Ga naar inhoud

[USA] Batman (1989)


Aanbevolen berichten

Ik vind deze film echt geweldig, ik was iets van 5 toen het zag, vond het toen ook wel een beetje eng. Maar toch geweldig de auteurs zijn heel goed gecast en het verhaal is ook heel goed. De muziek en de decors maken het helemaal af. Nadat Tim Burton met Batman stopte, ging het allemaal bergafwaarts (vind ik).

 

post-1055-0-22037700-1422907773_thumb.jpg

 

De film

Batman is een fantasyfilm geregisseerd door Tim Burton en geproduceerd door Warner Bros pictures.

 

Het gaat over Bruce Wayne, een zoon van steenrijke ouders die na de moord van zijn ouders, het recht in eigen hand neemt en de burgers van Gotham City (een parodie op New York City) beschermt tegen onrecht. Het wordt ook wel benadrukt dat Batman geen superheld (zoals Superman) maar een antiheld.

Batman krijgt het in deze film het aan de stok met The Joker, een gangster die na een val in een chemische vat een psychopaat is geworden. 

Het is een soort vervolg op de film uit de jaren 60, The Joker heeft ook wat gelijkenissen van die uit de strips en die film.

 

Trailer: 

 

Rollen

Micheal Keaton - Batman/Bruce Wayne

Jack Nicholson - Jack Napier / The Joker

Kim Bassinger -  Vicki Vale

Michael Gough - Alfred Pennyworth, de butler van Batman.

Pat Hingle - Commissioner Gordon

 

Muziek

De film gebruikte vooral achtergrondmuziek van Danny Elfman maar ook nummers van Prince. 

 

Ontstaan

1980 ontstond er na Superman (1978) het plan voor een film over Batman te maken, hierin zouden The Joker en The Penguin voorkomen en zou Robin aan het einde voorkomen. Dit verdween toen Tim Burton werd aangetrokken na zijn successen als Pee Wee's Big Adventure en Beetlejuice

 

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat DJ zegt. Dit is voor velen nog steeds dé Batman film en ik zag hem ook toen ik jong was, maar ik heb gewoon niet zoveel met Marvel/DC comics en al de verfilmingen. Aan de andere kant, als ik dan toch moet kiezen, heb ik denk ik het meeste met Batman. En Jack Nickelson was goed :P

 

Kan ik me geheel in vinden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat DJ zegt. Dit is voor velen nog steeds dé Batman film en ik zag hem ook toen ik jong was, maar ik heb gewoon niet zoveel met Marvel/DC comics en al de verfilmingen. Aan de andere kant, als ik dan toch moet kiezen, heb ik denk ik het meeste met Batman. En Jack Nickelson was goed. 

 

Jack Nicholson is ook goede acteur, het valt me dat hij altijd de personages speelt die helemaal koekoek zijn...  :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...