Ga naar inhoud

How to Get Away with Murder [TV Serie]


Aanbevolen berichten

How to Get Away with Murder

post-598-0-36486800-1422878905_thumb.jpg

Wie heeft er ook gekeken naar How to Get Away with Murder, een nieuwe amerikaanse misdaadserie, waarvan het derde deel inmiddels is uitgezonden op Belgie1, elke donderdag te zien?
Het schijnt een hype te zijn in Amerika - daar begonnen in september 2014 - waar vele miljoenen kijkers aan de buis gekluisterd zaten tijdens het zien van de pilot en de 1e aflevering. Evenals de Belgische kijkers, volgens de Belgische website een.be.

De serie gaat over een vrouwelijke advocaat, die tevens college geeft als docent rechten op een universiteit in Middleton. Ze bespreekt daar oa de ideale moord. De beste studenten van het seizoen mogen bij haar komen werken als stagiar en zoeken voor haar bewijsmateriaal in zaken die zij verdedigt; of de verdachte nu wel of niet schuldig is maakt voor haar niets uit, want - zo zegt zij - iedereen liegt.

De eerste seie bestaat tot nu toe uit 15 afleveringen.

1 "Pilot"
2 "It's All Her Fault"
3 "Smile, or Go to Jail"
4 "Let's Get to Scooping"
5 "We're Not Friends"
6 "Freakin' Whack-a-Mole"
7 "He Deserved to Die"
8 "He Has a Wife"
9 "Kill Me, Kill Me, Kill Me"
10 "Hello Raskolnikov"
11 "Best Christmas Ever"
12 "She's a Murderer"
13 "Mama's Here Now"
14 "The Day Lila Died"
15 "It's All My Fault"

De hoofdrol wordt gespeeld door Viola Davis als Professor Annalise Keating, Esq.
Billy Brown als Detective Nate Lahey, haar minnaar

Studenten;

Alfred Enoch als Wes Gibbins
Jack Falahee als Connor Walsh
Aja Naomi King as Michaela Pratt
Matt McGorry als Asher Millstone
Karla Souza als Laurel Castillo

Katie Findlay als Rebecca Sutter, een buurvrouw van Wes en later verdachte in een moordzaak

Charlie Weber als Frank Delfino, een employé bij Annalise's firma, geen advocaat maar zoekt speciale zaken uit.
Liza Weil als Bonnie Winterbottom, Esq., compagnon in Annalise's firma

Zelf vind ik het nog steeds een rafelig geheel,  opgebouwd uit lange flarden.  Je ziet stukken van het college, de professor als advocaat en privé. Tussendoor stukjes met studenten van een paar maanden terug waarin ze bezig zijn een lijk weg te werken. Het hoe, wat, waar en waarom komt men waarschijnlijk bij stukjes en beetjes te weten tijdens de opbouw van de serie.

Heb je over deze serie geen mening, heb je het niet gezien, dan krijg je nog een kans: vanaf 9 februari 2015 om 9,25 uur te zien op net5.

http://www.een.be/programmas/how-to-get-away-with-murder
 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het wordt nog ingewikkeld. In onze TVgids van volgende week staat deze serie beschreven en daaruit blijkt, dat de flarden die men ziet van studenten, die een lijk aan het wegwerken zijn, een flash-forward is. Dit moet dus nog allemaal gebeuren. Terwijl je daar tussendoor ook stukken hebt die terug in de tijd gaan.

 

En nu weet ik nog steeds niet wat ik van deze serie moet vinden. Ach, vanavond deel3 op België 1.

Link naar bericht
Delen op andere sites

*Bassie*: ''Nooooit van gehoooord''.

 

Lijkt me een beetje ingewikkeld allemaal, Breaking Bad had ook al tijd flash-forwards en dat snapte ik ook al niet altijd. ..

 

Verder zeggen die auteurs me ook eigenlijk niks.. Maar misschien is het wel interessant. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

De acteurs van de serie ken ik ook helemaal niet, alleen de naam van de hoofdpersoon kwam me bekend voor. Bovendien onthou ik de namen van de spelers niet, alleen de namen van de karakters die ze spelen.

 

Er staat nu een artikel over in de krant. Dat komt over als 'wat moeten we daar nu van denken?' En ik weet het ook nog steeds niet, vandaar dat ik jullie mening hierover wilde lezen.

 

Vanavond te zien op Net5, maar ik hou het op België zonder reclame, denk ik.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Jammer dat er niemand schijnt te kijken naar deze serie, of is er intussen wel iemand? Het wordt behoorlijk intrigerend. Nog een paar afleveringen volgende week op Belgie elke avond, te beginnen met maandag en dan weet ik meer. Nu vermoed ik dat de docente / advocate mogelijk achter de moord op haar man zit, immers, zij bespreekt de ideale moord met haar studenten. Hoewel, je krijgt eigenlijk alleen te zien wat men vindt dat je mag zien, telkens een beetje meer tijdens elke aflevering, dus wat je uiteindelijk zult zien kan heel anders zijn . :) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...