Ga naar inhoud

Welke game heb je het laatst gekocht/gespeeld? #3


Aanbevolen berichten

  • Reacties 294
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

En ook klaar met Mega Man 6. Had wel het idee dat het niveau hier weer flink omhoog was geschroefd na het wat makkelijke deel 5.

Je bent zoals gewoonlijk weer rap ;) ... Maar inderdaad herken ik volledig wat je zegt. MM5 had wat vervelende 'eindbaasjes' in het kasteel van Protoman, die je soms net niet zonder E-tank kon verslaan, maar de Robotleiders en Wily waren duidelijk makkelijker dan in de vorige delen. De moeilijkste in 5 vond ik Charge Man en qua stage Crystal Man ;)

MM6 heb ik kortgeleden ook pas voor het eerst uitgespeeld (was nooit PAL Europe gereleased destijds, of je moet voor ca 300 euro de cartridge willen kopen...) en die was veel pittiger. Ik weet ook niet of het door nostalgie o.i.d. Komt, maar ik vond 'm ook niet zo leuk... geen memorabele muziek ook.

Ben benieuwd wat je van MM9 vindt... Dat is (naar mijn mening) samen met MM1 echt de moeilijkste ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

MM5 had wat vervelende 'eindbaasjes' in het kasteel van Protoman, die je soms net niet zonder E-tank kon verslaan

 

Dat was mijn kwelgeest in het spel ja. Die heb uiteindelijk verslagen met Beat. :P

 

Ben benieuwd wat je van MM9 vindt... Dat is (naar mijn mening) samen met MM1 echt de moeilijkste ;)

 

Die was (nog) niet beschikbaar op de Wii U.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat was mijn kwelgeest in het spel ja. Die heb uiteindelijk verslagen met Beat. :P

 

 

Die was (nog) niet beschikbaar op de Wii U.

Aah come on... Beat mag je alleen bij de laatste Wily inzetten, lafaard ;-)

@MM9, jammer en vreemd. Maar je kunt 9 en 10 wel downloaden via het Wii-winkelkanaal toch? Even je oude console aansluiten :-)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Ik heb ook het 'Twilight Princess HD' pakket! Het ziet er fantastisch uit! :D Echt een genot om mijn favoriete Zelda-titel opnieuw te spelen in prachtige graphics. (Voor Nintendo begrippen) :)

Daarnaast is het niet alleen een eenvoudige HD-swap, maar zijn er ook nieuwe elementen toegevoegd, waaronder 50 nieuwe HD stamps en the cave of shadows!

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb ook het 'Twilight Princess HD' pakket! Het ziet er fantastisch uit! :D Echt een genot om mijn favoriete Zelda-titel opnieuw te spelen in prachtige graphics. (Voor Nintendo begrippen) :)

Daarnaast is het niet alleen een eenvoudige HD-swap, maar zijn er ook nieuwe elementen toegevoegd, waaronder 50 nieuwe HD stamps en the cave of shadows!

 

Het is ook mijn favoriete Zelda game en ik ben er ook mee bezig. _O_

Ik had de gespiegelde Wii versie, dus alles voelt extra anders nu. :D

En de guide heb ik er ook bij, want ik wil deze keer een 100% run. 8-)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Lang geleden dat ik hier een bijdrage kon doen, maar meteen een goeie: Ik heb Steam eindelijk geïnstalleerd op mijn PC. *juicht* _O_

 

Er waren meteen twee games die in het oog sprongen en die wilde ik nu door de tijdelijke aanbieding die er rondging echt aanschaffen:

 

post-116-0-14441300-1458172517_thumb.png

 

De eerste van deze twee is Game Dev Tycoon van Greenheart Games, zelf een beginnende indie-developer. Prachtig ogende en vooral leuke game over games, waarin je als leider van je eigen gestarte game-developer business jezelf omhoog moet werken tot succesvolle ontwikkelaar en uitgever.

 

post-116-0-64569500-1458172664_thumb.png

 

Door de leuke graphics, heerlijke knipoogjes naar echte consoles en vooral de vrijheid om genres, consoles en engine zo gestoord als je maar wil te maken geven een hele toffe spelerservaring. Een nadeel... Twee nachten (LÁNGE nachten) en ik had het spel uitgespeeld. _O__O- Absoluut een aanrader!

