Ga naar inhoud

[NL] Villa Achterwerk: Roos & haar mannen


Aanbevolen berichten

Nederlands tv-programma van Villa Achterwerk (1996-2006). Met Roos van der Zande (Raymonde de Kuyper) , Gert Jan van Rossum (Raymond Thiry) Willem van Oorschot (Theo Schouwerwou) met zijn teddybeer Pluis. Verder werd de serie gekenmerkt door (onnodig) veel geweld (de vele klappen die Roos aan van Oorschot en van Rossum gaf) , roze koeken, veel stunts, veel gastrollen o.a Ruben van der Meer Joep Onderlinden (Postboden Siemen). 

 

  • Roos van der Zande door Raymonde de Kuyper. Roos is altijd gekleed in een rood mantelpakje en is verslaafd aan roze koeken. Zij presenteert het programma.
  • Gert Jan van Rossum door Raymond Thiry Van Rossum en is erg chaotisch en hyperactief: vaak vindt hij vreemde apparaten uit waarmee experimenten gedaan worden die volgens hem "helemaal niet gevaarlijk zijn" maar uiteindelijk toch leiden tot ontploffingen. Hij is een fervent verzamelaar van stoepranden en is hij dol op geweld.
  • Willem van Oorschot door Theo Schouwerwou. Van Oorschot is de geluidsman en is erg gehecht aan zijn knuffelbeer Pluis.

 

Scenario en regie door Ben van der Meyden

 

met o.a onderdelen als: 

 

  • Misdaad Gezocht (2002) waar ze altijd naar (fictieve) misdaden op zoek gaan en die proberen op te lossen. 
  • Villa Fabriek (1996-2001)
  • Villa Hotel (2003-2005) en 
  • Villa Studio (2005-2006)

Elke aflevering (behalve van de twee uur durende op zondag) werd afgesloten met de rode knop (die vaak werd ingedrukt door Gert Jan van Rossum)

 

Verder is ooit ook een bioscoopfilm gepland geweest, maar daar is nooit iets van geworden. 

 

(Fragment laatste aflevering) :

 

 

 

http://www.ad.nl/ad/nl/1002/Show/article/detail/2320136/2006/06/15/Bazige-Roos-was-ooit-verlegen.dhtml

post-1055-0-85763000-1417622453_thumb.jpeg

post-1055-0-18315000-1417622493_thumb.jpg

post-1055-0-65807000-1417623534_thumb.jpg

aangepast door Floris97
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 102
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Gast, je eerste reactie in je eigen topic ben je zelf, gebruik toch eens die edit-knop :P

Ik heb toevallig (een deel van) de laatste Misdaad Gezocht nog ergens op tape liggen, kwam hem een tijdje terug tegen. Nog eens opzoeken en nakijken.

Ik denk dat die reactie van mij beter kan losstaan. Ik wil eigenlijk alleen feitelijke info erin hebben, geen vage herinneringen...  

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vond dit niet leuk. Na Trud & P. vond ik Villa Achterwerk ook niets meer aan.

Oke, maar Roos & haar mannen heb ik als eerste Villa Achterwerk serie gezien, dus eigenlijk is het voor mij een best 'magische' serie. Als ik het nu zou zien (voor het eerst) zou ik het nogal dom vinden.. Maar ja bij haast alle oude tv-series speelt dat wel..

 

(Trouwens die serie waar jij het over hebt ken ik helemaal niet dus...)

aangepast door Floris97
Link naar bericht
Delen op andere sites

Tip: je kunt ook 2 berichten in 1 post quoten, dat scheelt posts (dat is soms nogal storend namelijk)

 

Trud & P.: http://www.retroforum.nl/topic/639-wie-kent-ze-nog-trud-p

 

 

Daarvoor waren de 3 dikke dames: 

Oke, maar dit bedoel ik dus (niet stom bedoeld btw)  :P  Als je zoiets niet als kind (vroeger) gezien dan, kan het zijn dat je er niks van vindt.  

Ik moet daarom zeggen dat dit me niks zegt...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oh, dit vond ik geweldig... Iedere avond en zondagochtend zat ik voor de buis voor Roos en haar Mannen.... :P

Gestolen stoepranden, Koken met Roos, een of andere knutselhoek/kast....

