Ga naar inhoud

[NL] Zaai (1998-2003)


Aanbevolen berichten

post-1055-0-75206000-1422899146_thumb.jpg

 

 

Zaai is een Nederlands televisieprogramma geproduceerd door de VPRO en geschreven door Paul Groot (van Koefnoen).

Dat zich afspeelt in Friesland (Hoewel het niet opgenomen was, het was werkelijk in Zuid Holland) en gaat over twee tienermeiden Ingrid Mastenbreurtje en Irma Johanna Iepma (Bianca Krijgsman en Plien Bennekom) met een Fries accent,

die zich altijd vervelen en dan dat ze altijd Postbode Siemen (Joep Onderlinden) vragen of hij iets kan verzinnen ''Postbode Siemen, wij vervelen ons wij twee. Dus jij moet wat verzinnen. Waarop hij altijd antwoordt, Maar ik heb geen tijd. Ik moet werken, dáárom..''. 

 

(Ik kan me herinneren dat hij iets vertelde en dat er toen een soort van ''droomwereld'' + liedje kwam)

 

De afleveringen waren best wel kort en waren onderdeel van Villa Achterwerk, ze werden tot 2003 gemaakt. Daarna kwam Postbode Siemen nog weleens terug in Villa Achterwerk - Roos en haar mannen, maar toen dat was afgelopen kwam hij niet meer tv. 

Bianca Krijgsman en Plien Bennekom deden hun typetjes uit Zaai nog eens na in hun eigen cabaretprogramma's, maar daar bleef het wel bij. 

 

In 2007 werd Zaai geparodieerd in het programma Koefnoen. 

aangepast door Floris97
Link naar bericht
Delen op andere sites

Waar is de foto gebleven? Ik had hem eerder wel gezien.

 

Vreemd, ik heb altijd gedacht dat Zaai zich in Zeeland afspeelde. Dat zangerige praten van de twee vriendinnen. Veel woorden hebben ze zelf verzonnen, zoals in de wiki staat, maar elektriek en het gevang daar ook genoemd zijn gewoon heel oude nederlandse woorden.

 

Ik vond het een leuke serie, alleen altijd dat zingen begon me te vervelen. Of was dat nou in de herhaling? ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier lachte ik me altijd kapot om. Ik heb de 2 DVDs met alle afleveringen; er zijn in principe twee gewone seizoenen, en een derde, "winter" seizoen met maar een paar afleveringen. Het accent is volgens mij een mengsel van wadden eiland accent en zuid holllandsche eilanden accent, waar ze dus een beetje slepen met klinkers. Het werd opgenomen op de Hoeksche Waard, meen ik mij te herinneren, in de buurt van Oud-Bijerland.

Link naar bericht
Delen op andere sites

 

er zijn in principe twee gewone seizoenen, en een derde, "winter" seizoen met maar een paar afleveringen. Het accent is volgens mij een mengsel van wadden eiland accent en zuid holllandsche eilanden accent, waar ze dus een beetje slepen met klinkers. Het werd opgenomen op de Hoeksche Waard, meen ik mij te herinneren, in de buurt van Oud-Bijerland.

Dat eerste wist ik niet, ik had alleen de zomer afleveringen gezien. Het accent is Amelands-Fries, ik wist vroeger ook wel dat het Fries was.. (Mijn opa en oma zijn Fries). 

 

Het is opgenomen aan de Nieuwendijk nabij de Zuid-Hollandse dorpen Zuid-Beijerland en Nieuwendijk.

 

Waar is de foto gebleven? Ik had hem eerder wel gezien.

 

Vreemd, ik heb altijd gedacht dat Zaai zich in Zeeland afspeelde. Dat zangerige praten van de twee vriendinnen. 

 

Ik vond het een leuke serie, alleen altijd dat zingen begon me te vervelen. Of was dat nou in de herhaling?

 

Er ging gewoon iets mis, Foutje moet kunnen, baas. ;)

 

Die liedjes kan ik niet echt meer herinneren, maar volgens mij vond ik die wel leuk. 

aangepast door Floris97
Link naar bericht
Delen op andere sites

Yep, dat heb je me ook al zien doen, in het Raad het plaatje game topic bijvoorbeeld? Wel blijven opletten hè, als je wil mini-modden.  *)

Klikte gewoon te snel op post in dit geval, omdat ik achter mn laptop een gepocheerd ei met avocado probeer te eten.

(Ja ik weet dat ik kan bewerken, maar het verschil is te klein, en het belang te laag).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Yep, dat heb je me ook al zien doen, in het Raad het plaatje game topic bijvoorbeeld? Wel blijven opletten hè, als je wil mini-modden.  *)

Klikte gewoon te snel op post in dit geval, omdat ik achter mn laptop een gepocheerd ei met avocado probeer te eten.

(Ja ik weet dat ik kan bewerken, maar het verschil is te klein, en het belang te laag).

 

Ow, oke. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Uhm.....anywhose Floris, leuk dat je dit topic opende, k dacht serieus dat ik de enige was die dit leuk vond.

Die winter afleveringen zijn aan te raden. Die kerstaflevering is zó hilarisch;

 

 

"Jij komt nog eens in de hel jongedame!!"

"Nou, is tenminste lekker warm." 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Uhm.....anywhose Floris, leuk dat je dit topic opende, k dacht serieus dat ik de enige was die dit leuk vond.

Die winter afleveringen zijn aan te raden. Die kerstaflevering is zó hilarisch;

 

"Jij komt nog eens in de hel jongedame!!"

"Nou, is tenminste lekker warm." 

Graag gedaan.  *)

 

Geweldig om dit te zien, in mijn gedachte duurde de afleveringen altijd van 5 minuten.

 

Ook leuk dat ze al die typetjes zelf speelde (Tante Liedewiesje)

 

Of wat dacht je van deze quote: ''Ik ben trots op jullie als een aap met zeven staarten''..  :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...