Ga naar inhoud

photoplay vragen


Aanbevolen berichten

hallo allemaal , ben nieuw hier op de site ben 32jaar en kom uit belgie heb verschillende consoles nu ook een photoplay gekocht hierover had ik een paar vraagjes..

 

ik heb een photoplay 2000 met igo 2002be en bijhorende groene dongle die op de printerpoort zit de igo staat nu al op een cfcard van 2gb(dit heb ik zelf niet gedaan)  de inhoud van pc is van een masters kast .

 

mijn vraag is ik zou een backup willen doen van de cfcard voor geval als deze stuk gaat ik zie in een ander topic dat ze G4U en acronis gebruiken is dit nogaltijd de beste manier acronis lijkt me wel geen slechte optie enkel dat deze via windows gaat lijkt me minder voor de veiligheid van de data ik spreek de originele hdd niet graag aan in windows..  mss dat ik G4U ga gebruiken ook weet ik dat ik goed moet oppassen de originele niet te overschrijven ..

 

men andere vraag ik heb de  igo 2007 DE versie gedownload die zou ik graag gaan gebruiken dat deze een blauwe 2007 dongle nodig heeft weet ik maar de vraag hierover ik wil overgaan van de cfkaart naar een sd kaart is dit mogelijk wss wel ?  

 

is het niet mogelijk om de igo2007 update te installeren recht op een blanco sdkaart ?

het updaten van de photoplay2000 is normaal via een speciale box van photoplay zelf kan het niet zonder ? bv met aansluiten van een dvdspeler zoals gebeurt op de spirit ? weet ook iemand me te vertellen welke dvdspeler/modellen te gebruiken zijn ?

aangepast door boiydiego
Link naar bericht
Delen op andere sites

hey boiydiego

 

hoopelijk helpt dit een beetje 

 

een groene dongle werkt normaal op Igo 2 of Igo 3  echter is igo 3 niet meer te downloaden op hun site.

 

indien je 2007 xp versie bedoeld neen dit kan niet waarom omdat deze uitgebracht is met usb dongels en geen printer poort dongels.

 

igo 7 zou werken via een groene als ik het correct heb 

 

heb nog een foto van vershillende dongels

 

993T2Lz.png

 

nog vergeten een kopie kan je effectief maken van de disks via G4U zonder probleem 

aangepast door lordys
Link naar bericht
Delen op andere sites

serieel en r232 zijn toch hetzelfde of ben ik verkeerd ? wat zou de photoplay doen als ik er een elo touchscreen aanhang? op de touchcard van de photoplay staat op only use with originel cable nr........... and ...........  , dat stukje weerhoud me om er zo een scherm aan te hangen , ik heb wel iemand het al zien doen in 2005 met een photoplay maar hoe deed hij dat , in de topic las ik dat hij dostouch gebruikte , enkel wrm zou ik die dostouch moeten gebruiken als ik het eloscherm direct aan de touckaart zou kunnen hangen..

Link naar bericht
Delen op andere sites

met de spirit lijkt me dit iets simpeler om er een touch aan te krijgen met winxp maar met de pts-dos versie lijkt me dit iets moeilijker , het dostouch programma zou dan een mousebeweging zien volgens in tekst in dat topic 

 

ik wil gewoon van die slechte crt's vanaf regelrechte rampen zijn deze en iedereen met een kast ook de spirits gaan hier vroeg of laat problemen mee hebben , ik soldeer liever het moederbord dan die crt voedingen , om dannog over crt ontgassen te zwijgen... 

aangepast door boiydiego
Link naar bericht
Delen op andere sites

das al goed te horen dat rs232 verhaal , een elo met rs232 is gemakelijk te vinden , dan de vraag of de pinout op de touchcard van de pp overweeg kan met de pinout op de elo monitor 

als dit plug en play is snap ik niet wrm die dostouch nodig is of was bij die kerel 

Link naar bericht
Delen op andere sites

das al goed te horen dat rs232 verhaal , een elo met rs232 is gemakelijk te vinden , dan de vraag of de pinout op de touchcard van de pp overweeg kan met de pinout op de elo monitor 

als dit plug en play is snap ik niet wrm die dostouch nodig is of was bij die kerel 

 

Volgens mij zat er in die oude wel inderdaad een aparte kaart, dat zijn toch ook 486-bordjes? Ik heb nog een kist vol van die borden liggen met wat kaarten enzo erbij, maar die computers zelf nooit compleet gezien.

Kan goed zijn dat dat gewoon een standaard RS232-kaart is hoor. Anders even een foto van die kaart maken? Dan kunnen we uitzoeken wat het precies is. Ik kan er niet makkelijk bij momenteel.

 

 

mss voor jou een vraag koelkast kan ik in dos geraken op de photoplay wss eerst een diskettestation aansluiten op de photoplay dan een dosdisk floppy maken en opstarten van floppy selecteren niet ?

 

Toetsenbord aansluiten en er is een toetscombinatie, maar ik weet het niet meer precies, iets van ESC+F12 ofzo, iets vrij ongebruikelijks, dan kom je op een DOSprompt.

PTS-DOS-diskette maken heeft weinig zin, zowat alles in encrypted en je kunt er niet bij, maar als hij eenmaal is geboot in Photoplay en je komt zo naar de prompt dan kun je wel overal bij.

Link naar bericht
Delen op andere sites

ja klopt i486 , er zit een aparte microtouch kaart in voor het touchscreen , zoals je in de link las die ik hierop zetten heeft hij toch die dostouch kunnen installeren dus het is enkel hoe in dos geraken via een ms dos diskette zou dat moeten lukken en dan een aparte disk waar die dostouch opstaat .

 

het is wel lachen om de crt uit het systeem te hebben en alleen de touch te gebruiken aan de vga kaart van de photoplay hangt nu een lcd 19inch mijn enige probleem die bolle glas touchplaat :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...