Ga naar inhoud

Nintendo Classic Mini


Aanbevolen berichten

post-39-0-67177100-1468759740_thumb.jpg

 

Nintendo gaat een miniatuurversie van de Nintendo Entertainment System (NES) verkopen, genaamd de Nintendo Classic Mini.

 

Dat meldt Nintendo in een persbericht. De compactere NES wordt gebundeld met 30 speelbare games, waaronder Mario, The Legend of Zelda en Metroid. 

 

De spelcomputer kan met een HDMI-kabel op een televisie worden aangesloten. Hij wordt geleverd met één gamecontroller. Het is mogelijk om met meerdere mensen te spelen door een tweede gamepad te kopen.

 

De gamecontroller van de kleine Nintendo-spelcomputer kan ook op de Wii en Wii U worden aangesloten, zodat daarop ook klassieke games gespeeld kunnen worden.

 

Nintendo verkoopt de minispelcomputer vanaf 11 november. In de Verenigde Staten zal hij voor 60 dollar worden verkocht. Volgens een woordvoerder van Nintendo worden er in Nederland geen adviesprijzen gehanteerd door het bedrijf.

 

Deze titels zitten erop:

  • Balloon Fight
  • BUBBLE BOBBLE
  • Castlevania
  • Castlevania II: Simon’s Quest
  • Donkey Kong
  • Donkey Kong Jr.
  • DOUBLE DRAGON II: THE REVENGE
  • Dr. Mario
  • Excitebike
  • FINAL FANTASY
  • Galaga
  • GHOSTS‘N GOBLINS
  • GRADIUS
  • Ice Climber
  • Kid Icarus
  • Kirby’s Adventure
  • Mario Bros.
  • MEGA MAN 2
  • Metroid
  • NINJA GAIDEN
  • PAC-MAN
  • Punch-Out!! Featuring Mr. Dream
  • StarTropics
  • SUPER C
  • Super Mario Bros.
  • Super Mario Bros. 2
  • Super Mario Bros. 3
  • Tecmo Bowl
  • The Legend of Zelda
  • Zelda II: The Adventure of Link

 

Deze moet ik zeker hebben. :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 108
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Wat mij al meteen opvalt is dat enkel megaman 2 er op staat en niet alle delen (in ieder geval de eerste 5) en dat van de castlevania reeks ook het derde, laatste en beste deel van de NES ontbreekt... Jammer

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zag het persbericht ook vandeweek, wel een leuke gadget! ;). Je hebt alleen wel een voorgeselecteerd pakket spellen, waardoor je favoriet er misschien niet tussen zit. Het is ook niet helemaal duidelijk of je de klassieke NES cartridges er ook in kwijt kunt, of dat het echt alleen een NES design/uiterlijk heeft. Even afwachten...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Leuk ding, vooral omdat ie officieel van Nintendo is. Maar het kan inderdaad nimmer je eigen NES vervangen als je er geen cartridges in kwijt kunt. Aangezien de vorm precies gelijk is aan de oude NES, maar dan veel kleiner, lijkt het me stug dat er cartridges in kunnen. Het is denk ik sowieso emulatie, dus het zou dan fijn zijn als er microsd in kan.

 

Tevens jammer dat er geen 4 player games op staan (Nintendo World Cup, Bomberman 2, Gauntlet II, Super Off Road, etc.), maar de Four Score kun je zo te dien toch niet aansluiten :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik schat in dat hij te duur wordt, 69 euro ofzo + 15 euro voor een extra controller en geen adapter (vooruit, een usb-adapter heeft iedereen). Ook zal het geëmuleerd voelen.

 

Ja, dat is wel iets te prijzig, maar het zal wel weer als warme broodjes over de toonbank gaan want Nintendo.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...
  • 4 weeks later...
7 minutes ago, damnsharp said:

@Frey gaaf hoor! Ben heel benieuwd hoe hij is.

 

unboxing video: 
unboxing nintendo classic mini

 

Waar kon je de NES Classics guide kopen?

