Ga naar inhoud

Welk album / welke single heb je het laatst gekocht / gekregen?


Aanbevolen berichten

Het lijkt bijna niet mogelijk in dit digitale tijdperk, maar ze zijn er nog, CD's. Welk album, of welk singeltje heb jij het laatst gekocht / gekregen ?

 

Ik kon het niet laten en heb het volgende ge-pre-ordered:

 

post-446-0-56716400-1413566417_thumb.gif

 

Niet alleen om het album, ook om de DVD, met een registratie van het concert waar ik zelf bij ben geweest in de HMH.

aangepast door Ross
Link naar bericht
Delen op andere sites

De laatste nieuwe fysieke dragers die ik heb gekocht zijn ongeopend de kast in gegaan en als ik ze wil horen speel ik de flac-versies.

 

post-8-0-16690100-1413570705_thumb.jpg

Rob - Maniac soundtrack op een limited edition 180gr vinyl

 

post-8-0-91151700-1413570704_thumb.png
Chris Huelsbeck - Turrican Anthology, 4 cd's met remakes van de Turricanmuziek

 

Allebei geseald opgeborgen dus :P 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...
  • 2 years later...

Zelfs al heb je er niks mee, het kan je bijna niet ontgaan zijn. De nieuwe U2 is er! :)

 

Het zijn oude mannen aan het worden dus van mijn generatie zal je helaas niet bijzonder veel fans tegenkomen (generatie rap, Beyoncé, Ronnie Flex, I'm so happeeee forel, Rihanna, je hebt een indruk), maar ik ben een groot liefhebber en ik heb hier lang naar uitgekeken! Alle cd's in bezit en ook dit nieuwe album maakt de hoge verwachtingen waar. 'The Little things that give you away' is met afstand mijn favoriet :)

 

Nu alleen nog een keer geluk hebben met concertkaarten bemachtigen...... ;(

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 years later...

Bitterzoet van Eefje de Visser was mijn laatste aankoop. Daarvoor wat albums van The Band (o.a. Stage Fright en Northern Lights, Southern Cross) en Live at the Olympia van REM. Maar dat is al wat maandjes terug. Totaal zo'n 450 a 500 cd's. Il luister/ontdek veel via Spotify en koop het daarna. Heb een zeer behoorlijke CD speler (Marantz CD 6004) en versterker en hecht waarde aan fysieke dragers. Om die reden ook een hoop blu-ray (HD en 4K). En de kwaliteit is beter dan streaming. 

 

LP's heb ik net een berg verkocht. Enige dat ik heb gehouden is spul dat niet op CD verkrijgbaar is. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
Op 9-2-2020 om 10:19, Harm1985 zei:

Bitterzoet van Eefje de Visser was mijn laatste aankoop. Daarvoor wat albums van The Band (o.a. Stage Fright en Northern Lights, Southern Cross) en Live at the Olympia van REM. Maar dat is al wat maandjes terug. Totaal zo'n 450 a 500 cd's. Il luister/ontdek veel via Spotify en koop het daarna. Heb een zeer behoorlijke CD speler (Marantz CD 6004) en versterker en hecht waarde aan fysieke dragers. Om die reden ook een hoop blu-ray (HD en 4K). En de kwaliteit is beter dan streaming. 

 

LP's heb ik net een berg verkocht. Enige dat ik heb gehouden is spul dat niet op CD verkrijgbaar is. 

Goed man! _O_. Ben altijd blij als er in Nederland (verzadigd maatschappijtje van ‘alles is gratis en doodnormaal’) nog iemand waarde hecht aan fysieke dragers.

En dat laat gelijk ook duidelijk waarde terugstromen naar de makers van de betreffende muziek.

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
8 uren geleden, MarsM zei:

Cassette..... het is gewoon nog in de handel _O_

De revival van cassette snap ik niet. Geluidskwaliteit en levensduur is inferieur aan LP en CD, om over hi-res (24/192) audio maar te zwijgen. In mijn ogen echt een hipster ding.

Link naar bericht
Delen op andere sites
13 minuten geleden, Harm1985 zei:

De revival van cassette snap ik niet. Geluidskwaliteit en levensduur is inferieur aan LP en CD, om over hi-res (24/192) audio maar te zwijgen. In mijn ogen echt een hipster ding.

Geluid van cassettes is gewoon tof, het medium zelf is tof, ik neem cassettes op voor in de auto terwijl er ook een cd-speler in zit.

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 uren geleden, MarsM zei:

Maar dat minimale individuen het tof vinden, sluit toch totaal niet aan op de tegenwoordige vrijemarkterking? ;). Hoeveel personen koopt het nog? Dat gaat ook kapotbezuinigd worden hoor ;)

 

Cassettes is nog best een markt voor hoor, vergis je niet. Er is ook levendige handel in "new old stock" cassettebandjes en mondjesmaat komen er ook nieuwe (lege) cassettebandjes uit.

Het zijn natuurlijk nog geen miljoenen, maar er gaat behoorlijk geld in om hoor.

 

En ook Minidiscs worden weer gedubt (wel ietsje anders dan vroeger, ze nemen nu New Old Stock standaard recordable minidiscs, daar zetten ze muziek op en dan worden ze volledig geprint).

 

Planet-X3-Minidisc-Front.png

 

Planet-X3-Minidisc-Rear.png

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
11 uren geleden, djkoelkast zei:

Cassettes is nog best een markt voor hoor, vergis je niet. Er is ook levendige handel in "new old stock" cassettebandjes en mondjesmaat komen er ook nieuwe (lege) cassettebandjes uit.

Het zijn natuurlijk nog geen miljoenen, maar er gaat behoorlijk geld in om hoor.

 

En ook Minidiscs worden weer gedubt (wel ietsje anders dan vroeger, ze nemen nu New Old Stock standaard recordable minidiscs, daar zetten ze muziek op en dan worden ze volledig geprint).

 

Planet-X3-Minidisc-Front.png

 

Planet-X3-Minidisc-Rear.png

 

 

Dat blijkt inderdaad, ik vind het alleen maar prachtig hoor ;)

Ik kan me alleen zo voorstellen dat het echt een niche markt is en je niet eenvoudig die spullen zomaar even kunt vinden.

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
43 minuten geleden, MarsM zei:

Dat blijkt inderdaad, ik vind het alleen maar prachtig hoor ;)

Ik kan me alleen zo voorstellen dat het echt een niche markt is en je niet eenvoudig die spullen zomaar even kunt vinden.

Valt mee, via bandcamp.com, het platform waar heel veel onafhankelijke en kleinere artiesten hun muziek promoten zie je het met grote regelmaat voorbijkomen.

Nadeel is dat veel in Engeland en VS wordt gemaakt en je dus een vermogen aan verzenden kwijt bent.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...