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oh, dit vond ik geweldig... Iedere avond en zondagochtend zat ik voor de buis voor Roos en haar Mannen.... :P

Gestolen stoepranden, Koken met Roos, een of andere knutselhoek/kast....

hahaha! ja, wat een geweldige serie was dat, heb gisteren nog een aflevering 'Misdaad gezocht' gezien ('De man van buitenaf' om precies te zijn) toen kwam er tussendoor ook nog een zaak 'de gestolen stoepranden' en de 'gestolen roze koeken' rara, wie dat op zijn geweten heeft.. en toen was ook nog eens het bewijsmateriaal kwijt... :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 5 weeks later...
gepost (aangepast)

Dat is niet van Oorschot maar de acteur die van Oorschot speelt. Get your facts straight. Ik zat al te hopen op een revival van het personage... :(

 

Ach ja, Theo Schouwerwou blijf ik toch altijd noemen als hem, dus ik noem hem hier toch maar zo. Geldt ook voor de andere auteurs van Roos en haar mannen. 

 

 

het was inderdaad Van Oorschot niet nee, maar ik vind toch zijn gedrag wel lijken op dat van Oorschot. 

 

Nee, Theo Schouwerwou  komt niet terug als Wim van Oorschot hij heeft volgens mij te druk met zijn eigen bedrijf: 

 

http://www.kade51.nl/

 

https://www.facebook.com/Kade51

aangepast door Floris97
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Zit ik net op twitter een beetje te vervelen: valt mij oog op een plaatje van Roos & haar mannen, ik denk meteen dat ze weer gaan uitzenden of dat er iets voor geschreven wordt, maar nee.

Roos (Raymonde Kuyper) komt op de radio! om 0.00 in het VPRO programma ''Nooit meer slapen''.

 

Mijn moeder had hier ook al over, ze zijn op een gegeven moment: Roos & haar mannen, ik wordt meteen helemaal nieuwsgierig maar blijkt alleen een radioprogramma met Roos te zijn. 

 

Bron: http://www.vpro.nl/nooitmeerslapen/nieuws/vooruitblik/2015/2/9-13

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat had ik ook gelezen, maar het schijnt hoofdzakelijk om haar nieuwe lunchvoorstelling happy birthday mammie te gaan. Er staat ook een foto van haar bij dit artikeltje. Toen moest ik denken aan een eerdere creatie van haar: Door, waarin zij een journaliste bij de radio speelt. Samen met nog iemand, een jongeman (naam ben ik vergeten), hadden zij een radiostation in bedrijf. Ik weet nog wel dat ik het een leuke serie vond, maar verder weet ik niet meer.

Link naar bericht
Delen op andere sites

 Samen met nog iemand, een jongeman (naam ben ik vergeten), hadden zij een radiostation in bedrijf. Ik weet nog wel dat ik het een leuke serie vond, maar verder weet ik niet meer.

 

Misschien Raymond Thiry (Haar man alias, Gert Jan van Rossum)?

 

Zal trouwens nog kijken of er iets van terug te horen valt.

aangepast door Floris97
Link naar bericht
Delen op andere sites

OT, want het heeft niets met Roos en haar mannen te maken, wel met Villa Achterwerk. Ik heb wat meer informatie gevonden op Beeld en Geluid:

 

Stoer jeugddrama over het lokale radiostation Kanaal 13, dat wordt gerund door Pim van Montfoort en Doortje Berenkuil. Pim is technicus en Doortje presenteert.

Pim van Montfoort - Pim Vosmaer

Doortje - Anna van der Staak

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Hier kun je het interview met Roos (Raymonde de Kuyper) over haar leven en haar nieuw toneelstuk terug luisteren (begint bij 2:28). Het duurt ongeveer 50 minuten i.p.v 2 uur. 

Gek genoeg hebben ze gewoon een 10 minuten en één uur onnodig erbij gezet... 

 

Ik vond het een leuk interview, sommige dingen wist ik wel, andere niet. Jammer dat niet echt over Roos & haar mannen ging.. Maar ja.. 

Het viel me op dat Roos verlegen was, ze was best stil en zei meerdere keren 'euh'. 

Dat verwacht je toch niet van een actrice... 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Jammer dat niet echt over Roos & haar mannen ging.. Maar ja.. 

Het viel me op dat Roos verlegen was, ze was best stil en zei meerdere keren 'euh'. 