 

Bij Game Mania gekocht. Kost nog maar 15 euro, waar het eerst nog 25 was. ^O^

Mooi ding met leuke artworks, achtergrondinformatie over de NES en complete walkthroughs voor 17 spellen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 minute ago, damnsharp said:

@Frey en hoe is je eerste indruk? Op tweakers zag ik wel wat bedenkingen over het apparaat, maar zelf wil ik hem desondanks gewoon hebben.

 

De kabeltjes zijn een beetje kort. :P 

 

Maar verder gewoon een geweldig ding met klassieke NES gameplay. Handig ook dat je met de reset knop je spel op kunt slaan. _O_ 

Vind 60 euro zelf ook helemaal niet duur. Alleen beperkt geleverd geloof ik, dus je moest echt op tijd zijn wilde je hem meteen hebben. :P 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ziet er netjes uit; hoort die pouch er ook bij? Zag op internet dat er ruimte voor een accu en dat er een mod bestaat om een extern beeldscherm aan zetten zodat je hem dan zonder externe stroom kan gebruiken. Schijnt niet heel ingewikkeld te zijn om te maken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
9 hours ago, damnsharp said:

Ziet er netjes uit; hoort die pouch er ook bij? Zag op internet dat er ruimte voor een accu en dat er een mod bestaat om een extern beeldscherm aan zetten zodat je hem dan zonder externe stroom kan gebruiken. Schijnt niet heel ingewikkeld te zijn om te maken.

Daar heb je niet per se een NES Mini voor nodig.

 

 

 

Tadaa. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 7 months later...
Quote

 

Nintendo onthult SNES Mini met 21 games

Na het immense succes van de NES Mini komt Nintendo eind dit jaar met de opvolger waar we allemaal stiekem op hoopten: de SNES Mini. Het gaat hier om een kleine variant van het Super Nintendo Entertainment System, de console waar Nintendo in 1992 de markt mee veroverde.

Op de SNES Mini staan 21 games geïnstalleerd. Hieronder bevinden zich titels die anno 2017 nog steeds terugkeren in lijstjes van "beste games aller tijden". Naast de klassieker Super Mario World kunnen bezitters van de SNES Mini aan de slag met onder andere The Legend of Zelda: A Link to the Past, Super Mario Kart en F-ZERO.

 

ncm-snes-packshot.jpg.fb2fee6701be4c3e09f16e3a7d280601.jpg

 

De speciaalste game op de SNES Mini is Star Fox 2. Dit spel werd in 1995 ontwikkeld, maar zag nooit het levenslicht. Star Fox 2 is nu afgemaakt door Nintendo en zal voor het eerst speelbaar zijn op de SNES Mini.

De SNES Mini wordt geleverd inclusief twee bedrade Super NES Classic-controllers. Hierdoor kun je direct aan de slag met split-screen games als Street Fighter II Turbo: Hyper Fighting, Super Mario Kart, Contra III: The Alien Wars en Secret of Mana. Ook vind je in de doos een HDMI-kabel en USB-oplaadkabel terug.

Een volledig overzicht van alle 21 voorgeïnstalleerde spellen vind je hieronder. De SNES Mini verschijnt op 29 september voor een nog onbekende prijs.

 

Contra III: The Alien Wars

Donkey Kong Country™

EarthBound™

Final Fantasy III

F-ZERO™

Kirby™ Super Star

Kirby’s Dream Course™

The Legend of Zelda™: A Link to the Past™

Mega Man® X

Secret of Mana

Star Fox™

Star Fox™ 2

Street Fighter® II Turbo: Hyper Fighting

Super Castlevania IV ™

Super Ghouls ’n Ghosts®

Super Mario Kart™

Super Mario RPG: Legend of the Seven Stars™

Super Mario World™

Super Metroid™

Super Punch-Out!!™

Yoshi’s Island™

 

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Donkey Kong Country 2 had er zeker wel op gemogen ja, volgens velen het beste spel uit de reeks. Maar verder toch een mooie verzameling.

