Ga naar inhoud

Retro snoep


Aanbevolen berichten

Hebben jullie ook van die goede herinneringen aan verdwenen snoep? Weet niet eens of het echt verdwenen is, maar kan me niet heugen wanneer ik voor het laatst de "Apollo" variant van een raketje zag. 

 

post-1088-0-61466300-1423650645_thumb.png

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oei dit is wel heel lang geleden, maar ik ken de Apollo nog wel en het Mexicaantje, maar wel heel vaag.

Winner Taco is weer teruggekomen (maar er zit zo veel zooi in, dat ga ik echt niet kopen :P )

 

Veel dingen zijn ook veranderd natuurlijk Raider > Twix is maar een van de voorbeelden.

Dummy's zijn een tijdje weggeweest en dan teruggekomen onder de Fruit Tella-naam.

Tikkels zijn ook laatst weer teruggekomen.

 

Ik weet niet of er nog snoep echt kwijt is.

Qua chips wel: Smokey Bacon van Croky (paarse zakken) en Tengels van Smiths (Blijf met je tengels van mijn tengels af!)

En The pack van Smiths (verschillende chips in 1 zak, is nog ergens te zien in 1 van de afleveringen van Flodder :P )

Link naar bericht
Delen op andere sites

Eind jaren 80 kan ik me van Croky de "Curry Chips" herinneren, ook in paarse zakken. Is vast de kleur voor de wisselcollectie geweest lol.

 

EDIT: My gods, dit kochten we altijd bij de "Maxis", een hypermarkt

aangepast door Spikey
Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit topic _O_

 

Het is jammer dat bubblegum.tv en het bijbehorende forum inmiddels terziele is, en niet te raadplegen via de waybackmachine waardoor het destijds gigantische (300+ pagina's) topic 'Verdwenen etenswaren' wat ze daar hadden niet meer inkijkbaar is. Daar is alles besproken, van Jiffy (een zoetig poeder wat je door je yoghurt kon roeren en verkrijgbaar was totdat bekend werd dat er K--ker-verwekkende stoffen in zaten), via de Koetjesrepen, de geglazuurde gekleurde koekjes, Drie Musketiersrepen, tot de Rangs (hier ook nog een topic over gehad) en liepen zelfs plannetjes om een boek te maken van alles wat er in dat topic besproken was.

 

Ik denk dat we de plek hebben gevonden om maar eens dat topic dunnetjes over te doen. :D_O_

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

Slush puppies, soms zie ik nog wel zo'n logo voorbij komen, helemaal vaal geworden van de zon.

 

_O_

Als kind op zoveel mogelijk plaatsen een aardbei-slush halen en proeven waar de lekkerste te halen was :')

 

Likkoekjes overigens, die bedoelde ik in mijn eerdere post. En wat te denken van de Smuren smikkelchocolade en knetterchocolade? Nog steeds verkrijgbaar maar wel moeilijker :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Of wat dacht je van de Fruufo kinderkwark, met een soort ruimtefiguur in het midden. Was altijd feest als we dat na het avondeten kregen :P

Ook de Cheese strings, vooral die reclame ervan vond ik altijd erg leuk

aangepast door Logitech
Link naar bericht
Delen op andere sites

Speedy ijsjes en sneeuwitje 50 cent. Raket ijs was 75 cent.

 

Ik weet niet of er een frisdrank topic is maar Taksi tropical was vroeger veel beter. Later kwamen die afschuwelijke verpakkingen die op wasmiddelverpakking lijken en is er meer water bij de wijn gedaan....letterlijk gewoon meer water toegevoegd. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...