druk druk....

 

Wel eindelijk studio 2b weer up and running.

Studio 1a is pro video, Studio 2a is multitrack audio, Studio 2a is consumenten vide en Studio 2b is audio transfer/restauratie.

 

Natuurlijk dus veel oude apparatuur nodig om een en ander over te kunnen zetten...

 

Totaal.JPG

 

Desk.JPG

 

Racks1.JPG

 

Racks2.JPG

 

Niet alles staat hier, enkel het meest gebruikte.

In de opslag staat bijvoorbeeld ook nog een Elcaset recorder, maar daar krijg ik zelden een opdracht voor ;)

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Updateje van mijn kant.... 

 

De X-fi zit er nog steeds in, maar omwille de gemakkelijkheid nu audio via een BT koptelefoon....

 

In de home-cinemaset is de Harman-Kardon AVR-270 vroegtijdig overleden, uiteraard net buiten de garantie....

Deze is vervangen voor een Pioneer VSX-831 ...

 

Tevens kijk ik nu televisie via Ethernet, via Fiber Internet. Streaming geschiedt op dit moment via een Raspberry Pi 3 met OpenELEC.

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 minutes ago, djkoelkast said:

Valt dat er niet af als het zo hangt?

 

 

Nee hoor, op de foto misschien niet goed zichtbaar, maar de decks hangen schuin achterover ;) 

Heb nog meer machines waar het op kan hoor ;) Maar deze twee zijn m'n werkpaartjes.

Eenmaal Tascam 32 MK-I NAB en een Tascam 32 MK-II DIN.

De MK-I heb ik zelf in 1998 nieuw gekocht!

 

M'n nieuwste is een Tascam BR-20N MK-III welke ik nieuw kocht in 2004

Link naar bericht
Delen op andere sites

IMG_5743.JPG

 

Mijn 'studio' setup.

 

Apple iMac 7,1 (2007) met OS X El Capitan erop.

Aangesloten op een TASCAM US-1800

Die heeft 2 kanalen output naar een Philips 393 versterker welke 2x Philips 22AH586 aanstuurt. 

31322059965_a6a37346b9_b.jpg

 

MFB speakers FTW! Deze zijn voorzien van nieuwe elco's en zijn weer volledig afgesteld af-fabriek. Dus het klinkt echt super, zelfs K3 ;-)

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 6 months later...

Mijn manier van muziek afspelen is tegenwoordig weer wat veranderd:

 

- Ik draai voornamelijk platen. Ik heb een hoop klassiekers zoals Pink Floyd en the Beatles, maar ook moderne platen zoals Daft Punk.

Ik heb totaal geen dure platenspeler, maar het klinkt fantastisch :) Het staat wel op de planning om een duurdere aan te schaffen.

 

- Ook draai ik wel eens digitale muziek, en hiervoor heb ik een DSD DAC. (DSD bestanden hebben een sampling rate van 2.8224 MHz, 64 keer hoger dan een CD. Deze technologie werd gebruikt op de Super Audio CD, de mislukte opvolger van de CD). Hiermee kan ik het geluid van vinyl aardig benaderen, mits de SACD of download goed gemasterd is.

 

Hoewel zowel analoog als digital geweldig geluid kunnen weergeven hebben platen toch iets... De naald die door de groeven gaat en zo muziek laat klinken blijft magisch O+

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog een aanvulling op bovenstaande: Ik draai ook normale CD's, en als CD speler gebruik ik een Playstation 1 (model SCPH-1002).

Deze heeft een zeer goede Asahi Kasei DAC en analoge uitgangen. Het bijzondere hiervan is dat het geluid erg "niet digitaal" is.

Zowel de treble als de bass krijgen een 'roll-off' waardoor het geheel ronder klinkt. Technisch gezien inferieur, maar toch een erg fijn geluid.

 

Eigenlijk klinkt deze oude console beter dan mijn 1K euro aan DAC's :P

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

De Philips Matchline CD-i speler (CDI220) is ook een heel fijne high-end cd-speler :D

 

DAC: CS4328-KS

CD-mechanisme: Philips CDM-9/44

 

Ik ga binnenkort voor een andere platenspeler, de huidige is kapot helaas. Ik weet alleen nog niet precies welke, maar ik denk een eind jaren '70/begin/mid jaren '80-model.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...