Ik wil al zo lang eens Star Fox spelen en nu krijgen we ook nog meteen het nooit uitgebrachte deel 2 erbij. En uitgerekend de Final Fantasy die ik eigenlijk als eerste wilde gaan proberen, staat hierop.

 

Nu nog een exemplaar zien te bemachtigen. Goed in de gaten houden allemaal. :P 

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 hour ago, Hinse said:

Vanmorgen een pre-order gedaan bij Wehkamp, hopelijk zit ik er op tijd bij dit keer. ;)  Wel fijn dat je meteen 2 controllers en hopelijk een langere controllerkabel krijgt t.o.v. de NES Mini, die ik wegens achterlijke marktprijzen nog steeds niet heb bemachtigd.

 

Ai... Wehkamp..

Ik hoop dan oprecht dat je geleverd krijgt wat je hebt besteld.

Uit ervaring weet ik dat het ook zomaar zou kunnen dat je kunt wachten tot je een ons weegt als blijkt dat ze niet kunnen leveren...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wehkamp sowieso niet doen, als een inkoopprijs straks ineens hoger blijkt of beschikbaarheid niet wordt gehaald houden ze je aan het lijntje. Als je contact opneemt met de klantenservice krijg je een computer-papegaai in je mail. Als je daarna je bestelling na tig dagen/weken maar annuleert krijg je ineens wel binnen 2 uur een 'menselijke' reactie op je klacht; "we zien in ons systeem dat uw probleem is opgelost". :|Y.

 

Game-Mania is ook niet heel geweldig... is het FRS onderdeel dat wel heeft overleefd, maar het blijft voor mooi een vrij rommelige outlet-store met vaak hogere prijzen dan de markt.

 

Ik kan zelf Ned Game positief adviseren. Landelijk qua aantallen winkels net een wat kleinere speler, maar doordoor juist wel nette winkels, goede beschikbaarheid, goede prijzen. Ik zag daar ook weken ná release van die mini-NES nog exemplaren in de vitrine liggen voor reguliere prijs :)

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, MarsM zei:

Wehkamp sowieso niet doen, als een inkoopprijs straks ineens hoger blijkt of beschikbaarheid niet wordt gehaald houden ze je aan het lijntje. Als je contact opneemt met de klantenservice krijg je een computer-papegaai in je mail. Als je daarna je bestelling na tig dagen/weken maar annuleert krijg je ineens wel binnen 2 uur een 'menselijke' reactie op je klacht; "we zien in ons systeem dat uw probleem is opgelost". :|Y.

 

Game-Mania is ook niet heel geweldig... is het FRS onderdeel dat wel heeft overleefd, maar het blijft voor mooi een vrij rommelige outlet-store met vaak hogere prijzen dan de markt.

 

Ik kan zelf Ned Game positief adviseren. Landelijk qua aantallen winkels net een wat kleinere speler, maar doordoor juist wel nette winkels, goede beschikbaarheid, goede prijzen. Ik zag daar ook weken ná release van die mini-NES nog exemplaren in de vitrine liggen voor reguliere prijs :)

 

 

Nedgame zit bij mij om de hoek, ik was daar gisteren maar ze konden nog niets zeggen over aantallen en het plaatsen van een pre-order. Ik krijg als het goed is wel bericht zodra ze meer weten. Uit oogpunt van kansenspreiding is Wehkamp in die zin een 'veilige' aanvulling hierop want je kunt de order altijd nog annuleren als de prijs ineens hoger uitpakt. En her en der las ik dat het de vorige keer met de NES Mini pre-orders daar wel allemaal goed was gegaan, dus fingers crossed ;) 

 

Ook schijn je bij bepaalde Media Markt filialen te kunnen inschrijven op een pre-order.

 

@Frey Mocht ik aan 2 exemplaren kunnen komen, zal ik aan je denken ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb juist hele goede ervaringen met Game Mania. Hebben hier meestal gewoon de normale prijs en soms zijn ze zelfs nog iets goedkoper dan de rest, zoals met de amiibo kaarten. Ik ben vaste klant en ik reserveer meestal erg snel, dus ik kom vaak in aanmerking voor limited editions. Wordt regelmatig ook standaard voor me erin gezet. Maar de SNES Mini zal echt een enorme run op zijn, dus dat wordt spannend.