 

post-116-0-56946200-1458172715_thumb.jpg

 

De tweede game kennen de retrospelers denk ik wel wat beter, dat is namelijk de HD-remake van Castle of Illusion starring Mickey Mouse. _O_ Verhaal in een notendop: Mickey en Minnie zitten verliefd in een parkje, een enge oude heks genaamd Mizrabel ontvoert Minnie en wil haar jeugd en vrolijkheid afpakken om zo zelf eeuwig jong te blijven. Aan Mickey dus de taak om het kasteel te bestormen en level voor level, traptree voor traptree, dichter bij Minnie te komen.

 

post-116-0-97102500-1458173035_thumb.jpg

 

Ik kende het origineel voor de Sega Genesis/Mega Drive behalve van naam totaal niet dus ging er compleet onvoorbereid voor zitten... Maar wat is het een leuk, lief spelletje! Een beetje in de stijl van Quack Attack/Goin' Quackers met Donald Duck wat in 2000 op de Dreamcast en Playstation 2 uitkwam. De graphics zijn prachtig, de levels hebben een fijn 2D/3D-design en de muziek is om door een ringetje te halen (update: tijdens het zoeken van plaatjes kom ik er achter dat de soundtrack is gedaan door de componist van de Banjo-Kazooie games :D). Kritiekpunt volgens recensies is wel dat dit spel nogal kort is, maar ik heb 'm nog niet uit dus daar merk ik nog niks van. :P

 

Tot zover. :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

En klaar met The Legend of Zelda: Twilight Princess HD. _O_

 

Een uur of 50 mee bezig geweest. Het blijft mijn favoriete Zelda game. _O_

Weer een fantastische Let's play down the drain... Ik blijf erbij Frey, jij (wauw, driemaal 'ij'-klank combo :P) die alle spellen uitspeelt zou een hit worden op YouTube. Echt! :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

En klaar met The Legend of Zelda: Twilight Princess HD. _O_

Een uur of 50 mee bezig geweest. Het blijft mijn favoriete Zelda game. _O_

Netjes! Ik zit inmiddels op ca. 46 uur en alleen nog the cave of shadows en hyrule castle te gaan. De timing klopt dus wel. ;) En inderdaad: voor mij ook echt m'n favoriete Zelda!

Maarre... Heb je dan wel eeeecht alles volledig gehaald? (Alle heart pieces, bugs, stamps, poe souls, hidden skills, de vissen voor je report, de collectables bij het fishing pont incl. vissen, frog lure en sinking lure en alle upgrades voor bomb bags, quiver en wallet?) en The cave of ordeals volledig doorlopen? ik wel... anders had ik er geen 50 uur over gedaan :P.

En eigenlijk moet je ook Hero-mode nog halen hè? ;)

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

12924320_860933974034229_270590143956073

Pandora's Tower! _O_

Deze heb ik ook met plezier doorlopen... Soms vervelend dat de tijd steeds in je nek hijgt, maar je wordt echt in het verhaal gezogen. Vooral een uitdaging om alles uit te spelen, aangezien je naast de hoge moeilijkheidsgraad ook verschillende endings hebt ;). Oh.. En wil je niet spoileren, maar de laatste 'boss' had 6 levensmeters, dus daar was ik meer dan een uur mee bezig ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Netjes! Ik zit inmiddels op ca. 46 uur en alleen nog the cave of shadows en hyrule castle te gaan. De timing klopt dus wel. ;) En inderdaad: voor mij ook echt m'n favoriete Zelda!

Maarre... Heb je dan wel eeeecht alles volledig gehaald? (Alle heart pieces, bugs, stamps, poe souls, hidden skills, de vissen voor je report, de collectables bij het fishing pont incl. vissen, frog lure en sinking lure en alle upgrades voor bomb bags, quiver en wallet?) en The cave of ordeals volledig doorlopen? ik wel... anders had ik er geen 50 uur over gedaan :P.