Dat verwacht je toch niet van een actrice...

Ze heet Raymonde, Roos was een rol die ze bijna 9 jaar geleden voor het laatst speelde. Misschien moet je eens gaan googelen nasr het Swiebertje-effect en inzien dat ze meer is dan alleen Roos van der Zande.
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...
gepost (aangepast)

Zat ik een beetje te vervelen op Facebook, kwam ik dit tegen: 

 

Roos en haar mannen zijn na 9 jaar terug!  Speciaal voor het 12,5 jubileum van het VPRO-programma Taarten van Abel.

De feestuitzending 'Taarten voor Abel: Het jubileum' is zondag 7 juni om 18.55 uur op Nederland 3

Het betreft een eenmalige terugkeer, meldt een woordvoerder van de VPRO donderdag aan NU.nl.  

 

 

Ze zijn wat ouder geworden, dat merk je vooral aan Roos (haar gezicht ziet ook wel oud uit)

En van Rossum en van Oorschot zijn ook haast helemaal grijs geworden, maar dat maakt het niet minder op.  

 

Als ze alles van Rembo & Rembo op internet, kan de VPRO ook niet alles van Roos en haar mannen op internet zetten? 

Dat zou wel geweldig zijn.. 

aangepast door Floris97
Link naar bericht
Delen op andere sites

Zowel Abel als Roos en haar mannen zijn een jeugdsentiment voor mij, dus echt fantastisch dit programma. Geweldig dat ze even terug zijn, ze zijn hun gedrag nog niet verleerd  _O-

Ik kijk erg uit naar de uitzending van zondag!  :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou ik vond die uitzending erg leuk, jammer dat ze alleen een stukje te zien waren wat ook al op internet was verschenen...

Ik gedacht dat ze ook echt daar zouden zijn, maar dat zal ik door mijn enthousiasme gedacht hebben..

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou ik vond die uitzending erg leuk, jammer dat ze alleen een stukje te zien waren wat ook al op internet was verschenen...

Ik gedacht dat ze ook echt daar zouden zijn, maar dat zal ik door mijn enthousiasme gedacht hebben..

Het stond in nieuwsberichten gewoon vermeld dat ze 'slechts' dit fragmentje hebben gedraaid voor Abel.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wees eens duidelijk of zeg gewoon niks, ik volg je namelijk amper.

 

Kun je niet zo goed tegen cryptische berichtjes waardoor je niet meteen snapt wat ik bedoel?

 

Ik mag toch aannemen dat je weet waar ik op doel... het is alleen nog niet zeker, aangezien er nog niks in de winkel ligt. Maar dat er ontwikkelingen gaande zijn staat vast.

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Ik snap ook niet waar hij die info vandaan haalt, mij lijkt het sterk dat Roos & Haar mannen nog op dvd komen.

Als ze dat zouden doen hadden ze dat denk ik, 10 jaar geleden gedaan.

 

Ik denk dat ze eerder alles op internet gooien, net als Rembo & Rembo. 

 

Ik vind zulke reacties: ''ja er komen dvd's, maar kan daar kan ik nog niks over zeggen'' een beetje flauw.

Zal wel aan mij liggen. 

aangepast door Floris97
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik snap ook niet waar hij die info vandaan haalt, mij lijkt het sterk dat Roos & Haar mannen nog op dvd komen.

Als ze dat zouden doen hadden ze dat denk ik, 10 jaar geleden gedaan.

 

Ik denk dat ze eerder alles op internet gooien, net als Rembo & Rembo. 

 

Ik vind zulke reacties: ''ja er komen dvd's, maar kan daar kan ik nog niks over zeggen'' een beetje flauw.

Zal wel aan mij liggen. 

 

Ik denk ook dat het aan jou ligt. Ik vind het prachtig, zulke mogelijke scoops. En niet te direct, precies goed :D 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Begrijp me niet verkeerd, als de VPRO het zelf zou uitbrengen zou ik het geweldig vinden, maar iemand die iets gehoord heeft zonder enige bron vind ik vaag.

Ik snap niet dat jij dat meteen gelooft. 

 

Ik ga dit dus even afwachten, dat voorkomt teleurstellingen.

Kwestie van de VPRO-website/Facebookpagina in de gaten houden.  ;)

 

Als het echt doorgaat, wordt het vast 1 aflevering = 1 dvd. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kun je niet zo goed tegen cryptische berichtjes waardoor je niet meteen snapt wat ik bedoel?