 

1 uur terug, Hinse zei:

@Frey Mocht ik aan 2 exemplaren kunnen komen, zal ik aan je denken ;) 

 

_O_ 

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, Frey zei:

Bestelling bij Game Mania staat. ^O^

 

Ah je bent fysiek langsgegaan voor de pre-order? Ik had geen tijd vanmorgen helaas, anders was ik ook even voor de zekerheid langsgegaan. Ik las gisteravond alleen al verhalen over mensen die met slaapzak voor de GM gingen bivakkeren, in zulke toestanden had ik weinig zin :P 

 

De Wehkamp-bestelling gaat denk ik niet door:

 

Quote

Gisteren tussen 07.00 en 09.00 uur stond de nieuwe Nintendo SNES Classic Mini twee uur lang op onze website. In die twee uur hebben we vele pre-orders ontvangen. Helaas weten wij nog niet hoeveel consoles wij in totaal van Nintendo zullen ontvangen, maar het zal niet genoeg zijn om alle pre-orders uit te leveren.

Jij bent één van onze klanten die gisteren een pre-order heeft geplaatst. De kans is echter groot dat je op 29 september geen Nintendo SNES Classic Mini zal ontvangen.
Dit spijt ons, maar we willen geen valse verwachtingen scheppen.

Daarom laten we je eind volgende week weten of jouw pre-order op 29 september zal worden uitgeleverd. 
 

 

Gisteren kon je via een caching bug bij Intertoys daar al online bestellen, dat heb ik ook maar even gedaan. Met de kans dat ook dat niet door gaat. Dus mogelijk eigenaar van 2 SNES Mini's of zelfs 0. :') 

 

Aangezien men wel meer voorraad verwacht dan bij de NES mini denk ik dat de kans groot is om toch wel een exemplaar te bemachtigen, eventueel via een tweede batch. De tijd zal het leren.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wederom weer zo'n slecht Wehkamp verhaal... je pleurt dat niet zo pontificaal open op je website, waarna je sowieso achteraf klanten moet teleurstellen met zo'n schijtmailtje. Je kunt gewoon digitale bestelformulieren bouwen die automatisch dicht gaan / niet meer ingevuld kunnen worden zodra een max. aantal is overschreden. Als ze er bij de NES bijv. 150 hebben gehad, zet je 'm op 100. Krijg je er toch weer 150, dan raak je die ook wel weer kwijt (al hoop ik bij Wehkamp van niet :r)

 

Wat ze nu doen is echt van zichzelf en hun commerciële handeltje uitgaan. Dat helpt juist in de hand dat veel mensen straks misgrijpen, terwijl anderen met juist 5 van die dingen zitten van verschillende 'voor de zekerheid' orders. Precies de reden dat je nu ook die NES alleen maar voor achterlijke bedragen op marktplaats ziet. Het is zelfs de vraag of het zo first come first serve betreft :'). Verschrikkelijk gewoon.

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 uren geleden, MarsM zei:

Wederom weer zo'n slecht Wehkamp verhaal... je pleurt dat niet zo pontificaal open op je website, waarna je sowieso achteraf klanten moet teleurstellen met zo'n schijtmailtje. Je kunt gewoon digitale bestelformulieren bouwen die automatisch dicht gaan / niet meer ingevuld kunnen worden zodra een max. aantal is overschreden. Als ze er bij de NES bijv. 150 hebben gehad, zet je 'm op 100. Krijg je er toch weer 150, dan raak je die ook wel weer kwijt (al hoop ik bij Wehkamp van niet :r)

 

Wat ze nu doen is echt van zichzelf en hun commerciële handeltje uitgaan. Dat helpt juist in de hand dat veel mensen straks misgrijpen, terwijl anderen met juist 5 van die dingen zitten van verschillende 'voor de zekerheid' orders. Precies de reden dat je nu ook die NES alleen maar voor achterlijke bedragen op marktplaats ziet. Het is zelfs de vraag of het zo first come first serve betreft :'). Verschrikkelijk gewoon.


