Ga naar inhoud

Discussie: systeem vs platform


Aanbevolen berichten

Op CASA (SolutionArchive.com) zijn de textadventure spellen verdeeld in zoekvelden (of heet dat anders?) als company, system, platform, year, genre, language en advanced search. Nu trof ik bij System en Platform een paar dubbele aan: .net, Adrift,  Agt and Alan staan zowel bij 'Games by system' als bij 'Games by platform'. Dat heb ik gemeld en kreeg als antwoord dat het klopte.

 

Jacob schreef:

 

"You're right about the double entries. "System" means whatever software was used to create the game, whereas "Platform" means whatever software/hardware is used to run the final product on. In most cases these things are distinct (ie. BASIC and C64), but for, say Adrift, it's the program used to create the game *and* it's what allows the game to run. That is, any machine or OS that has an Adrift interpreter."

 

Ik ben het daar niet mee eens en al een paar weken aan het piekeren hoe dat te formuleren.

 

Meningen gevraagd.


 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ikzelf zie systeem als software en platform als hardware.

Ik had eerst niet zo goed door waar je het niet mee eens was, maar dankzij deze zin wel :P

 

Ik ben het eigenlijk wel met je eens. Bij Systeem denk ik aan een interpreter, zoals Z-Machine.

Bij Platform denk ik aan de hardware waar de game op ontwikkeld is (Zoals MS-DOS).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ah, nu gaan jullie dus de kant van Jacob op. De kidswiki.nl stelt:

 

Een game-platform is het apparaat waarop het spelletje of de game werkt. Zo heb je:

  • Computer (PC of Apple Mac)
  • Nintendo Game Boy
  • Nintendo DS

en zo dacht ik het ook. En wat Jacob schrijft (even kijken, hoor):

 

"but for, say Adrift, it's the program used to create the game *and* it's what allows the game to run. That is, any machine or OS that has an Adrift interpreter."

 

zie ik als portable zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Misschien is het een trend om dingen bij een andere naam te noemen... In de krant las ik dat iemand WP5.1 een besturingssysteem noemt! |:(

Wat een sukkel, iedereen weet dat WP5.1 draait op CP/M-86

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...