Niet echt, nee. Je zegt namelijk in het ene bericht dat je 'in die branche werkt' maar het andere moment stuur je me een bericht met de vraag hoe bij de archieven een programma op te vragen. Met alle respect lijkt het me dat je dan prima weet hoe zoiets in z'n werk gaat en sta ik er wat sceptisch tegenover.

 

Een dvd-uitgave van Roos en haar mannen zou ik wel sowieso wel baas vinden, dus als me dat een pak roze koeken kost zij het zo. Ik ga die weddenschap graag aan, want ik zet het graag in mijn DVD-kast. De dvd(box?), niet de koeken  ;)

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

Niet echt, nee. Je zegt namelijk in het ene bericht dat je 'in die branche werkt' maar het andere moment stuur je me een bericht met de vraag hoe bij de archieven een programma op te vragen. Met alle respect lijkt het me dat je dan prima weet hoe zoiets in z'n werk gaat en sta ik er wat sceptisch tegenover.

 

Een dvd-uitgave van Roos en haar mannen zou ik wel sowieso wel baas vinden, dus als me dat een pak roze koeken kost zij het zo. Ik ga die weddenschap graag aan, want ik zet het graag in mijn DVD-kast. De dvd(box?), niet de koeken  ;)

 

Oké, dus stel dat je als vakkenvuller bij de Albert Heijn werkt, dan zou je volgens jou ook meteen moeten weten hoe je als supermarktmanager de hele winkel draaiende houdt? Want dat is zo'n beetje hoe je mijn situatie schetst. Ik heb een tijdje geleden inderdaad laten weten dat ik hier en daar soms wat nuttige informatie opvang, maar dat wil toch niet zeggen dat ik alles van A tot Z weet?

 

Hoe dan ook - en wat DJKoelkast ook al (ietwat overdreven, want een heel pak gaat me ook wat ver) herhaalt - ik durf er een paar roze koeken om te verwedden. Heb vertrouwen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oké, dus stel dat je als vakkenvuller bij de Albert Heijn werkt, dan zou je volgens jou ook meteen moeten weten hoe je als supermarktmanager de hele winkel draaiende houdt? Want dat is zo'n beetje hoe je mijn situatie schetst. Ik heb een tijdje geleden inderdaad laten weten dat ik hier en daar soms wat nuttige informatie opvang, maar dat wil toch niet zeggen dat ik alles van A tot Z weet?

 

Hoe dan ook - en wat DJKoelkast ook al (ietwat overdreven, want een heel pak gaat me ook wat ver) herhaalt - ik durf er een paar roze koeken om te verwedden. Heb vertrouwen.

Een supermarktmanager heeft in ieder geval een naamkaartje op zijn blouse zitten en daarvan weet je dan ook dat het een supermarktmanager is. Van een anonieme usert genaamd 'HenkenIngrid' weet je simpelweg niet wat te verwachten wat diegene precies wel of niet weet, als die zegt dat hij of zij soms wat opvangt.

 

Maar hee, ik heb zowel zin in roze koeken als een dvd-uitgave dus either way, ik ben benieuwd. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een supermarktmanager heeft in ieder geval een naamkaartje op zijn blouse zitten en daarvan weet je dan ook dat het een supermarktmanager is. Van een anonieme usert genaamd 'HenkenIngrid' weet je simpelweg niet wat te verwachten wat diegene precies wel of niet weet, als die zegt dat hij of zij soms wat opvangt.

 

Maar hee, ik heb zowel zin in roze koeken als een dvd-uitgave dus either way, ik ben benieuwd. ;)

 

Ik heb het gevoel dat jij en niet goed leest en te veel wil weten, laat zoiets nou gewoon, het komt vanzelf wel of niet uit ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Och, hij heeft het vast over de komende verschijning van een 'taarten voor Abel' dvd, ter ere van... 

Geweldig een dvd waar ze 2 minuten opstaan, wat ook gewoon op internet staat.  ;)

 

Of misschien dat ze door die comeback van 2 minuten, zulke hoge kijkcijfers hebben dat het aantrekkelijk is om van alle die series van Roos & Haar mannen dvd's van te maken.  ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 5 months later...
  • 2 months later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...