Je verhaalt klopt, alleen voor bol.com en Intertoys/Bart Smit geldt precies hetzelfde. Die hebben orders aangenomen waarvan het de vraag is of ze gaan leveren.

 

Nedgame had dat netter geregeld maar vroeg wel 10 euro meer, plus zij hebben een juridisch niet toegestane afschrikboete voor als je toch meer dan 3 (wat ik nog steeds veel vind...) SNES Mini's zou proberen af te rekenen:

 

Quote

Grotere orders worden direct compleet geannuleerd en belast met 12,50 annuleringskosten.

 

Eeeh, dus als je een bepaalde bestelling doet moet je hoge annuleringskosten betalen? Dat mag dus helemaal niet...

aangepast door Hinse
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja alleen wel met het grote verschil dat bol wél uitlevert als een inkoopprijs een dag na je order giga stijgt. :')

Maar ook die hebben weer allerlei niet-chique punten, dus inderdaad als het er op aankomt zijn die grote spelers in de markt allemaal vreselijk.

 

Die afschrikboete van Ned Game is, zeker juridisch, ook vrij apart. Aan de andere kant zou letterlijk geen hond zonder scamp-doeleinden 3 van die dingen tegelijk orderen, dus 'normale' mensen zouden er in de praktijk geen last van hebben. Vind het in dat opzich ook wel weer een goed signaal, dat een commerciële partij / winkel een symbolische vuist maakt tegen die handelaren. Dat zou eigenlijk veel meer moeten voorkomen (helemaal bij bijv. verkoop van concertkaarten, maar dat is wellicht voor een ander topic ;)).

Link naar bericht
Delen op andere sites
7 minuten geleden, MarsM zei:

Die afschrikboete van Ned Game is, zeker juridisch, ook vrij apart. Aan de andere kant zou letterlijk geen hond zonder scamp-doeleinden 3 van die dingen tegelijk orderen, dus 'normale' mensen zouden er in de praktijk geen last van hebben. Vind het in dat opzich ook wel weer een goed signaal, dat een commerciële partij / winkel een symbolische vuist maakt tegen die handelaren. Dat zou eigenlijk veel meer moeten voorkomen (helemaal bij bijv. verkoop van concertkaarten, maar dat is wellicht voor een ander topic ;)).

 

Eens, maar hoe moeilijk is het nou om ervoor te zorgen dat iemand niet meer dan 2 SNES mini's kan bestellen in je webshop. Lijkt me simpel te automatiseren, het is wel erg 1990 om daar een boete voor te hanteren. :P 

 

Je kunt Nintendo hier zelf ook wel als een kwalijke partij in zien, omdat ze misschien weer minder produceren dan de vraag uit de markt, waardoor ze moedwillig de handelaren in de kaart spelen. Bij concertkaartjes kun je nog stellen dat artiesten misschien niet in elk land tig optredens kunnen verzorgen, maar massaproductie van winstgevende consoles lijkt me wel gewoon haalbaar. Dus die vraag is gewoon op te lossen met voldoende aanbod. Zelfs als je maar 1 NES of SNES mini mag bestellen, gaan mensen met dollartekens in de ogen alsnog overstag om voor 150% winst de boel door te verkopen. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

 

3 hours ago, Hinse said:

 

Je kunt Nintendo hier zelf ook wel als een kwalijke partij in zien, omdat ze misschien weer minder produceren dan de vraag uit de markt, waardoor ze moedwillig de handelaren in de kaart spelen.

 

Met alle respect, maar dat zal Nintendo worst wezen.

Zij produceren en verkopen voor de prijzen die ze vragen.

Wat er daarna gebeurt valt niet meer onder hun verantwoordelijkheid en dus gaan zij dat ook niet oplossen.

Het enige wat helpt is om die achterover drukkers flink aan te pakken en hoge straffen/boetes te geven.