En eigenlijk moet je ook Hero-mode nog halen hè? ;)

 

Alleen het vissen en zo heb ik niet allemaal gedaan, maar verder geloof ik alles. En dat zegt toch wel wat voor iemand die normaal alleen de hoofd verhaallijn doorloopt. :D

Nog niet eerder speelde ik een 3D Zelda game zo grondig als deze, zo dol ben ik op dit spel. Ik heb ook al eerder aangegeven dat ik door Twilight Princess eindelijk de 3D spellen leuk ging vinden. Ocarina of Time, Majora's Mask en The Wind Waker waren allemaal niet echt aan mij besteed. Maar inmiddels heb ik alle Zelda spellen gehad, op Four Swords Adventures na.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Alleen het vissen en zo heb ik niet allemaal gedaan, maar verder geloof ik alles. En dat zegt toch wel wat voor iemand die normaal alleen de hoofd verhaallijn doorloopt. :D

Nog niet eerder speelde ik een 3D Zelda game zo grondig als deze, zo dol ben ik op dit spel. Ik heb ook al eerder aangegeven dat ik door Twilight Princess eindelijk de 3D spellen leuk ging vinden. Ocarina of Time, Majora's Mask en The Wind Waker waren allemaal niet echt aan mij besteed. Maar inmiddels heb ik alle Zelda spellen gehad, op Four Swords Adventures na.

Komt voor mij persoonlijk ook omdat Twilight Princess het mooist is uitgewerkt: grafisch mooi, goed verhaal, mooie soundtrack, goeie lengte en gameplay en een duistere sfeer. Skward Sword was grafisch minder en korter en ook Wind Waker was heel kleurrijk en cartoony. Zelda WiiU ben ik tot dusver (de beperkte beelden die zijn getoond) ook nog niet weg van. Het is heel schilderij-achtig en weer kleurrijk.

Mijn favoriete Zelda na Twilight Princess is nog altijd 'Link's Awakening'. Die was ook fantastisch. Voor Game Boy begrippen een groot spel, geheimzinnig met de uil en windfish, en verslavende gameplay. ;)

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Komt voor mij persoonlijk ook omdat Twilight Princess het mooist is uitgewerkt: grafisch mooi, goed verhaal, mooie soundtrack, goeie lengte en gameplay en een duistere sfeer. Skward Sword was grafisch minder en korter en ook Wind Waker was heel kleurrijk en cartoony. Zelda WiiU ben ik tot dusver (de beperkte beelden die zijn getoond) ook nog niet weg van. Het is heel schilderij-achtig en weer kleurrijk.

Mijn favoriete Zelda na Twilight Princess is nog altijd 'Link's Awakening'. Die was ook fantastisch. Voor Game Boy begrippen een groot spel, geheimzinnig met de uil en windfish, en verslavende gameplay. ;)

 

Twilight Princess vind ik er grafisch echt het beste uit zien van alle Zelda games. De dungeons vind ik ook ontzettend leuk en de items als de spinner. _O_

En een goed verhaal ja. Midna is een van mijn favoriete karakters en Ganondorf ziet er zo vet uit in dit spel. _O_

 

Link's Awakening heb ik ook op 2 staan, dus we zitten aardig op 1 lijn hier. :D

Vooral dat einde wist me te raken... Ballad of the Wind Fish is ook mijn favoriete Zelda muziekje. Was aangenaam verrast dat die ook verstopt zat in Tri Force Heroes. _O_

aangepast door Frey
Link naar bericht
Delen op andere sites

Twilight Princess vind ik er grafisch echt het beste uit zien van alle Zelda games. De dungeons vind ik ook ontzettend leuk en de items als de spinner. _O_

En een goed verhaal ja. Midna is een van mijn favoriete karakters en Ganondorf ziet er zo vet uit in dit spel. _O_

 

Link's Awakening heb ik ook op 2 staan, dus we zitten aardig op 1 lijn hier. :D

Vooral dat einde wist me te raken... Ballad of the Wind Fish is ook mijn favoriete Zelda muziekje. Was aangenaam verrast dat die ook verstopt zat in Tri Force Heroes. _O_