 

En ja dat is met concertkaartjes ook zo.

Hoe moeilijk is het om de namen op de kaartjes te controleren bij de ingang door verplicht te stellen je legitimatie te laten zien?

Dan laten mensen het wel sneller uit hun hoofd om via zwarte circuits kaartjes te kopen en verdienen die handelaren niets meer.

Maar daar heb je de artiest ook mee, want die staat dan voor lege zalen op te treden.

Dus ook hier geldt: Harde straffen/boetes uitdelen geven aan handelaren.

 

Dergelijke handelaren maken de markten kapot zonder dat ze het zelf door hebben.

En diezelfde gasten staan straks het hardst te janken/schreeuwen met verontwaardige blikken dat er geen nieuw materiaal meer uitkomt ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 minuten geleden, RM zei:

 

 

Met alle respect, maar dat zal Nintendo worst wezen.

Zij produceren en verkopen voor de prijzen die ze vragen.

Wat er daarna gebeurt valt niet meer onder hun verantwoordelijkheid en dus gaan zij dat ook niet oplossen.

Het enige wat helpt is om die achterover drukkers flink aan te pakken en hoge straffen/boetes te geven.

 

En ja dat is met concertkaartjes ook zo.

Hoe moeilijk is het om de namen op de kaartjes te controleren bij de ingang door verplicht te stellen je legitimatie te laten zien?

Dan laten mensen het wel sneller uit hun hoofd om via zwarte circuits kaartjes te kopen en verdienen die handelaren niets meer.

Maar daar heb je de artiest ook mee, want die staat dan voor lege zalen op te treden.

Dus ook hier geldt: Harde straffen/boetes uitdelen geven aan handelaren.

 

Dergelijke handelaren maken de markten kapot zonder dat ze het zelf door hebben.

En diezelfde gasten staan straks het hardst te janken/schreeuwen met verontwaardige blikken dat er geen nieuw materiaal meer uitkomt ;).

 

Ik zeg ook niet dat die handelaren wenselijk zijn, verre van zelfs. Ik blijf van mening dat die Nedgame boete nergens op slaat en dat ze dat gewoon qua automatisering goed op orde moeten hebben. En daarnaast blijf ik het niet fijn vinden dat Nintendo (met de kennis van de gebeurtenissen een paar maanden geleden) wederom zo weinig produceert en hier vooral zo vaag over is naar de media en leveranciers, daarom denkt iedereen nu dat ze goud in handen hebben met een pre-order. Datzelfde doen ze met veel andere producten, constant 'limited' aantallen produceren en zo marktprijzen opdrijven.

 

Jij hebt het over het gedeelte marktwerking, en hoewel het nergens op slaat dat handelaren 250% voor hun 'inkoopprijs' vangen, zijn het vooral die Nintendo-fans die zich gewillig laten oplichten hiervoor. En dat heeft weer te maken met het feit dat Nintendo gewoon niet genoeg produceert. Dusja, die handelaren zijn gewoon triest, maar die markt wordt zoals hierboven vermeld volledig aangejaagd door Nintendo zelf. Aan die markt kun je vrij weinig doen, bij normaal geproduceerde aantallen hadden die handelaren het nakijken gehad en zaten ze nu met al die pre-orders opgescheept.

 

Maar goed, ieder z'n mening. ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites
7 minutes ago, Hinse said:

 

Ik zeg ook niet dat die handelaren wenselijk zijn, verre van zelfs. Ik blijf van mening dat die Nedgame boete nergens op slaat en dat ze dat gewoon qua automatisering goed op orde moeten hebben. En daarnaast blijf ik het niet fijn vinden dat Nintendo (met de kennis van de gebeurtenissen een paar maanden geleden) wederom zo weinig produceert en hier vooral zo vaag over is naar de media en leveranciers, daarom denkt iedereen nu dat ze goud in handen hebben met een pre-order. Datzelfde doen ze met veel andere producten, constant 'limited' aantallen produceren en zo marktprijzen opdrijven.

 

Jij hebt het over het gedeelte marktwerking, en hoewel het nergens op slaat dat handelaren 250% voor hun 'inkoopprijs' vangen, zijn het vooral die Nintendo-fans die zich gewillig laten oplichten hiervoor. En dat heeft weer te maken met het feit dat Nintendo gewoon niet genoeg produceert. Dusja, die handelaren zijn gewoon triest, maar die markt wordt zoals hierboven vermeld volledig aangejaagd door Nintendo zelf. Aan die markt kun je vrij weinig doen, bij normaal geproduceerde aantallen hadden die handelaren het nakijken gehad en zaten ze nu met al die pre-orders opgescheept.

 

Maar goed, ieder z'n mening. ;) 

 

Ik ben het niet helemaal met je eens qua marktwerking ;)

Hoe meer Nintendo produceert, hoe meer er opgekocht wordt door de handelaren en hoe meer winst handelaren kunnen maken. Dat werkt alleen maar exponentieel.

Dus ik vind het niet heel gek dat Nedgame deze clausule gebruikt ter mogelijke afschrikking.

 

Dat Nintendo de laatste jaren vaag is en rare releasedata kiest dat valt helaas niet te ontkennen ;)

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zojuist, RM zei:

 

Ik ben het niet helemaal met je eens qua marktwerking ;)

Hoe meer Nintendo produceert, hoe meer er opgekocht wordt door de handelaren en hoe meer winst handelaren kunnen maken. Dat werkt alleen maar exponentieel.

Dus ik vind het niet heel gek dat Nedgame deze clausule gebruikt ter mogelijke afschrikking.

 

 

Als er meer geproduceerd zou zijn, was er voldoende aanbod om aan de vraag te voldoen en dat drukt de prijzen. Althans, dat ik heb ik ooit bij Economie 1 geleerd jáááren geleden. :P 

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 minutes ago, Hinse said:

 

Als er meer geproduceerd zou zijn, was er voldoende aanbod om aan de vraag te voldoen en dat drukt de prijzen. Althans, dat ik heb ik ooit bij Economie 1 geleerd jáááren geleden. :P 

 

Dat klopt, maar vergeet niet dat iedereen kan pre-orderen :P.

Dus of er nou 1000 of 100.000 producten geproduceerd worden, de handelaren zullen er altijd voor zorgen binnen no-time de handel op te kopen :P.

 

Sterker nog; Hoe meer er geproduceerd wordt, hoe meer handelaren dus kunnen verdienen.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
7 minuten geleden, RM zei:

 

Dat klopt, maar vergeet niet dat iedereen kan pre-orderen :P.

Dus of er nou 1000 of 100.000 producten geproduceerd worden, de handelaren zullen er altijd voor zorgen binnen no-time de handel op te kopen :P.

 

Sterker nog; Hoe meer er geproduceerd wordt, hoe meer handelaren dus kunnen verdienen.

 

 

Nou echt makkelijk ging dat pre-orderen niet. Ik weet dus niet eens of ik wel geleverd ga krijgen. Of ik had fysiek naar GM moeten gaan, of ik had op onmogelijke doordeweekse tijden moeten F5'en op Wehkamp / bol.com / Coolblue / etc. Het was niet een open inschrijving die voor iedereen makkelijk toegankelijk was.

 

Het echt groot inkopen van die handelaren, ja dat zijn echt vervelend machtige tussenpersonen die veel te veel marge vangen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 minutes ago, Hinse said:

 

Nou echt makkelijk ging dat pre-orderen niet. Ik weet dus niet eens of ik wel geleverd ga krijgen. Of ik had fysiek naar GM moeten gaan, of ik had op onmogelijke doordeweekse tijden moeten F5'en op Wehkamp / bol.com / Coolblue / etc. Het was niet een open inschrijving die voor iedereen makkelijk toegankelijk was.

 

Het echt groot inkopen van die handelaren, ja dat zijn echt vervelend machtige tussenpersonen die veel te veel marge vangen.