Yep, allemaal helemaal mee eens ;). Ganondorf is inderdaad heel duister en dreigend, gewoon precies de juiste sfeer. Meesterwerkje van Nintendo ;)

Ballad of the Wind Fish is inderdaad mooi, maar ook Tal Tal Heights is onderdeel van de fantastische soundtrack. Bij Links Awakening klopt ook gewoon werkelijk alles. De beste platform-Zelda ooit gemaakt :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Pandora's Tower! _O_

Deze heb ik ook met plezier doorlopen... Soms vervelend dat de tijd steeds in je nek hijgt, maar je wordt echt in het verhaal gezogen. Vooral een uitdaging om alles uit te spelen, aangezien je naast de hoge moeilijkheidsgraad ook verschillende endings hebt ;). Oh.. En wil je niet spoileren, maar de laatste 'boss' had 6 levensmeters, dus daar was ik meer dan een uur mee bezig ;)

 

 

12924320_860933974034229_270590143956073

 

Ik ben vooral benieuwd hoe lang je nodig hebt om die T** plant te verslaan uit de zesde toren.

Dat kostte mij geloof ik 3 avonden en uiteindelijk heb ik MarsM gevraagd om zijn wortels te kappen  |:(

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja hoor :P

Ik dacht vrijdag al toen ik in de Intertoys stond; Zou Frey hem al hebben en jawel hij heeft hem :)

 

Overigens, heb je ook al gezien dat alle Amiibo's (bij Intertoys in ieder geval) nu € 8,- zijn?

 

:P

 

Ja, een aantal amiibo is in de aanbieding nu.

 

Inmiddels ook erbij:

 

13043547_870618063065820_655862734237598

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

12924320_860933974034229_270590143956073

 

post-206-0-71731300-1462632410_thumb.jpg

 

Eindelijk klaar :P

Het was een project van bijna 76 uur, maar ja, wat wil je ook met 12 torens, een final boss, 5 verschillende endings, 4 wapens die upgrades nodig hebben door grondstoffen uit de 12 torens te verzamelen en het zoeken en bekijken van alle 26 cutscenes van en met Elena...

 

Maar het blijft een fan-tas-tisch spel!

 

Nou Frey, nu jij :P

Die 100% is echt even doorbijten, maar het voelt goed :)

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Wil m toch even droppen: Mario Party 10. Het zoveelste niet-uitspeelbare recente spel van Nintendo.

Er zit namelijk een challenge-list in (bestaande uit 49 challenges), waarvan er standaard weer iets achterlijks is toegevoegd dat niet haalbaar is.

In dit geval: gooi in Bowser Party met 4-spelers met een normal dice 4 keer hetzelfde getal in 1 beurt.

Met andere woorden: Een random-kans van 1/128 en je mag geen coms inzetten dus 4 controllers verplicht.

Nintendo moet echt kappen met deze onzin (kan nog tig vergelijkbare games opsommen met dit soort dingen) anders is de lol van uitspelen er snel vanaf....

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Het hele gebeuren rondom het "iedereen in hetzelfde karretje" is ronduit jammer.

Ik vond Mario Party 8 het beste van de laatste 3 uit de reeks, daar kon je nog vrij over de kaart lopen (je eigen kant op gaan).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wil m toch even droppen: Mario Party 10. Het zoveelste niet-uitspeelbare recente spel van Nintendo.

Er zit namelijk een challenge-list in (bestaande uit 49 challenges), waarvan er standaard weer iets achterlijks is toegevoegd dat niet haalbaar is.

In dit geval: gooi in Bowser Party met 4-spelers met een normal dice 4 keer hetzelfde getal in 1 beurt.

Met andere woorden: Een random-kans van 1/128 en je mag geen coms inzetten dus 4 controllers verplicht.

Nintendo moet echt kappen met deze onzin (kan nog tig vergelijkbare games opsommen met dit soort dingen) anders is de lol van uitspelen er snel vanaf....

 

post-206-0-68878400-1464127116_thumb.jpg

 

YES!!! Zo zie je maar dat de aanhouder wint (kost je wel 12 uur van je leven...)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
  • TMP locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...