 

Precies ;)

Die handelaren hebben vaak de juiste connecties en werken vaak samen om snel en gemakkelijk partijen op te kopen en voor meer door te kopen.

Eerlijke mensen zoals jij en ik komen dan vaak niet meer aan bod.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zojuist, Hinse zei:

 

Eens, maar hoe moeilijk is het nou om ervoor te zorgen dat iemand niet meer dan 2 SNES mini's kan bestellen in je webshop. Lijkt me simpel te automatiseren, het is wel erg 1990 om daar een boete voor te hanteren. :P 

 

Je kunt Nintendo hier zelf ook wel als een kwalijke partij in zien, omdat ze misschien weer minder produceren dan de vraag uit de markt, waardoor ze moedwillig de handelaren in de kaart spelen. Bij concertkaartjes kun je nog stellen dat artiesten misschien niet in elk land tig optredens kunnen verzorgen, maar massaproductie van winstgevende consoles lijkt me wel gewoon haalbaar. Dus die vraag is gewoon op te lossen met voldoende aanbod. Zelfs als je maar 1 NES of SNES mini mag bestellen, gaan mensen met dollartekens in de ogen alsnog overstag om voor 150% winst de boel door te verkopen. 

 

Yep, wat ik al zei; gewoon een bestelformulier die sluit als de max. aantallen zijn ingevoerd. Misschien dat ze het ook checken op meerdere bestellingen op hetzelfde afleveradres? :P

 

Nintendo is inderdaad een typisch voorbeeld van een bedrijf dat veel te weinig produceert. Ze creëren zelf mede de schaarste in de markt. Dat is ten eerste blijkbaar niet bewust, want je ziet altijd dat na een langere periode beschikbaarheid van producten ineens verbetert. Ten tweede ook niet heel slim... ze kunnen zelf veel meer verdienen door meer te produceren (de vraag is bij Nintendo vrijwel altijd groter dan het aanbod in de markt, dus weinig risico dat ze met over-productie blijven zitten).

Link naar bericht
Delen op andere sites
38 minuten geleden, RM zei:

 

Ja en nee :P

Ik voorspel namelijk dat Donkey Kong Country 2 zal winnen in de contest en die staat er al niet op _O-

 

Of Star Fox 2 omdat dat als een frisse ervaring voelt :P  

 

Ik denk wel dat DKC2 nog concurrentie te dulden heeft van Super Mario World, Zelda, Super Metroid, Chrono Trigger, Yoshi's Island, etc. ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vandaag goed nieuws ontvangen van Wehkamp!

 

Quote

Zoals je wellicht weet hadden wij afgelopen woensdag per ongeluk de Nintendo SNES Classic Mini op onze website gezet. Binnen twee uur kregen wij een paar duizend pre-orders. Helaas wisten wij toen nog niet hoeveel exemplaren wij van Nintendo zouden krijgen. De kans bestond dat wij heel veel klanten moesten teleurstellen. 

Maar we hebben goed nieuws!
Het heeft de nodige telefoontjes gekost, maar we hebben goed nieuws: we krijgen genoeg exemplaren van Nintendo om iedereen die pre-orders heeft geplaatst, één SNES Classic Mini te leveren. 

Heb je meerdere exemplaren besteld, dan moeten wij je (deels) teleurstellen: je ontvangt er maar één. Hopelijk mag dit de voorpret niet al te veel drukken. Op 29 september kun je onze bezorger verwachten met een klein pakketje waarin één Nintendo SNES Classic Mini zit. En dan is het Mario-time! 

 

Aangezien ik nog de bestelling bij Intertoys heb lopen, moet ik even bedenken wat ik daarmee ga doen. Annuleren of iemand anders blij maken ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, Hinse zei:

Vandaag goed nieuws ontvangen van Wehkamp!

 

 

Aangezien ik nog de bestelling bij Intertoys heb lopen, moet ik even bedenken wat ik daarmee ga doen. Annuleren of iemand anders blij maken ;) 

 

Ik hou me aanbevolen, gezien er een niet eerder gereleased spel op staat heeft het mijn interesse.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...